بررسی شرکت‌های هرمی از منظر فقه امّامیه و حقوق ایران : دانلود پایان نامه ارشد رشته فقه و حقوق اسلامی

بررسی شرکت‌های هرمی از منظر فقه امّامیه و حقوق ایران : دانلود پایان نامه ارشد رشته فقه و حقوق اسلامی

رشته فقه و حقوق اسلامی در میان داوطلبان علوم انسانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.  مسترداک  پایان نامه ای در مقطع کارشناسی ارشد با موضوع ” بررسی شرکت‌های هرمی از منظر فقه امّامیه و حقوق ایران ” با فرمت Word (قابل ویرایش ) و در ۱۴۶ صفحه برای شما عزیزان فراهم کرده است. همچنین شما می توانید در میان مجموعه کامل از پایان نامه های رشته فقه و حقوق اسلامی که تیم مسترداک گرداوری کرده است ، مناسب ترین پایان نامه را تهیه کنید و از آن به نحو احسن بهره مند شوید. برای راحتی شما دانشجویان گرامی ، پایان نامه ها در قالب ورد بوده و کاملا قابل ویرایش است. مسترداک آرزو می کند همه ی شما عزیزان به اهداف و آرزوهای خود برسید.

 

چکیده پایان ن‏امه بررسی شرکت‌های هرمی از منظر فقه امّامیه و حقوق ایران :

پیشرفت علوم و ورود رایانه به بازار کار، تجارت الکترونیکی را پدید آورد و به دنبال آن بازاریابی شبکه‌ای شکل گرفت. به دلیل تازگی این دست‌آورد و نا آشنایی مردم با آن، شرکت‌های هرمی پدیدآمد. رشد فزاینده‌ی انواع مختلف شرکت‌های هرمی و فعّالیت‌های گسترده آن‌ها که هیچ ارزش اقتصادی در بر ندارد سبب بروز نگرانی‌هایی در خصوص آثار زیان‌بار و ناخوشایند آن بر تعاملات اقتصادی و اجتماعی گردیده است. از جمله پرسش‌های مهّم قابل طرح درباره‌ی فعّالیت چنین شرکت‌هایی، بحث در خصوص وضعیت فقهی و حقوقی قرارداد فروش این شرکت‌ها است. در شرکت‌های هرمی هیچ خبری از تولید، کالای مصرفی و کار مفید نیست و تنها هرم‌هایی را تشکیل می‌دهند که در آن‌ها پول افرادی که در سطوح پایین‌تر هرم قرار دارند به جیب شرکت و افرادی معدود می‌رود که در رأس هرم قرار می‌گیرند. در این پایان‌نامه ابتدا به بررسی کلیات و پیشینه بحث شرکت‌های هرمی پرداخته‌ایم، در فصل دوّم مباحث مرتبط با شرکت‌های هرمی از دیدگاه فقهی مورد بررسی قرار داده و در فصل سوم جنبه‌های حقوقی شرکت‌های هرمی بررسی و بحث گردید.

واژه هاي كليدي: بازاریابی شبکه‌ای، حقوق ایران، شرکت‌های هرمی، فقه اسلامی

پرسش‌های تحقیق

  • فعّالیت شرکت‌های هرمی از منظر فقه امّامیه و حقوق ایران چگونه است؟
  • چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی میان دیدگاه فقهای امّامیه و حقوقدانان ایران در خصوص شرکت‌های هرمی وجود دارد؟

فرضیه‌های تحقیق

  1. شرکت‌های هرمی از منظر فقه امّامیه نامشروع و از منظر حقوق ایران غیرقانونی می‌باشد.
  2. فقه امامیه و حقوق ایران فعالیت شرکت‌های هرمی را غیرقانونی و غیرمجاز می‌داند با این تفاوت که مبانی ممنوعیت حقوقی این مسأله در ایران دارای مبانی فقهی است.

اهداف تحقیق

  1.  بررسی وضعیت شرکت‌های هرمی در فقه امّامیه
  2.  بررسی وضعیت شرکت‌های هرمی در حقوق ایران
  3. بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های شرکت‌های هرمی از دیدگاه فقه امامیه و حقوق ایران.

 

 

فهرست مطالب :

چكيده ۱

مقدمه ۲

فصل اول: کلیات

۱- كليات ۵

۱-۱- طرح تحقيق ۵

۱-۱-۱- بيان مسأله ۵

۱-۱-۲- پرسش‌های تحقیق ۸

۱-۱-۳- فرضیه‌های تحقیق ۸

۱-۱-۴- اهداف تحقیق ۹

۱-۱-۵- سوابق تحقیق ۹

۱-۱-۶- جنبه نوآوري تحقيق ۱۴

۱-۱-۷- روش تحقيق ۱۴

۱-۱-۸- محدوديت‌ها و مشكلات ۱۴

۱-۲- بررسی نحوه‌ی فعّالیت شرکت‌های هرمی ۱۵

۱-۲-۱- مفهوم تجارت الكترونیك ۱۵

۱-۲-۲- مفهوم بازاریابی با طرح هرمی ۱۵

۱-۲-۳- پیشینه‌ی شركت‌های هرمی ۱۶

۱-۲-۴- نحوه‌ی فعّالیت شركت‌های هرمی ۱۸

۱-۲-۵- مدافعان و مخالفان بازاریابی شبكه‌ای ۱۸

۱-۲-۶- شگردها و تکنیک‌ها ۲۱

۱-۲-۷- عواقب و آثار حقوقی ۲۱

فصل دوّم:  بررسی فقهی شرکت‌های هرمی

۲- بررسی فقهی شرکت‌های هرمی ۲۵

۲-۱- اقسام شرکت‌ها در فقه ۲۵

۲-۱-۱- شرکت اموال ۲۶

۲-۱-۲- شرکت اعمال ۲۸

۲-۱-۳- شرکت مفاوضه ۳۰

۲-۱-۴- شرکت اعتبار (وجوه) ۳۱

۲-۲- دیدگاه‌های فقهی راجع به شرکت‌های هرمی ۳۴

۲-۲-۱- دلایل قایلان به منع ۳۴

۲-۲-۱-۱- غرری بودن ۳۵

۲-۲-۱-۲- تدلیس ۵۰

۲-۲-۱-۳- جهل به مبیع ۵۹

۲-۲-۱-۴- اجبار نسبی برای خرید کالا ۵۹

۲-۲-۱-۵- نبود غرض عقلایی ۶۰

۲-۲-۱-۶- صوری بودن معامله ۶۱

۲-۲-۱-۷- اشکال در عقد ۶۲

۲-۲-۱-۸- فعّالیت ربوی ۶۳

۲-۲-۱-۹- صدق اکل مال به باطل ۶۵

۲-۲-۱-۱۰- صدق ظلم ۷۱

۲-۲-۱-۱۱- شبهه قمار ۷۲

۲-۲-۱-۱۲- بیع دین به دین ۷۵

۲-۲-۱-۱۳- قاعده لاضرر ۷۶

۲-۲-۲- نگاه کلان به مجموعه فعّالیت شرکت‌های هرمی و عناوین ثانوی ۷۸

۲-۲-۳- دلایل قایلان به جواز ۸۱

۲-۲-۳-۱- اصل حلیت ۸۲

۲-۲-۳-۲- نمایندگی در فروش ۸۲

۲-۲-۳-۳- پرداخت سود به عنوان هبه ۸۴

۲-۲-۳-۴- انطباق بر عقد جعاله ۸۵

۲-۲-۳-۵- مصالحه ۸۶

۲-۲-۳-۶- شرط ضمن عقد ۸۷

فصل سوم:  بررسی حقوقی شرکت‌های هرمی

۳- بررسی حقوقی شرکت‌های هرمی ۹۲

۳-۱- قانون تجارت الکترونیک و مقررات خاص مصوب در ایران ۹۳

۳-۲- قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور ۹۴

۳-۳- قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری ۹۵

۳-۴- ارزیابی و جمع‌بندی تئوری درآمد‌زای شرکت‌های هرمی از نگاه علم اقتصاد ۹۷

۳-۵- معیارهای لازم برای مشروع تلقی کردن بازاریابی شبکه‌ای ۹۹

۳-۶- وضعیت معاملات هرمی از دیدگاه قوانین موضوعه ۱۰۴

۳-۶-۱- قابلیت فسخ ۱۰۴

۳-۶-۲- بطلان معامله ۱۰۵

۳-۶-۲-۱- اثر نامشروع بودن قرارداد ۱۰۵

۳-۶-۲-۲- غرری بودن قرار داد ۱۰۶

۳-۶-۳-۳- منع قانونی به جهت مخالفت قرار داد با نظم عمومی و اخلاق حسنه ۱۰۷

۳-۶-۴- بررسی وضعیت حقوقی شركت‌های هرمی در حقوق ایران ۱۱۰

نتيجه گيري ۱۱۹

پیشنهادات ۱۲۲

فهرست منابع ۱۲۳

 

 

 

 

 

 

 

مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0