سنجش اضطراب كتابخانهاي دانشجويان دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه قم
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشکده علوم انسانی و اطلاع رسانی، گروه کتابداری و اطلاع رسانی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته كتابداري
عنوان:
سنجش اضطراب كتابخانهاي دانشجويان دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه قم
براساس مقياس اضطراب كتابخانهاي باستيك
فهرست مطالب
عنوان ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. صفحه
۱-۱- چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۲– مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۳- مساله …………………………………………………………………………………………………………………………………
۱-۴- بيان مساله……………………………………………………………………………………………………………………………..
۱-۵- موضوع ……………………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۶- تعاريف مفهومي و عملياتي………………………………………………………………………………………………………
۱-۶-۱- اضطراب ………………………………………………………………………………………………………………………
۱-۶-۲- اضطراب كتابخانهاي………………………………………………………………………………………………………..
۱-۶-۳- مقياس اضطراب كتابخانهاي باستيك …………………………………………………………………………………
۱-۶-۴- سطوح اضطراب كتابخانهاي …………………………………………………………………………………………….
۱-۶-۵- معيارهاي فرعي اضطراب كتابخانهاي ………………………………………………………………………………..
۱-۶-۶- كتابخانه دانشكدهاي…………………………………………………………………………………………………………
۱-۶-۷- دانشجويان دانشكده علوم انساني…………………………………………………………………………………………………….
۱-۸- فرضيه ………………………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۹- اهميت پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۱۰- اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۱۰-۱- هدف كلي پژوهش ……………………………………………………………………………………………………..
۱-۱۰-۲- اهداف فرعي پژوهش …………………………………………………………………………………………………..
۱-۱۱- پرسشهاي اساسي پژوهش…………………………………………………………………………………………………..
۱-۱۲- فايده ………………………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۱۳- متغيرهاي پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………
۱-۱۴- روش تحقيق ……………………………………………………………………………………………………………………..
فصل دوم: مروري بر ادبيات تحقيق و پيشينه پژوهش
۲-۱– مباني نظري پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۲- مفهوم اضطراب عمومي……………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۲-۱- مقياس ارزيابي اضطراب عمومي ……………………………………………………………………………….
۲-۱-۳- مفاهيم مرتبط با اضطراب ……………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۳-۱- اضطراب اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………..
۲-۱-۳-۲- اضطراب رايانهاي………………………………………………………………………………………………………..
۲-۱-۳-۲-۱- نگرشهاي اضطراب ……………………………………………………………………………………………
۲-۱-۳-۲-۲- جنسيت و اضطراب رايانهاي………………………………………………………………………………….
۲-۱-۳-۲-۳- مقياسهاي ارزيابي اضطراب راايانهاي…………………………………………………………………….
۲-۱-۳-۳- اضطراب رياضي…………………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۳-۳-۱- مقياسهاي ارزيابي اضطراب رياضي……………………………………………………………………….
۲-۱-۳-۴- اضطراب امتحان……………………………………………………………………………………………………….
۲ -۱-۳-۴-۱- مقياسهاي اضطراب امتحان………………………………………………………………………………….
۲-۱-۳-۵- اضطراب كتابخانهاي……………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۳-۵-۱- نظريه اضطراب كتابخانهاي ملون…………………………………………………………………………….
۲-۱-۳-۵-۲-عوامل مرتبط با اضطراب كتببخانهاي………………………………………………………………………..
۲-۱-۳-۵-۳- ويژگيهاي دانشجويان مضطرب كتابخانهاي…………………………………………………………….
۲-۱-۳-۵-۴- عوامل موثر در بروز اضطراب كتابخانهاي………………………………………………………………..
۲-۱-۳-۵-۵- مقياس سنجش اضطراب كتابخانهاي ……………………………………………………………………..
۲-۱-۳-۵-۶- نمودار فرايند توسعه مقياس اضطراب كتابخانهاي…………………………………………………….
۲-۲- مروري بر پژوهشهاي انجام شده ……………………………………………………………………………………………
۲-۲-۱- پژوهشهاي انجام شده در ايران ………………………………………………………………………………………
۲-۲-۲- پژوهشهاي انجام شده در خارج كشور ……………………………………………………………………………
فصل سوم: روش پژوهش و گردآوري اطلاعات
۳-۱- جامعه پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………
۳-۲- روش نمونهگيري ………………………………………………………………………………………………………………..
۳-۳- روش پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………..
۳-۴- روش گردآوری اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………
۳-۵- ابزارهای گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………..
۳-۶- روش تجزيه و تحليل اطلاعات …………………………………………………………………………………………….
۳-۷- محدوديتهاي پژوهش …………………………………………………………………………………………………………
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل يافتهها
۴-۱– مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………….
۴-۲- يافتههاي پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………..
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱– مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
۵-۲- بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………
۵-۳- پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………….
۶-۴- پیشنهاداتی برای پژوهشهاي آينده ………………………………………………………………………………………………………
فهرست منابع و مآخذ
پیوست
چکیدهی انگلیسی
فهرست جداول
عنوان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. صفحه
جدول ۴-۱-…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
جدول ۴-۲-…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
جدول ۴-۳- ……………………………………………………………………………………………………………………………..
فهرست نمودارها
عنوان………………………………………………………………………………………………………………………………………… صفحه
نمودار ۴- ۱- …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
نمودار ۴- ۲- …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
نمودار ۴-۳- …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
چکیده:
هدف از انجام این تحقیق، تعیین و تشریح وضعیت اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبيات و علوم انساني دانشگاه قم است. این پژوهش با استفاده از روش پیمایشی به بررسی وضعیت اضطراب کتابخانهای و معیارهای فرعی آن با توجه به جنسیت، مقطع تحصیلی و پایههای تحصیلی مختلف در دانشجویان مورد بررسی میپردازد. نمونه مور نظر تحقیق به روش تصادفی طبقهای انتخاب شده است که شامل ۳۰۰ نفر از دانشجویان زن و مرد دورههای روزانه و شبانه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده ادبيات و علوم انساني میباشد.
برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است که این پرسشنامه برگرفته از مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک میباشد و پس از ترجمه و ویرایش مقیاس، پایایی و روایی آن مورد آزمون قرار گرفته است. در راستای پاسخگویی به سوالات تحقیق، روشهای آماری تحلیل واریانس آزمون تی.T آزمون کای دو مورد استفاده قرار گرفت.
کلید واژهها:
اضطراب کتابخانهای، کتابخانههای دانشگاهی، دانشجویان، دانشکده علوم انسانی دانشگاه قم

دیدگاهی بنویسید