شيوه های نوين آموزش املاء : دانلود تحقیق رشته روانشناسی

شيوه های نوين آموزش املاء : دانلود تحقیق رشته روانشناسی

تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۳۲ صفحه با موضوع شيوه های نوين آموزش املاء نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

شيوه های نوين آموزش املاء و تأثير آن در يادگيري املاء از نظر معلمان منطقه شازند

مقدمه

املاء نوعي نوشتن است و نوشتن يكي از جنبه هاي زبان است كه در عمل تفهيم به كار مي رود ، و زبان نيز مجموعه اي است از علائم و نشانه هاي قرار دادي كه بر معاني و مفاهيم موجود در جامعه دلالت مي كند و بهترين وسيله تفهيم و تفاهم است . در تفهيم علاوه بر نوشتن از سخن گفتن نيز استفاده مي شود و در تفهيم گوش دادن و خواندن به كار مي رود .

يكي از آرزوهايم اين بود كه در بسياري از زمينه هاي آموزشي يافته هاي جديد و خلاقيت ها جايگزين روش هاي سنتي و كهنه شود در اين ميان تنها اميد مي ماند كه كارشناسان علوم تربيتي مشاوران و روانشناسان با استفاده از اطلاعات نظريه ها و فنون جديد به كمك دانش آموزان ، معلمان و اولياء بشتابند .

دانش آموزان زيادي وجود دارند كه در درس املاء دچار مشكل مي شوند و مي خواهيم بدانيم شيوه های نوين آموزش املاء آيا اين مشكل را برطرف مي كند يا خير .

آيا دانش آموزان ضعيف با اين روش به حد مطلوب مي رسند يا نه ، املا يك درس آموختني است بنابراين ضرورت دارد معلم با برنامه ريزي درست و دقيق به آموزش و ارزيابي بپردازد .

بيان مسأله و اهميت آن

انسان موجودي است اجتماعي كه دوست دارد با ديگران ارتباط برقرار كند كه اين ارتباط به شيوه هاي مختلف مؤثر است اما مهمترين وسيله ارتباطي در جامعه انساني زبان است كه تفهيم و تفاهم بين انسانها را فراهم مي كند و براي ارتباط با ديگران بايد مهارت هاي زباني را در جنبه هاي شفاهي و كتبي آن آموخته شود . مهارت هاي زباني داراي چهار حوزه است :

۱ . حوزه گفتاري شامل گوش دادن و سخن گفتن و نوشتاري شامل خواندن و نوشتن است . تمام كودكان از شرايط زيست محيطي عادي برخوردارند و با ورود به دبستان مهارت هاي شفاهي زبان كه همان زبان مادري است را آموخته اند و قادر به سخن گفتن و گوش دادن است در اين مرحله كه وارد دبستان مي شود بايد خواندن و نوشتن را ياد بگيرد . مشكل اساسي دانش آموزان در مهارت نوشتن است به خصوص در نوشتن املاء كه تعدادي از دانش آموزان در آن مواجه با مشكل و نمرات كمتري را دريافت مي كنند و باعث عصبانيت والدين و از بين رفتن علاقه كودكان به اين درس مي شود و در نهايت افت تحصيلي را به دنبال خواهد داشت .

هدف اصلي از آموزش املاء ايجاد و تقويت مهارتي است كه دانش آموزان بتوانند واژه ها و جملاتي را كه مي شنوند به درستي و با سرعت بنويسند . و بايد معلمان با دقت و توجه بيشتري به اين درس بپردازند .

اهداف كلي

۱ . آشنايي با شيوه های نوين آموزش املاء نويسي در دوره ابتدايي به منظور كشف نقاط ضعف و قوت با توجه به دو كتاب بخوانيم و بنويسيم .

۲ . آشنايي معلمان با روش هاي جديد تدريس املاء

۳ . توجه به اين نكته كه در تدريس املاء از دروس ديگر هم استفاده كرد .

اهداف جزئي

۱ . تشخيص اشكالات املايي دانش آموزان و كوشش جهت رفع آنها

۲ . ارزشيابي و تمرين آموخته هاي نوشتاري دانش آموزان

۳ . افزايش مهارت هاي زبان آموزي از طريق افزايش گنجينه هاي واژه گان

 

فهرست مطالب

فصل اول

۱ . مقدمه

۲ . بيان مسأله

۳ . اهداف تحقيق

۴ . بيان فرضيه ها و سئوالات پژوهشي

۵ . تعاريف اصطلاحي متغيرها

۶ . تعاريف عملياتي متغيرها

فصل دوم

۱ . مرور مطالعاتي ( كتاب و مقالات )

۲ . بررسي پيشينه هاي تحقيقاتي در ارتباط با اين موضوع

۳ . جمع بندي و نتيجه گيري

فصل سوم

۱ . روش تحقيق

۲ . جامعه آماري

۳ . شيوة نمونه گيري

۴ . ابزار گرد آوري داده ها

۵ . تعيين روايي و اعتبار ابزار

فصل چهارم

۱ . تجزيه و تحليل مربوط به سئوالات پژوهش

۲ . جداول و رسم نمودارها

فصل پنجم

۱ . ارائه خلاصه يافته هاي پژوهشي

۲ . ارائه پيشنهادها

۳ . فهرست منابع و مأخذ

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0