بررسي نقش آژانس‌هاي خدمات مسافرتي در توسعه توريسم شهرستان بندر انزلي :پایان نامه ارشد مدیریت گردشگری

بررسي نقش آژانس‌هاي خدمات مسافرتي در توسعه توريسم شهرستان بندر انزلي :پایان نامه ارشد مدیریت گردشگری

پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه مسترداک معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته  مدیریت گردشگری و با عنوان بررسي نقش آژانس‌هاي خدمات مسافرتي در توسعه توريسم شهرستان بندر انزلي در ۱۴۷صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده بررسي نقش آژانس‌هاي خدمات مسافرتي در توسعه توريسم شهرستان بندر انزلي:

صنعت گردشگري يكي از بزرگ‌ترين و پربازده‌ترين فعالیت‌هاي اقتصادي در دنيا است كه بالاترين ارزش افزوده را ايجاد مي‌كند و به طور مستقيم و غيرمستقيم ساير فعالیت‌هاي اقتصادي و فرهنگي را تحت تأثير قرار مي‌دهد. توسعه توریسم در هر نقطه که باشد می‌تواند توسعه را بدنبال داشته باشد.

تحقیق حاضر از نوع کاربردی و روش انجام آن توصیفی تحلیلی می‌باشد. اطلاعات و داده‌های مورد نیاز با استفاده از روش‌های اسنادی و مشاهدات میدانی و مصاحبه و تکمیل پرسشنامه جمع‌آوری شده است و با استفاده از روش‌های آماری و بهره‌گیری از نرم‌افزارExcel  و  SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. هدف تحقیق بررسی نقش آژانس‌های مسافرتی در توسعه توریسم شهرستان انزلی است. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که برخورداري از موقعيت ممتاز طبيعي(تالاب و ساحل دريا)، بهره‌مندي از تالاب با انواع پوشش گياهي، جانوري، جزاير متعدد و امكان بهره‌برداري از طبيعت و حيات وحش آن براي اجراي تورهاي علمي، گردشگري و شكار، وجود چهار منطقه ويژه به عنوان زيستگاه‌هاي طبيعي و حفاظت شده در شهرستان، وجود زيستگاه‌هاي بومي در سرتاسر تالاب انزلي، اراضي حاشيه تالاب و كرانه‌هاي درياي خزر و همچنين زيستگاه ويژه قرقاول(جزيره قلم‌گوده)، و همچنين وجود آداب و سنن، صنايع دستي و وجود بازارهاي محلي، هفتگي و دائمي براي مبادله محصولات و فرهنگ‌ها از پتانسیل‌های گردشگری بندر انزلی به شمار می‌آیند.

غني‌كردن زيرساخت‌ها و حمايت و تقويت مراكز خدمات توريستي، همينطور آژانس‌هاي مسافرتي از طريق توسعه فعالیت‌هاي گردشگري و در نهايت، توسعه و تجهيز اين منطقه به عنوان عرضه‌كننده‌ی خدمات جهانگردي نیز پیامدهای ایده‌آلی را می‌تواند به دنبال داشته باشد و می‌تواند منجر به توسعه گردشگری شود و این محدوده را به یکی از خط‌های مهم گردشگری در شمال کشور تبدیل کند. آن‌چه مهم بنظر می‌رسد این است که به همان اندازه که آژانس‌ها برای توسعه گردشگری فعالیت می‌کنند، لازم است تا زیرساخت‌های بخش گردشگری نیز بهبود یابد.

 

اهمیت و ضرورت

امروزه توریسم در اقتصاد کشورهای جهان دارای جایگاهی بسیار مهم است و تنها در سال ۲۰۱۰ میلادی ۹۳۵ میلیون نفر در جهان با سفر به کشورهای دیگر ۱۵۵۰ میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند(سایتwto ).

نظریه‌های جدید در زمینه گردشگری نشان می‌دهد جذابیت‌های گردشگری بر پایه ورزش در مقایسه با دیگر جذابیت‌های فرهنگی٬ مزیت‌های اقتصادی٬ اجتماعی و سیاسی بیشتر دارد. از طرفی کشور ایران با توجه به بررسی‌های صورت گرفته یکی از ده کشور اول جهان از نظر جذابیت‌های گردشگری است(هنرور و همکاران٬ ۱۳۸۶: ۳۲).

از این رو، اهمیت دارد که از قابلیت‌های خود در توسعه گردشگری از جمله گردشگری ورزشی استفاده کند. بی‌شک انتخاب مکان مناسب جهت انجام فعالیت‌های ورزشی برای ورزشکاران بسیار مهم می‌باشد. لذا در این تحقیق سعی بر این است که با مدنظر قراردان این مهم که گردشگری مناطق مختلف ساحلی٬ دریایی و تالاب از فعالیت‌های عمده تفرجی در جهان است٬ به شناخت توان‌های موجود و تعیین محدوده مکانی مناسب جهت جذب توریسم ورزشی پرداخته و با توجه به عدم داشتن منابع علمی و تخصصی لازم در کشور با بررسی عوامل مختلف در جذب توریسم و گسترش توریسم ورزشی می‌توان با اخذ نتایج به سمت آینده روشن حرکت کرد. از جمله کاربرد نتایج این تحقیق می‌توان به توسعه کمی و کیفی شهرستان٬ بالا رفتن سطح فرهنگ مردم٬ تبادل اخلاق ورزشی و فرهنگی حفظ محیط زیست و توسعه پایدار منطقه٬ رونق اقتصادی و بهبود زیرساخت‌های منطقه اشاره نمود.

 

 اهداف تحقيق

مهم‌ترین اهداف این تحقیق بشرح زیر است:

  1. تعیین پتانسیل‌های توریستی و اکوتوریستی شهرستان بندر انزلي،
  2. تعیین نقش آژانس‌های مسافرتی در توسعه توریسم شهرستان بندر انزلي،
  3. تعیین راهکارهایی جهت توسعه توریسم شهرستان بندر انزلي.

 

فرضيه‌های تحقیق

  • آژانس‌های مسافرتی در توسعه توریسم شهرستان بندر انزلی نقش دارند.
  • بین افزایش آژانس‌های مسافرتی و افزایش گردشگر رابطه وجود دارد.

 

فهرست مطالب

چکیده ج

مقدمه  د

فصل اول. کلیات تحقیق ۱

۱-۱- بیان مسأله ۲

۱-۲- اهمیت و ضرورت ۳

۱-۳- اهداف تحقيق ۴

۱-۴- فرضيه های تحقیق ۴

۱-۵- سؤال‌های تحقیق ۴

۱-۶- تعاريف واژه ها و مفاهيم ۴

فصل دوم. ادبیات تحقیق ۶

۲-۱- پيشينه تحقيق ۷

۲-۲-  گردشگری ۹

۲-۲-۱- گردشگری از نظر لغوی ۹

۲-۲-۲-  واژه توریسم ۹

۲-۳- تعریف و مفاهیم گردشگری ۱۰

۲-۳-۱- گردشگری ۱۰

۲-۳-۲- گردشگری داخلی (یا بومی ۱۱

۲-۳-۳- گردشگری خارجی(یا بین‌المللی ۱۱

۲-۳-۴- گردشگری از بعد جغرافیایی ۱۱

۲-۳-۵- گردشگری از بعد اجتماعی ۱۱

۲-۴- فواید گردشگری ۱۱

۲-۴-۱- فرهنگی و اجتماعی ۱۱

۲-۴-۲- اقتصادی ۱۲

۲-۵- گردشگری در جهان ۱۲

۲-۵-۱- آغاز جهانگردی در دوران باستان ۱۲

۲-۶- گردشگری در جهان ۱۳

۲-۶-۱- آغاز جهانگردی در دوران باستان ۱۳

۲-۶-۲- گردشگری در دوران قرون وسطی ۱۴

۲-۶-۳- گردشگری در دوران رنسانس ۱۵

۲-۶-۴- گردشگری در دوران انقلاب صنعتی و بعد از آن ۱۵

۲-۶-۵- گردشگری در ایران ۱۶

۲-۶-۶- روند توسعه گردشگری در ایران قبل و بعد از انقلاب ۱۶

۲-۷- روند شکل‌گیری گردشگری در گیلان ۱۸

۲-۸- رابطه‌ی جغرافیا و فعالیت‌های گردشگری ۱۸

۲-۹- اشکال عمده توریسم ۱۹

۲-۱۰- انواع توریسم ۱۹

۲-۱۱- مفهوم توسعه ۲۰

۲-۱۲- تئوری قطب رشد ۲۰

۲-۱۳- توسعه پایدار ۲۱

۲-۱۴-تاريخچه سيستم توزيع محصولات و خدمات گردشگرى ۲۲

۲-۱۵- تاريخچه شركت‌هاى خدمات مسافرتى در ايران ۲۳

۲-۱۶- فدارسيون بين‌المللى اتحاديه آژانس‌هاى مسافرتى(UFTAA 24

۲-۱۷- سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى و شوراى عالى ميراث فرهنگى و گردشگرى ۲۵

۲-۱۸- انواع فعاليت شركت‌هاى خدمات مسافرتى ۲۵

۲-۱۸-۱- فعاليت شركت‌هاى خدمات مسافرتى برحسب نوع مجوز ۲۵

۲-۱۸-۲- فعاليت شركت‌هاى خدمات مسافرتى بر حسب بعد سازمانى ۲۶

۲-۱۸-۳- فعاليت شركت‌هاى خدمات مسافرتى برحسب سطح فعاليت ۲۸

۲-۱۸-۴- كارگزاران مسافرتى(آژانس‌ها يا سفرگذارى‌ها ۲۹

۲-۱۹- ساختار شركت‌هاى خدمات مسافرتى ۲۹

۲-۱۹-۱- واحد فروش و بازاريابى ۲۹

۲-۱۹-۲- واحد عمليات ۳۰

۲-۱۹-۳- واحد ذخيره‌ی جا ۳۰

۲-۱۹-۴- واحد ادارى و اجرايى ۳۰

۲-۱۹-۵- واحد محاسبات و امور مالى ۳۰

۲-۱۹- كاركنان شاغل در واحدهاى خدمات مسافرتى ۳۱

۲-۱۹-۱- مديرعامل ۳۱

۲-۱۹-۲- مدير فنى ۳۱

۲-۱۹-۳- مدير تور ۳۲

۲-۲۰- تور و اجزاى آن ۳۲

۲-۲۱- راهنماي تور ۳۴

۲-۲۲- اهميت راهنمايان در تورهاى گردشگرى ۳۴

۲-۲۳- مسئوليت‌ها و وظايف راهنما ۳۴

۲-۲۴- فرايند اجراى تور ۳۵

۲-۲۵- انواع سفرهاى گروهى كه در داخل كشور برگزار مى‌شود ۳۶

۲-۲۵-۱- سفرهاى طبيعت‌گرا ۳۶

۲-۲۵-۲- طبيعت‌گردى و راهنماى كوير ۳۷

۲-۲۶- دستورالعمل‌هاى ويژه برگزاركنندگان تور طبيعت ۳۸

فصل سوم. روش اجرای تحقیق ۴۰

۳-۱- روش تحقيق و مراحل آن ۴۱

۳-۲- مراحل تحقیق ۴۱

۳-۲-۱- مرحله جمع‌آوری تحقیق ۴۱

۳-۲-۲- مرحله سازماندهی و طبقه‌بندی تحقیق ۴۱

۳-۲-۳- روش تجزيه و تحليل اطلاعات ۴۱

۳-۲-۴- جامعه آماری و حجم نمونه ۴۱

۳-۳- مواد ۴۲

۳-۴- موقعيت جغرافيايي شهرستان بندر انزلي ۴۳

۳-۵- نامواژه انزلي ۴۶

۳-۶- ساختار كالبدي شهرستان بندر انزلي ۴۶

۳-۷- زمين‌شناسى بندر انزلى ۴۷

۳-۸- توپوگرافى ۴۸

۳-۹- اقلیم ۵۰

۳-۹-۱- بررسی ایستگاه هواشناسی ناحیه مورد مطالعه ۵۰

۳-۱۰- منابع آب ۵۸

۳-۱۱- پوشش گياهى و جانورى ۶۰

۳-۱۲- رابطه ويژگي‌هاي طبيعي با قابليت‌هاي گردشگري ۶۱

۳-۱۳- ويژگي‌هاي اجتماعي جمعيتي ۶۳

۳-۱۳-۱- ساختار جنسي و سني جمعيت  ۶۳

۳-۱۳-۲- تعداد، توزيع و تحولات خانوار و جمعيت ۶۳

۳-۱۴- ويژگي‌هاي اقتصادي ۶۴

۳-۱۴-۱- فعاليت و اشتغال ۶۴

۳-۱۴-۲- صنعت گردشگري ۶۵

۳-۱۵- جاذبه‌هاى گردشگرى شهرستان بندر انزلي ۶۵

۳-۱۵-۱- موزه نيروى دريايى ۶۵

۳-۱۵-۲- برج ساعت انزلى ۶۶

۳-۱۵-۳- برج موزيك ۶۶

۳-۱۵-۴- بناى شهردارى انزلى ۶۶

۳-۱۵-۵- عمارت معتمدى ۶۶

۳-۱۵-۶- كاخ سردارى ۶۷

۳-۱۵-۷- بناي تاريخي كليساي مريم مقدس ۶۷

۳-۱۵-۸- خانه داوودزاده ۶۷

۳-۱۵-۹- ساختمان دادگستري ۶۷

۳-۱۵-۱۰- مناره مسجد قائميه انزلي ۶۸

۳-۱۵-۱۱- تالاب انزلى ۶۸

۳-۱۵-۱۲- جزيره قلم‌گوده ۶۹

۳-۱۵-۱۳- پناهگاه حيات وحش سرخانگل ۶۹

۳-۱۵-۱۴- منطقه شكار ممنوع حسين‌بكنده  ۶۹

۳-۱۶- منابع و جاذبه‌های طبیعی ۷۰

۳-۱۶-۱- سواحل انزلی ۷۰

۳-۱۶-۲- رودخانه ۷۲

۳-۱۶-۳- تالاب و رودگاها ۷۴

۳-۱۶-۴- رویش گیاهی در تالاب انزلی ۷۵

۳-۱۶-۵- جزایر نی ۷۵

۳-۱۶-۶- قایقرانی تفریحی ۷۶

۳-۱۶-۷- ماهیگیری تفریحی ۷۷

۳-۱۶-۸- شکار تفریحی ۷۷

۳-۱۷- جاذبه‌های تاریخی شهرستان انزلی ۸۰

۳-۱۷-۱- مناره ۸۰

۳-۱۷-۲- کاخ موزه ۸۰

۳-۱۷-۳- پل غازیان ۸۱

۳-۱۷-۴- پل میان‌پشته ۸۱

۳-۱۷-۵- بلوار ساحلی انزلی ۸۱

۳-۱۷-۶- موج شکن ۸۱

۳-۱۷-۷- حافظیه ۸۲

۳-۱۷-۸- ساختمان شهرداری ۸۲

۳-۱۷-۹- ساختمان چهارطبقه ۸۲

۳- ۱۸- جاذبه‌های فرهنگی- مذهبی ۸۳

۳-۱۸-۱- شنبه‌بازار ۸۳

۳-۱۸-۲- مساجد قدیمی ۸۳

۳-۱۸-۳- فرهنگسراها، سینماها و نمایشگاه‌ها ۸۴

۳-۱۸-۴- مراکز خرید اصلی ۸۴

۳-۱۸-۵- هتل‌ها و مهمانپذیرها ۸۶

۳-۱۸-۶- پانسیون های خانگی ۸۷

۳-۱۸-۷- آرامگاه بی‌بی‌حوریه ۸۷

۳-۱۸-۸- امام‌زاده صالح  ۸۷

۳-۱۸-۹- آرامگاه آقاپیر ۸۷

۳-۱۸-۱۰- آرامگاه آقا سیدنجفی ۸۸

۳-۱۸-۱۱- بقعه آقاپیر ۸۸

فصل چهارم. یافته‌های تحقیق —— ۹۰

۴-۱- بررسی نقش آژانس‌های مسافرتی در توسعه گردشگری شهرستان بندر انزلی ۹۱

۴-۱-۱- فعاليت در تورهاي داخلي و خارجي آژانس‌هاي مسافرتي شهرستان بندر انزلي ۹۵

۴-۱-۲- فعاليت‌هاي گسترده دفاتر خدمات مسافرتي شهرستان بندر انزلي ۹۵

۴-۱-۳- فعاليت‌هاي اكوتوريستي، آژانس‌هاي خدمات مسافرتي شهرستان بندر انزلي ۹۵

۴-۱-۴- دلايل ضعف آژانس‌هاي خدمات مسافرتي شهرستان بندر انزلي در توسعه اكوتوريسم ۹۶

۴-۱-۵- تأثير فصول سال در اجراي گشت‌هاي طبيعت‌گردي توسط آژانس‌هاي خدمات مسافرتي ۹۷

۴-۱-۶- گروه‌هاي سني استقبال‌كننده از تورهاي طبيعت‌گردي ۹۷

۴-۱-۷- خدمات ارائه شده توسط آژانس‌هاي خدمات مسافرتي جهت تورهاي طبيعت‌گردي ۹۷

۴-۱-۸- خدماتي كه در صورت عدم محدوديت‌هاي توسط آژانس‌هاي خدمات مسافرتي براي توسعه اكوتوريسم قابل

اجراست ۹۸

۴-۱-۹- دلايل برتري يك آژانس خدمات مسافرتي نسبت به رقبا ۹۸

۴-۲- یافته‌های توصیفی ۹۹

۴-۲-۱- جنسيت ۹۹

۴-۲-۲- سن ۱۰۰

۴-۲-۳- سطح تحصيلات ۱۰۱

۴-۲-۴- شغل ۱۰۲

۴-۲-۵- مبدأ سفر ۱۰۳

۴-۲-۶- وسيله سفر ۱۰۴

۴-۲-۷- اهداف سفر ۱۰۵

۴-۲-۸- نحوه آشنايي با مكان سفر ۱۰۶

۴-۲-۹- مسافت محل زندگی گردشگران تا انزلی ۱۰۷

۴-۲-۱۰- نقش دفاتر خدماتی در علاقمندی گردشگران به بازدید مجدد ۱۰۸

۴-۲-۱۱- نقش دفاتر خدمات گردشگری در رضایتمندی ۱۰۹

۴-۲-۱۲- میزان عملکرد آژانس‌های مسافرتی نسبت به گذشته ۱۱۰

۴-۲-۱۳- میزان مراجعات گردشگران در طول فصول ۱۱۱

۴-۲-۱۴- جایگاه توریسم در شهرستان انزلی ۱۱۲

۴-۲-۱۵- استفاده از خدمات آژانس‌هاي گردشگري ۱۱۳

۴-۲-۱۶- نقش آژانس‌هاي خدمات مسافرتي در خدمات‌رسانی به توریست‌ها ۱۱۴

۴-۲-۱۷- نقش امكانات آژانس‌ها در توسعه توریسم ۱۱۵

۴-۲-۱۸- نقش آژانس‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری ۱۱۶

۴-۲-۱۹- رابطه بين آژانس‌هاي مسافرتي و تورهاي توريسم ۱۱۷

۴-۲-۲۰- آسیب رساندن تورهای طبیعت گردی بر محیط زیست ۱۱۸

۴-۲-۲۱- نقش تورها در ایجاد انگیزه برای سفر به انزلی ۱۱۹

۴-۲-۲۲- نقش آژانس‌ها در افزایش گردشگر ۱۲۰

۴-۲-۲۳- نقش آژانس‌های گردشگری در توسعه توریسم ۱۲۱

فصل پنجم. نتیجه‌گیری  ۱۲۲

۵-۱- نتيجه گيري ۱۲۳

۵-۲- بررسي فرضيه‌ها ۱۲۵

۵-۲-۱- فرضيه اول ۱۲۵

۵-۲-۲- فرضيه دوم ۱۲۶

۵-۳- ارائه راهكار ۱۲۷

فهرست جداول

جدول۳-۱- جدول توافقی آزمون χ۲ ۴۲

جدول ۳-۲- مشخصات ایستگاه مورد مطالعه ۵۰

جدول ۳-۳- بارندگی سالانه ایستگاه مورد مطالعه ۵۱

جدول ۳-۴- روند تغییرات ماهیانه دما در شهرستان بندر انزلی ۵۲

جدول ۳-۵- میانگین رطوبت نسبی ایستگاه بندر انزلی ۵۳

جدول ۳-۶- ابرناکی ماه‌های سال در شهرستان بندر انزلی ۵۴

جدول ۳-۷- میانگین ساعات آفتابی شهرستان بندر انزلی ۵۵

جدول ۳-۸- میانگین تعداد روزهای همراه با بارش برف ماه‌های سال ۵۶

جدول ۳-۹-  وضعیت حالات مختلف باد در طول دوره آماری ۵۷

جدول  ۳-۱۰- جمعیت برحسب جنس، نوع خانوار و سن شهرستان بندر انزلي ۶۴

جدول ۳-۱۱- جمعیت فعال و غیرفعال شهرستان بندر انزلي بر حسب جنس ۶۴

جدول ۳-۱۲- جاذبه‌های طبیعی، تاریخی شهرستان بندر انزلی ۸۹

جدول ۳-۱۳- جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی شهرستان بندر انزلی ۸۹

جدول۴-۱- ترکیب پاسخگویان بر حسب جنس ۹۹

جدول ۴-۲- ترکیب پاسخگویان بر حسب سن ۱۰۰

جدول ۴-۳- ترکیب پاسخگویان بر حسب تحصیلات ۱۰۱

جدول ۴-۴- وضعیت شغلی گردشگران پاسخگو ۱۰۲

جدول ۴-۵- مبدا سفر گردشگران ۱۰۳

جدول ۴-۶- وسيله سفرگردشگران ۱۰۴

جدول ۴-۷- اهداف سفر گردشگران ۱۰۵

جدول ۴-۸- نحوه آشنايي با مكان سفر ۱۰۶

جدول ۴-۹- مسافت محل زندگی گردشگران تا انزلی ۱۰۷

جدول ۴-۱۰- میزان نقش دفاتر خدماتی در علاقمندی گردشگران به بازدید مجدد ۱۰۸

جدول ۴-۱۱- میزان نقش دفاتر خدمات گردشگری در رضایتمندی گردشگران از امکانات و خدمات——— ۱۰۹

جدول ۴-۱۲- میزان نقش دفاتر خدمات گردشگری در رضایتمندی گردشگران از امکانات و خدمات——— ۱۱۰

جدول ۴-۱۳- میزان مراجعات گردشگران در طول فصول ۱۱۱

جدول ۴-۱۴- میزان جایگاه توریسم در شهرستان انزلی ۱۱۲

جدول ۴-۱۵- میزان استفاده از خدمات آژانس‌هاي گردشگري ۱۱۳

جدول ۴-۱۶- میزان  نقش آژانس‌هاي خدمات مسافرتي در خدمات‌رسانی به توریست‌ها ۱۱۴

جدول ۴-۱۷- میزان نقش امكانات آژانس‌ها در توسعه توریسم ۱۱۵

جدول ۴-۱۸- میزان نقش آژانس‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری ۱۱۶

جدول ۴-۱۹- میزان رابطه بين آژانس‌هاي مسافرتي و تورهاي توريسم  ۱۱۷

جدول ۴-۲۰- میزان  آسیب رساندن تورهای طبیعت‌گردی بر محیط زیست ۱۱۸

جدول ۴-۲۱- میزان رابطه بين آژانس‌هاي مسافرتي و تورهاي توريسم ۱۱۹

جدول ۴-۲۲- میزان نقش آژانس‌ها در افزایش گردشگر ۱۲۰

جدول ۴-۲۳- میزان نقش آژانس‌های گردشگری در توسعه توریسم ۱۲۱

جدول ۵-۱- نقش آژانس‌ها در توسعه اکوتوریسم ۱۲۵

جدول ۵-۲- میزان نقش دفاتر خدمات گردشگری در رضایتمندی گردشگران از امکانات و خدمات———- ۱۲۶

جدول ۵-۳- میزان نقش آژانس‌ها در افزایش گردشگر ۱۲۷

 

 

فهرست نقشه‌ها

نقشه ۳-۱- موقعیت شهرستان انزلی در تقسیمات اداری استان و کشور ۴۵

نقشه ۳-۲- توپوگرافی شهرستان بندر انزلی ۴۹

نقشه ۳-۳- رودخانه‌های شهرستان بندر انزلی ۵۹

 

فهرست نمودارها

نمودار ۳-۱- میانگین ماهیانه بارندگی شهرستان بندرانزلی ۵۱

نمودار ۳-۲- روند تغییرات ماهیانه دما در شهرستان بندرانزلی ۵۲

نمودار ۳-۳- میانگین رطوبت نسبی در شهرستان بندرانزلی ۵۳

نمودار ۳-۴- نمودار ابرناکی  و درصد آن در شهرستان ۵۴

نمودار ۳-۵- میانگین ساعت آفتابی در شهرستان بندرانزلی ۵۵

نمودار ۳-۶- میانگین روزهای همراه با برف و تگرگ ۵۶

نمودار۴-۱- ترکیب پاسخگویان بر حسب جنس ۹۹

نمودار ۴-۲- ترکیب پاسخگویان بر حسب سن ۱۰۰

نمودار۴-۳- ترکیب پاسخگویان بر حسب تحصیلات ۱۰۱

نمودار ۴-۴- وضعیت شغلی گردشگران پاسخگو ۱۰۲

نمودار۴-۵- مبدأ سفر گردشگران ۱۰۳

نمودار ۴-۶- وسيله سفر گردشگران ۱۰۴

نمودار ۴-۷- اهداف سفر گردشگران ۱۰۵

نمودار۴-۸- نحوه آشنايي گردشگران با مكان سفر ۱۰۶

نمودار ۴-۹- مسافت گردشگران تا انزلی ۱۰۷

نمودار ۴-۱۰- میزان نقش دفاتر خدماتی در علاقمندی گردشگران به بازدید مجدد ۱۰۸

نمودار ۴-۱۱- میزان نقش دفاتر خدمات گردشگری در رضایتمندی گردشگران از امکانات و خدمات ۱۰۹

نمودار ۴-۱۲- میزان نقش دفاتر خدمات گردشگری در رضایتمندی گردشگران از امکانات و خدمات ۱۱۰

نمودار ۴-۱۳- میزان مراجعات گردشگران در طول فصول ۱۱۱

نمودار ۴-۱۴- میزان جایگاه توریسم در شهرستان انزلی ۱۱۲

نمودار۴-۱۵- استفاده از خدمات دفاتر خدمات مسافرتي ۱۱۳

نمودار۴- ۱۶- میزان  نقش آژانس‌هاي خدمات مسافرتي در خدمات‌رسانی به توریست‌ها ۱۱۴

نمودار ۴-۱۷- امكانات آژانس‌ها ۱۱۵

نمودار ۴-۱۸- نقش آژانس‌ها در توسعه اكوتوريسم ۱۱۶

نمودار ۴-۱۹- رابطه بين آژانس‌ها و تورهاي اكوتوريسمي ۱۱۷

نمودار ۴-۲۰- میزان آسیب رساندن تورهای طبیعت‌گردی بر محیط زیست ۱۱۸

نمودار ۴-۲۱- میزان رابطه بين آژانس‌هاي مسافرتي و تورهاي توريسم ۱۱۹

نمودار ۴-۲۲- میزان نقش آژانس‌ها در افزایش گردشگر ۱۲۰

نمودار ۴-۲۳- میزان نقش آژانس‌های گردشگری در توسعه توریسم ۱۲۱

 

 

 

فهرست تصاویر

تصویر ۳-۱- نمایی از سواحل انزلی ۷۱

تصویر ۳-۲- نمای قایقرانی در تالاب انزلی ۷۱

تصویر ۳-۳- ماهیگیری در دریا ۷۹

تصویر ۳-۴- بازار پردیس شهرستان انزلی ۸۵

تصویر ۳-۵- بازار کاسپین شهرستان انزلی ۸۵

تصویر ۳-۶- هتل بی‌بی‌حوریه در مجاورت بقعه بی‌بی‌حوریه ۸۶

تصویر ۳-۷- بقعه آقا سید نجفی در سامانسرای انزلی ۸۸

تصویر ۳-۸- بقعه آقا پیر در انزلی۸۸

 

 

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0