رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان :پایان نامه ارشد مديريت اجرايي

رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان :پایان نامه ارشد مديريت اجرايي

پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه مسترداک معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مديريت اجرايي و با عنوان ترتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان در ۱۲۸ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

چکیده رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان:

جهان امروز عصر اطلاعات است و دستیابی به اطلاعات ابزاری برای بدست آوردن مزیت رقابتی در بین سازمان ها شده است .در این راستا انتخاب روش کسب اطلاعات بهتراهمیت بسیار بالایی پیدا می کند .مسلما استفاده از نتایج این پژوهش کار آفرینان را در ایجاد سیستم اطلاعات بازاریابی مناسب برای کسب و کار خود یاری خواهد کرد.

این پژوهش از نوع کاربردی،توصیفی همبستگی است که در آن رابطه بین سیستم اطلاعات بازاریابی (MKIS ) و بهره وری کل عوامل تولید (TFP )، فاکتور ظرفیت و رشد فروش بررسی و با تکنیک AHP و سه شاخص ذکر شده اقدام به انتخاب بهترین روش کسب اطلاعات بازاریابی شده است داده های مورد استفاده در این مطالعه  مربوط به شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در سال ۱۳۸۸می باشد و برای محاسبه TFP تابع تولید کاب –داگلاس مورد استفاده قرار گرفته است.

نتایج پژوهش نشان دهنده رابطه معنادار قوی  بین سیستم اطلاعات بازاریابی (MKIS )و بهره وری کل عوامل تولید (TFP ) (0.94)، فاکتور ظرفیت (۰٫۵۲)و رشد فروش (۰٫۷۸)است همچنین کسب اطلاعات از فروشندگان نهایی بهترین روش کسب اطلاعات در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد.

 

ضرورت انجام تحقيق

اطلاعات، ارزش استراتژیک براي کسب وکار و نیز اسباب مشارکت در عملیات تصمیم گیري تاکتیکی و معمولی است. آگاهی ازطریقه ي کسب اطلاعات و چگونگی استفاده ي کار آمد از آنها، مهارت هاي اساسی مدیریت بازاریابی استراتژیک محسوب می شود. کسب اطلاعات و استفاده از آن ، به شرکت فرصت می دهد برخی از مزایا را نسبت به سایر رقبا به دست آورد. وقتی ارتشی درجنگ پیروز می شود، علت آن، تنها قدرت برتر آن ارتش نیست، بلکه به آن دلیل است که آنها شیوه هاي هوشمندانه وکار آمدي رابه کار می گیرند .

شرکت ها هم به همین نحو درگیر رقابت (جنگ) تجاري در بازار آزاد، یعنی محل اصلی اقتصاد رقابتی ،هستند. اگرآنها استعداد بیشتري نسبت به سایر رقباي خود داشته باشند، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهند داشت. دریک سازمان بازاریابی، اکتساب اطلاعات و مدیریت آن، هرگز نمی تواند تصادفی باشد، زیرا ابزار اساسی سازمان محسوب می شوند. سيستم ‌اطلاعات بازاریابی، هسته مركزي بازاریابی در شركت ‌هاست و جايگاه كلي سيستم‌ اطلاعات بازاریابی در يك صنعت، به عنوان معياري براي اندازه‌گيري نقاط قوت و ضعف آن در نظر گرفته مي‌شود. ظاهراً سيستم‌ اطلاعات بازاریابی نسبت به گذشته پيشرفته‌تر و استفاده از آنها به مراتب بيشتر شده است.

بازاریابی يك واحد کسب و کار، شامل فعاليت‌هاي زيادي است. اين فعاليت‌ها شامل فرايند برنامه‌ريزي و اجراي مفاهيم، قيمت‌گذاري، توزيع ايده‌ها، كالا و خدمات است تا مبادلاتي را ايجاد كرده و باعث رضايت مشتري و رسيدن به اهداف سازماني شود. ) كاتلر، ف و گ .آرمسترانگ، ۱۳۷۹)

خلاصه اينكه، هدف اصلي آن ارضاي نيازها و خواسته‌هاي مشتريان همراه با سودآوري سازمان است. يك سازمان موفق، بايد واحدهاي كاركردي خويش را با واحد عمليات تلفيق كند. در بازاریابی، اين ادغام با استفاده از رضايت مشتريان، براحتي حاصل مي‌شود. شركت‌هايي كه قادر نيستند بهتر از رقباي خويش در محيط پيچيده و پوياي كسب و كار فعاليت كنند، محكوم به شكست هستند. براي اينكه يك شركت بتواند به حيات خويش در محيط پيچيده و پوياي كسب و كار ادامه دهد، بايد اطلاعات مناسب و مرتبط را براي برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي بازاریابی جمع‌آوري و تجزيه و تحليل كند.

سيستم‌ اطلاعات بازاریابی اين امكان را براي شركت‌ها فراهم مي‌سازد تا بتوانند سريعاً نسبت به نيازهاي مشتريان واكنش نشان دهند. زماني كه كالا و خدمات توسط شركت عرضه شد، مديران بازاریابی با استفاده از سيستم‌ اطلاعات بازاریابی به بررسي ميزان رضايت مشتريان مي‌پردازند. سيستم‌ اطلاعات بازاریابی اطلاعات بازاریابی را براي مديران فراهم مي‌كند و می تواند براي تعديل، بهبود و يا توقف توليد كالا و خدمات مورد استفاده قرار گيرد. در عصر رقابت، اگر شركت از سيستم‌ اطلاعات بازاریابی بهره‌مند نباشد، ممكن است اثربخشي و كارايي آن تضعيف شده يا به شدت كاهش يابد. بنابراين، امروزه شركت‌ها براي اينكه بتوانند به رقابت بپردازند، بايد به این سلاح رقابتي مجهز شوند. (Poon, 2001)

اطلاعات بازاریابی صنعتی از نقطه نظر بازده اقتصادى، عملكرد و سرمايه مهم است. اطلاعات به موقع عملكرد بازاریابی را بهبود مى بخشد، زيرا دانش و آگاهى خريداران و فروشندگان را دربارة مقادير موجود براى خريد و فروش و ديگر عوامل موثر بر قيمتها، افزايش مى دهد. در اقتصادِ بازار، اطلاعات بازاریابی براى طراحى استراتژي هاى مؤثر بر توسعه ى اقتصادى و توسعه ى صنعتی ضرورى است . (مابوتا[۱])

اطلاعات به روز يا رايج در مورد بازاریابی، تولید کنندگان را براي مذاكره با تجار توانمندتر مى سازد. همچنين توزيع فضايى محصولات را از مناطق روستايى به شهرها و ما بين بازارها تسهيل مى كند. اطلاعاتي كه به خوبي سازمان يافته اند، تولید کنندگان را براى گرفتن تصميماتى در مورد تولید از جمله تصميماتى در رابطه با محصولات جديد قادر می سازد.  همچنين به بازرگانان اين امكان را مى دهد تا تصميمات بهترى در رابطه با امكان ذخيره فصلى و خارج از فصل اتخاذ كنند. علاوه بر اين به برنامه ريزان و محققان صنعتی كمك می كند و می تواند نقش مهمى در آگاه شدن از مسائل امنيت محصول قبل از بروز مشكل ايفاء كند. بنابراين دسترسى به اطلاعات به موقع و دقيق براى تمام گروههاى ذينفع ضرورى است .(شفرد[۲] (

 

 

 

فرضيه ها:

 

۱٫بین سیستم اطلاعات بازار یابی و بهره وری کل عوامل تولید رابطه معنا دار وجود دارد.

۲٫بین سیستم اطلاعات بازاریابی و رشد فروش رابطه معنادار وجود دارد.

۳٫بین سیستم اطلاعات بازاریابی و عامل ظرفیت رابطه معنادار وجود دارد.

۴٫بهترین روش کسب اطلاعات بازاریابی، کسب اطلاعات بازاریابی از طریق بازار یاب ها  وفروشندگان نهایی است.

اهداف اساسي تحقيق:

در این پژوهش با توجه به اهمیت کسب اطلاعات بازاریابی به سوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر بهره وری واحد هاي مستقر در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟
  • آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر عامل ظرفیت واحد هاي مستقر در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟
  • آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر رشد فروش واحد هاي مستقر در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟
  • رتبه بندی روش های کسب اطلاعات بازاریابی در شهرک های صنعتی استان کرمان بر اساس بهره وری ، عامل ظرفیت و رشد فروش چگونه است؟

 

 

فهرست مطالب

فصل اول…

کلیات تحقیق…

۱-۲تعريف مساله و بيان  سوال هاي اصلي تحقيق: ۱

۱-۳ سوال های اصلی تحقیق.. ۲

۱-۴ ضرورت انجام تحقيق.. ۳

۱- ۵ سابقه تحقيق: ۶

۱-۶ فرضيه ها: ۸

۱-۷ اهداف اساسي تحقيق: ۸

۱-۸ نتايج مورد استفاده پس از انجام تحقيق: ۸

۱-۹ جنبه جديد بودن و نوآوري طرح در چيست؟. ۹

۱-۱۰روش تحقيق: ۱۰

۱-۱۱روش و ابزار گردآوري اطلاعات: ۱۰

۱-۱۲جامعه و نمونه آماري: ۱۱

۱-۱۳روش تجزيه و تحليل اطلاعات: ۱۱

۱-۱۴پايايي و روائي پرسش نامه. ۱۲

۱-۱۴-۱روایی پرسش نامه: ۱۲

۱-۱۴-۲پايايي پرسش نامه : ۱۲

فصل دوم..

مبانی نظری تحقیق…

۲-۱مقدمه: ۱۳

۲-۲اهميت موضوع: ۱۳

۲-۲-۱اهمیت و نقش سنجش عملکرد در سازمان. ۱۴

۲-۳دلایل انتخاب شهرک های صنعتی به عنوان جامعه آماری: ۱۷

۲-۴عملکرد سازمانی.. ۲۲

۲-۴-۱بهره وری: ۲۳

۲-۴-۱-۱بهره وری چه هست و چه نیست ؟. ۲۵

۲-۴-۱-۲شاخص بهره وري  کل عوامل توليد. ۲۵

۲-۴-۲فاکتور ظرفیت: ۲۷

۲-۵ سيستم اطلاعاتي بازاريابي.. ۲۸

۲-۵-۱بازارهای صنعتی.. ۳۰

۲-۵-۲بازاریابی صنعتی.. ۳۱

۲-۵-۳مشتری صنعتی.. ۳۲

۲-۵-۴ارزش از ديدگاه مشتري.. ۳۵

۲-۵-۵ مطالعات بازار. ۳۶

۲-۵-۶مدل هاي سيستم اطلاعات بازاريابي: ۳۷

۲-۵-۶-۱مدل سيستم اطلاعات بازاريابي كاتلر : ۳۹

۲-۵-۶-۲مدل مفهومي آشيل و جوبر  : ۳۹

۲-۶مديريت بازاريابي و سيستم‌هاي نوين تصميم‌ساز. ۴۱

۲-۷ضرورت وجود سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي در سازمان‌ها ۴۲

۲-۸سیستم اطلاعات بازاریابی و عملکرد سازمان. ۴۳

۲-۹دلایل اهميت روزافزون تحقيقات بازاريابي.. ۵۰

۲-۱۰ضرورت تحقيقات بازاريابي به طور خلاصه. ۵۲

۲-۱۱نگاهي به مفاهيم اوليهAHP.. 63

۲-۱۱-۱فرايند تحليل سلسله مراتبي.. ۶۵

۲-۱۱-۲سازگاري سيستم.. ۶۶

فصــل سـوم..

روش تحقيـق…

۳-۱مقدمه: ۶۷

۳-۲نوع و روش تحقيق.. ۶۷

۳-۳معرفی جامعه آماری: ۶۸

۳-۴ابزار و روش جمع آوری اطلاعات… ۷۲

۳-۵روش ها و الگو هاي اندازه گيري بهره وري عوامل توليد. ۷۵

۳-۶عملیات وزن دهی فاکتورها ۷۷

۳-۷نتايج مورد استفاده پس از انجام تحقيق: ۷۸

۳-۸روش تجزيه و تحليل اطلاعات: ۷۹

۳-۹خلاصه فصل.. ۸۱

فصــل چهارم..

تجزیه و تحلیل داده‌ها

۴-۱مقدمه. ۸۱

۴-۲-۱تحلیل داده های مربوط به ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. ۸۱

۴-۲-۲میانگین تعداد کارکنان در واحد های صنعتی: ۸۲

۴-۲-۳بررسی جنسیت پاسخ دهندگان. ۸۲

۴-۲-۴بررسی سن پاسخ دهندگان. ۸۳

۴-۲-۵بررسی تحصیلات پاسخ دهندگان. ۸۳

۴-۲-۶بررسی سابقه خدمت پاسخ دهندگان. ۸۴

۴-۳بخش دوم: تجزیه و تحلیل یافته ها ، آمار استنباطی و آزمون فرضیهها ۸۵

۴-۳-۱محاسبه ضرایب تابع کاب داگلاس… ۸۵

۴-۳-۲رتبه بندی روش های کسب اطلاعات بازار با تکنیک AHP.. 89

۴-۳-۳محاسبه تابع تبدیل با استفاده از رگرسیون. ۹۰

۴-۳-۴مدل سلسله مراتبی.. ۹۱

۴-۳-۵نتایج محاسبات AHP توسط نرم افزار EXPERT CHOICE.. 92

۴-۳-۶محاسبه وزن هاي نسبي و نهايي.. ۹۳

۴-۳-۷نتایج بدست آمده از محاسبات AHP.. 93

۴-۳-۸سازگاري سيستم.. ۹۴

فصل پنجم..

نتیجه گیری و پیشنهادات…

۵-۱٫ مقدمه. ۹۵

۵-۲٫ خلاصه و نتیجه تحقیق.. ۹۵

۵-۳نتایج.. ۹۸

۵-۳-۱نتایج بر اساس اهداف تحقیق: ۹۹

۵-۴ بحث: ۹۹

۵- ۵ پیشنهادات: ۱۰۰

۵-۵-۱پیشنهاد برای واحد های صنعتی: ۱۰۰

۵-۵-۲پیشنهاد برای دولت : ۱۰۰

۵-۵-۳ پیشنهاد برای محققان آینده: ۱۰۱

۵-۶محدوديت هاي تحقيق.. ۱۰۱

۵-۷ خلاصه فصل.. ۱۰۱

منابع: ۱۰۲

 

 

 

فهرست نگاره ها

نگاره ۱-۱ بهره وری چه هست و چه نیست ؟. ۲۵

نگاره ۲- ۱ : سيستم اطلاعات بازاريابي.. ۳۸

نگاره ۲-۲ : مدل سيستم اطلاعات بازاريابي فيليپ كاتلر. ۳۹

نگاره ۲-۳ : عوامل تاثيرگذار در طراحي سيستم اطلاعات بازاريابي.. ۴۰

نگاره ۳-۱ دسته بندی واحد ها بر اساس تعداد کارکنان. ۷۰

نگاره ۳-۲ دسته بندی واحد ها بر اساس میزان سرمایه گذاری.. ۷۱

نگاره ۳-۳ دسته بندی واحد ها بر اساس به روز بودن تکنولوژی.. ۷۲

نگاره ۴-۱-دسته بندی واحد های صنعتی بر اساس میزان فعالیت و شیفت کاری.. ۸۱

نگاره ۴-۲ میانگین تعداد کارکنان در واحد های صنعتی: ۸۲

نگاره ۴- ۳  توزیع فراوانی جامعه مورد مطالعه بر حسب جنسیت… ۸۲

نگاره ۴-۴ توزیع فراوانی جامعه مورد مطالعه بر حسب سن.. ۸۳

نگاره ۴-۵ توزیع فراوانی جامعه مورد مطالعه بر حسب تحصیلات… ۸۳

نگاره ۴-۶ توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه خدمت آنها ۸۴

نگاره ۴-۷ جدول رگرسیون برای تخمین ضرایب α وβ.. ۸۵

نگاره ۴-۸ تعداد و درصد استفاده از روش ها ۸۷

نگاره ۴-۹ میزان همبستگی هر یک از روش ها با سه معیار. ۸۷

نگاره ۴-۱۰ رتبه بندی  روش ها بر اساس TFP.. 88

نگاره ۴-۱۱ رتبه بندی  روش ها بر اساس رشد فروش… ۸۸

نگاره ۴-۱۲ رتبه بندی  روش ها بر اساس فاکتور ظرفیت… ۸۹

نگاره ۴-۱۳ محاسبه تابع تبدیل با استفاده از رگرسیون. ۹۰

نگاره ۴-۱۴ مدل سلسله مراتبی.. ۹۱

نگاره۴-۱۵- ميانگين هندسي مقايسه زوجي معيارهاي عملکرد. ۹۲

نگاره۴-۱۶ نتایج بدست آمده از محاسبات AHP.. 93

 

 

 

 

 

 

مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0