استخراج دلالت‌های تربیتی شرایط پست مدرن در زمینه تدریس: دانلود پایان نامه ارشد علوم تربیتی

استخراج دلالت‌های تربیتی شرایط پست مدرن در زمینه تدریس: دانلود پایان نامه ارشد علوم تربیتی

بسیاری از رشته های علوم انسانی بعلت تاثیر مستقیم در شکل گیری و پرورش جامعه به سمت اهداف والای تربیتی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. یکی از این رشته های مهم علوم تربیتی میباشد. هرچه دانش آموختگان این رشته تحصیلی به مدارج بالاتری برسند و کمال گرایی در این رشته را تجربه کنند مطمئنا جامعه تربیتی و پرورشی کامل تری خواهیم داشت. چنانچه بسیاری از کشورهای پیشرفته این هدف را دنبال میکنند و بالاترین اهمیت را برای نظام تربیتی و پرورشی خود قائل هستند. سایت مسترداک در ادامه معرفی سری  پایان نامه های جدید مقطع ارشد به سراغ رشته مهم و تاثیر گذار علوم تربیتی رفته و در ادامه پایان نامه ای با عنوان استخراج دلالت‌های تربیتی شرایط پست مدرن در زمینه تدریس در  ۱۰۵صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم مینماید.

چکیده استخراج دلالت‌های تربیتی شرایط پست مدرن در زمینه تدریس :

یكی از اساسی ترین كاركرد تربیت كمك به سازگاری فرد با شرایط موجود است . از شرایط امروز یه شرایط پست مدرن یادمی گردد. با بررسی تاریخ تربیت می توان به این نتیجه رسید كه هر زمانی تربیت مناسب همان زمان را دارا بوده است ( كاردان ،  ۱۳۸۱  ). وقتی كه انسان ها در قبل تاریخ دركنار رودخانه ها زندگی می كردند اهداف تربیت ناخود آگاه تامین می شد و آن یادگرفتن شكار و با هم زندگی كردن آنها باهم بوده است و از زمانی كه انسان ها به صورت قبیله ای زندگی می كردند به صورت غیر رسمی و آگاهانه مسئله تربیت پی ریزی شد تا این كه كودكان اهداف قبیله و اهداف خود را از بزرگان بیاموزند (نلر ترجمه قائدی و همكاران ۱۳۷۹) ، با نگاهی گذرا به تاریخ تربیت می توان به این نتیجه رسید كه هر زمان تربیت مخصوص خود و هر مكتب اهداف تربیت و شیوه های تربیتی خاصی رادارد( كاردان ،  ۱۳۸۱   ) به عنوان مثال اهدف تربیتی مكتب ایده آلیسم ، ایده بود و روش تدریس آن تذكر و یادآوری بوده است و  اهداف تربیتی مكتب پراگماتیسم كارایی بیشتر بود و روش تدریسی كه به كار می رفت روش حل مسئله بود ( شعاری نژاد ،۱۳۷۷؛ شریعتمداری ،  ۱۳۷۸  ). شرایط پست مدرن نیز مناسب موقعیت موجودش تربیت خاص خود را دارد و ابزار و اهداف تربیتی و روش های تربیت و تدریس خاص خود را دارد.

تدریس ،اگر از منشور تحلیل بگذرد سه بعد اساسی در آن متمایز می گردد یك بعد درونی است كه روابط شاگرد – معلم را در بر می گیرد و بعد اساسی و ماهیتی تدریس است و دو بعد دیگر ، بعد بیرونی تدریس را شامل می شود كه مربوط به معلم و سیاست های آموزشی می باشد كه هر سه از شرایط پست مدرن تاثیر پذیرفته اند ( بك ،   ۱۹۹۹).

روابط شاگرد- معلم از عوامل متعددی از جمله جابجایی قدرت از معلم به شاگرد تاثیر پذیرفته است  و باعث آن شده است كه معلم دیگر به عنوان تنها فرد كنترل كننده كلاس مطرح نباشد( فراهانی ، ۱۳۸۲).  و مسئله تعاملات چند جانبه مطرح گردد و به تبع آن روش های تدریس و رویكرد های تدریس مناسب آن مطرح گردند . این پایان نامه درصدد آن می باشد كه دلالت های پست مدرن را در زمینه تدریس استخراج نماید و چگونگی تعاملات شاگرد- معلم در شرایط پست مدرن ، روش های تدریس مناسب پست مدرن و رویكرد های مناسب شرایط پست مدرن را استخراج نماید.

روش هاي تربيت بيشتر روش هاي پرورشي و عملي مي باشد و روش هاي تدريس بيشتر آموزشي و كلاسي مي باشد.

 

اهمیت و ضرورت تحقیق

تغییرات در جهان امروزی بسیار شدید و سریع است.  بی توجهی به این تغییرات ، جامعه و به تبع آن تعلیم و تربیت را دچار مشکل خواهد کرد لذا لازم و ضروری است که متخصصان پدیده ها را مورد مطالعه عمیق و دقیق قرار دهند تا اسباب ساز گاری مثبت جهت بقا فراهم آورند . این در حالی است که که متخصصان تربیت به سنتی بودن روش ها اعتراف می کنند که در آن شاگرد تا حد زیادی منفعل می باشد ( جویس ترجمه بهرنگی ، ۱۳۷۶). از سویی تحقیقات نشان می دهد یکی ازاصول اساسی یادگیری یادگیری شاگرد فعال[۲] بودن او است.

افرادی چون لش ( ۲۰۰۱) ، کاستل ( ۲۰۰۳) و پرسونز ( ۲۰۰۳) در این راستا عمل نموده اند و در صدد آن بر آمده اند با طراحی یادگیری مبتنی بر شبکه تدریسی مناسب شرایط پست مدرن فراهم آورند ولی هیچ کدام به واضح نمودن دقیق و چگونگی ارتباط شاگرد – معلم نپرداخته اند و از طرفی روش ها و رویکرد های مناسب شرایط پست مدرن را معرفی نکرده اند . این تحقیق در صدد آن می باشد تدریسی را فراهم آورد که مناسب شرایط پست مدرن باشد بدین دلیل اقدام به واضح نمودن روابط شاگرد – معلم در شرایط پست مدرن خواهد کرد سپس بر اساس این روابط مشخص شده روش های تدریس و رویکرد های تدریس مناسب شرایط پست مدرن معرفی خواهد نمود.

بسياري از صاحب نظران جهان امروزي را همان جهان پست مدرن مي دانند که شرايط خاص خود را دارد. از جمله اين شرايط تغييرات سريع انفجار اطلاعات ، ارتباطات سريع و حاکميت ديدگاه نسبيت انشتين است

 

اهداف تحقیق:

هدف اصلی

هدف اصلی تحقیق حاضر استخراج دلالت‌های تربیتی شرایط پست مدرن در زمینه تدریس می‌باشد.

هدف‌های فرعی

علاوه بر هدف اصلی فوق در  تحقیق حاضر اهداف فرعی زیر نیز پی گرفته می شود.

۱ – مشخص نمودن تعامل شاگرد – معلم در شرایط  پست مدرن در زمینه تدریس

۲ – تعیین روش‌های تدریس مناسب شرایط پست مدرن

۳ – تعیین رویکردهای مناسب تدریس در شرایط پست مدرن

سوالات تحقیق

سوال اصلی

دلالت‌های تربیتی شرایط پست مدرن در ز مینه تدریس کدامند ؟

سوال‌های فرعی 

۱ – تعامل شاگرد – معلم در شرایط پست مدرن در تدریس چگونه  می‌باشد؟

۲ – روش‌های مناسب برای تدریس در شرایط پست مدرن کدامند ؟

۳ – کدا مین رویکردها برای تدریس در شرایط پست مدرن مناسب  می‌باشد ؟

 

 

 

 

| آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0