بررسی ارتباطات درون واحدی و ارتباط ان بر واکنش کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران : پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی
پایان نامه
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه روانشناسی
قالب پایان نامه
دانلود پایان نامه های خارجی
دانلود پایان نامه رایگان
ایران داک
دانلود رایگان پایان نامه
دانلود رایگان مقاله
مقاله
گزارش کارآموزی
تحقیق
جزوات آموزشی
دانلود پایان نامه دکترا
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد
دانلود پایان نامه کارشناسی
پرسش نامه
پاورپوینت
پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه مسترداک معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت بازرگانی و با عنوان بررسی ارتباطات درون واحدی و ارتباط ان بر واکنش کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران در ۱۴۸ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.
Affiliates , Affiliate , Affiliates Program , Affiliates Markting , Affiliates Manager , Affiliates Link , Affiliates and Subsidiaries , Affiliate Marketing Websites , Partners , Partner , Partner Affiliate , Partner Ship , Partners Login , Partners Group , Best Affiliates , Best Partners , Best Affiliates Program , Best Partners Program
چکیده بررسی ارتباطات درون واحدی و ارتباط ان بر واکنش کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران:
در شرایط رقابتی امروز ، تحول مستمر سازمانی ، تنها راه برای رشد و توسعه محسوب می شود و سازمانها می باید آمادگی خود را برای تغییرات مستمر حفظ نموده و انعطاف پذیری بالایی از خود نشان دهند. این تحقیق ، با هدف بررسی نقش ارتباطات درون واحدی بر بهبود واکنش کارکنان شرکت بیمه ایران نسبت به تحول سازمانی انجام پذیرفته است. این تحقیق از لحاظ هدف ، کاربردی و از منظر روش ، توصیفی پیمایشی بوده است. برای این منظور ، پرسشنامه ای با ۳۱ سوال بر مبنای طیف هفت مرتبه ای لیکرت و از نوع استاندارد به عنوان ابزار اصلی جمع آوری داده ها تدوین گردیدکه روایی آن با تایید خبرگان و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ( به ترتیب برای متغیر ارتباطات درون واحدی و واکنش کارکنان نسبت به تحول برابر با ۸۵۲/۰ و ۷۷۴/۰) مورد تایید قرار گرفت. برای این منظور ، تعداد ۱۰۱ نفر از کارشناسان و کارمندان شرکت بیمه ایران به شیوه تصادفی انتخاب شدند . سپس داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار spss و با استفاده از روش های همبستگی ( آزمون پیرسن) و تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج حاکی از آن است که هر ۶ فرضیه تحقیق مورد تایید قرار می گیرد. به این ترتیب تمام مولفه های ارتباطات درون واحدی ( سطح ارتباطات- هماهنگی- مشارکت) بر بهبود دو مولفه واکنش کارکنان( واکنش رفتاری و احساسی) موثر گزارش شدند.
ضرورت انجام تحقیق
این تحقیق از جهات گوناگون ، ضرورت دارد . برخی از این این جهات عبارتند از :
- همانطور که گفته شد ، موضوع واکنش کارکنان نسبت به تغییر و تحول سازمانی ، از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مستقیما فرایند تغییر و تحول را دچار وقفه، اختلال یا ضعف اجرایی می نماید و ممکن است مستقیما نتیجه این تغییر و تحول را دگرگون سازد ( پیدریت[۱] ، ۱۹۹۹) . بنابراین ، توجه به راهکارها و راه حل های احتمالی ، ضرورت می یابد و انجام تحقیقاتی که بتواند به حل این مشکل ، کمک نماید ، از اهمیت برخوردار است. در این تحقیق سعی می شود به همین مساله پرداخته شود و راهکارهایی به منظور مدیریت واکنش کارکنان در مواجهه با تغییر و تحول ، ارائه گردد.
- یکی از راهکارهای پیشنهاد شده ، مقوله ارتباطات سازمانی می باشد که به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش مقاومت کارکنان در برابر تغییرات ، مطرح شده است. ارتباطات جنبه های مختلفی دارد که یکی از آنها ، ارتباطات درون واحدی می باشد. در این تحقیق ، سعی می شود این جنبه از ارتباطات ، مورد بررسی قرار گیرد . بنابراین این تحقیق در خصوص یکی از مولفه های فرعی ارتباطات سازمانی صورت می گیرد و به طور تخصصی آن را بررسی می کند . از آنجاییکه در ایران کمتر به این موضوع مخصوصا ارتباطات درون واحدی پرداخته شده است ، انجام جنین تحقیقی از اهمیت بالایی برخوردار است و نتایج آن می تواند در ادامه بررسی سایر مولفه های ارتباطات، بکار گرفته شود.
اهداف تحقیق:
هدف اصلی شناسایی رابطه میان ارتباطات درون واحدی و بهبود واکنش کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران
اهداف فرعی:
- تشخیص رابطه میان مولفه های ارتباطات درون واحدی و بهبود احساسات و تمایلات کارکنان نسبت به تحول سازمانی
- تعیین رابطه میان مولفه های ارتباطات درون واحدی و بهبود واکنشهای رفتاری کارکنان نسبت به تحول سازمانی
اهداف کاربردی:
- کمک به برنامه ریزی بهتر در خصوص کارکردهای مدیریت منابع انسانی در حوزه تحول سازمانی
- بررسی عوامل مرتبط با کاهش مقاومت کارکنان و بهبود واکنش آنها در برابر تغییر و تحول سازمانی
- بهبود کارکردهای مدیریت منابع انسانی از طریق مدیریت واکنش کارکنان و کاهش رفتارهای منفی کارکنان به ویژه در زمان تحول و تغییرات سازمانی
- تبیین جایگاه و اهمیت ارتباطات درون واحدی
و هم چنین بررسی ارتباطات درون واحدی وتاثیر ان بر واکنش کارکنان نسبت به تحول سازمانی با استفاده از روش تحلیل مسیر
سوالات تحقیق
سوال اصلی:
آیا ارتباطات درون واحدی رابطه معناداری با واکنش کارکنان نسبت به تحول سازمانی دارد؟
سوالات فرعی
- آیا سطح ارتباطات ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با احساسات و تمایلات کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد ؟
- آیا هماهنگی ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با احساسات و تمایلات کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد ؟
- آیا مشارکت ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با احساسات و تمایلات کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد ؟
- آیا سطح ارتباطات ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با واکنش های رفتاری کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد؟
- آیا هماهنگی ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با واکنش های رفتاری کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد ؟
- آیا مشارکت ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با واکنش های رفتاری کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد
فرضیات تحقیق
فرضیه اصلی : « ارتباطات درون واحدی رابطه معناداری با واکنش کارکنان نسبت به تحول سازمانی دارد.»
فرضیه های فرعی
- سطح ارتباطات ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با احساسات و تمایلات کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد
- هماهنگی ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با احساسات و تمایلات کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد
- مشارکت ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با احساسات و تمایلات کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد
- سطح ارتباطات ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با واکنش های رفتاری کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد
- هماهنگی ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با واکنش های رفتاری کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد
- مشارکت ( یکی از مولفه های ارتباطات درون واحدی) رابطه معناداری با واکنش های رفتاری کارکنان نسبت به تحول سازمانی در شرکت بیمه ایران دارد
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات طرح . ۱
۱-۱ مقدمه. ۲
۱-۲ بیان مساله. ۲
۱-۳ ضرورت انجام تحقیق.. ۴
۱-۴ اهداف تحقیق.. ۶
۱-۴-۱اهداف تحقیق.. ۶
۱-۴-۲اهداف فرعی.. ۶
۱-۴-۳ اهداف کاربردی.. ۶
۱ – ۵ سوالات تحقیق.. ۶
۱-۶ فرضیات تحقیق.. ۷
۱-۶-۱ فرضیه اصلی.. ۷
۱-۶-۲ فرضیه های فرعی.. ۷
۱-۷ مدل کلی روابط.. ۸
۱-۸ استفاده کنندگان از نتایج تحقیق.. ۸
۱-۹ محدوده تحقیق.. ۹
۱-۱۰ روش تحقیق.. ۹
۱-۱۱ جامعه آماری و روش نمونه گیری.. ۱۰
۱-۱۲ تعریف مفاهیم کلیدی تحقیق.. ۱۰
۱-۱۳جمع بندی.. ۱۱
فصل دوم: مطالعات نظری. ۱۲
۲-۱ مقدمه. ۱۳
بخش اول : تحول سازمانی.. ۱۳
۲-۲واژه شناسی تغییر و تحول سازمانی.. ۱۳
۲-۳ مفهوم تحول سازمانی.. ۱۴
۲-۴ اهمیت تحول و تغییرسازمانی.. ۱۵
۲-۵ مدلهای تحول. ۱۹
۲-۵-۱ مدل سه شاخگی تفصیلی.. ۲۱
۲-۵-۲ مدل سیستمیتغییر. ۲۵
۲-۵-۳ مدل تغییر سیستم. ۲۶
۲-۵-۴ مدل تحول سازمانی شش بخشی تغییر ویس بورد. ۲۸
۲-۵-۵ مدل تغییر جامع رالف کیلمن.. ۲۹
۲-۵-۶ مدل تجزیه و تحلیل جریانی جری پوراس… ۲۹
۲-۶ نقش منابع انسانی در تحولات سازمانی.. ۳۱
۲-۷ واکنش کارکنان نسبت به تحول. ۳۴
بخش دوم : ارتباطات سازمانی.. ۳۶
۲-۹ ارتباطات سازمانی.. ۴۲
۲-۱۰ اهمیت موضوع ارتباطات سازمانی.. ۴۴
۲-۱۱ انواع ارتباطات در سازمان. ۴۶
۲-۱۲ ارتباطات درون واحدی و مولفه های آن. ۴۸
بخش سوم : معرفی صنعت بیمه. ۵۰
۲-۱۳ صنعت بیمه. ۵۰
۲-۱۳-۱ مقدمه. ۵۰
۲-۱۳-۲ بیمه در جهان امروز. ۵۰
۲-۱۳-۳ جایگاه صنعت بیمه بعد از انقلاب اسلامی ایران. ۵۲
۲-۱۳-۴ ترکیب شرکت های بیمه ای در ایران. ۵۲
۲-۱۴ پیشینه تحقیق.. ۵۳
۲-۱۵ جمع بندی.. ۶۲
فصل سوم:روش شناسایی تحقیق. ۶۳
۳-۱ مقدمه. ۶۴
۳-۲ روش تحقیق.. ۶۴
۳-۲-۱ طرح تحقیق.. ۶۵
۳-۳ روش تحقیق و گرد آوری داده ها ۶۶
۳-۴ جامعه آماری.. ۶۶
۳-۵ روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه. ۶۷
۳-۶ ابزار گرد آوری اطلاعات… ۶۷
۳-۷ تحلیل پرسشنامه. ۶۸
۳-۸ روایی و پایايی پرسشنامه. ۶۹
۳-۸-۱- روایی.. ۶۹
۳-۸-۲- پایایی.. ۶۹
۳-۹ روشهای تجزیه و تحلیل داده ها ۷۰
۳-۱۰جمع بندی.. ۷۱
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق.. ۷۲
۴-۲ ویژگی های جمعیت شناختی.. ۷۳
۴-۲-۱ بررسی پاسخگویان از لحاظ تحصیلات… ۷۵
۴-۲-۲ بررسی پاسخگویان از لحاظ سنی.. ۷۶
۴-۲-۳ بررسی پاسخگویان از لحاظ جنسیت… ۷۷
۴-۲-۴بررسی پاسخگویان از لحاظ سابقه شغلی.. ۷۸
۴-۳ بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها ۸۳
۴-۴ بررسی فرضیه های تحقیق.. ۸۳
۴-۴-۱ بررسی فرضیه اول. ۸۴
۴-۴-۲ بررسی فرضیه دوم. ۸۵
۴-۴-۳ بررسی فرضیه سوم. ۸۶
۴-۴-۴ بررسی فرضیه چهارم. ۸۷
۴-۴-۵ بررسی فرضیه پنجم. ۸۸
۴-۴-۶ بررسی فرضیه ششم. ۸۹
۴-۴-۷ بررسی فرضیه اصلی.. ۹۰
۴-۵ مدل نهایی تحقیق بر اساس روش تحلیل مسیر. ۹۱
۴-۶جمع بندی.. ۹۵
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات . ۹۶
۵-۱ مقدمه. ۹۷
۵-۲ نتایج توصیفی.. ۹۷
۵-۳ نتایج استنباطی.. ۹۸
۵-۳-۱ نتایج فرضیه اول. ۹۹
۵-۳-۲ پیشنهادات کاربردی بر مبنای نتایج فرضیه اول. ۹۹
۵-۳-۳ نتایج فرضیه دوم. ۱۰۰
۵-۳-۴ پیشنهادات کاربردی بر مبنای نتایج فرضیه دوم. ۱۰۱
۵-۳-۵ نتایج فرضیه سوم. ۱۰۱
۵-۳-۶ پیشنهادات کاربردی بر مبنای نتایج فرضیه سوم. ۱۰۲
۵-۳-۷ نتایج فرضیه چهارم. ۱۰۲
۵-۳-۸ پیشنهادات کاربردی بر مبنای نتایج فرضیه چهارم. ۱۰۳
۵-۳-۹ نتایج فرضیه پنجم. ۱۰۳
۵-۳-۱۰ پیشنهادات کاربردی بر مبنای نتایج فرضیه پنجم. ۱۰۳
۵-۳-۱۱ نتایج فرضیه ششم. ۱۰۳
۵-۳-۱۲ پیشنهادات کاربردی بر مبنای نتایج فرضیه ششم. ۱۰۴
۵-۳-۱۳ نتایج فرضیات هفتم و هشتم. ۱۰۴
۵-۳-۱۴ پیشنهادات کاربردی بر مبنای فرضیات هفتم و هشتم. ۱۰۵
۵-۴ جنبه نوآوری تحقیق.. ۱۰۶
۵-۵ پیشنهادات برای انجام تحقیقات آتی.. ۱۰۶
منابع و مأخذ. ۱۰۸
پیوستها و ضمائم. ۱۱۲
فهرست جداول
جدول ۲-۱ مدلهای عمده تحول سازمانی.. ۲۰
جدول شماره ۲-۲ انواع و ابعاد تغییر (ازگلی، ۱۳۸۳) ۲۴
جدول شماره ۲-۳ تبیین تأثیر بی واسطه عوامل تغییریا متغیرهای مستقل (ازگلی، ۱۳۸۳) ۲۴
جدول شماره ۲-۴ انواع نظام تغییر و حوزههای تأثیر آنها ۲۶
جدول شماره ۲-۵ : انواع شرکت های بیمه ای به تفکیک نوع. ۵۳
جدول شماره ۳-۱ : منابع تهیه پرسشنامه ۶۹
جدول شماره ۳-۲: بررسی شاخص های پایایی تحقیق ..۷۰
جدول۴-۱:فراوانیهای تجربی ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان فراوانیةدهندگان. ..۷۴
جدول شماره ۴-۲ : وضعیت پاسخگویان به تفکیک تحصیلات… ۷۵
جدول شماره ۴-۳ : وضعیت پاسخگویان به تفکیک سن.. ۷۶
جدول شماره ۴-۴ : وضعیت پاسخگویان به تفکیک جنسیت… ۷۷
جدول شماره ۴-۵ : وضعیت پاسخگویان به تفکیک سطح سابقه. ..۷۸
جدول شماره ۴-۶ : شاخص های آماتور صیفی مولفه های تحقیق.. ۸۰
جدول شماره۴-۷:آزمون کولوگرف –اسمیرنوف متغیرهای تحقیق.. ۸۳
جدول شماره ۴-۸ : آزمون همبستگی در فرضیه اول. ۸۴
جدول شماره ۴-۹ : وضعیت همبستگی بین سطح ارتباطات و احساسات و تمایلات کارکنان. …۸۵
جدول شماره ۴-۱۰ :آزمون همبستگی در فرضیه دوم. ۸۵
جدول شماره ۴-۱۱ : وضعیت همبستگی بین هماهنگی و احساسات و تمایلات کارکنان سازمانی.. ۸۶
جدول شماره ۴-۱۲ : آزمون همبستگی در فرضیه سوم. ۸۶٫
فهرست جداول
جدول شماره ۴-۱۳ : وضعیت همبستگی بین مشارکت و احساسات و تمایلات کارکنان نسبت به تحول. ….۸۷
جدول شماره ۴-۱۴ :آزمون همبستگی در فرضیه چهارم. …..۸۷
جدول شماره ۴-۱۵ : وضعیت همبستگی بین سطح ارتباطات و واکنش های رفتاری کارکنان. …..۸۸
جدول شماره ۴-۱۶ :آزمون همبستگی در فرضیه پنجم. …..۸۸
جدول شماره ۴-۱۷ : وضعیت همبستگی بین هماهنگی و واکنش های رفتاری کارکنان نسبت به تحول. …..۸۹
جدول شماره ۴-۱۸ :آزمون همبستگی در فرضیه ششم. …..۸۹
جدول شماره ۴-۱۹ : وضعیت همبستگی بین مشارکت و واکنش های رفتاری کارکنان نسبت به تحول سازمانی …..۹۰
جدول شماره ۴-۲۰ :آزمون همبستگی در فرضیه اصلی.. …..۹۰
جدول شماره ۴-۲۱ : وضعیت همبستگی بین ارتباطات درون واحدی و واکنش کارکنان. …..۹۱
جدول شماره ۴-۲۲ : محاسبه ضرایب بتا در تحلیل مسیر برای متغیر واکنش احساسی.. …..۹۲
جدول شماره ۴-۲۳:محاسبه ضرایب بتا در تحلیل مسیر برای متغیر واکنش رفتاری ….۹۳
جدول شماره ۴-۲۴ اولویت بندی متغیر ها بر اساس روش آنتروپی شانون. ….۹۴
جدول شماره ۵-۱ : وضعیت بررسی فرضیات به طور خلاصه. ….۹۸
فهرست نمودارها
نمودار شماره ۲-۱ الگوی سه شاخگی تغییر. ۲۱
نمودار شماره ۲-۲ نظام فرآیندی تغییر. ۲۵
نمودار شماره ۲-۳ سلسله مراتب سیستمهای گوناگون ( منبع: وزین کریمیان، ۱۳۸۹) ۲۶
نمودار شماره ۲-۴ سلسله مراتب واقعی سیستمها( منبع: وزین کریمیان، ۱۳۸۹) ۲۷
نمودار شماره ۲-۵ الگوی تغییر سبک سیستم. ۲۸
فهرست شکلها
شکل شماره ۱-۱ : مدل مفهومی تحقیق ( منبع: تانگ و گائو ، ۲۰۱۲) ۸
شکل شماره۲-۱ مدل تحول سازمانی ویس بورد. ….۲۹
شکل شماره ۲-۲مدل جریانی جری پوراس… …۳۰
شکل شماره ۲-۳: جریان دو سویه تعامل مدیریت و کارکنان.. …۳۳
شکل شماره ۴-۱وضعیت پاسخگویان به تفکیک تحصیلات… .۷۵
شکل شماره ۴-۲ وضعیت پاسخگویان به تفکیک سن.. ۷۶
شکل شماره ۴-۳ وضعیت پاسخگویان به تفکیک جنسیت… ۷۸
شکل شماره ۴-۴ وضعیت پاسخگویان به تفکیک سطح سابقه. . ۷۹
شکل شماره ۴-۵ : نمودار هیستوگرام مربوط به ارتباطات درون واحدی.. ..۸۱
شکل شماره ۴-۶ : نمودار هیستوگرام مربوط به واکنش کارکنان. ..۸۲
شکل شماره ۴-۷ : تحلیل مسیر برای متغیر واکنش احساسی و تمایلات… ..۹۲
شکل شماره ۴-۸ : تحلیل مسیر برای متغیر واکنش های رفتاری نسبت به تحول. ..۹۳
شکل شماره ۴-۹ : تحلیل مسیر نهایی.. ..۹۴
راهنمای خرید و دانلود فایل
برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.
بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.
در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.
برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود کلیک نمایید

دیدگاهی بنویسید