تثبیت و اصلاح خصوصیات ژئوتکنیکی ماسه بادی با استفاده از دوغاب پلیمری: پایان نامه کارشناسی ارشد عمران گرايش مکانیک خاک و پی

تثبیت و اصلاح خصوصیات ژئوتکنیکی ماسه بادی با استفاده از دوغاب پلیمری: پایان نامه کارشناسی ارشد عمران گرايش مکانیک خاک و پی

پایان نامه ای که معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته عمران  و با عنوان تثبیت و اصلاح خصوصیات ژئوتکنیکی ماسه بادی با استفاده از دوغاب پلیمری   گرایش مکانیک خاک و پی  در ۱۳۰ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب عمران  قرار گیرد.

 

چکیده تحقیق تثبیت و اصلاح خصوصیات ژئوتکنیکی ماسه بادی با استفاده از دوغاب پلیمری :

هدف از انجام این تحقیق بهبود خصوصیات  ژئوتکنیکی و مکانیکی خاک­های ماسه بادی است. چون یکی از مشکلات عمده ماسه بادی، مقاومت کم آن­ تحت شرایط رطوبت طبیعی و اشباع می­باشد، یک مطالعه آزمایشگاهی به منظور بررسی تاثیر افزودن پلیمر پلی وینیل الکل در بهبود خواص ژئوتکنیکی ماسه بادی انجام شد. نتایج حاصل از آزمایش­های تراکم نشان داد که افزودن این پلیمر تا ۰/۲ درصد وزنی، وزن مخصوص خشک حداکثر را افزایش می­دهد و در رطوبت بهینه تغییر قابل ملاحظه ­ای ایجاد نمی­شود.

نتایج آزمایش­ها همچنین نشان داد که با افزایش درصد پلیمر، مقاومت CBR نمونه­ ها به مقدار قابل توجهی افزایش می­یابد به نحوی که در نمونه ­های ساخته شده با ۰/۵ درصد وزنی پلیمر، مقدار CBR به ۱۸۵ رسید؛ این مقدار بیش از ۷/۵ برابر CBR برای خاک بدون مواد افزودنی می­باشد. با توجه به حلالیت پلیمر فوق در آب، برای حفاظت از مخلوط خاک و پلیمر در برابر آبشستگی از سیمان استفاده شد. آزمایش­ها نشان داد که با افزودن ۲ درصد سیمان به مخلوط فوق هم بر مقاومت نمونه ­ها افزوده شده و هم پایداری ­آنها در برابر آبشستگی افزایش می­یابد.

نتایج حاصل از آزمایش برش مستقیم نشان داد، افزودن پلیمر همچنین باعث افزایش چشمگیری در مقاومت برشی نمونه ­ها می­شود. البته شکست خاک در این حالت، به صورت شکست ترد و ناگهانی مشاهده گردید. برای جلوگیری از این حالت و شکل پذیرتر کردن نمونه ­ها از الیاف تایر استفاده شد. مقدار بهینه الیاف مورد نیاز در این حالت برابر با ۰/۶ درصد وزنی به دست آمد. نتایج آزمایش­های تک محوری نیز نشان دادند که افزودن پلی وینیل الکل مقاومت فشاری و برشی خاک را به میزان بسیار قابل توجهی افزایش می­دهد. همچنین مشخص شد ترکیب همزمان پلیمر، سیمان و الیاف به خاک بیشترین تاثیر را در اصلاح خصوصیات ماسه بادی دارد. به عنوان نمونه در ترکیب ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل، ۲ درصد سیمان و ۰/۶ درصد الیاف تایر با ماسه بادی، مقاومت فشاری نمونه به ۱۵ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع رسید؛ درحالی که مقاومت فشاری برای ماسه بادی با ۲ درصد سیمان، تنها ۰/۳ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع بود.

 

تعریف مسأله

عموما خاک موجود در سایت از دیدگاه مهندسی برای ساخت و ساز، ایده آل و کاملا مطلوب نیست و باید با اعمال تغییراتی بر آن برای فعالیت های عمرانی آماده شود.

به طور معمول در مواجهه با خاک های مسأله دار نظیر خاک های سست با قابلیت باربری کم و نشست پذیری زیاد دو راه پیش روی مهندسین ژئوتکنیک قرار دارد:

الف) استفاده از المانهای باربر در خاک. ب) بهسازی و اصلاح خواص فیزیکی خاک. بهسازی (یا اصلاح) به مجموعه عملیاتی اطلاق می شود که به حذف برخی رفتارهای نامناسب خاک یا تحمیل رفتارهای مناسب به آن می انجامد. اصولا اهداف عمده بهسازی عبارتند از: افزایش مقاومت خاک، کاهش خصوصیات کلی تغییر شکل پذیری و حذف برخی رفتارهای نا مناسب یا اضافه نمودن برخی رفتارهای مناسب به خاک. روش های تثبیت خاک گسترده هستند که در هر مورد با توجه به شرایط خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند اما به طور کلی می توان آن ها را به دو دسته تثبیت شیمیایی و تثبیت فیزیکی-مکانیکی تقسیم بندی کرد. منظور از تثبیت شیمیایی، اصلاح خواص مورد نظر خاک به کمک مواد افزودنی است، که به لحاظ فعل و انفعالات شیمیایی حاصل از این مواد در مجاورت خاک حاصل می گردد. منظور از تثبیت فیزیکی خاک، تثبیت و اصلاح خواص خاک بدون تغییر در خصوصیات شیمیایی خاک می باشد. این نوع تثبیت را می توان به روش های مختلفی اجرا نمود که تسلیح خاک یکی از این روش هاست.

در کشور ایران با در نظر گرفتن اقلیم و شرایط جغرافیایی و همچنین وجود مناطق وسیعی از بیابان ها که اکثر خاک های این مناطق ماسه های ریز دانه (ماسه بادی) می باشد، چون یکی از مشکلات عمده خاک­های ماسه بادی، مقاومت کم آن­ها تحت شرایط رطوبت طبیعی و اشباع می­باشد، شاید یکی از موانع عمده در زمینه توسعه شبکه راه های کشور و پروژه های عمرانی، وجود این نوع ماسه ها در سطح وسیعی از کشور باشد. طبیعی است که چنانچه منابع قرضه فاصله زیادی تا محور راه یا پروژه های عمرانی داشته باشد، آنگونه که در مناطق کویر مرکزی، کویر لوت و یا بیابان های جنوب کشور چنین است هزینه احداث راه و بهسازی خاک منطقه چندین برابر حد معمول خواهد بود. بدین منظور مطالعه بر روی روش های جدیدی که قادر باشند اصلاحاتی بر روی خاک سطوح زمین پوشیده از ماسه بادی به عمل آورند، دارای اهمیت زیادی می­باشد و این تحقیق در این راستا می­باشد.

 

فهرست مطالب تحقیق تثبیت و اصلاح خصوصیات ژئوتکنیکی ماسه بادی

فصل اول مقدمه   ۱

۱-۱-دورنمای کار  ۲

۲-۱-تعریف مسأله   ۲

۳-۱-مروری بر مطالب ارائه شده در این تحقیق    ۳

فصل دوم سابقه تحقیق    ۵

۱-۲- مقدمهای بر اصلاح خاک، مواد و روشهای مورد استفاده  ۶

۲-۲- استفاده از مواد افزودنی ضایعاتی به منظور بهسازی خصوصیات خاک های ماسه‌ای    ۶

۱-۲-۲- بهبود خصوصیات ماسه های تثبیت شده با سیمان و خرده شیشه ضایعاتی    ۶

۲-۲-۲- استفاده از لاستیک و کفپوش های لاستیکی ضایعاتی برای بهبود خواص خاک ماسه‌ای    ۱۰

۳-۲- تسلیح خاک ماسهای با استفاده از الیاف طبیعی    ۱۶

۱-۳-۲-اصلاح ماسه با استفاده از الیاف کاه جو و کنف     ۱۶

۲-۲-۳- افزایش ظرفیت باربری خاک ماسه ای مسلح شده با برگ خرما ۱۸

۴-۲- تسلیح خاک ماسهای با استفاده از الیاف مصنوعی    ۲۰

۱-۴-۲ استفاده از الیاف پلاستیک باطله پلی اتیلن ترفتالات (پت)  ۲۱

۲-۴-۲- استفاده از الیاف کارخانه لاستیک سازی    ۲۶

۵-۲- استفاده از مواد پلیمری و نفتی برای بهسازی خاک ماسه ای    ۲۷

۱-۵-۲- اصلاح خصوصیات ژئوتکنیکی خاک های ماسه ای با استفاده از پسمانده مواد نفتی پالایشگاه ها: ۲۸

۲-۵-۲- بررسی اثر چسب های پلیمری روی خواص مکانیکی خاک ماسه ای: ۳۱

۱-۲-۵-۲-تحقیقات انجام شده توسط پارک و همکاران   ۳۱

۲-۲-۵-۲-تحقیقات انجام شده توسط کاستاز و همکاران   ۳۵

۳-۲-۵-۲- تحقیقات انجام شده توسط آناگناستوپلوس و همکاران   ۳۸

۲-۵-۳- جمع بندی و نتیجه گیری از تحقیقات گذشته   ۴۰

فصل سوم روش تحقیق    ۴۳

۱-۳- مقدمه   ۴۴

۲-۳- مصالح مورد استفاده  ۴۴

۱-۲-۳- خاک مورد استفاده  ۴۴

۲-۲-۳- پلیمر مورد استفاده در تحقیق    ۴۵

۳-۲-۳- الیاف مورد استفاده  ۴۶

۴-۲-۳- سیمان   ۴۷

۳-۳- آماده سازی و عمل آوری نمونه ها ۴۷

۴-۳- برنامه آزمایشگاهی    ۴۸

۱-۴-۳- آزمایش دانه بندی    ۴۹

۱-۱-۴-۳- وسایل مورد نیاز  ۴۹

۲-۱-۴-۳- انجام آزمایش      ۴۹

۲-۴-۳- آزمایش تراکم   ۴۹

۱-۲-۴-۳- مقدمه   ۴۹

۲-۲-۴-۳- اساس آزمایش      ۵۰

۳-۲-۴-۳- وسایل مورد نیاز  ۵۰

۴-۲-۴-۳- روش انجام آزمایش      ۵۱

۳-۴-۳- آزمایش CBR   ۵۲

۱-۳-۴-۳- تئوری آزمایش      ۵۲

۲-۳-۴-۳- وسایل آزمایش      ۵۳

۳-۳-۴-۳- روش انجام آزمایش      ۵۴

۴-۳-۴-۳-عدد CBR    ۵۵

۵-۳-۴-۳- تصحیح نتایج آزمایش      ۵۵

۳-۴-۴- آزمایش برش مستقیم   ۵۶

-۱-۴-۴-۳ تئوری آزمایش      ۵۶

-۲-۴-۴-۳ شرایط انجام آزمایش      ۵۷

-۳-۴-۴-۳  وسایل آزمایش      ۵۷

-۴-۴-۴-۳  روش انجام آزمایش      ۵۸

-۵-۴-۳ آزمایش فشاری تک محوری    ۵۹

۱-۵-۴-۳تئوری آزمایش      ۵۹

۲-۵-۴-۳- وسایل آزمایش      ۵۹

۳-۵-۴-۳-روش آزمایش      ۶۰

فصل چهارم نتایج حاصل از آزمایشها و  تفسیر آنها ۶۱

۱-۴- مقدمه   ۶۲

۲-۴- نتایج آزمایش دانه بندی    ۶۲

۳-۴- نتایج آزمایش های تراکم   ۶۲

۱-۳-۴- آزمایش تراکم بدون مواد افزودنی    ۶۳

۲-۳-۴- آزمایش تراکم با ۰/۱ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۶۴

۳-۳-۴- آزمایش تراکم با ۰/۲ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۶۵

۴-۳-۴- آزمایش تراکم با ۰/۳ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۶۶

۵-۳-۴- تفسیر نتایج آزمایشهای تراکم   ۶۷

۴-۴- نتایج آزمایش های CBR   ۶۸

۱-۴-۴- آزمایش CBR بدون مواد افزودنی    ۶۸

۲-۴-۴- آزمایش CBR با ۰/۱ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۶۹

۳-۴-۴- آزمایش CBR با ۰/۲ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۷۱

۴-۴-۴- آزمایش CBR با ۰/۳ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۷۳

۵-۴-۴- آزمایش CBR با ۰/۴ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۷۴

۶-۴-۴- آزمایش CBR با ۰/۵ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۷۶

۷-۴-۴- آزمایش CBR با ۰/۶ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۷۷

۸-۴-۴- تفسیر نتایج آزمایش CBR   ۷۹

۹-۴-۴- آزمایش CBR با پلیمر پلی وینیل الکل و سیمان   ۸۱

۵-۴- نتایج آزمایشهای برش مستقیم   ۸۲

۱-۵-۴- آزمایش برش مستقیم روی خاک بدون مواد افزودنی    ۸۲

۲-۵-۴- آزمایش برش مستقیم روی خاک با ۰/۲ درصد پلیمر پلی وینیل الکل    ۸۳

۳-۵-۴- آزمایش برش مستقیم با ۰/۲ درصد پلیمر و ۰/۴ درصد الیاف تایر  ۸۴

۴-۵-۴- آزمایش برش مستقیم با ۰/۲ درصد پلیمر و ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۸۵

۵-۵-۴- آزمایش برش مستقیم با ۰/۲ درصد پلیمر و ۰/۸ درصد الیاف تایر  ۸۶

۶-۵-۴- تفسیر نتایج آزمایش برش مستقیم   ۸۶

۴-۶- نتایج آزمایشهای تک محوری    ۸۸

۴-۶-۱- آزمایش تک محوری برای ماسه بادی با ۲ درصد سیمان   ۸۸

۴-۶-۲- آزمایش تک محوری برای ماسه بادی با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل    ۸۹

۳-۶-۴- آزمایش تک محوری برای ماسه بادی با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل    ۸۹

۴-۶-۴- آزمایش تک محوری برای ماسه بادی با ۰/۶ درصد پلی وینیل الکل    ۹۰

۵-۶-۴- آزمایش تک محوری با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل و ۲ درصد سیمان   ۹۱

۶-۶-۴- آزمایش تک محوری با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل و ۲ درصد سیمان   ۹۱

۷-۶-۴- آزمایش تک محوری با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل و ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۹۲

۸-۶-۴- آزمایش تک محوری با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل و ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۹۳

۹-۶-۴- آزمایش تک محوری با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل، ۰/۶ درصد الیاف تایر و ۲ درصد سیمان   ۹۳

۱۰-۶-۴- آزمایش تک محوری با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل، ۰/۶ درصد الیاف تایر و ۲ درصد سیمان   ۹۴

۱۱-۶-۴- تفسیر نتایج آزمایشهای تک محوری    ۹۵

فصل پنجم نتیجه‌گیری و پیشنهادها ۱۰۱

۱-۵- نتیجه‌گیری    ۱۰۲

۵-۲- پیشنهادها ۱۰۳

منابع و مآخذ    ۱۰۰

 

فهرست اشکال

شکل ۱-۲ نمودارهای تراکم مربوط به خاک تثبیت شده با ۵ و ۷ درصد سیمان   ۹

شکل ۲-۲ نمودارهای تنش-کرنش مربوط به خاک تثبیت شده با ۵ درصد سیمان در ۷ روز  ۱۰

شکل ۳-۲ مقادیر دانسیته خشک ماکزیمم و درصد رطوبت بهینه  ۱۳

شکل ۴-۲ مقادیر مقاومت برشی برحسب درصد لاستیک و تنش نرمال   ۱۳

شکل ۵-۲ نمودار تغییر مکان-سیکل   ۱۴

شکل ۶-۲ نمودار فشار آب منفذی-سیکل   ۱۴

شکل ۷-۲ دو نوع تراشه با ابعاد مختلف، (a) عرض ۰/۵ سانتیمتر، (b) عرض ۱ سانتیمتر  ۱۵

شکل ۸-۲ نتایج CBR برای مخلوط های حاوی تراشه های به عرض ۰/۵ سانتیمتر و درصد های حجمی متفاوت   ۱۵

شکل ۹-۲ تغییرات مقاومت برشی نسبت به درصد الیاف در رطوبت ۱۱-۱۲ درصد  ۱۷

شکل ۱۰-۲ تغییرات مقاومت برشی نسبت به درصد الیاف در رطوبت ۱۳-۱۴ درصد  ۱۷

شکل ۱۱-۲ تغییرات مقاومت برشی نسبت به درصد الیاف در رطوبت ۱۷-۱۸ درصد  ۱۸

شکل ۱۲-۲ نسبت ظرفیت باربری بر حسب موقیت قرارگیری لایه برگ خرما ۱۹

شکل ۱۳-۲ الیاف پت مورد استفاده در این تحقیق   ۲۲

شکل ۱۴-۲ سطح گسیختگی نمونه مسلح شده با الیاف   ۲۳

شکل ۱۵-۲ تغییرات مقاومت تک محوری بر حسب درصد الیاف   ۲۳

شکل ۱۶-۲ تغییرات تنش برحسب کرنش محوری برای نمونه های مسلح شده با الیاف   ۲۴

شکل ۱۷-۲ تغییرات CBR بر حسب درصد الیاف   ۲۵

شکل ۱۸-۲ تغییرات مقاومت برشی حداکثر برحسب درصد الیاف   ۲۵

شکل ۱۹-۲ آزمایش برش مستقیم برای نمونه های با ۰/۲ درصد الیاف   ۲۶

شکل ۲۰-۲ مقایسه درصد های مختلف وزنی الیاف در ماسه ریز دانه  ۲۷

شکل ۲۱-۲ نتایج آزمایش فشاری تک محوره برای نمونه های ساخته شده با پسمانده ماده نفتی   ۲۹

شکل۲۲-۲ تاثیر رطوبت خاک محل بر روی مقاومت فشاری نمونه های اصلاح شده  ۳۰

شکل ۲۳-۲ نتایج آزمایش فشاری تک محوره برای نمونه های ساخته شده از خاک شسته شده با پسمانده نفتی   ۳۱

شکل ۲۴-۲ پلی وینیل استات   ۳۲

شکل ۲۵-۲ تعیین درصد محلول بهینه نسبت به وزن ماسه  ۳۳

شکل ۲۶-۲  رابطه بین درصد پلیمر پلی وینیل استات افزوده شده و مقاومت CBR نمونه ها در حالت خشک    ۳۴

شکل ۲۷-۲ رابطه بین درصد پلیمر متیل متا اکریلات افزوده شده و مقاومت CBR نمونه ها در حالت خشک    ۳۴

شکل ۲۸-۲ اثر پلیمر ها بر PH خاک    ۳۴

شکل ۲۹-۲ دستگاه آزمایش دوغاب ماسه  ۳۶

شکل ۳۰-۲ نمونه­ های تثبیت شده، (a) پس از خارج کردن از قالب، (b) بریدن به قطعه های ۲۰ سانتیمتری   ۳۷

شکل ۳۱-۲ مقاومت فشاری و مدول الاستیسیته نمونه های ماسه تزریق شده برحسب فاصله از محل اعمال تزریق، (a) ۷ روزه، (b) ۲۸ روزه، (c) ۹۰ روزه  ۳۷

شکل ۳۲-۲  نمودار تنش کرنش نمونه های خاک ماسهای اصلاح شده با دوغاب پلیمری، زمان عمل آوری (a) ۳ روز، (b) ۷ روز، (c) ۲۸ روز  ۳۹

شکل ۳۳-۲  (a) نمودار مقاومت فشاری، (b) نمودار استحکام کششی، (c) نمودار مدول الاستیسیته  ۳۹

شکل ۱-۳ منحنی دانه­بندی ماسه مورد استفاده در آزمایش     ۴۵

شکل ۲-۳ پلیمر مورد استفاده در تحقیق   ۴۶

شکل ۳-۳ الیاف تایر استفاده شده در تحقیق   ۴۶

شکل ۴-۳ حل کردن پلیمر در آب تحت حرارت   ۴۷

شکل ۵-۳ چکش و قالب آزمایش تراکم   ۵۱

شکل ۶-۳ دستگاه آزمایش CBR    ۵۴

شکل ۷-۳ قالب، سرقالب و وزنه ­های سربار آزمایش CBR    ۵۴

شکل ۸-۳ دستگاه آزمایش برش مستقیم   ۵۸

شکل ۱-۴ منحنی دانه بندی ماسه بادی   ۶۲

شکل ۲-۴ منحنی تراکم خاک بدون مواد افزودنی   ۶۳

شکل ۳-۴ منحنی مربوط آزمایش تراکم با ۰/۱ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۶۴

شکل ۴-۴ منحنی مربوط آزمایش تراکم با ۰/۲ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۶۵

شکل ۵-۴ منحنی مربوط آزمایش تراکم با ۰/۳ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۶۶

شکل ۶-۴ نمودار تغییرات وزن مخصوص حداکثر با مقادیر مختلف پلیمر  ۶۷

شکل ۷-۴ نمودار تغییرات رطوبت بهینه با مقادیر مختلف پلیمر  ۶۷

شکل ۸-۴ نمودار فشار-نفوذ برای خاک بدون مواد افزودنی   ۶۹

شکل ۹-۴ نمودار فشار-نفوذ برای خاک با ۰/۱ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۰

شکل ۱۰-۴ نمودار فشار-نفوذ اصلاح شده برای خاک با ۰/۱ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۰

شکل ۱۱-۴ قالب آزمایش CBRتحت بارگذاری   ۷۱

شکل ۱۲-۴ نمودار فشار-نفوذ برای خاک با ۰/۲ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۲

شکل ۱۳-۴ نمودار فشار-نفوذ اصلاح شده برای خاک با ۰/۲ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۲

شکل ۱۴-۴ نمودار فشار-نفوذ برای خاک با ۰/۳ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۴

شکل ۱۵-۴ نمودار فشار-نفوذ برای خاک با ۰/۴درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۵

شکل ۱۶-۴ نمودار فشار-نفوذ اصلاح شده برای خاک با ۰/۴ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۶

شکل ۱۷-۴ نمودار فشار-نفوذ برای خاک با ۰/۵ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۷

شکل ۱۸-۴ نمودار فشار-نفوذ برای خاک با ۰/۶ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۸

شکل ۱۹-۴ نمودار فشار-نفوذ اصلاح شده برای خاک با ۰/۶ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۹

شکل ۲۰-۴ تغییرات CBR با مقادیر مختلف پلیمر  ۸۰

شکل ۲۱-۴ تغییرات CBR با مقادیر مختلف سیمان در محلول ۰/۲ درصد پلیمر  ۸۱

شکل ۲۲-۴ نمودار تنش برشی-تنش قائم برای خاک بدون مواد افزودنی   ۸۲

شکل ۲۳-۴ نمودار تنش برشی-تنش قائم برای خاک با ۰/۲ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۸۳

شکل ۲۴-۴ قالب آزمایش برش مستقیم تحت بارگذاری   ۸۴

شکل ۲۵-۴ نمودار تنش برشی-تنش قائم برای خاک با ۰/۲ درصد پلیمر و ۰/۴ درصد الیاف تایر  ۸۴

شکل ۲۶-۴ نمونه خاک محتوی الیاف و پلیمر بعد از گسیختگی   ۸۵

شکل ۲۷-۴ نمودار تنش برشی-تنش قائم برای خاک با ۰/۲ درصد پلیمر و ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۸۵

شکل ۲۸-۴ نمودار تنش برشی-تنش قائم برای خاک با ۰/۲ درصد پلیمر و ۰/۸ درصد الیاف تایر  ۸۶

شکل ۲۹-۴ تغییرات زاویه اصطکاک داخلی خاک با مقادیر مختلف الیاف تایر و ۰/۲ درصد پلیمر  ۸۶

شکل ۳۰-۴ تغییرات زاویه اصطکاک داخلی خاک با مقادیر مختلف الیاف تایر و ۰/۲ درصد پلیمر  ۸۷

شکل ۳۱-۴ پابرجا بودن نمونه آزمایش برش مستقیم بعد از گسیختگی   ۸۷

شکل ۳۳-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل   ۸۹

شکل ۳۴-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل   ۹۰

شکل ۳۵-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۶ درصد پلی وینیل الکل   ۹۰

شکل ۳۶-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل و ۲ درصد سیمان   ۹۱

شکل ۳۷-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل و ۲ درصد سیمان   ۹۲

شکل ۳۸-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل و ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۹۲

شکل ۳۹-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل و ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۹۳

شکل ۴۰-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل ، ۰/۶ درصد الیاف تایر و ۲ درصد سیمان   ۹۴

شکل ۴۱-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل ، ۰/۶ درصد الیاف تایر و ۲ درصد سیمان   ۹۴

شکل ۴۲-۴ نمونه خاک مسلح شده تحت بارگذاری دستگاه آزمایش تک محوری   ۹۵

شکل ۴۳-۴ نمودار تغییرات مقاومت فشاری خاک در درصدهای مختلف پلیمر  ۹۵

شکل ۴۴-۴ نمودار تغییرات مقاومت برشی خاک در درصدهای مختلف پلیمر  ۹۶

شکل ۴۵-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل، الف)بدون سیمان، ب) با ۲ درصد سیمان   ۹۶

شکل ۴۶-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل، الف)بدون سیمان، ب) با ۲ درصد سیمان   ۹۷

شکل ۴۷-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل، الف)بدون الیاف، ب) با ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۹۸

شکل ۴۸-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل، الف)بدون الیاف، ب) با ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۹۸

شکل ۴۹-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی الف) با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل، ب) با ۰/۲ درصد پلی وینیل الکل، ۲ درصد سیمان و ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۹۹

شکل ۵۰-۴ نمودار تنش-کرنش برای ماسه بادی الف) با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل، ب) با ۰/۴ درصد پلی وینیل الکل، ۲ درصد سیمان و ۰/۶ درصد الیاف تایر  ۹۹

 

فهرست جداول

جدول ۱-۲ نحوه قرارگیری لایه های برگ خرما به منظور تسلیح خاک    ۱۹

جدول ۲-۲ نسبت اختلاط دوغاب و خاک مورد استفاده در این تحقیق و نامگذاری آن   ۳۵

جدول ۱-۳ پارامترهای ژئوتکنیکی ماسه مورد استفاده  ۴۴

جدول۲-۳ مقادیر بار استاندارد  ۵۲

جدول ۳-۳ تقسیم بندی رتبه خاک بر اساس CBR    ۵۳

جدول ۱-۴ اطلاعات مربوط به آزمایش تراکم بدون مواد افزودنی   ۶۳

جدول ۲-۴ اطلاعات مربوط آزمایش تراکم با ۰/۱ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۶۴

جدول ۳-۴ اطلاعات مربوط آزمایش تراکم با ۰/۲ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۶۵

جدول ۴-۴ اطلاعات مربوط آزمایش تراکم با ۰/۳ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۶۶

جدول ۵-۴ اطلاعات مربوط به آزمایش CBR بدون مواد افزودنی   ۶۸

جدول ۶-۴ اطلاعات مربوط به آزمایش CBR با ۰/۱ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۶۹

جدول ۷-۴ اطلاعات مربوط به آزمایش CBR با ۰/۲ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۱

جدول ۸-۴ اطلاعات مربوط به آزمایش CBR با ۰/۳ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۳

جدول ۹-۴ اطلاعات مربوط به آزمایش CBR با ۰/۴ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۵

جدول ۱۰-۴ اطلاعات مربوط به آزمایش CBR با ۰/۵ درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۶

جدول ۱۱-۴ اطلاعات مربوط به آزمایش CBR با ۰/۶درصد پلیمر پلی وینیل الکل   ۷۸

 

 

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0