تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل : پایان نامه ارشد مدیریت دولتی
تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل : پایان نامه ارشد مدیریت دولتی
Affiliates , Affiliate , Affiliates Program , Affiliates Markting , Affiliates Manager , Affiliates Link , Affiliates and Subsidiaries , Affiliate Marketing Websites , Partners , Partner , Partner Affiliate , Partner Ship , Partners Login , Partners Group , Best Affiliates , Best Partners , Best Affiliates Program , Best Partners Program
پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی مسترداک معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت دولتی و با عنوان تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل در ۸۸ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.
چکیده پایان نامه تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل :
سازمان ها برای حفظ بقاء و پیشرفت به بهبود عملکرد خود نیاز دارند . این پژوهش به منظور بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل انجام شده است. روش تحقیق توصیفی، از نوع همبستگی بود جامعه آماری پژوهش شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل که بنابر آمار۹۱ شرکت بود، تشکیل می داد. از این تعداد، ۵۲ شرکت با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی ساده بدین صورت که اسم همه شرکت ها نوشته شد و داخل کیسه ای انداخته شد و ۵۲ شرکت با چشم های بسته انتخاب شدند.
اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه های یادگیری سازمانی باکر،سینکولاونوردویر ، پرسشنامه پویایی محیطی میلر و پرسشنامه عملکرد هسو، جمع آوری شد. روایی صوری پرسشنامه ها توسط متخصصان و اساتید بخصوص اساتید راهنما و مشاور مورد تایید قرارگرفته و ضریب پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب ۸۷/.، ۸۳/.، ۹۰/. به دست آمد، سپس دادهها با استفاده از شاخص های آماری توصیفی(میانگین و انحراف استاندارد) و روش های آمار استنباطی (آزمون معناداری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری) تجزیه و تحلیل شد. بر اساس نتایج به دست آمده بین یادگیری سازمانی و پویایی محیطی با عملکرد رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد و نتایج رگرسیون نشان داد که یادگیری سازمانی و پویایی محیطی پیش بین معنادار عملکرد سازمانی می باشند .
اهداف تحقیق
-سنجش یادگیری سازمان در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل
-سنجش عملکرد سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل
-سنجش پویایی محیطی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل
-سنجش رابطه ی بین یادگیری سازمانی و عملکردسازمانی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل
-سنجش رابطه ی بین پویایی محیطی و عملکرد سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل
-سنجش رابطه ی بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی با توجه به پویایی محیطی در شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل
فهرست مطالب
- چکیده ……………………..۱
- فصل اول: كليات تحقیق
- ۱-۱- مقدمه………۳
- ۱-۲- بيان مساله………۳
- ۱-۳- اهميت و ضرورت تحقيق……………..۵
- ۱-۴- اهداف تحقيق………………..۶
- ۱-۵- چارچوب نظری تحقیق…………….۷
- ۱-۶- فرضیات تحقیق………۸
- ۱-۷- تعاریف مفهومي و عملياتي متغیرهای تحقيق……………۸
- ۱-۸- قلمرو انجام تحقيق ……..۹
- فصل دوم: پيشينه تحقیق
- ۲-۱- مقدمه…………۱۱
- ۲-۲- بخش اول: مبانی نظری یادگیری سازمانی………..۱۱
- ۲-۲-۱- تعریف یادگیری و یادگیری سازمانی………..۱۱
- ۲-۲-۲- تعریف سازمان یادگیرنده……….۱۲
- ۲-۲-۳- تفاوت میان یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده…………..۱۳
- ۲-۲-۴- انواع سطوح یادگیری و تفاوت آنها………..۱۴
- ۲-۲-۵- سطوح یادگیری سازمانی از دیدگاه پیتر سنگه ……۱۶
- ۲-۲-۶- قابلیت یادگیری سازمانی………۱۶
- ۲-۲-۷- عناصر اصلی یادگیری از دیدگاه پیتر سنگه………۱۸
- ۲-۲-۸- روش های ارتقاء یادگیری سازمانی از نظر آرمسترانگ…………۱۸
- ۲-۲-۹- مراحل توانمندی یادگیری سازمانی از دیدگاه یونگ و آرتور……….۱۹
- ۲-۲-۱۰- مراحل یادگیری سازمانی از دیدگاه گاروین……..۱۹
- ۲-۲-۱۱- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه ویک و لئون……………۱۹
- ۲-۲-۱۲- مولفه های یادگیری سازمانی از دیدگاه گومز و همکاران………۲۰
- ۲-۲-۱۳- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه نیفه………….۲۱
- ۲-۲-۱۴- مؤلفه های یادگیری سازمانی از دیدگاه پیتر سنگه………۲۲
- ۲-۳- بخش دوم: مبانی نظری پویایی محیطی……..۲۳
- ۲-۳-۱- پویایی محیطی…………..۲۴
- ۲-۳-۲- پویایی گروهی…………۲۴
- ۲-۳-۳- مدیریت محیط سازمانی………..۲۷
- ۲-۳-۴- پیچیدگی محیطی…………۲۸
- ۲-۳-۵- رابطه محیط و ساختار ………۲۹
- ۲-۳-۶- تحقیقات امری و تریست درباره ی محیط …….۳۰
- ۲-۴- بخش سوم: مبانی نظری عملکردسازمانی…………۳۲
- ۲-۴-۱- معنای عملکرد…….۳۲
- ۲-۴-۲- عملکرد سازمانی …………۳۳
- ۲-۴-۳- موافقت نامه های عملکرد……….۳۴
- ۲-۴-۴- استاندارد های عملكرد…………۳۴
- ۲-۴-۵- معیارهایی برای سنجش عملکرد………۳۵
- ۲-۴-۶- عملکرد شرکت ها از دیدگاه های مختلف…….۳۵
- ۲-۴-۶-۱-عملکرد شرکت از دیدگاه بازار مشتری……..۳۶
- ۲-۴-۶-۲-عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای عوامل…….۳۷
- ۲-۴-۶-۳-عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای مالی…..۳۷
- ۲-۵- سوابق تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع تحقیق……..۳۹
- ۲-۵-۱-تحقیقات انجام شده در داخل کشور……۳۹
- ۲-۵-۲-تحقیقات انجام شده در خارج کشور……..۴۱
- ۲- ۵-۳- جمع بندی نتایج تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع تحقیق ………۴۲
- فصل سوم: روش اجرای تحقيق
- ۳-۱- مقدمه………..۴۴
- ۳-۲- روش تحقيق……..۴۴
- ۳-۳- جامعه آماري………..۴۴
- ۳-۴- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه…………۴۵
- ۳-۵- روش و ابزار جمع آوري داده های تحقیق…..۴۵
- ۳-۶- روایی و پایایی ابزار تحقیق……۴۶
- ۳-۷- روش تجزیه و تحلیل آماری داده ها……۴۶
- فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها
- ۴-۱- مقدمه…………۴۸
- ۴-۲- ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه …۴۸
- ۴-۲-۱- داده های جمعیت شناختی مدیران شرکت کننده در تحقیق……۴۸
- ۴-۳- تجزیه و تحلیل داده های مربوط به فرضیات تحقیق……۵۲
- فصل پنجم: نیتجه گیری تحقیق
- ۵-۱- مقدمه …………۵۶
- ۵-۲-نتایج آمار توصیفی………….۵۶
- ۵-۲-۱-توصیف متغیر یادگیری سازمانی……………۵۶
- ۵-۲-۲-توصیف متغیر پویایی محیطی……….۵۶
- ۵-۲-۳-متغیر عملکرد سازمانی………..۵۶
- ۵-۳- یافتههای استنباطی…………۵۷
- ۵-۴- پیشنهادهای کاربردی ……….۵۸
- ۵-۵- محدودیتها……….۵۹
- ۵-۶- پیشنهادهای پژوهشی………۵۹
- فهرست منابع ………..۶۰
- پیوستها و ضمائم……..۶۶
فهرست جداول
- جدول (۲-۱) سیر تاریخی مفاهیم یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده……………….. ۱۳
- جدول (۲-۲) محیط های چهارگانه اصلی و ساختار آنها……….. ۲۹
- جدول (۳- ۱): میزان آلفای بدست آمده برای پرسشنامه های مورد استفاده……………………..۴۶
- جدول شماره (۴-۱): توزیع فروانی و درصد گروه نمونه بر اساس جنسیت مدیران………………………. ۴۸
- جدول شماره (۴-۲): توزیع فروانی و درصد گروه نمونه بر اساس تاهل مدیران………………………….. ۴۹
- جدول (۴-۳): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس سن مدیران…………………………………….. ۴۹
- جدول(۴-۴): توزیع فروانی و درصد گروه نمونه بر اساس مدرک تحصیلی مدیران………………………. ۵۰
- جدول(۴-۵): توزیع فروانی و درصد گروه نمونه بر اساس سابقه خدمت مدیران…………………………. ۵۱
- جدول(۴-۶)آزمون کولموگرف- اسمیرنوف برروی یادگیری سازمانی ، پویایی محیطی و عملکرد…. ۵۲
- جدول (۴-۷): ماتریس همبستگی بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی………………………………… ۵۳
- جدول (۴-۸): ماتریس همبستگی بین پویایی محیطی و عملکرد سازمانی……………………………………. ۶۳
- جدول(۴-۹): پيشبيني تاثیر یادگیری سازمانی و پویایی محیطی بر عملکرد سازمانی…………………….. ۵۴
فهرست نمودار
- نمودار(۱-۱): مدل تحقیق…………….۸
- نمودار(۲-۱): مدل کاریسون…………………….۱۴
- نمودار (۲-۲): صورتهای دوگانه پویایی گروه………………..۲۶
- نمودار (۲-۳ ): الگوی سه بعدی محیط………………….۲۸
- نمودار(۲-۴): فرایندهای تیین معیارهای عملکرد………………۳۴
- نمودار(۴-۱): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس جنسیت مدیران………..۴۸
- نمودار(۴-۲): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس تاهل مدیران…………..۴۹
- نمودار(۴-۳): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس سن مدیران……………….۵۰
- نمودار(۴-۴): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس مدرک تحصیلی مدیران………..۵۱
- نمودار(۴-۵): توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه بر اساس سابقه خدمت مدیران………۵۲

دیدگاهی بنویسید