ارزيابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت (CSF) بانکداری الکترونيک : پایان نامه ارشد مدیریت سیستمهای اطلاعاتی

ارزيابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت (CSF) بانکداری الکترونيک : پایان نامه ارشد مدیریت سیستمهای اطلاعاتی

پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه مسترداک معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت فناوری اطلاعات  و با عنوان ارزيابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت (CSF) بانکداری الکترونيک در بانک ملت با رويکرد TOPSIS  در ۲۰۰ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده ارزيابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت (CSF) بانکداری الکترونيک :

در دنیای کنونی با توجه به ضرورت سیستم های نوین بانکداری الکترونیک در سطوح بازرگانی و تجارت ، سیستمی که بتواند در زمان، هزینه و نیروی انسانی تا حدود زیادی صرفه جویی کند از اهمیت فراوانی برخوردار است . موفقیت هر سازمانی با بهره وری و بهبود مستمر در تمامی ابعاد و اصلاح الگوی بکارگیری منابع ، وابسته شده است لذا سازمان ها می بایست با توجه به محدودیتهای موجود برروی عوامل اثر گذارتر و یا به اصطلاح عوامل بحرانی موفقیت تمرکز نمایند.

در این تحقیق به مهمترین و متداولترین الگوها و مدل‌های اجرای فرایند ارزیابی عملکرد در اداره بانکداری الکترونیک بانک ملت اشاره می‌گردد . در الگوهای نوین ارزیابی عملکرد، مدل های کمی مثل معیار بهره‌وری با رویکرد ارزش افزوده، معیار کارآمدی با رویکرد اثربخشی و کارآیی و معیار سودآوری با رویکرد حسابرسی عملکرد؛ و مدلهای کیفی، مثل معیار توصیفی و ارزشی با رویکرد تعهد سازمانی و اخلاق سازمانی و چند معیار دیگر بکار گرفته خواهد شد. در ابتدا برای اجرای این تحقیق ، آرمان ها تعريف، اولويت بندي و درجه اهميت آنها مشخص و عوامل بحرانی موفقیت سازمان را از میان عوامل تاثیرگذار بر موفقیت سازمان شناسایی نموده و با استفاده از نرم افزارهای مدل تصمیم گیری چند معیاره (TOPSIS) و بکارگیری ابزار و نرم افزارهای مرتبط اولویت بندی  می‌‌نماییم . مطالعه موردی در این تحقیق ، شناسایی عوامل بحرانی موفقیت اداره کل بانکداری الکترونیک بانک ملت و اولویت بندی آنها می باشد در نهایت با توجه به نتایج ارائه شده ، عامل های بحرانی موفقیت از میان عوامل تاثیرگذار شناسایی می شوند .

کلمات واژه ها : بانکداری الکترونیکي؛ عوامل بحرانی موفقیت؛ TOPSIS

 

اهمیت و ضرورت  موضوع تحقیق رتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت و انگيزه انتخاب آن

پس از پایان جنگ تحميلي ۸ ساله مشكلات و معضلات اقتصادي كه گريبانگر نظام اقتصادي كشوربه خصوص نظام سنتي بانكداري ايران بود ، نمايان گرديد ،‌ به همين جهت سياستگذاران اقتصادي و بانكي كشورمان مصمم شدند بااصلاح ساختار سيستم بانكي كشور، زمينه شكوفايي و رشد و بالندگي اقتصاد ملي را فراهم كنند ، از اين رو بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران با هدف بهبود سرويس دهي بانك ها به مشتريان واستفاده بهينه از بودجه هاي تخصيص يافته به پروژه هاي انفورماتيك بانك ها، طرح اتوماسيون بانكي يا همان بانكداري الكترونيكي رابطور جدي در اولويت فعاليتهاي خودقراردادكه شامل بهينه سازي روشهاي بانكداري، اتوماسيون شعب ، سرپرستي ها و تهيه يك الگوي نرم افزاري ،سخت افزاري و مخابراتي براي استفاده بانكهاي كشور بود.

توسعه فناوری اطلاعات آثار و تبعات مثبتی در عرصه های مختلف اقتصادی و جوامع بهره بردار از این فناوری ها گذاشته است. تجارت نوین نیازمند ابزارها و زیر ساخت های مناسبی برای گسترش فرآیندهای اقتصادی است. یکی از مهمترین شاخص ها در مراودات تجاری, بانک ها هستند. بانک ها با برقراری ارتباطات تنگاتنگ و نزدیک با مردم نقشی کلیدی را در عرصه تجارت بازی می کنند و به همین دلیل همیشه در تلاش هستند تا برای پیشی گرفتن از رقیبان خدمات خود را در ابعاد کمی و کیفی گسترش دهند. ورود بانک ها به عرصه بزرگ فناوری اطلاعات این امکان را برای آنها فراهم آورد تا جهش های چشمگیری برای ارایه و گسترش خدمات خود داشته باشند.

آنها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی هر روز شیوه های جدیدتری را به مشریان خود معرفی می کنند تا مشتری سریع تر و بهتر از گذشته خدمات مورد نیازش را دریافت کند. در واقع فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به بانک‌ها در رسیدن به شعار همیشگی مشتری محوری کمک بزرگی کردند. اتوماسیون سامانه های بانکی در کنار آموزش مناسب کارکنان و مشریان به بانک ها این فرصت را داد که ضمن ارایه خدمات مطلوب تر، اعتماد مشتریان را به استفاده از سامانه های الکترونیکی بانکداری افزایش دهد. جریان فناوری گرایانه در بانک ها حاکی از دغدغه، توجه و نگاه تازه ای در زمینه مسایل اقتصادی و تجاری و به تبع آن مسایل بانکی می باشد. نباید این مساله را از ذهن دور ساخت که تحولات معاصر جهانی به خصوص در عرصه اقتصاد حاصل همگرایی جریان ها و مسایل گوناگونی است و در این بین بانکداری نیز از تحولاتی همچون انقلاب اطلاعات، جریان سرمایه، تحولات فناوری و تحولات سازمانی بی تاثیر نبوده است.

ناگفته نماند سابقه بانكداري الكترونيكي در ايران به سالهاي دهة پنجاه شمسي باز مي گردد كه در آن دوران بانك موسوم به “تهران” با نصب هفت تا دو دستگاه خودپرداز در شعب خود نخستين پرداخت اتوماتيك پول را – البته درشعب خود- رقم زد.

بانکداری الکترونیکی به عنوان یک مفهوم عام در توسعه دیجیتالی خدمات بانکداری به شمار می رود و به همین دلیل ممکن است در شناخت آن جزنگری ها و استنباط های شخصی تاثیر گذار باشد. مفهوم بانکداری الکترونیکی و کارایی های آن، برای بسیاری از افراد هنوز به طور کامل شناخته شده نیست و به همین دلیل هم بهره برداری بهینه ای از سرمایه گذاری های انجام شده برای توسعه‌ آن صورت نمی گیرد.

از سوی دیگر چالش مدیریت همیشه بهره برداری از نظام ها و فناوری های نو را با مشکلات و مسایل مختلفی رو به رو ساخته است. رسیدن به رویکرد جامع و کلان در مدیریت بنگاه های مالی می تواند زمینه ساز تحول و گرایش عمومی به کاربرد بانکداری الکترونیکی باشد. از این رو کاربرد بانکداری الکترونیکی  نه تنها خالی ازلطف نیست بلکه ضروت آن غیر قابل انکار است. و در یک جمله می توان گفت که بانکداری الکترونیکی یک ضرورت است نه یک انتخاب .گسترش رقابت همراه با تحولات وسیع در عرصه تجارت و بانكداری الکترونیکی در کشورمان بخصوص در بانک ملت ، بسیاری از روش های سنتی را متحول ساخته و فضای رقابت را در بكارگیری فن آوری های نو حاكم نموده است.

نظام بانكی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با پیدایش مفاهیم نوین در بانكداری، شیوه ارایه خدمات به مشتریان دچار تحول شده است. با توجه به شیوه های سنتی موجود در بانك ملت و نارسایی این روش ها در ارایه خدمات جدید، ضرورت انجام این تحقیق با محوریت شناسایی تاثیرات بر بهبود عملکرد بهتر و همچنین موانع و راهکارهای توسعه بانكداری الكترونیكی در این استان ، در چارچوب سند چشم اندازی به آینده احساس گردید. این تحقیق به دنبال شناسایی عمده ترین دلایل و موانع توسعه بانکداری الکترونیکی در بانک ملت است و به همین منظور پس از نمونه گیری تصادفی به ارزیابی و طبقه ای بندی و رتبه بندی متناسب، فرایند تحقیق اجرا گردید.

فهرست مطالب ارزيابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت (CSF) بانکداری الکترونيک :

عناوین صفحه
فصل اول (طرح تحقیق- کلیات) ۲
مقدمه ۳
تعريف مساله ۶
اهمیت و ضرورت  موضوع تحقیق و انگيزه انتخاب آن ۷
۳٫۱٫ سوالات تحقيق ۹
۴٫۱٫ اهداف تحقیق ۱۰
۵٫۱٫ قلمرو مکانی و زمانی ۱۰
۶٫۱٫ جامعه آماری ۱۱
۷٫۱٫ شیوه نمونه گیری ۱۲
۸٫۱٫ شاخص ها عومل بحرانی موفقیت ۱۳
۹٫۱٫ مدل مفهومی پیشنهادی ۱۵
۲٫ فصل دوم (مبانی و پیشینه تحقیق) ۱۶
مقدمه ۱۷
۱٫۲٫ بانکداری الکترونیک ۱۹
بانکداری الکترونیک چیست؟ ۲۲
۲٫۱٫۲٫ تاریخچه ی بانکداری الکترونیکی در جهان ۲۳
۳٫۱٫۲٫ تاریخچه ی بانکداری الکترونیکی درایران ۲۳
۱٫۳٫۱٫۲٫ بانكداري الكترونيك و سيرتحول آن در ايران ۲۵
مدلهای بانکداری الکترونیکی ۲۷
۱٫۲٫۲٫ بانک های الکترونیکی ۲۷
۲٫۲٫۲٫ شعبات الکترونیکی ۲۷
۳٫۲٫۲٫ انواع خدمات بانکداری الکترونیکی ۲۷
۳٫۲٫ انواع پرداخت های الکترونیکی ۳۵
۱٫۳٫۲٫ کارت های اعتباری ۳۶
۲٫۳٫۲٫ کارت های هوشمند ۳۶
۴٫۲٫ سطوح بانکداری الکترونیک ۳۸
۱٫۴٫۲٫ بانکداری الکترونیکی مصرف کننده (در سطح مشتری) ۳۸
۲٫۴٫۲٫ بانکداری الکترونیکی بین بانکی ۳۸
۵٫۲٫ تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری کاغذی ۳۹
۶٫۲٫ مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی ۴۰
۷٫۲٫ جایگاه مشتریان در بانکداری الکترونیک ۴۲
۸٫۲٫ بانکداری الکترونیک و کیفیت خدمات ۴۲
۱٫۸٫۲٫ ضرورت توجه به کیفیت خدمات ۴۷
۲٫۸٫۲٫ ابعاد کیفیت خدمات ۴۹
۹٫۲٫ مزایای بانکداری الکترونیک ۵۲
۱٫۹٫۲٫ از دید موسسات مالی ۵۲
۲٫۹٫۲٫ از دید مشتریان ۵۲
۱۰٫۲٫ معایب بانکداری الکترونیک ۵۳
۱۱٫۲٫ دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک ۵۳
۱۲٫۲٫ بانکداری الکترونیک و پول دیجیتال ۵۴
۱۳٫۲٫ پیامدهای اقتصادی گسترش استفاده از پول الکترونیکی ۵۷
۱۴٫۲٫ دولت الکترونیک در بانکداری الکترونیک ۵۸
۱۵٫۲٫ دولت الکترونیک در ایران ۵۹
۱۶٫۲٫ تکامل وتوسعه دولت الکترونیکی ۵۹
۱۷٫۲٫ بررسی اثرات بانکداری الکترونیک در دولت الکترونیک ۶۱
۱۸٫۲٫ مزایای بانکداری الکترونیک ۶۲
۱۹٫۲٫ مباني و چارچوب نظری تحقیق ۶۴
۲۰٫۲٫ بانکداری الکترونیک چیست ؟ ۷۰
۲۱٫۲٫ رویکردهای بانکداری الکترونیک ۷۵
۲۲٫۲٫ اهمیت فاکتورهای موفقیت و بحران ۷۷
۲۳٫۲٫ بررسی فاکتورهای موفقیت و بحران در بانکداری الکترونیکی ۸۲
۲۴٫۲٫ پیشینه تحقیق ۸۸
۲۵٫۲٫ تعاریف عملیاتی و مفهومی متغیرها ۱۰۲
ﻓﺼﻞ ﺳﻮﻡ(روش تحقیق) ۱۰۶
مقدمه ۱۰۷
۱٫۳٫ روش تحقیق ۱۰۸
۲٫۳٫ سوالات تحقیق ۱۱۲
۳-۳٫ ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري ۱۱۳
۴٫۳٫ حجم نمونه و روش تعیین آن ۱۱۴
۵٫۳٫  ﺷﯿﻮه ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮي ۱۱۵
۶٫۳٫ ابزارهای گردآوری داده ها ۱۱۶
۷٫۳٫ رواﯾﯽ(اﻋﺘﺒﺎر) و ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ۱۱۸
۱٫۷٫۳٫ روایی (اعتبار) تحقیق ۱۱۹
۲٫۷٫۳٫ پایایی (قابلیت تکرار) تحقیق ۱۲۰
۸٫۳٫ جمع آوری پرسشنامه ها(ماتریس) ۱۲۲
۹٫۳٫ روش ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ اﻃﻼﻋﺎت ۱۲۳
۱۰٫۳٫ مروری بر روش تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس ۱۲۴
۱٫۱۰٫۳٫ مروری بر تصمیم گیری چند معیاره ۱۲۴
۲٫۱۰٫۳٫ تصمیم گیری چند معیاره ۱۲۶
۳٫۱۰٫۳٫ تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه ۱۲۹
۴٫۱۰٫۳٫ روش های بی مقیاس کردن شاخص ها ۱۳۱
۵٫۱۰٫۳٫ روش های ارزیابی وزن شاخص ها ۱۳۳
۶٫۱۰٫۳٫ تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه (تاپسیس) ۱۳۷
۷٫۱۰٫۳٫ الگوریتم تکنیک تصمیم گیری چند شاخصه تاپسیس ۱۳۹
ﻓﺼﻞ چهارم (تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق) ۱۴۱
مقدمه ۱۴۲
تحلیل جامعه شناختی ۱۴۲
مروری بر شاخص های شناسایی شده ۱۴۷
۳٫۴٫ مدل تاپسیس (TOPSIS) ۱۴۸
۱٫۳٫۴٫ مراحل حل مدل تصمیم گیری چند شاخصه TOPSIS ۱۴۹
ﻓﺼﻞ پنجم (نتیجه گیری و پیشنهادات) ۱۶۲
خلاصه تحقیق ۱۶۳
نتایج پژوهش ۱۶۵
۳٫۵٫ نتیجه گیری ۱۶۸
۴٫۵٫ محدودیت های تحقیق ۱۶۹
۵٫۵٫ پیشنهادات برای تحقیقات آتی ۱۶۹
منابع ۱۷۱
منابع فارسی                                                                                                   ۱۷۱

منابع انگلیسی                                                                                                 ۱۷۹

چکیده                                                                                                         ۱۸۶

 

فهرست جداول

عنوان صفحه
جدول۲-۱٫ مقایسه ویژگیهاي بانکداري الکترونیکی و بانکداري سنتی ۴۱
جدول ۳-۱ سوالات پرسشنامه ۱۱۷
جدول ۳-۲ . میزان آلفای کرونباخ سوالات پرسشنامه ۱۲۲
جدول ۳-۳ . ماتریس تصمیم گیری تکنیک های چند شاخصه ۱۲۸
جدول ۴-۱٫ توزیع فراوانی سوالات پرسشنامه ۱۴۳
جدول ۴-۲٫خلاصه اطلاعات جامعه شناختی جامعه ۱۴۶
جدول ۴-۳٫ماتریس اولیه تاپسیس ۱۵۰
جدول۴-۴٫ماتریس بی مقیاس شده ۱۵۲
جدول ۴-۵٫ وزن های ماتریس  تاپسیس(الویت بندی عوامل بحرانی موفقیت بانک ملت) ۱۵۵
جدول ۴-۶٫ مقادیر ایده آل مثبت و منفی ۱۵۷
جدول ۴-۷٫ مقادیر فاصله هر گزینه از ایده آل مثبت و منفی ۱۶۰
جدول ۴-۸٫ اولویت بندی گزینه ها؛ به ترتیب نزولی ۱۶۰
جدول ۵-۱٫ خلاصه اطلاعات جامعه شناختی جامعه ۱۶۴
جدول ۵-۲٫وزن های ماتریس  تاپسیس(الویت بندی عوامل بحرانی موفقیت بانک ملت) به صورت نزولی ۱۶۷
جدول ۵-۳٫ اولویت بندی گزینه ها؛ به ترتیب نزولی ۱۶۸

فهرست نمودارها

عنوان صفحه
نمودار ۳-۱ . انواع تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه (MADM) ۱۳۶
نمودار۳-۲٫   فواصل اقلیدسی گزینه های تصمیم گیری از گزینه های ایده آل و بدترین در فضای دو بعدی (هوانگ و یون، ۱۹۸۱) ۱۳۸
نمودار ۴-۱٫ نمودار توزیع وضعیت جنسیت ۱۴۴
نمودار ۴-۲٫ وضعیت توزیع سطوح سازمانی ۱۴۴
نمودار ۴-۳٫ وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان ۱۴۵
 

فهرست اشکال

عنوان صفحه
شکل ۱-۱٫ مدل مفهومی پیشنهادی ۱۵
شکل شماره ۲-۱٫ ضرورت توجه به کیفیت خدمات ( منبع: سید جوادین و کیماسی ۴۹

 

 

 

 

 

مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0