تشکیل پرونده کامپیوتری در اداره برق گرگان: گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر

تشکیل پرونده کامپیوتری در اداره برق گرگان: گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر

گزارش کارآموزی با فرمت WORD و در ۲۸ صفحه با موضوع تشکیل پرونده کامپیوتری در اداره برق گرگان توسط دانشحویان رشته کامپیوتر نگارش شده است.

در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

انسان از زماني كه خواندن و نوشتن را فراگرفت و بكار و فعاليت و تحصيل علوم مختلف مشغول شد، به تدريج به سمت تحقيق و پژوهش روي آورد و كم‌كم نياز به ثبت آموخته‌ها در قالب كتبا و دفتر در او احساس شد. بدين ترتيب گام‌هاي نخستين را در جهت بايگاني كردن آنچه كه او آموخته بود، برداشت.

دبیرخانه

دبيرخانه يكي از مهمترين قسمت‌هاي يك اداره مي‌باشد كه بايگاني كردن اسناد يكي از كارهاي عمده و مهمي‌است كه در اين بخش انجام مي‌شود. كليه كارهاي مربوط به بايگاني در دبيرخانه تفكيك مي‌شود و كار هر قسمت توسط يك متصدي خاص با تخصص مربوط به آن كار به بهترين شكل ممكن انجام مي‌شود. كار بايگاني به صورت زير تفكيك مي‌شود:

  1. ثبت اسناد
  2. تفكيك اسناد
  3. تشكيل پرونده (تشکیل پرونده کامپیوتری)
  4. بايگاني پرونده‌ها

در كشور ما جايگزين كردن سيستم‌هاي كامپيوتري در دبيرخانه به جاي كارهاي دستي در حال اجراست، اما هنوز تمام دبيرخانه‌هاي ادارات و سازمان‌هاي كشور مجهز به سيستم كامپيوتري نشده‌اند و اين كار در برنامه‌هاي آتي اين سازمان‌ها قرار گرفته است.

كليه قسمت‌هاي اداره برق، مانند قسمت بهره‌برداري، طرح و نوسازي، قسمت مالي و اداري، بايگاني، حسابداري، پذيرش، خدمات مشتركين و…. بايد داراي حداقل يك كامپيوتر متصل به شبكه باشند.

در دبیرخانه کلاً سه پست شغلی وجود دارد:

  • مسئول ثبت نامه ها و کلیه اسناد رسیدن و فرستاده شده و پیگیری آنها
  • متصدی بایگانی
  • تایپیست

مسئول ثبت و پیگیری: کلیه نامه ها ـ کمیسیون ها ـ استعلام ها ـ مرخصی ها ـ ماموریت ها و… را در دفتر اندیکاتور ثبت می کند نامه هایی که باید پیگیری شوند را در دفتر پیگیری نوشته  و کار پیگیری آنها را دنبال می کند.

متصدی بایگانی: مسئول بایگانی پرونده ها می باشد در صورتیکه درخواست بیرون کشیدن پرونده ای از سوی قسمت طرح و نوسازی شود متصدی بایگانی می بایست پرونده را از بایگانی جستجو کرده و شخصاٌ به این قسمت ببرد پرونده ها نباید به دست ارباب رجوع داده شوند.

تایپیست: مسئول تایپ نامه ها ـ فرم ها ـ استعلام ها می باشد هر ارباب رجوعی ابتدا نامه نوشته شده را از طرف مدیر مربوطه پس از دریافت امضا از طرف مدیر اداره برای تایپ به دبیرخانه می آورد نامهه ا را پس از تایپ  دوباره به همان قسمتی که ارباب رجوع را به دبیرخانه فرستاده بودندمی فرستند تا امضا را روی نامه تایپ شده گرفته و سپس امضا مدیر را بگیرند پس از ان دوباره  دبیرخانه فرستاده می شوند تا نامه ثیت شود.

تشکیل پرونده کامپیوتری

هر فرد به عنوان متقاضي اشتراكم برق بايد به اين اداره مراجعه كند و اولين درخواست را به بخش پذيرش بدهد، در اين بخش اطلاعات متقاضي وارد كامپيوتر مي‌شود (تشكيل پرونده كامپيوتري)، همچنين يك پرونده به صورت دستي براي شخص مربوطه تشكيل مي‌گردد.

دبيرخانه براي متقاضيان پرونده تشكيل مي‌دهد و در صورت اتمام كار و نصب برق در محل موردنظر، پرونده متقاضي «برقدار» اعلام مي‌شود.

 

 

فهرست مطالب

  • فصل اول، آشنايي كلي با موضوع كارآموزي
  • مقدمه
  • تاريخچه پيدايش برق در منطقه مازندران
  • در این اداره دو بایگانی وجود دارد
  • در دبیرخانه کلاً سه پست شغلی وجود دارد
  • فصل دوم، ارزيابي قسمت‌هاي مختلف
  • نامه‌ها
  • ثبت نامه ها در دفتر اندیکاتور
  • پیک
  • مرخصی‌ها
  • کارت مرخصی
  • بایگانی مرخصی‌ها
  • حکم ماموریت
  • استعلام
  • دفتر ارسال مراسلات
  • کمیسیون
  • دفتر راهنما
  • نوار چیست؟
  • لیست پرونده‌های برقدار
  • فصل سوم، آزمون نتايج، آموخته‌ها و پيشنهادات
  • نتيجه‌گيري كلي

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0