بررسی رابطه بین شایستگی‌های عاطفی اجتماعی مدیران و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان فارس: پایان نامه ارشد مدیریت آموزشی

بررسی رابطه بین شایستگی‌های عاطفی اجتماعی مدیران و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان فارس: پایان نامه ارشد مدیریت آموزشی

پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه مسترداک  معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت آموزشی و با عنوان بررسی رابطه بین شایستگی‌های عاطفی اجتماعی مدیران و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان فارس در ۱۶۷ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده پایان نامه بررسی رابطه بین شایستگی‌های عاطفی اجتماعی مدیران و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آموزش و پرورش استان فارس:

هدف پژوهش، بررسي رابطه بين شايستگي‌هاي عاطفي ـ اجتماعي مدیران و رفتار شهروندي سازماني كاركنان آموزش و پرورش استان فارس و روش تحقيق از نوع توصيفي ـ همیستگی بود. جامعه آماري پژوهش، شامل کلیه كاركنان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و ادارات تابعه و مدیران و سرپرستان بلافصل آنان بود.

روش نمونه گیری از نوع نمونه‌گیری تصادفي طبقه‌ای بوده است. ابزار جمع‌آوري اطلاعات، مقیاس محقق ساخته شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی بر اساس نظریه (بویاتزیس، ۲۰۰۵) و رفتار شهروندی سازمانی (پودساکوف، ۲۰۰۰) بوده است، که پس از محاسبه روایی و پایایی، بین افراد نمونه توزیع و جمع‌آوری گرديد. اطلاعات با استفاده از روشهای آمار استنباطي (تی تست تک نمونه‌ای و رگرسیون چندگانه) و با کمک نرم افزار spss تحليل شد. نتایج نشان داد که:

۱) کارکنان شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران را به جز در بعد خودآگاهی  درسطح قابل قبولی ارزيابي نموده‌اند.

۲) همچنین مدیران رفتار شهروندی کارکنان را در سطح قابل قبولی ارزيابي نموده‌اند.

۳) ابعاد آگاهی اجتماعی و خودآگاهی، شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران با سوابق مختلف پیش‌بینی کننده معنادار رفتار شهروندی کارکنان می‌باشند

۴) ابعاد آگاهی اجتماعی و خودمدیریتی، شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران با مدارک تحصیلی مختلف پیش‌بینی کننده معنادار رفتار شهروندی کارکنان می‌باشند

۵) ابعاد آگاهی اجتماعی و خودآگاهی، شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران بومی پیش‌بینی کننده معنادار رفتار شهروندی کارکنان می‌باشد و ابعاد آگاهی اجتماعی و خودمدیریتی، شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران غیربومی پیش‌بینی کننده معنادار رفتار شهروندی کارکنان می‌باشد.

اهداف پژوهش

 هدف کلی

هدف کلی انجام این پژوهش بررسي رابطه بين شايستگي‌هاي عاطفي ـ اجتماعي مدیران و رفتار شهروندي سازماني كاركنان آموزش و پرورش استان فارس می‌باشد. در راستای هدف کلی اهداف جزیی پژوهش به شرح زیر می‌باشد:

 اهداف جزیی

  1. تعیین میزان شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران ادارات آموزش و پرورش فارس.
  2. تعیین میزان رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ادارات اموزش و پرورش فارس.
  3. تعیین قدرت شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران، در پیش‌بینی رفتار شهروندی سازمانی کارکنان براساس ویژگی‌های جمعیت شناختی مدیران.

سؤالات پژوهش

  1. مدیران ادارات آموزش و پرورش استان فارس به چه میزان دارای شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی می‌باشند؟
  2. کارکنان ادارات آموزش و پرورش استان فارس، به چه میزان، دارای رفتارشهروندی سازمانی می‌باشند؟
  3. آیا میزان شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران دارای سوابق مختلف، پیش بینی کننده معنا‌دار رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آنان می‌باشد؟
  4. آیا میزان شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران دارای مدارک تحصیلی مختلف، پیش‌بینی کننده معنا‌دار رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آنان می‌باشد؟
  5. آیا میزان شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران بومی و غیر بومی، پیش‌بینی کننده معنا‌دار رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آنان می‌باشد؟

 

فهرست مطالب

 فصل اول

  • مقدمه     ۲
  • ١-۱- بیان مسأله    ۴
  • ۱- ۲-  ضرورت و اهميت پژوهش      ۱۰
  • ١- ۳- اهداف پژوهش          ۱۵
  • ۱-۳-۱- هدف کلی ۱۵
  • ۱-۳-۲- اهداف جزیی          ۱۵
  • ۱-۳-۳- سؤالات پژوهش      ۱۶
  • ۱-۴- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها          ۱۶
  • ۱-۴-۱- تعاریف مفهومی      ۱۶
  • ۱-۴-۱-۱- شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی        ۱۶
  • ۱-۴-۱-۲- رفتار شهروندی سازمانی    ۱۷
  • ١-۴-۲- تعريف عملياتي       ۱۸
  • ۱-۴-۲-۱- شايستگي‌هاي عاطفي- اجتماعي        ۱۸
  • ۱-۴-۲-۲- رفتار شهروندي سازماني    ۱۸
  •  
  •  
  • فصل دوم
  • پیشینه پژوهش       ۲۰
  • ۲-۱- مبانی نظری  ۲۰
  • ۲-۱-۱- شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی           ۲۰
  • ۲-۱-۱-۱- تعریف شایستگی  ۲۱
  • ۲-۱-۱-۲- ابعاد شايستگي  مدیران       ۲۴
  • ۲-۱-۱-۳- ابعاد، معیارها و زیر معیار‌های شایستگی عاطفی ـ اجتماعی           ۲۵
  • ۲-۱-۱-۳-۱- شایستگی‌های شخصی    ۲۶
  • ۲-۱-۱-۳-۱-۱- خود آگاهی   ۲۶
  • ۲-۱-۱-۳-۱-۲- خود تنظیمی             ۲۶
  • ۲-۱-۱-۳-۱-۳- خود انگیزشی           ۲۷
  •  ۲-۱-۱-۳-۲- شایستگی‌های اجتماعی   ۲۷
  • ۲-۱-۱-۳-۲-۱- آگاهی اجتماعی         ۲۸
  •  ۲-۱-۱-۳-۲-۲- مهارت‌های اجتماعی  ۲۸
  • ۲-۱-۱-۴- انواع شايستگي    ۲۹
  • ۲-۱-۱-۴-۱- شايستگي‌هاي هسته‌اي    ۲۹
  • ۲-۱-۱-۴-۲- شايستگي‌هاي كنشي يا فني           ۳۰
  • ۲-۱-۱-۴-۳- شايستگي‌هاي مديريتي    ۳۰
  • ۲-۱-۱-۵- مدلهای مختلف شایستگی‌های عاطفی- اجتماعی  ۳۰
  • ۲-۱-۱-۵-۱- مدل شایستگی عاطفی اجتماعی  باندلی         ۳۱
  • ۲-۱-۱-۵-۱-۱- برقراری تفاهم          ۳۱
  • ۲-۱-۱-۵-۱-۲- پذیرش تفاوت‌ها         ۳۲
  • ۲-۱-۱-۵-۱-۳- اعتماد سازی ۳۳
  • ۲-۱-۱-۵-۱-۴- تأثیر فرمندی            ۳۴
  • ۲-۱-۱-۵-۲- مدل شایستگی عاطفی اجتماعی گلمن           ۳۴
  • ۲-۱-۱-۵-۲-۱- شایستگی فردی         ۳۶
  • ۲-۱-۱-۵-۲-۲- شایستگی فردی         ۳۶
  • ۲-۱-۱-۵-۲-۳- آگاهی اجتماعی         ۳۷
  • ۲-۱-۱-۵-۲-۴- شایستگی اجتماعی/ مدیریت روابط          ۳۷
  • ۲-۱-۱-۵-۳- مدل شایستگی عاطفی: وربیکی، بلسچاک و باگازی      ۳۸
  • ۲-۱-۱-۵-۳-۱- پذیرش دیدگاه دیگران  ۳۹
  • ۲-۱-۱-۵-۳-۲- مدیریت ابراز عواطف خویش    ۳۹
  • ۲-۱-۱-۵-۳-۳- کمک به دیگران برای پذیرش احساسات فرد           ۴۰
  • ۲-۱-۱-۵-۳-۴- عدم احساس گناه در صورت داشتن هدف راهبردی   ۴۱
  • ۲-۱-۱-۵-۳-۵- احساس اصالت          ۴۲
  • ۲-۱-۱-۵-۳-۶- دیدگاه کنایه‌ای           ۴۲
  • ۲-۱-۱-۵-۳-۷- نقش هنجارهای فردی  ۴۳
  • ۲-۱-۱-۶- رويكردهاي شايستگي        ۴۴
  • ۲-۱-۱-۶-۱- رويكرد رفتاري ۴۴
  • ۲-۱-۱-۶-۲- رويكرد استانداردها        ۴۵
  • ۲-۱-۱-۶-۳- رويكرد اقتضايي           ۴۶
  • ۲-۱-۱-۷- ضرورت و كاربرد شايستگي‌ها در حوزه مديريت منابع انساني        ۴۷
  • ۲-۱-۱-۸-كاربرد شايستگي در برنامه‌ريزي منابع انساني    ۴۹
  • ۲-۱-۱-۹-كاربرد شايستگي در انتخاب و استخدام ۵۰
  • ۲-۱-۱-۱۰-كاربرد شايستگي در آموزش            ۵۱
  • ۲-۱-۱-۱۱-كاربرد شايستگي در  تعيين و توزيع پاداش كاركنان        ۵۲
  • ۲-۱-۱-۱۲-كاربرد شايستگي در  توسعه و رشد   ۵۳
  • ۲-۱-۱-۱۳-پرورش شایستگی‌های عاطفی اجتماعی مدیران ۵۴
  • ۲-۲-۲- رفتار شهروندی سازمانی        ۵۵
  • ۲-۲-۲-۱- ابعاد رفتار شهروندی         ۵۷
  • ۲-۲-۲-۱-۱- وظيفه‌شناسي    ۵۸
  • ۲-۲-۲-۱-۲-  نوع دوستي    ۵۸
  • ۲-۲-۲-۱-۳- فضيلت شهروندي          ۵۹
  • ۲-۲-۲-۱-۴- جوانمردي       ۵۹
  • ۲-۲-۲-۱-۵- احترام و تكريم ۵۹
  • ۲-۲-۲-۲- ویژگی‌های مشترک رفتار شهروندی   ۶۳
  • ۲-۲-۲-۳- انواع رفتار شهروندي در سازمان       ۶۶
  • ۲-۲-۲-۴- عوامل تأثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی   ۶۸
  • ۲-۲-۲-۵- مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی         ۷۲
  • ۲-۲-۲-۶- سیاست‌های تشویق رفتار شهروندی    ۷۳
  • ۲-۲-۲-۶-۱- گزینش و استخدام          ۷۳
  • ۲-۲-۲-۶-۲-  آموزش و توسعه          ۷۴
  • ۲-۲-۲-۶-۳- ارزیابی عملکرد و جبران خدمات   ۷۴
  • ۲-۲-۲-۶-۴-  سیستم‌های غیررسمی    ۷۵
  • ۲-۲- پیشینه پژوهشی          ۷۶
  • ۲-۲-۱- پژوهش‌های خارجی  ۷۶
  • ۲-۲-۲- تحقیقات داخلی        ۷۹
  • ۲-۲-۳- جمع بندی ۸۲
  •  
  • فصل سوم
  • روش شناسی پژوهش           ۸۶
  • ۳-۱- روش پژوهش ۸۶
  • ۳-۲- جامعه آماری ۸۶
  • ۳ – ۳-روش نمونه گیری و حجم نمونه ۸۷
  • ۳-۴- ابزارپژوهش  ۸۸
  • ۳-۴-۱- شایستگی‌های عاطفی – اجتماعی          ۸۸
  • ۳-۴-۲- مقیاس رفتار شهروندی سازمانی           ۸۹
  • ۳-۵- روايي و پايايي           ۸۹
  • ۳-۵-۱- مقیاس شایستگی عاطفی – اجتماعی       ۸۹
  • ۳-۵-۲- مقیاس رفتار شهروندی سازمانی           ۹۰
  • ۳-۶- روش‌های جمع‌آوری اطلاعات     ۹۱
  • ۳ –۷ – روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات        ۹۱
  •  
  • فصل چهارم
  • یافته‌های پژوهش    ۹۴
  • ۴-۱- يافته‌هاي استنباطي      ۹۴
  •  
  • فصل پنجم
  • بحث و نتیجه گیری ۱۰۲
  • ۵-۱- بحث و نتیجه گیری     ۱۰۲
  • ۵-۲ نتیجه گیری کلی          ۱۱۰
  • ۵-۳- محدودیت‌های پژوهش  ۱۱۲
  • ۵-۳-۱- محدودیت‌های کاربردی          ۱۱۲
  • ۵-۳-۲- محدودیت‌های پژوهشی          ۱۱۲
  • ۵-۴- پیشنهادات پژوهش       ۱۱۲
  • ۵-۴-۱- پیشنهادهای اجرایی  ۱۱۲
  • ۵-۴-۲- پیشنهادهای پژوهشی ۱۱۳
  • منابع      ۱۱۴
  • پیوست

 

فهرست جداول

  • جدول ۲-۱- تعاریف شایستگی از دیدگا ه‌های مختلف اقتباس از  رابرسون  (۲۰۰۶)؛ مطلبی اصل (۱۳۸۶)؛ عريضي (۱۳۸۴)    ۲۲
  • جدول شماره ۳-۱- جدول شماره ۳-۱٫ توزيع فراواني مدیران نمونه پژوهش بر حسب مدرك تحصيلي به تفكيك جنسيت   ۸۷
  • جدول شماره ۳-۲- جدول شماره ۳-۲٫ توزيع فراواني مدیران نمونه پژوهش بر حسب محل سکونت به تفكيك جنسيت     ۸۷
  • جدول شماره ۳-۳- جدول شماره ۳-۳٫ توزيع فراواني مدیران نمونه پژوهش بر حسب سابقه خدمت به تفكيك جنسيت      ۸۸
  • جدول شماره ۳-۴-  جدول شماره ۳-۴: ارزش عددی گزینه‌های عبارات           ۸۹
  • جدول شماره ۳-۵- جدول شماره ۳-۵: ارزش عددی گزینه‌های عبارات            ۸۹
  • جدول شماره ۳-۶- طيف ضرائب همبستگي گویه‌ها با نمره كل مقیاس‌ شایستگی عاطفی ـ اجتماعی و ابعاد مربوطه       ۹۰
  • جدول شماره ۳-۷-  ضريب آلفاي كرونباخ مقیاس‌ شایستگی عاطفی ـ اجتماعی وابعاد مربوطه        ۹۰
  • جدول شماره ۳-۸- طيف ضرائب همبستگي گویه‌ها با نمره كل مقیاس‌ رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد مربوطه           ۹۰
  • جدول شماره ۴-۱- نتایج آزمون تی تک نمونه‌ای جهت مقايسه ميانگين كل و ابعاد شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی با سطوح کفایت مطلوب (Q3)و کفایت قابل قبول(Q2)           ۹۵
  • جدول شماره ۴-۲- نتایج آزمون تی تک نمونه‌ای جهت مقايسه ميانگين رفتار شهروندی با سطوح کفایت مطلوب (Q3) کفایت قابل قبول(Q2)             ۹۶
  • جدول۴-۳- ميزان پيش بيني رفتار شهروندی کارکنان بر اساس ابعاد شایستگی عاطفی ـ اجتماعی مدیران دارای سوابق مختلف      ۹۷
  • جدول۴-۴- ميزان پيش بيني رفتار شهروندی کارکنان بر اساس ابعاد شایستگی عاطفی ـ اجتماعی مدیران دارای مدارک  تحصیلی مختلف     ۹۹
  • جدول۴-۵- ميزان پيش بيني رفتار شهروندی کارکنان بر اساس ابعاد شایستگی عاطفی ـ اجتماعی مدیران بومی و غیر بومی         ۱۰۰

 

فهرست شکل‌ها

  • شكل ۱- رابطه شايستگي با زيرسيستم‌هاي منابع انساني
  •  (اقتباس از عرفانی و دیانتی، ۱۳۸۸)   ۴۸

 

 

 

 

 

 

 

مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0