تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل : پایان نامه ارشد مدیریت دولتی

تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل : پایان نامه ارشد مدیریت دولتی

پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی مسترداک معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت دولتی   و با عنوان تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل در ۸۸ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده پایان نامه تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل :

سازمان ها برای حفظ بقاء و پیشرفت به بهبود عملکرد خود نیاز دارند . این پژوهش به منظور بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل انجام شده است. روش تحقیق توصیفی، از نوع همبستگی بود جامعه آماری پژوهش شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل که بنابر آمار۹۱ شرکت بود، تشکیل می داد. از این تعداد، ۵۲ شرکت با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی ساده بدین صورت که اسم همه شرکت ها نوشته شد و داخل کیسه ای انداخته شد و ۵۲ شرکت با چشم های بسته انتخاب شدند.

اطلاعات مورد نیاز از  طریق پرسشنامه های یادگیری سازمانی باکر،سینکولاونوردویر ، پرسشنامه پویایی محیطی میلر و پرسشنامه عملکرد هسو، جمع آوری شد. روایی صوری پرسشنامه ها توسط متخصصان و اساتید بخصوص اساتید راهنما و مشاور مورد تایید قرارگرفته و ضریب پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب ۸۷/.، ۸۳/.، ۹۰/. به دست آمد، سپس داده‌ها با استفاده از شاخص های آماری توصیفی(میانگین و انحراف استاندارد) و روش های آمار استنباطی (آزمون معناداری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری) تجزیه و تحلیل شد. بر اساس نتایج به دست آمده بین یادگیری سازمانی و پویایی محیطی با عملکرد رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد و نتایج رگرسیون نشان داد که یادگیری سازمانی و پویایی محیطی پیش بین معنادار عملکرد سازمانی می باشند .

 

اهداف تحقیق

-سنجش یادگیری سازمان در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل

-سنجش عملکرد سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل

-سنجش پویایی محیطی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل

-سنجش رابطه ی بین یادگیری سازمانی و عملکردسازمانی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل

-سنجش رابطه ی بین پویایی محیطی و عملکرد سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل

-سنجش رابطه ی بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی با توجه به پویایی محیطی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل

 

فهرست مطالب

  • چکیده ……………………..۱
  •  فصل اول: كليات تحقیق
  • ۱-۱- مقدمه………۳
  • ۱-۲- بيان مساله………۳
  • ۱-۳- اهميت و ضرورت تحقيق……………..۵
  • ۱-۴- اهداف تحقيق………………..۶
  • ۱-۵- چارچوب نظری تحقیق…………….۷
  • ۱-۶- فرضیات تحقیق………۸
  • ۱-۷- تعاریف مفهومي و عملياتي متغیرهای تحقيق……………۸
  • ۱-۸- قلمرو انجام تحقيق ……..۹
  •  فصل دوم: پيشينه‌ تحقیق
  • ۲-۱- مقدمه…………۱۱
  • ۲-۲- بخش اول: مبانی نظری یادگیری سازمانی………..۱۱
  • ۲-۲-۱- تعریف یادگیری و یادگیری سازمانی………..۱۱
  • ۲-۲-۲- تعریف سازمان یادگیرنده……….۱۲
  • ۲-۲-۳- تفاوت میان یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده…………..۱۳
  • ۲-۲-۴- انواع سطوح یادگیری و تفاوت آنها………..۱۴
  • ۲-۲-۵- سطوح یادگیری سازمانی از دیدگاه پیتر سنگه ……۱۶
  • ۲-۲-۶- قابلیت یادگیری سازمانی………۱۶
  • ۲-۲-۷- عناصر اصلی یادگیری از دیدگاه پیتر سنگه………۱۸
  • ۲-۲-۸- روش های ارتقاء یادگیری سازمانی از نظر آرمسترانگ…………۱۸
  • ۲-۲-۹- مراحل توانمندی یادگیری سازمانی از دیدگاه یونگ و آرتور……….۱۹
  • ۲-۲-۱۰- مراحل یادگیری سازمانی از دیدگاه گاروین……..۱۹
  • ۲-۲-۱۱- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه ویک و لئون……………۱۹
  • ۲-۲-۱۲- مولفه های یادگیری سازمانی از دیدگاه گومز و همکاران………۲۰
  • ۲-۲-۱۳- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه نیفه………….۲۱
  • ۲-۲-۱۴- مؤلفه های یادگیری سازمانی از دیدگاه پیتر سنگه………۲۲
  • ۲-۳- بخش دوم: مبانی نظری پویایی محیطی……..۲۳
  • ۲-۳-۱- پویایی محیطی…………..۲۴
  • ۲-۳-۲- پویایی گروهی…………۲۴
  • ۲-۳-۳- مدیریت محیط سازمانی………..۲۷
  • ۲-۳-۴- پیچیدگی محیطی…………۲۸
  • ۲-۳-۵- رابطه محیط و ساختار ………۲۹
  • ۲-۳-۶- تحقیقات امری و تریست درباره ی محیط …….۳۰
  • ۲-۴- بخش سوم: مبانی نظری عملکردسازمانی…………۳۲
  • ۲-۴-۱- معنای عملکرد…….۳۲
  • ۲-۴-۲- عملکرد سازمانی …………۳۳
  • ۲-۴-۳- موافقت نامه های عملکرد……….۳۴
  • ۲-۴-۴- استاندارد های عملكرد…………۳۴
  • ۲-۴-۵- معیارهایی برای سنجش عملکرد………۳۵
  • ۲-۴-۶- عملکرد شرکت ها از دیدگاه های مختلف…….۳۵
  • ۲-۴-۶-۱-عملکرد شرکت از دیدگاه بازار مشتری……..۳۶
  • ۲-۴-۶-۲-عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای عوامل…….۳۷
  • ۲-۴-۶-۳-عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای مالی…..۳۷
  • ۲-۵- سوابق تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع تحقیق……..۳۹
  • ۲-۵-۱-تحقیقات انجام شده در داخل کشور……۳۹
  • ۲-۵-۲-تحقیقات انجام شده در خارج کشور……..۴۱
  • ۲- ۵-۳- جمع بندی نتایج تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع تحقیق ………۴۲
  • فصل سوم: روش اجرای تحقيق
  • ۳-۱- مقدمه………..۴۴
  • ۳-۲- روش تحقيق……..۴۴
  • ۳-۳- جامعه آماري………..۴۴
  • ۳-۴- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه…………۴۵
  • ۳-۵- روش و ابزار جمع آوري داده های تحقیق…..۴۵
  • ۳-۶- روایی و پایایی ابزار تحقیق……۴۶
  • ۳-۷- روش  تجزیه و تحلیل آماری داده ها……۴۶
  • فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها
  • ۴-۱- مقدمه…………۴۸
  • ۴-۲- ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه …۴۸
  • ۴-۲-۱- داده های جمعیت شناختی مدیران شرکت کننده در تحقیق……۴۸
  • ۴-۳- تجزیه و تحلیل داده های مربوط به فرضیات تحقیق……۵۲
  • فصل پنجم: نیتجه گیری تحقیق
  • ۵-۱- مقدمه …………۵۶
  • ۵-۲-نتایج آمار توصیفی………….۵۶
  • ۵-۲-۱-توصیف متغیر یادگیری سازمانی……………۵۶
  • ۵-۲-۲-توصیف متغیر پویایی محیطی……….۵۶
  • ۵-۲-۳-متغیر عملکرد سازمانی………..۵۶
  • ۵-۳- یافته­های استنباطی…………۵۷
  • ۵-۴- پیشنهادهای کاربردی ……….۵۸
  • ۵-۵- محدودیت­ها……….۵۹
  • ۵-۶- پیشنهادهای پژوهشی………۵۹
  • فهرست منابع ………..۶۰
  • پیوست­ها و ضمائم……..۶۶

 

فهرست جداول

  • جدول (۲-۱) سیر تاریخی مفاهیم یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده………………..   ۱۳
  • جدول (۲-۲) محیط های چهارگانه اصلی و ساختار آنها………..    ۲۹
  • جدول (۳- ۱): میزان آلفای بدست آمده برای پرسشنامه های مورد استفاده……………………..۴۶
  • جدول شماره (۴-۱): توزیع فروانی و درصد گروه نمونه بر اساس جنسیت مدیران……………………….              ۴۸
  • جدول شماره (۴-۲): توزیع فروانی و درصد گروه نمونه بر اساس تاهل مدیران…………………………..        ۴۹
  • جدول (۴-۳): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس سن مدیران……………………………………..     ۴۹
  • جدول(۴-۴): توزیع فروانی و درصد گروه نمونه بر اساس مدرک تحصیلی مدیران……………………….        ۵۰
  • جدول(۴-۵): توزیع فروانی و درصد گروه نمونه بر اساس سابقه خدمت مدیران………………………….         ۵۱
  • جدول(۴-۶)آزمون کولموگرف- اسمیرنوف برروی  یادگیری سازمانی ، پویایی محیطی و عملکرد….    ۵۲
  • جدول (۴-۷): ماتریس همبستگی بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی…………………………………          ۵۳
  • جدول (۴-۸): ماتریس همبستگی بین پویایی محیطی و عملکرد سازمانی…………………………………….     ۶۳
  • جدول(۴-۹): پيش‌بيني تاثیر یادگیری سازمانی و پویایی محیطی بر عملکرد سازمانی……………………..            ۵۴

 

فهرست نمودار

  • نمودار(۱-۱): مدل تحقیق…………….۸
  • نمودار(۲-۱): مدل کاریسون…………………….۱۴
  • نمودار (۲-۲): صورتهای دوگانه پویایی گروه………………..۲۶
  • نمودار (۲-۳ ): الگوی سه بعدی محیط………………….۲۸
  • نمودار(۲-۴): فرایندهای تیین معیارهای عملکرد………………۳۴
  • نمودار(۴-۱): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس جنسیت مدیران………..۴۸
  • نمودار(۴-۲): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس تاهل مدیران…………..۴۹
  • نمودار(۴-۳): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس سن مدیران……………….۵۰
  • نمودار(۴-۴): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس مدرک تحصیلی مدیران………..۵۱
  • نمودار(۴-۵): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس سابقه خدمت مدیران………۵۲

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0