تاریخچه بانک ملت ایران: دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ

تاریخچه بانک ملت ایران: دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ

تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۴ صفحه با موضوع تاریخچه بانک ملت ایران نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاریخچه بانک ملت ایران

بانك ملت در يك نگاه

تاریخچه بانک ملت به موجب مصوبه مورخ ۲۹/۹/۵۸ مجمع عمومي بانك‌ها و با اجازه حاصل از ماده ۱۷ لايحه قانوني اداره امور بانك‌ها از ادغام ۱۰ بانك خصوصي قبل از انقلاب، تهران، داريوش، پارس، اعتبارات تعاوني و توزيع، ايران و عرب، بين‌المللي ايران، عمران، بيمه ايران، تجارت خارجي ايران و فرهنگيان تشكيل شد.

به اين ترتيب براساس طرح ادغام بانك‌ها، كليه سرمايه‌ها، دارايي‌ها، تعهدات، نيروي انساني و واحدهاي متعلق به بانك‌هاي يادشده به بانك ملت منتقل گرديد و از آن زمان، بانك ملت به موجب اساسنامه مصوب ۱۰/۲/۱۳۵۹ با هدف ارائه خدمات بانكي و تسهيل امور بازرگاني داخلي و خارجي و فعاليت در رشته‌هاي توليدي در جهت خدمت به اقتصاد كشور با سرمايه اوليه ۵/۳۳ميليارد ريال و ۱۳هزار و ۶۸۰نفر پرسنل و يك هزار و ۲۲۵واحد بانكي در سطح كشور آغاز به فعاليت كرد.

چشم‌انداز و ماموريت بانك

تبديل شدن به يك بانك پيشگام ايراني به منظور:

  • ارائه خدمات مطلوب تجاري در بازار پول
  • ايجاد ارزش‌هاي منحصر‌به‌فرد براي مشتريان
  • ارائه خدمات موثر به جامعه
  • تسهيل فعاليت‌هاي اقتصادي اعم از تجاري، صنعتي و كشاورزي

استراتژي بانك‌

  • توسعه تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات
  • مديريت روابط مشتريان
  •  بهبود كيفيت خدمات
  •  توسعه منابع انساني
  •  بهبود شاخص‌هاي عملكرد

اهداف بانك

  • – افزايش سرعت ارائه خدمات بانكي
  • – دسترسي مشتريان به خدمات بانكي Online
  • – گرايش به سوي بانكداري الكترونيكي و استفاده بهينه از نيروي انساني
  • – پاسخگويي به نيازهاي جديد مشتريان
  • – ارائه خدمات و محصولات جديد
  • – توسعه خطوط و زيرساخت‌هاي IT
  • – شناسايي و جذب مشتريان كليدي
  • – تسهيل دسترسي مشتريان به خدمات بانكي
  • – تكريم ارباب رجوع و مشتري‌مداري
  • – استانداردسازي ارائه خدمات
  • – تمركززدايي و تفويض اختيار در جهت تسريع ارائه خدمات
  • – ارزيابي عملكرد و كنترل استراتژيك فعاليت‌هاي كليدي
  • – بهبود روش‌هاي جذب و نگهداري منابع انساني در جهت افزايش ميزان رضايت مشتريان اصلاح تركيب تحصيلات نيروي انساني
  • – آموزش، بهسازي و توانمندسازي نيروي انساني
  • – افزايش ميزان مشاركت كاركنان بانك در تصميم‌گيري از طريق پياده‌سازي سيستم پيشنهادها و نظام مشاركت
  • – نهادينه‌سازي و گسترش ديدگاه علمي در بانك از طريق توسعه و تعميق فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي
  • – مديريت بهينه تركيب سپرده‌هاي مشتريان
  • – بهينه‌سازي پرتفوي مصارف
  • – بهبود نرخ‌هاي سرانه جذب منابع براساس كاركنان و شعب
  • – افزايش سودآوري و امكان پرداخت سود قطعي به سپرده‌ها
  • – گسترش سطح ارائه خدمات ارزي و ضمانتنامه

موفقيت‌هاي بانك ملت

  • – تقدير وزير امور اقتصادي و دارايي از عملكرد موفقت‌آميز بانك ملت در سال ۱۳۸۴
  • – بانك ملت موفق به احراز جايگاه نخست بانك‌هاي ايران در سال ۲۰۰۶ شد و نشريه يوروماني در مراسمي كه در اواخر خردادماه سال ۱۳۸۵ در كشور قطر برگزار كرد از بانك ملت تقدير به عمل آورد.
  • – تقدير رياست‌جمهوري پيشين از عملكرد بانك ملت در راستاي تحقق بانكداري الكترونيك
  • – تقدير وزير امور اقتصادي و دارايي دولت پيشين از بانك ملت به دليل كسب مقام برتر در طرح ارزيابي عملكرد بانك‌هاي دولتي كشور
  • – تقدير نشريه Bankers از بانك ملت به دليل احراز رتبه نخست بانك‌هاي ايران در سال ۲۰۰۰
  • – موفقيت اداره‌كل اعتبارات بانك در كسب گواهينامه ISO9001:2000 در سال ۲۰۰۵
  • – تقدير نشريه Bankers از بانك ملت به دليل احراز رتبه نخست بانك‌هاي ايران در سال ۲۰۰۲
  • – تقدير وزير بازرگاني دولت پيشين از بانك ملت به دليل كسب مقام برتر در ميان كليه بانك‌هاي تجاري كشور

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0