پایان نامه مقايسه و بررسی محورهای زبان و انديشه در آثار منيرو روانی پور و بيژن نجدی
پایان نامه مقايسه و بررسی محورهای زبان و انديشه در آثار منيرو روانی پور و بيژن نجدی
Affiliates , Affiliate , Affiliates Program , Affiliates Markting , Affiliates Manager , Affiliates Link , Affiliates and Subsidiaries , Affiliate Marketing Websites , Partners , Partner , Partner Affiliate , Partner Ship , Partners Login , Partners Group , Best Affiliates , Best Partners , Best Affiliates Program , Best Partners Program
پايان نامه جهت اخذ درجه كارشناسي ارشد زبان و ادبيات فارسي با عنوان مقايسه و بررسی محورهای زبان و انديشه در آثار منيرو روانی پور و بيژن نجدی در ۲۲۲ صفحه با فرمت Word نگارش شده است .
قسمتهایی از پایان نامه محورهای زبان و انديشه در آثار منيرو روانی پور و بيژن نجدی :
چکيده:
ادبيات آيينه تمام نماي زندگي اجتماعي، روحيات و احساسات مردم روزگار و اوضاع حاکم بر آن است. انسان هنرمند از رويدادهاي پيرامون خود تاثير ميپذيرد و بازتاب تأثيرات خود را از آنچه بر او گذشته است، در اثر هنري خود بازمينمايد.
يکي از مهمترين مسائلي که امروزه در بررسي ادبيات از اهميت ويژه برخوردار است. چگونگي بازتاب مسائل انديشگي جهان معاصر در ادبيات است.
در اين ميان نميتوان از تأثير جامعه، محيط و جنسيت بر نوع انديشگي آفرينندگان آثار ادبي غافل بود. نويسنده در هرکجا که زندگي کند علاوه بر عناصر و عوامل مختلف مطمئناً شرايط محيطي و اقليمي و جنسيت بر مباني انديشگي و زبان او نيز تأثيرگذار است.
منيرو روانيپور نويسنده جنوبي است که نتوانسته خود را از تاثير اقليم و جنسيت برکنار دارد. آثار او در جهت کشف هويت زنان و دفاع از حقوق آنان با تاثيري پذيري از فرهنگ بومي به نگارش درآمده است. بيژن نجدي شاعر و نويسنده شمالي با بهرهگيري از محيط شمال و رويدادهاي جهان معاصر و تاثيرپذيري از زبان شعر، داستانهايي شعرگونه به نگارش درآورده است.
اين پايان نامه، پژوهشي است درباره انديشه و زبان اين دو نويسنده و تأثير جنسيت و جامعه بر مباني انديشگي و زبان آنها و همچنين تأثيري که اقليم و محيط زندگي بر زبان و انديشه آنان گذاشته است.
کليدواژه: ادبيات داستاني، اقليم، جنسيت، جهان معاصر، روانيپور، بيژن نجدي،محورهای زبان و انديشه
اهداف اصلي طرح:
اهداف اصلي اين پايان نامه شناخت و معرفي منيرو روانيپور به عنوان نويسنده جنوبي است که آثارش را با تأثيرپذيري فرهنگ بومي، جنسيت و تحولات دهه ۶۰ به نگارش درآورده است. همچنين معرفي بيژن نجدي نويسنده و شاعر شمالي كه ميتوانست جريانساز باشد و شناخت و معرفي مباني فكري و سير انديشگي و ساختار زباني هر دو نويسنده و مقايسه و بررسي آثار آنان و همچنين شناخت ومعرفي دو نويسنده از لحاظ موقعيت جغرافيايي و تاثيري كه اقليم بر مباني فكري و ساختار زباني آنان داشته است.
ارائه فرضيات :
۱٫جريان فكري وسير انديشگي هر دو نويسنده از اوضاع اجتماعي آنان اثر پذيرفته است.
- جنسيت مي تواند عامل اثر گذار بر مضامين فكري و نوع زبان هر دو نويسنده باشد.
۳٫اقليم ومحيط زندگي هردو نويسنده بر مضامين فكري وساختار زباني آنان اثر گذار بوده است.
فهرست مطالب و صفحات پایان نامه مقايسه و بررسی محورهای زبان و انديشه در آثار منيرو روانی پور و بيژن نجدی:
-
فصل اول:
- ۱-۱ مقدمه————– ۶
- ۱-۲ اهداف اصلي طرح————– ۹
- ۱-۳- ارايه فرضيات————— ۹
- ۱-۴- پيشينه تحقيق و بررسي منابع——— ۹
- ۱-۵- روش كار———- ۱۱
-
فصل دوم
- ۲-۱- پيشينه داستان نويسي ———– ۱۲
- ۲-۱-۱-ادبيات داستاني————— ۱۳
- ۲-۱-۲-رمان————۱۴
- ۲-۱-۳-داستان کوتاه————- ۱۵
- ۲-۲- موضوع ——————— ۱۷
- ۲-۲-۱- درونمايه —————-۱۷
- ۲-۲-۲- انديشه———————۱۷
- ۲- ۳- لحن—————— ۱۸
- ۲-۴- سبک—————-۱۹
-
فصل سوم
- ۳-۱- زندگي و آثار منيرو روانيپور———– ۲۰
- ۳-۲- انديشهها و مضامين اجتماعي و رواني (روانشناختي)—————– ۲۲
- ۳-۲-۱-انديشه زنان—————– ۲۲
- ۳-۲-۱-۱- سيماي مرد————— ۲۴
- ۳-۲-۱-۲- زنان روشنفکر————- ۲۸
- ۳-۲-۱-۲-۱- طرد شدن زنان از خانواده———— ۲۹
- ۳-۲-۱-۲-۲-نفرت از زندگي اشرافي ———- ۳۰
- ۳-۲-۱-۲-۳- کار و نوشتن———— ۳۱
- ۳-۲-۱-۲-۴-نداشتن خانه و سرپناه———– ۳۳
- ۳-۲-۱-۲-۵- تنهايي————- ۳۴
- ۳-۲-۱-۳- زنان و خانواده———— ۳۴
- ۳-۲-۱-۴- فرزند و وابستگي به فرزند———– ۳۶
- ۳-۲-۱-۵- انتظار————— ۳۹
- ۳-۲-۱-۶- ازدواج————- ۴۲
- ۳-۲-۱-۶-۱- ازدواج نامتناسب و اجباري- ————– ۴۲
- ۳-۲-۱-۶-۲- ازدواج پاک و متناسب———— ۴۳
- ۳-۲-۱-۶-۳- ازدواج آزاد—————- ۴۵
- ۳-۲-۱-۷- زنان و پيري————- ۴۶
- ۳-۲-۱-۸-آموزش و يادگيري————- ۴۶
- ۳-۲-۱-۹- انديشه فمينيستي————- ۴۷
- ۳-۲-۲- انديشه ناتوراليستي—————– ۵۳
- ۳-۲-۳- فقر————– ۵۵
- ۳-۲-۴- فساد————- ۵۷
- ۳-۲-۵- کشف نفت————- ۵۸
- ۳-۲-۶-کمبود امکانات آموزشي———– ۵۸
- ۳-۲-۷- قاچاق———- ۵۹
- ۳-۲-۸- مهاجرت————- ۵۹
- ۳-۲-۹- تقابل سنت و مدرنيته————— ۵۹
- ۳-۲-۹- ۱- طبيعت گرايي(عشق به طبيعت)———— ۶۰
- ۳-۲-۱۰- عشق————- ۶۲
- ۳-۲-۱۰-۱-عشق زميني—————۶۲
- ۳-۲-۱۰-۱-۱- عشق و عصمت——— ۶۳
- ۳-۲-۱۰-۱-۲ -عشق و عقل———– ۶۴
- ۳-۲-۱۰-۱-۳- عشق يک نياز———– ۶۵
- ۳-۲-۱۰-۲- عشق آسماني————— ۶۷
- ۳-۲-۱۰-۳- عشق به وطن(نوستالژي وطن)———– ۷۰
- ۳-۲-۱۱- جبرگرايي————– ۷۲
- ۳-۲-۱۱-۱-جبر تقدير(تقديرگرايي)————- ۷۲
- ۳-۲-۱۱-۲- جبر محيط————- ۷۳
- ۳-۲-۱۱-۳- جبر سنتها————- ۷۴
- ۳-۲-۱۲- زندگي—————— ۷۵
- ۳-۲-۱۳- مرگ————– ۷۶
- ۳-۲-۱۳-۱- مرگ پذيري————— ۷۷
- ۳-۲-۱۳-۲- مرگ گريزي———– ۷۸
- ۳-۲-۱۳-۳- تناقضهاي زندگي و زلالي مرگ————– ۸۱
- ۳-۲-۱۳-۴- انديشه پس از مرگ————– ۸۲
- ۳-۲-۱۴- انسان شناسي ————— ۸۲
- ۳-۳- انديشه سياسي—————– ۸۴
- ۳-۳-۱- ياغي(مبارزان با استعمارگران)———— ۸۴
- ۳-۳-۲- حزب توده————- ۸۹
- ۳-۳-۳- درگيريهاي سياسي————– ۹۴
- ۳-۳-۴- مسائل سياسي دهه ۷۰————— ۹۷
- ۳-۳-۵- سياست و فرهنگ———–۹۹
- ۳-۳-۶- انديشه جنگ———۱۰۱
- ۳-۴- انديشه فرهنگي و اعتقادي—————- ۱۰۸
- ۳-۴-۱-پيشگويي و طالع بيني————- ۱۰۸
- ۳-۴-۲- اعتقاد به موجودات وهمي و خيالي———- ۱۱۰
- ۳-۴-۲-۱- يال———— ۱۱۰
- ۳-۴-۲-۲- اجنه————– ۱۱۰
- ۳-۴-۲-۳- بچه برو————— ۱۱۱
- ۳-۴-۲-۴-غولک—————— ۱۱۲
- ۳-۴-۲-۵- آبي—————– ۱۱۲
- ۳-۴-۲-۶-اهل غرق———— ۱۱۳
- ۳-۴-۲-۷-بوسلمه————— ۱۱۳
- ۳-۴-۲-۸- دي زنگرو————– ۱۱۴
- ۳-۴-۳- آداب و رسوم—————- ۱۱۵
- ۳-۴-۳-۱- مراسم باران خواهي ————– ۱۱۵
- ۳-۴-۳-۲- عزاداري————— ۱۱۶
- ۳-۴-۳-۳- کِل زدن——– ۱۱۶
- ۳-۴-۴- باورهاي خرافي——– ۱۱۸
- ۳-۴-۵- انديشه مذهبي———– ۱۲۱
- ۳-۵- زبان——– ۱۲۶
- ۳-۵-۱-کاربرد زبان بومي————- ۱۲۶
- ۳-۵-۱-۱- واژگان ——– ۱۲۷
- ۳-۵-۱-۲- فعل هاي بومي———- ۱۲۹
- ۳-۵-۱-۳- مکان هاي بومي———— ۱۳۱
- ۳-۵-۱-۴-تشبيه بومي————- ۱۳۱
- ۳-۵-۲- لحن ———- ۱۳۲
- ۳-۵-۳- سبک————– ۱۳۲
- ۳-۵-۴-تاثير پذيري از بينش زنانه————- ۱۳۳
- ۳-۵-۵-کاربرد صفت————— ۱۳۳
- ۳-۵-۵-۱-دادن صفت انساني به اشياء———— ۱۳۳
- ۳-۵-۵-۲- بسامد بالاي برخي صفات————- ۱۳۴
- ۳-۵-۶- نثر شاعرانه———— ۱۳۴
- ۳-۵-۶-۱- ايجاز———– ۱۳۵
- ۳-۵-۶-۲- تقديم صفت بر موصوف————– ۱۳۵
- ۳-۵-۶-۳- درهم ريختگي اجزاي جمله———– ۱۳۵
- ۳-۵-۶-۴- حذف فعل———– ۱۳۵
- ۳-۵-۷- فاعل قرار دادن اشياء——— ۱۳۶
- ۳-۵-۸- توصيف————- ۱۳۶
- ۳-۵-۸-۱- فضا سازي براي بيان انديشه———— ۱۳۶
- ۳-۵-۸-۲- توصيف طبيعت———— ۱۳۸
- ۳-۵-۸-۳- توصيف شخصيت————- ۱۳۹
- ۳-۵-۹- ويژگي زبان زنانه———– ۱۳۹
-
فصل چهارم
- ۴-۱- زندگي و آثار بيژن نجدي———— ۱۴۱
- ۴-۲- انديشههاي سياسي————- ۱۴۳
- ۴-۲- ۱- قيام جنگل——— ۱۴۴
- ۴-۲-۲- حزب توده———- ۱۴۷
- ۴-۲-۳- حادثه پاسگاه سياهکل———— ۱۵۱
- ۴-۲-۴-آشوب هاي اوايل انقلاب——— ۱۵۱
- ۴-۲-۴-۱- کودتاي ۲۸ مرداد——— ۱۵۲
- ۴-۲-۴-۲- ناامني فضاي سياسي—————- ۱۵۲
- ۴-۲-۴-۳- زندان و زندانيان سياسي————- ۱۵۴
- ۴-۲-۴-۴- ترور سياسي————– ۱۵۷
- ۴-۲-۴-۵- سرخوردگي سياسي————— ۱۵۸
- ۴-۲-۵- نفت—————— ۱۵۹
- ۴-۲-۶- جنگ————– ۱۵۹
- ۴-۳- انديشه اجتماعي و روانشناختي———— ۱۶۲
- ۴-۳-۱- تقابل سنت و مدرنيته———— ۱۶۲
- ۴-۳-۲- از خود بيگانگي و تنهايي انسان معاصر——– ۱۶۳
- ۴-۳-۳- نگرش ناتوراليستي———— ۱۶۵
- ۴-۳-۴- انسان—————– ۱۶۶
- ۴-۳-۴-۱- جبرگرايي————— ۱۶۶
- ۴-۳-۴-۲- تنهايي و انتظار———- ۱۶۷
- ۴-۳-۴-۳- يأس و اندوه————- ۱۶۸
- ۴-۳-۵-آزادي—————- ۱۶۹
- ۴-۳-۶- مرگ———– ۱۷۰
- ۴-۳-۷-زن————– ۱۷۴
- ۴-۳-۷-۱-زن معمولي—————— ۱۷۴
- ۴-۳-۷-۲-مادر—————- ۱۷۷
- ۴-۳-۸- عشق———— ۱۸۰
- ۴-۳-۹- آنيما————- ۱۸۱
- ۴-۳-۹-۱- آنيما و مادر————– ۱۸۱
- ۴-۳-۹-۲- آنيما و آب————– ۱۸۲
- ۴-۳-۹-۳- آنيما و تجلي در اندام———- ۱۸۳
- ۴-۳-۱۰- پيري——– ۱۸۳
- ۴-۳-۱۱- بلوغ————– ۱۸۴
- ۴-۳-۱۲- فقر و ناتواني———– ۱۸۵
- ۴-۳-۱۳- زندگي————— ۱۸۷
- ۴-۳-۱۴- طبيعت گرايي———- ۱۸۸
- ۴-۴- انديشه فرهنگي و اعتقادي———– ۱۸۸
- ۴-۴-۱- مذهب————– ۱۸۸
- ۴-۴-۱-۱- زنان و مذهب——– ۱۸۹
- ۴-۴-۲- آداب و رسوم و باورهاي بومي———– ۱۸۹
- ۴-۵- زبان ———— ۱۹۱
- ۴-۵-۱- واژگان———— ۱۹۱
- ۴-۵-۲- آشنايي زدايي————– ۱۹۱
- ۴-۵-۲-۱- آشنايي زدايي موصوف و صفت——– ۱۹۲
- ۴-۵-۲-۲- آشنايي زدايي با استفاده از تصويرسازي————-۱۹۲
- ۴-۵-۳- تصاوير———- ۱۹۳
- ۴-۵-۴-فاعل قرار دادن اشياء———– ۱۹۳
- ۴-۵-۵- نثر شاعرانه——— ۱۹۴
- ۴-۵-۵-۱- جان بخشي—————–۱۹۴
- ۴-۵-۵-۲- حس آميزي————- ۱۹۴
- ۴-۵-۵-۳- تشبيه————–۱۹۴
- ۴-۵-۵- ۴- حذف مضاف————— ۱۹۵
- ۴-۵-۵-۵- آوردن صفت براي مضاف———– ۱۹۵
- ۴-۵-۵-۶- ترکيب وصفي مقلوب——— ۱۹۵
- ۴-۵-۶- شکستن روايت————– ۱۹۶
- ۴-۵-۷- ترکيب سازي————- ۱۹۶
- ۴-۵-۸- ايجاز———- ۱۹۷
- ۴-۵-۹-جابجايي ارکان جمله—————— ۱۹۸
- ۴-۵-۱۰- تكرار—————— ۱۹۸
- ۴-۵-۱۰-۱- تکرار فعل—————- ۱۹۸
- ۴-۵-۱۰-۲-تکرار كلمه ———– ۱۹۸
- ۴-۵-۱۰-۳- تکرار قيد————— ۱۹۹
- ۴-۵-۱۱- توصيف————- ۱۹۹
- ۴-۵-۱۱-۱-توصيف اشخاص————- ۲۰۰
- ۴-۵-۱۲- لحن——————— ۲۰۰
-
فصل پنجم
- ۵-۱- مقايسه و بررسي————– ۲۰۱
- ۵-۲- نتيجه گيري————- ۲۰۷
- ۶- منابع ——— ۲۱۰
مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

دیدگاهی بنویسید