طراحی قالب درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها وداروهایی:گزارش کارآموزی رشته ساخت و تولید(قالب سازی)

طراحی قالب درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها وداروهایی:گزارش کارآموزی رشته ساخت و تولید(قالب سازی)

گزارش کارآموزی با فرمت WORD و در ۵۴ صفحه با موضوع طراحی قالب درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها وداروهایی توسط دانشحویان رشته رشته ساخت و تولید(قالب سازی)  نگارش شده است.

در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

روش اساسی طراحی قالب

توصيه مي شود كه طراحي هر قالب به صورت سيستماتيك پيش برود چرا كه قالب و عملكرد آن بايد در شرايط گوناگوني پاسخگو باشند.شكل ۵۱ ارتباط متقابل شرايط و شرايط مرزي و ثانويه كه با عمل اصلي بايد رعايت شوند نمايش مي دهد.اين مطلب با يك مثال آشكارتر مي شود .مسير تصميمهايي كه طراح اتخاذ مي كند با فلوچارت طراحي يك قالب استاندارد براي توليد همزمان چندين سرپوش به نمايش در آمده است.توصيه مي شود كه براي درك منطق روش،اين مسير گام به گام تعقيب شود.

تعيين اندازه قالب

اندازه قالب در اصل به اندازه ماشين بستگي دارد.اغلب اندازه ماشين مشخص يا موجود محدوديت مهمي براي مهندس طراح ايجاد مي كند.
اين محدوديتها عبارتند از:
– مقدار تزريق در هر كورس (مقدار مذابي كه در يك كورس حلزون يا پيستون به داخل قالب منتقل مي شود.)
– سرعت نرم سازي ،مقدار مواد نرم شده كه ماشين در واحد زمان آماده مي سازد.
– نيروي گيرنده كه بايد نيروي عكس العملي حاصل از حداكثر فشار داخلي حفره قالب را جبران كند.

  آرايش حفره ها

پس از تكميل تعداد حفره ها ،آنها را بايد به بهترين صورت ممكن آرايش داد.
در ماشينهاي قالبگيري تزريقي مدرن معمولا سيلندر در محور مركزي ميز ثابت قرار دارد.محل راه تغذيه با اين مشخص مي شود. آرايش حفره ها در اطراف راه تغذيه مركزي بايد طوري باشد كه شرايط زير در آن رعايت شود:
– تمام حفره ها بايد به صورت هم زمان و با مذابي كه دماي يكسان دارند پر شوند.
– طول جريان بايد كوتاه باشد تا مقدار ضايعات مواد حداقل شود.
– فاصله بين يك حفره قالب با يك حفره قالب ديگر بايد به اندازه كافي زياد باشد تا فضاي لازم براي خطوط خنك كاري و ميلهاي پران در اختيار باشد. همچنين سطح مقطع كافي براي تحمل نيروهاي حاصل از فشار تزريق وجود داشته باشد.

تعادل نيروها در قالب در حين تزريق

اگر حفره ها نسبت به راه تغذيه مركزي خارج از مركز قرار بگيرند بار غير يكنواخت بر قالب و قسمت گيرنده وارد مي شود. ممكن است قالب در يك قسمت تحت نيرو باز شود.
درزدار شدن و شكست احتمالي ميلهاي راهنماي ماشين ممكن است در نتيجه اين عمل اتفاق بيافتد .قالبهايي كه يك بار درزدار شوند ، سطح آب بندي آنها خراب است و همواره در آنها درز ايجاد مي شود.بنابراين اولين قانون طراحي اين شرط است كه برآورد همه نيروهاي عكس العملي (فشار تزريقي) و برآورد همه نيروهاي گيرنده بر مركز راه تغذيه اثر كنند.

 

فهرست

  • مقدمه
  • روش اساسی طراحی قالب
  • نقشه درب
  •      بوش دور سنبه
  •      طراحی سنبه
  •     پین داخل سنبه
  •     عملیات بیرون اندازی قطعه از قالب
  •     نیمه پایین قالب
  •    نحوه مونتاژ نیمه بالای قالب
  •    منابع

 

 

 

 

 

 

مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0