پایان نامه دکترای دندانپزشکی : بررسی پرونده شکايات رسيده به سازمان نظام پزشکی مشهد مقدس از شاغلين حرفه دندانپزشکی

پایان نامه دکترای دندانپزشکی : بررسی پرونده شکايات رسيده به سازمان نظام پزشکی مشهد مقدس از شاغلين حرفه دندانپزشکی

سایت مسترداک سری جدیدی از پایان نامه های رشته های پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای را برای دانلود کاربران عزیز قرار میدهد. توجه نمایید برای راحتی شما کاربران گرامی تمامی رساله ها در فرمت  Word و قابل ویرایش هستند. در ادامه پایان نامه دکترای حرفه ای ”  بررسی پرونده شکايات رسيده به سازمان نظام پزشکی مشهد مقدس از شاغلين حرف دندانپزشکی ”  رشته دندانپزشکی  با فرمت Word  و در ۷۳ صفحه تقدیم کاربران میگردد.

چکیده پایان نامه بررسی پرونده شکايات رسيده به سازمان نظام پزشکی مشهد مقدس از شاغلين حرف دندانپزشکی:

 مقدمه و هدف: يکي از مهم­ترين تنش­هاي شغلي که ممکن است دندانپزشکان در حرفه خود  با آن مواجه شوند شکايت بيمار است. هدف از اين مطالعه ارائه تصويری از قصورهای دندانپزشکی در شهر مشهد می باشد.

مواد و روش کار: پرونده شکایات رسیده به سازمان نظام­ پزشکی مشهد از دندانپزشکان در سالهای ۹۰-۸۰ که مقصر­بودن یا نبودن دندانپزشک در آن مشخص شده­ بود، مورد بررسی قرارگرفت. متغیرهای محل درمان،شغل ارائه دهنده خدمت، جنس بیمار و دندانپزشک، درمان دندانپزشکی انجام­ شده ، علت طرح شکايت وعارضه درمان مورد بررسی قرا گرفت. تجزيه و تحليل داده ­ها توسط نرم­افزار spss15 و با استفاده از آمار توصيفي و  آزمون کاي دو انجام شد.

یافته ها:  در بین ۲۵۰ پرونده شکایت، در ۴/۶۲٪ پرونده ها رای بر عدم قصور دندانپزشکان صادر شده ­بود. اکثر دندانپزشکانی که از آنها شکایت شده بود، مذکر بودند. فراوانی شکایات به ترتیب مربوط به دندانپزشکان عمومی (۲/۸۷%)، متخصصان معالجه ریشه (۴/۴%) و در نهایت متخصصان پریودنتولوژی (۴/۰%) بود. بیشترین فراوانی قصور به ترتیب مربوط به مطب­های خصوصی (۸/۶۲%)، کلینیک­های دندانپزشکی خصوصی (۴/۲۸%)، درمانگاه­های خيريه (۲/۳%) و درنهایت کلينيک های بيمارستان (۸/۲%) بود. بیشترین فراوانی عوارض درمان مربوط به از دست رفتن دندان  توسط دندانپزشکان عمومی ­بود.

نتيجه گيري: اگر دندانپزشک تعامل مناسبي با بيمار داشته­باشد و درمان­هایی را انجام دهد که از نظر توان علمی و عملی از عهده اش برآید، می­توان انتظار داشت که قصورات دندانپزشکی کاهش يابند.

 

فهرست مطالب:

  • چکیده   ۱۰
  • فصل اول:مروری بر متون و مقالات        ۱۱
  • ۱-۱ مقدمه       ۱۲
  • ۱-۲ کلیات       ۱۳
  • ۱-۲-۱ حقوق    ۱۳
  • ۱-۳ تعاریف و مفاهیم چند واژه حقوقی      ۱۶
  • ۱-۳-۱ تقصیر    ۱۶
  • ۱-۳-۲ مفهوم قصور پزشکی       ۱۷
  • ۱-۳-۳ بد طبابت کردن   ۱۷
  • ۱-۳-۴ اقسام قصور پزشکی       ۱۸
  • ۱-۳-۵ ضمان چیست و ضامن کیست       ۱۹
  • ۱-۳-۵-۱ تعریف ضمان  ۱۹
  • ۱-۳-۵-۲ اسباب ضمان   ۱۹
  • ۱-۳-۵-۳ قاعده اتلاف    ۱۹
  • ۱-۳-۵-۴ ضمان در دندان پزشکی و احکام مربوط به آن    ۲۰
  • ۱-۳-۵-۵ تقصیر و انواع آن       ۲۱
  • ۱-۳-۵-۶ نکات مهمی از احکام مربوط به ضمان در دندانپزشکی     ۲۱
  • ۱-۴ دیات        ۲۴
  • ۱-۴-۱ دیه دندان ها       ۲۵
  • ۱-۴-۲ دیه لب   ۲۵
  • ۱-۴-۳ دیه زبان ۲۶
  • ۱-۴-۴ دیه فک  ۲۷
  • ۱-۵ خطای شغلی         ۲۷
  • ۱-۶ آشنایی پزشک و دندانپزشک با قوانین حقوقی   ۲۸
  • ۱-۶-۱ قوانین حقوق پزشکی       ۲۹
  • ۱-۶-۲ وظیفه ارائه اطلاعات به بیمار و گرفتن رضایت      ۳۲
  • ۱-۶-۳ دفاعیات پزشک در موارد ادعای مسامحه   ۳۳
  • ۱-۶-۴قوانین موجود در رابطه با خطاهای پزشکی  ۳۳
  • ۱-۷ سازمان نظام پزشکی کشور  ۳۴
  • ۱-۷-۱ نحوه روند شکایات در سازمان نظام پزشکی ۳۵
  • ۱-۸ مروری بر مقالات   ۴۱
  • ۱-۹ بیان مسئله  ۴۵
  • ۱-۱۰ اهداف و فرضیات ۴۵
  • ۱-۱۰-۱ هدف کلی        ۴۵
  • ۱-۱۰-۲ اهداف اختصاصی        ۴۵
  • ۱-۱۰-۳ اهداف کاربردی ۴۷
  • ۱-۱۰-۴ فرضیات یا سوالات تحقیق         ۴۷
  • فصل دوم:مواد و روش ها          ۴۹
  • ۲-۱ روش نمونه برداری ۵۰
  • ۲-۲ روش جمع آوری داده ها     ۵۰
  • ۲-۳ جمعیت مورد مطالعه          ۵۰
  • ۲-۴ روش پژوهش        ۵۰
  • ۲-۵  روش تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی آماری ۵۳
  • فصل سوم: یافته ها        ۵۴
  • فصل چهارم: بحث        ۶۱
  • فصل پنجم: نتیجه گیری   ۶۷
  • منابع    ۶۹

 

فهرست جداول

  • ۲-۱ جدول متغیرها       …۵۲
  • ۳-۱توزیع فراوانی شکایات رسیده به سازمان نظام پزشکی مشهد طی سالهای ۹۰-۱۳۸۰٫٫٫٫۵۵
  • ۳-۲ توزیع فراوانی شکایات رسیده به سازمان نظام پزشکی مشهد بر اساس شغل فرد
  •  ارائه دهنده خدمت طی سالهای ۹۰-۱۳۸۰ …۵۷
  • ۳-۳ توزیع فراوانی شکایات رسیده به سازمان نظام پزشکی مشهد بر اساس علت شکایت
  •  مطرح شده طی سالهای ۹۰-۱۳۸۰        …۵۸
  • ۳-۴ توزیع فراوانی شکایات رسیده به سازمان نظام پزشکی مشهد بر اساس محل ارائه دهنده
  • خدمت طی سالهای ۹۰-۱۳۸۰     …۶۰

فهرست نمودارها

توزیع فراوانی شکایات رسیده به سازمان نظام پزشکی مشهد طی سالهای ۹۰-۱۳۸۰   ۵۶

 

 

 

 

| آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0