شعر کودک و دفاع مقدّس : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی
پایان نامه
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه روانشناسی
قالب پایان نامه
دانلود پایان نامه های خارجی
دانلود پایان نامه رایگان
ایران داک
دانلود رایگان پایان نامه
دانلود رایگان مقاله
مقاله
گزارش کارآموزی
تحقیق
جزوات آموزشی
دانلود پایان نامه دکترا
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد
دانلود پایان نامه کارشناسی
پرسش نامه
پاورپوینت
شعر کودک و دفاع مقدّس : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی
Affiliates , Affiliate , Affiliates Program , Affiliates Markting , Affiliates Manager , Affiliates Link , Affiliates and Subsidiaries , Affiliate Marketing Websites , Partners , Partner , Partner Affiliate , Partner Ship , Partners Login , Partners Group , Best Affiliates , Best Partners , Best Affiliates Program , Best Partners Program
شعر کودک و دفاع مقدّس
این بار با پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی با موضوع “ شعر کودک و دفاع مقدّس ” در خدمت شما دانشجویان گرامی هستیم. در زیر چکیده ای از این پایان نامه ارزشمند آمده است که با خواندن آن به ارزش این پایان نامه رشته ادبیات فارسی پی خواهید برد. همچنین برای برای دسترسی به فایل متن کامل پایان نامه رشته ادبیات فارسی ، می توانید از لینک زیر اقدام نمایید.
چکیده
پایان نامهی حاضر که با عنوان «شعر کودک و دفاع مقدّس» شکل یافته، شعر کودک را در موضوع دفاع مقدّس- که بخش قابل توجّهی از ادبیات امروز را در بر میگیرد- با نگاهی تحلیلی و بر اساس مهمّترین آثار و آفرینشهای هنری در این حوزه، مورد بررسی قرار میدهد. شیوه ی تدوین این پایان نامه، به این صورت است که ابتدا، منابعی که در پایان ذکر شده به دقت مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتهاند، سپس نکات مهم فیش برداری شده و بعداز آن، مطالب در سه فصل گنجانده شدهاند. در فصل اول، به کلیات تحقیق اشاره شده و در فصل دوم، به بیان موضوعاتی از قبیل، شناسایی کودک، شعر کودک، ادبیات کودک و … پرداخته شده و در فصل سوم، ضمن درآمدی بر شعر دفاع مقدّس، جنبههای گوناگون دفاع مقدّس در شعر کودک مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.
نتایج به دست آمده از این پژوهش ، بیانگر آن است که شعر کودک و نوجوان، باید به گونهای ساده و روان باشد تا بچهها با شنیدن آن، بتوانند مضامین نهفته در شعر را به طور زنده درک نمایند و در این میان، شاعر میبایست جهان ذهنی مخاطب؛ یعنی کودک و نوجوان را درک کند. از طرفی دیگر، زمینهی اصلی ادبیات کودک و نوجوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی را «انقلاب اسلامی» و«جنگ تحمیلی» تشکیل میدهند و
سروده های این دوره به شدّت تحت تأثیر این دو رویداد بزرگ قرار گرفتهاند. نتیجهی دیگری که از این پژوهش به دست آمده، این است که در شعر کودک با موضوع دفاع مقدّس، هم به لحاظ کمی و هم کیفی دچار کمبود هستیم. در همین راستا، میبایست از کلیشهها و توصیفات کلی و عام و تعابیر تکراری پرهیز شود.
اهداف و ضرورت تحقیق
۱- بررسی آثار مربوط به شعر کودک،
۲- آشنایی بیشتر دانشجویان با شعر کودک و دفاع مقدّس،
۳- آشنایی با چگونگی تأثیر پذیری شعر کودک از دفاع مقدّس،
۴- استفادهی علاقه مندان به موضوع جنگ،
۵- استفادهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد حفظ آثار وارزشهای دفاع مقدّس.
فهرست
- چکیده ………………………………………………………………………………………………………………… ۱
- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………. ۲
- فصل اوّل: کلیّات تحقیق
- ۱-۱- بیان مسأله و طرح سؤال های تحقیق……………………………………………………………………. ۷
- ۲-۱- سؤالهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………. ۷
- ۳-۱- روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………. ۸
- ۴-۱- اهداف و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………………. ۸
- ۵-۱- پیشینهی تحقیق …………………………………………………………………………………………….. ۸
- ۶-۱- فرضیهها ……………………………………………………………………………………………………… ۸
- فصل دوم: شعر کودک
- ۱-۲- شناسایی کودک و نوجوان ………………………………………………………………………………. ۱۰
- ۲-۲- ادبیات کودک و نوجوان …………………………………………………………………………………. ۱۲
- ۳-۲- ویژگیهای ادبیات کودک و نوجوان ………………………………………………………………….. ۱۴
- ۴-۲- پیشینهی ادبیات کودکان و نوجوانان …………………………………………………………………… ۱۵
- ۵-۲- ادبیات کودکان در جهان …………………………………………………………………………………. ۱۵
- ۶-۲- ادبیات کودکان در ایران ………………………………………………………………………………….. ۱۶
- ۷-۲- شعر ………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳
- ۸-۲- شعر کودک …………………………………………………………………………………………………. ۲۳
- ۹-۲- ویژگیهای شعر کودک ………………………………………………………………………………….. ۲۵
- ۱-۹-۲- کلمات شعر …………………………………………………………………………………………….. ۲۵
- ۲-۹-۲- اهمیت کلمات در شعر کودک ………………………………………………………………………. ۲۵
- ۳-۹-۲- محتوای شعر کودک …………………………………………………………………………………… ۲۶
- ۴-۹-۲- صنایع شعری کودک ………………………………………………………………………………….. ۲۶
- ۵-۹-۲- توصیف در شعر کودکان …………………………………………………………………………….. ۲۶
- ۶-۹-۲- طول شعر کودکان ……………………………………………………………………………………… ۲۷
- ۱۰-۲- انواع شعر کودکان ……………………………………………………………………………………….. ۲۷
- ۱۱-۲- موسیقی و انواع آن در شعر کودک ………………………………………………………………….. ۳۳
- ۱-۱۱-۲- موسیقی بیرونی در شعر کودک…………………………………………………………………….. ۳۳
- ۲-۱۱-۲- موسیقی کناری در شعر کودک ……………………………………………………………………. ۴۰
- ۳-۱۱-۲- جایگاه قافیه در شعر کودک ……………………………………………………………………….. ۴۰
- ۴-۱۱-۲- نقش قافیه در ساختار شعر کودک ……………………………………………………………….. ۴۶
- ۵-۱۱-۲- موسیقی درونی در شعر کودک ……………………………………………………………………. ۴۷
- ۶-۱۱-۲- جناسها و نقش آن در افزایش موسیقی درونی شعر کودک ……………………………….. ۵۲
- ۷-۱۱-۲- موسیقی معنوی در شعر کودک ……………………………………………………………………. ۵۴
- ۱۲-۲- عاطفه در شعر کودک……………………………………………………………………………………. ۵۷
- ۱۳-۲- صورخیال و نقش آن در شعر کودک ……………………………………………………………….. ۶۰
- ۱۴-۲- نقش زبان در شعر کودک ……………………………………………………………………………… ۶۹
- ۱۵-۲- قالبهای شعری کودک ………………………………………………………………………………… ۸۳
- فصل سوم: شعر کودک و دفاع مقدّس
- ۱-۳- درآمدی بر شعر دفاع مقدّس …………………………………………………………………………… ۸۹
- ۲-۳- اسطوره سازی در شعر دفاع مقدّس …………………………………………………………………… ۹۰
- ۳-۳- موضوعات و مضامین شعر دفاع مقدّس ……………………………………………………………… ۹۱
- ۴-۳- قالبهای شعر دفاع مقدّس …………………………………………………………………………….. ۹۷
- ۵-۳- زبان شعر دفاع مقدّس …………………………………………………………………………………… ۱۰۴
- ۶-۳- نماد و نمادگرایی در شعر دفاع مقدّس ……………………………………………………………… ۱۱۳
- ۷-۳- سیر تکاملی شعر دفاع مقدّس از دیدگاه صور خیال ………………………………………………. ۱۱۴
- ۸-۳- دفاع مقدّس در شعر کودک ……………………………………………………………………………. ۱۱۹
- ۹-۳- تأثیر دفاع مقدّس در مضمون و درون مایهی شعر کودک……………………………………….. ۱۲۶
- ۹-۳-۱- تأثیر دفاع مقدّس در عاطفه و شعر کودک ………………………………………………………. ۱۲۸
- ۱۰-۳- برجسته سازی شعر کودک دوران دفاع مقدّس …………………………………………………… ۱۳۴
- ۱-۱۰-۳- برجسته سازی از طریق تخیّل ……………………………………………………………………. ۱۳۵
- ۲-۱۰-۳- برجسته سازی از طریق زبان ……………………………………………………………………… ۱۴۲
- ۱۱-۳- نمادهای دفاع مقدّس در شعر کودک ………………………………………………………………. ۱۵۰
- ۱۲-۳- موسیقی شعر کودک در دفاع مقدّس ……………………………………………………………….. ۱۵۲
- ۱۳-۳- مفاهیم و اصطلاحات جنگ در شعر کودکان ……………………………………………………… ۱۵۶
- نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………… ۱۵۷
- منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۸

دیدگاهی بنویسید