تعریف چارچوب نهادی برای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) مطالعه موردی شهر بابلسر : پايان نامه كارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری
پایان نامه
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه روانشناسی
قالب پایان نامه
دانلود پایان نامه های خارجی
دانلود پایان نامه رایگان
ایران داک
دانلود رایگان پایان نامه
دانلود رایگان مقاله
مقاله
گزارش کارآموزی
تحقیق
جزوات آموزشی
دانلود پایان نامه دکترا
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد
دانلود پایان نامه کارشناسی
پرسش نامه
پاورپوینت
تعریف چارچوب نهادی برای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) مطالعه موردی شهر بابلسر : پايان نامه كارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری
Affiliates , Affiliate , Affiliates Program , Affiliates Markting , Affiliates Manager , Affiliates Link , Affiliates and Subsidiaries , Affiliate Marketing Websites , Partners , Partner , Partner Affiliate , Partner Ship , Partners Login , Partners Group , Best Affiliates , Best Partners , Best Affiliates Program , Best Partners Program
معماری یکی از هنرهای بسیار فاخر ایران زمین میباشد که ریشه در فرهنگ و مدنیت هزاران ساله ما دارد . هنری که امروزه با تلفیق علوم مهندسی به یک رشته بسیار جذاب دانشگاهی در کشورمان تبدیل شده و بدلیل همین ریشه فرهنگی از رشته های بسیار پرطرفدار دانشگاهی میباشد. در ادامه به سری جدیدی از پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته معماری میپردازیم . پایان نامه حاضر با عنوان ” تعریف چارچوب نهادی برای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) مطالعه موردی شهر بابلسر با فرمت قابل ویرایش WORD به شما دانشجویان و کاربران گرامی معرفی می گردد.
چکیده پایان نامه تعریف چارچوب نهادی برای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) مطالعه موردی شهر بابلسر:
به دنبال اثرات نامطلوب کالبدی، زیست محیطی و اقتصادی-اجتماعی ناشی از فعالیتهای انسان مبنا و فرایند های طبیعی در نواحی ساحلی، سیاستها و اقداماتی توسط مجامع جهانی برای کنترل آنها مطرح گردید. در همین راستا از دهه ۹۰ سده گذشته، مدیریت یکپارچه در مناطق ساحلی به عنوان چارچوبی مناسب برای چیرگی بر تنگناها و مسائل نوار ساحلی توصیه گردید. مزیت برنامه مدیریت منطقه ساحلی بجای رویکرد سنتی این است که چارچوبی برای مشارکت وسیع و تحلیل تضاد میان توسعه های اقتصادی و نیازهای حفاظت از منابع فراهم میآورد و امکان استفاده های متعدد رادر قالب برنامه هماهنگ سازی میسر میسازد. مدیریت یکپارچه به عنوان یک نظام با سه رویکرد: حفاظتی، توسعه ای و مدیریتی در مناطق ساحلی سعی در کاهش آثار سوء ناشی از بهره برداری بیش از حد از سواحل و توسعه روزافزون شهرهای ساحلی دارد. یکی از مباحث مهم در ICZM ایجاد و تعریف ساختار نهادی مناسب برای اجرا و پایش آن است، امری که در هر قلمرو میبایست متناسب با نظام سیاسی-اداری آن کشور انجام گردد.
پژوهش پیشرو که از حیث هدف کاربردی و به لحاظ شیوه، توصیفی تحلیلی است، با هدف معرفی چارچوب نهادی برای ICZM بوده که در شهر بابلسر (استان مازندران)، ساختار نهادی را پیشنهاد مینماید. به این منظور، ساختاری متناسب با تشکیلات فعلی و نیازمندیهای ICZM پیشنهاد گردیده که جهت بررسی نظر متخصصان شهرسازی در این باره، از ابزار پرسشنامه، استفاده گردیده است.
نتایج بررسیها نشان داده است که متخصصان با ایجاد یک نهاد در مقیاس منطقهای تحت عنوان معاونت امور سواحل، زیر مجموعه استانداری برای اجرای ICZM با میزان ۸۳ درصد آراء اتفاق نظر دارند. همچنین در مقیاس محلی، به منظور ایجاد یک نهاد نظارتی با ترکیب ذی نفعان منطقه ساحلی با مدیریت شهرداری، در صورت تامین نیروی متخصص و منابع مالی و تجهیزات، به تناسب وظیفه، نظر موافق دارند. جمع بندی کلی نظرات کارشناسان نشان میدهد به لحاظ مبانی ساختاری و قانونی، برای واگذاری وظیفه تولیگیری ICZM به شهرداری، به دلیل وجود قانون در واگذاری وظایف جدید به شهرداریها به ویژه در زمینه مدیریت یکپارچه، و تمرکززدایی قدرت از سطوح بالا، توافق آراء بیشتر بوده است.
واژگان کلیدی: مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، چارچوب نهادی، شهرداری، شهر بابلسر
بیان مساله و ضرورت تحقیق
نواحی ساحلی شامل زیستگاههاي حاصلخیز و متنوعی بوده که از نظر توسعه، استقرار و اسکان انسان و امرار معاش محلی بسیار حایز اهمیت است. بسیاري از افراد فقیر جهان در نواحی ساحلی زندگی میکنند و منابع ساحلی براي بسیاري از افراد فقیر به ویژه در کشورهاي در حال توسعه نقش حیاتی ایفا میکنند. به علاوه، حضور بیش از ۵۰ درصد از جمعیت جهان که در امتداد خطوط ساحلی به طول ۶۰ کیلومتر از دریا زندگی میکنند و این رقم تا سال ۲۰۲۰ معادل ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت، گواه تبدیلشدن مناطق ساحلی به مراکز زیستی متراکم با فشار بیش از حد به سیستم طبیعی سواحل است. “در قرن جدید بشر با چالشها و فرصتهای ناشی از شتاب شهرنشینی به ویژه در مناطق ساحلی که از دیرباز مناطق تجمع زیستی بوده روبرو شده است. تغییر و تحول در کانونهای ساحلی خیره کننده اما بدون توجه به الگوی توسعه پایدار بوده به ویژه آنکه در طول فصل تابستان تراکم این مناطق ۲ تا ۳ برابر شده”(Beatley et al., 2002: 3-7) و ازینرو در بسیاری از نقاط فشار بر سواحل مسائلی چون کاهش منابع و بهره برداری بیشازحد آنها، آلودگی و گرمشدن کره زمین، (Yeung,2001: 332) تغییر چشمگیر چشماندازهای طبیعی، آلودگی آبها و منابع، تخریب و تهدید حیات جانوری و گیاهی را رقم زده است. ( Scearce,2007: 3-4)
بارزترین مظهر رشد گسترش فیزیکی مناطق شهری نوار ساحلی میزان تغییرات اراضی کشاورزی حاشیه شهرهای ساحلی به منظور ایجاد زمین برای توسعه شهری است که در امتداد خط جادههای اصلی از تمام شهرهای ساحلی قابل مشاهده است. افزایش جمعیت مناطق ساحلی و همچنین میزان گسترش شهرهای ساحلی در کشورهای مختلف اروپا و ایالات متحده با سیطره ساحلی به گزراش مقامات مسئول طی سالهای ۱۹۸۵-۲۰۰۰ حاکی از تغییرات شگرف کاربری اراضی کشاورزی به نفع اراضی شهری و فشار بیش از پیش به اکوسیستمهای ساحلی است. به ویژه آنکه شهرهای ساحلی به صورت خطی در امتداد نوار ساحلی رشد یافته و این رشد نواری پیامدهای وارده بر اکوسیستمهای ساحلی را دوچندان کرده است. چنانچه روند ازدحام فزاینده شهرهای ساحلی و تخریب منابع طبیعی ادامه یابد، تا سال های آتی انتظاری که ازیک منطقه ساحلی میرود چه به لحاظ منابع و منافع اقتصادی و چه از نظر منابع طبیعی و زیستمحیطی، قابل قیاس با سالهای پیشین نخواهد بود. امری که با توجه به تعداد شهرهای ساحلی و جمعیت ساکن آن، نیاز به مدیریت منابع و شهرهای ساحلی را متفاوت از دیگر مناطق، یادآور می شود. .(Coastal Conservation League, Dana Beach,2002: 4-5)
با توجه به ابعاد جهاني مشكلات مناطق ساحلي و اهميت آنها، سازمان ملل متحد در كنفرانس بينالمللي محيطزيست و توسعه موسوم به اجلاس زمين كه در برزیل برگزار شد بخشي از دستور كار خود را به بررسي و ارائه راهكارهايي جهت حل مشكلات مناطق ساحلي اختصاص داد. در اين دستور كار جهت رفع يا كاهش مشكلات گريبانگير مناطق ساحلي برقراري يك نظام مديريت فرابخشي و همه جانبهنگر تحت عنوان مديريت يكپارچه مناطق ساحلي توصيه شده است. (پاک و همکاران، ۱۳۸۳: ۲) مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی از ابتدای کار در دهه ۷۰ میلادی تاکنون که بخشی از توافقنامه ها و کنوانسیونهای بین المللی است تاثیر مستقیم و موثری بر سطوح محلی داشته است. ICZM بخشی از درک فزاینده در خصوص سیستمهای طبیعی است و بیان میکند که مدیریت منابع زیستمحیطی موفق به توانایی تحصیل از یک رویکرد مدیریت بخشی به سوی یک ساختاری منسجم که درک بیشتری از سیستمهای طبیعی را فراهم کند، وابسته است. مارگرون و بورن معتقدند که تصمیمسازان در همه سطوح دولتی از نتایج حاصله از تمرکز محدود، افزایشی و مدیریت محیط زیستی پراکنده و منفصل و رویکرد سنتی در مدیریت سواحل پیش از مطرح شدن ICZM، که معمولا منجر به شکست بود نا امید شده و در مواجه با بحث ارتباطات بین سازمانی، پیچیدگی، چشماندازهای متعدد، کاربران گوناگون و نتیجتا در برابر مسئولیت نگرانیهای ناشی از محیط حساس زیست محیطی و اقتصادی سواحل به دنبال یک رویکرد نوین بودند. ( Allmendinger et al., 2002: 175) ازینرو با مطرحشدن این رویکرد نوین در مدیریت نواحی ساحلی، انقلابی در مدیریت سواحل پدید آمد که سواحل ایران نیز ازین امواج بی نصیب نماند.
محدوده ساحلی ایران با دو عملکرد متفاوت شمال با نقش غالب گردشگری-تولیدی و در جنوب با نقش اقتصادی-سیاسی از مهمترین مناطق کشور به شمار میروند. در شمال کشور دریای خزر با ۷۴۰ کیلومتر ساحل منطقه جذابی را جهت گسترش فعالیتهای گردشگری فراهم آورده است. این سواحل که بین سه استان گلستان، مازندران، و گیلان تقسیم شده و از آنجا که از نظر شرایط آب و هوایی و دسترسی به پایتخت در شرایط یکسان نبوده، به لحاظ بهره برداری از سواحل متفاوتند. سواحل استان مازندران به دلیل دسترسی مناسبتر، عرض کمتر جلگه و کشیدگی بیشتر، بیش از دیگر استانها مورد توجه گردشگران قرار گرفته و بالتبع پیامدهای ناشی از چنین ازدحامی، با وسعت و شدت بیشتری بر پیکره آن وارد میشود. (حاتمی نژاد و همکاران، ۱۳۸۸: ۵)
به دنبال استقبال بیشتر از سواحل استان مازندران، رشد و گسترش شهرهای ساحلی برای پذیرایی از گردشگران از یک سو و بهرهبرداری بیشتر از سواحل به عنوان مکان ذخایر و منابع ملی از دیگر سو، منجر به گسترش فیزیکی سریع این شهرها طی دهه های اخیر شده است. گسترش شهری و تبدیل زمینهای مجاور شهری در نواحی ساحلی اثرات عمدهای بر اکوسیستم، زیستگاه ها و ترکیبات گونهای داشته است. اهمیت حفظ و حراست از سواحل و نظارت دقیق بر چگونگی بهره برداري و استفاده بهینه از این عرصه ها و استقرار و بارگذاري فعالیتهاي گوناگون انسانی در این عرصه ها، با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی از جمله مؤلفه هاي امنیتی، نظامی، گردشگري، زیست محیطی، اقتصادي و اجتماعی باعث شده تا برقراری سازگاري لازم بین کاربريها، متناسب با توان عرصه هاي ساحلی دغدغه برنامه ریزان و مدیران مناطق ساحلی به ویژه مدیریت شهری باشد. که عدم توجه به این مسأله میتواند آثار و پیامدهاي نامطلوبی را بر این عرصه ها تحمیل کند و بسیاري از قابلیت ها و توانمنديهاي این عرصه ها را تحت شعاع قرار دهد. ازین رو بحث مهم در مدیریت مناطق ساحلی به بررسی انواع پیامدهای ناشی از توسعه و گسترش شهرهای ساحلی، آسیبشناسی آن ها و شناسایی راهحلهای ممکن برای کنترل، تعدیل و اصلاح آنها است.
بررسی اقدامات صورتگرفته در مدیریت مناطق ساحلی در کشور حاکی از آن است که طرحهای مذکور بر بهرهبردای پایدار از منابع ساحلی و در سطوح کلان منطقه ای و ملی معطوف بودهاست و این نگاه منجر به شکاف عمیق میان منافع شهرهای ساحلی به عنوان زیستگاه انسانی و طرحهای بهره برداری کلان ملی و منطقه ای شد. نتیجه این فاصله ازدحام بیش از حد سواحل از جمعیت و به تبع آن گسترش فیزیکی سریع شهرها بدون برنامه و نظارت بود. تخریب اراضی کشاورزی و تبدیل شدن آنها به نواحی شهری و خدمات گردشگری، تهدید گونه های گیاهی و جانوری، آلودگی منابع آبی، تنزل کیفیت محیط زندگی شهری در نواحی با گسترش فیزیکی سریع از جمله پیامدهای کالبدی- محیطی پدیده مذکور است.
تخریب محیط شهری و طبیعی در منطقه ای که گردشگری طبیعی به عنوان یک رکن در اقتصاد شهری آن مطرح می شود علاوه بر ضعیف شدن پایه های اقتصادی و ناپایداری منابع آن، محیط زندگی مردم بومی را نیز تهدید کرده و طی یک بازهزمانی طولانی است که، در صورت نبود اقدام و نگاه مناسب به مسئله، شاهد روبه زوال رفتن برخی از این مناطق خواهیم بود…
فهرست مطالب پایان نامه تعریف چارچوب نهادی برای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی
فصل اول: مقدمه
۱-۱- طرح موضوع ۲
۱-۲-بیان مساله و ضرورت تحقیق ۴
۱-۳- اهداف تحقيق ۹
۱-۴-سؤالات تحقيق ۹
۱-۵-روش تحقيق ۱۰
۱-۶- مراحل تحقیق ۱۰
۱-۷- قلمرو مکانی تحقیق ۱۱
جمع بندی و نتیجه گیری: ۱۴
فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق
بخش اول: مناطق ساحلی ۱۶
۲-۱-مناطق ساحلی و گسترش شهری ۱۶
۲-۱-۱-مفهوم ناحیه ساحلی ۱۶
۲-۱-۲-مسائل مناطق ساحلی ۱۹
۲-۱-۳-چالش های مدیریت منابع ساحلی ۲۱
۲-۱-۴-پیامدهای گسترش شهرهای ساحلی ۲۳
بخش دوم: سواحل ایران ۲۵
۲-۲-سواحل ایران ۲۵
۲-۲-۱-مشكلات موجود در مناطق ساحلي کشور ۲۹
۲-۲-۲-ناحیه سواحل خزری: ۳۱
۲-۲-۲-۱-مشکلات کرانه دریای خزر از دید طرحها و صاحبنظران ۳۲
۲-۲-۳-اقدامات قانونی برای ساماندهی سواحل کشور ۳۳
بخش سوم: در آمدی بر مدیریت یکپارچه نواحی ساحلی ۳۶
۲-۳- مدیریت یکپارچه نواحی ساحلی ۳۶
۲-۳-۱-مفهوم مديريت يكپارچه مناطق ساحلي ۳۶
۲-۳-۲- زمینههای شکلگیری مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ۴۰
۲-۳-۳-اهداف طرحهای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی: ۴۱
۲-۳-۴- مفهوم مناطق ساحلی در مديريت يكپارچه مناطق ساحلي ۴۳
۲-۳-۵- مفهوم یکپارچگی در مديريت يكپارچه مناطق ساحلي ۴۳
۲-۳-۶-رویکرد مديريت يكپارچه مناطق ساحلي در مدیریت منابع ساحلی ۴۵
۲-۳-۷-مراحل مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ۴۶
۲-۳-۸- ابزارهای نظارت و ارزیابی در مديريت يكپارچه مناطق ساحلي ۴۸
۲-۳-۸-۱-سیستم اطلاعات جغرافیایی ۴۹
۲-۳-۸-۲- سنجش از دور ۴۹
۲-۳-۹-تجارب جهانی طرح های ICZM ۵۱
۲-۳-۱۰-مديريت يكپارچه مناطق ساحلي ايران(IRICZM) ۵۵
۲-۳-۱۰-۱-تاریخچه طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در ایران ۵۶
۲-۳-۱۰-۲-رویکردهای طرح ICZM ایران ۵۸
۲-۳-۱۰-۳-برنامه اجرايي فرآيند آمادهسازي طرح مديريت يكپارچه مناطق ساحلي ۵۹
۲-۳-۱۰-۴-منطقه بندی طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور ایران ۶۲
۲-۳-۱۰-۵-ساختار سازمانی طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ۶۵
بخش چهارم: مروری بر مطالعات پیشین ۶۹
۲-۴-مروری بر مطالعات پیشین ۶۹
۲-۴-۱-مروری بر تجارب جهانی در زمینه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، تغییرات کاربری
زمین و گسترش شهرها ۶۹
۲-۴-۲-مروری بر تجارب داخلی همسو با موضوع ۷۱
۲-۵-جمع بندی ۷۴
فصل سوم: بررسی واگذاری مدیریت شهری یکپارچه به شهرداری ها با تاکید بر مناطق ساحلی
بخش اول: در آمدی برمدیریت شهری ۸۰
۳-۱-۱-مدیریت شهری ۸۰
۳-۱-۱-۱-مفهوم مدیریت و مدیریت شهری ۸۰
۳- ۱-۲-چالشهای مدیریت شهری ۸۱
۳-۱-۳-دیدگاه های کلی مدیریت شهری ۸۳
۳-۱-۴-مدیریت یکپارچه شهری ۸۳
۳-۱-۴-۱-پیش شرط های تشکیل مدیریت یکپارچه شهری ۸۵
۳-۱-۴-۲-راهبردهای قانونی- ساختاری مدیریت شهری یکپارچه ۸۶
۳-۱-۵-الگوهای مدیریت شهری ۸۸
۳-۱-۶- مدلهای مدیریت شهری در اروپا و امریکا ۹۰
۳-۱-۷- مدیریت شهری در ایران ۹۱
۳-۱-۷-۱- سطوح مدیریت شهری در ایران ۹۱
۳-۱-۷-۱-۱- سطوح کلان مدیریت شهری ۹۲
۳-۱-۷-۱-۲- سطوح منطقه ای مدیریت شهری ۹۳
۳-۱-۷-۱-۳-سطح محلی مدیریت شهری ۹۳
۳-۱-۷-۲-قلمرو فضایی مدیریتی شهری ۹۴
۳-۱-۷-۳-بررسی و آسیبشناسی مدل اداره امور شهر در ایران ۹۶
۳-۱-۸- شهرداری و شوراها ۹۹
۳-۱-۸-۱-شهرداری: ۹۹
۳-۱-۸-۲- وظایف شهرداری ها ۱۰۰
۳-۱-۸-۳- وظایف شهرداری ها در ایران ۱۰۲
۳-۱-۸-۴- درآمدی بر شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۰۳
۳-۱-۹-واگذاری وظایف جدید به شهرداریها ۱۰۵
۳-۱-۹-۱-اصول واگذاری وظایف جدید به شهرداریها: ۱۰۶
۳-۱-۹-۲-ساختار تشکیلاتی مدیریت شهری و واگذاری وظایف جدید ۱۰۸
۳-۱-۹-۳-یکپارچگی و تفرق سازمانی شهرداری ها و دیگر سازمان ها ۱۱۰
بخش دوم: مدیریت مناطق ساحلی ۱۱۴
۳-۲- مدیریت شهری منطقه ساحلی ۱۱۴
۳-۲-۱-مفاهیم اساسی مدیریت شهرهای ساحلی ۱۱۵
۳-۲-۲- الزامات مدیریت یکپارچه ساحلی ۱۱۶
۳-۲-۳-تجارب جهانی در ساختار نهادی-تشکیلاتی مدیریت شهرهای ساحلی ۱۱۸
۳-۲-۴-نهادها و ساختارهای سازمانی مناطق ساحلی کشور ۱۲۷
۳-۳-جمع بندی ۱۲۹
فصل چهارم: شناخت حوزه مطالعاتی، شهر بابلسر
۴-۱-شهرستان بابلسر ۱۳۴
۴-۲- شهر بابلسر ۱۳۶
۴-۲-۱-تقسیمات کالبدی شهر بابلسر: ۱۳۷
۴-۲-۲-ويژگيهاي محيطي شهر بابلسر ۱۳۸
۴-۲-۳- ویژگی های جمعيتي شهر بابلسر ۱۳۹
۴-۲-۴- ویژگی های اقتصادي شهر بابلسر ۱۴۰
۴-۲-۵- ویژگی های كالبدي شهر بابلسر ۱۴۱
۴-۲-۵-۱- توسعه شهر بابلسر و ساختار فضایی ۱۴۱
۴-۲-۵-۳-تراكم جمعيتي ۱۴۴
۴-۲-۵-۵- مسايل مربوط به ارزش زمين ۱۴۴
۴-۲-۵-۹- نحوه مالكيت اراضي در شهر بابلسر ۱۴۴
۴-۲-۵-۱۰- نحوه استفاده از اراضي شهر در وضع موجود ۱۴۸
۴-۲-۶-بررسي نظرات شهرداري، شوراي شهر ، مردم و ارگان های دولتی در زمينه
مشکلات محلات مختلف ۱۵۰
۴-۲-۷-شهرداری بابلسر ۱۵۱
۴-۳-جمع بندی شناخت حوزه مطالعاتی شهر بابلسر ۱۵۵
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل داده ها
۵-۱- تحقق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در مقیاس محلی ۱۵۹
۵-۱-۱- ساختار تشکیلاتی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ۱۶۰
۵-۱-۱-۱- ترکیب و عملکرد ساختار تشکیلاتی پیشنهادی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ۱۶۱
۵-۱-۱-۲-محتوای برنامه های مدیریت شهرهای ساحلی ۱۶۳
۵-۱-۲- ساختار مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران ۱۶۴
۵-۱-۲-۱- ساختار تشکیلاتی وضع موجود مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ۱۶۴
۵-۱-۲-۲- ساختار تشکیلاتی پیشنهادی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ملی تا
منطقه ای و محلی ۱۶۵
۵-۲- تحقق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در مقیاس محلی با تاکید شهردار ها ۱۷۶
۵-۲-۱-بررسی روایی پرسشنامه ۱۷۷
۵-۲-۲- بررسی پایایی پرسشنامه ۱۸۲
۵-۲-۳-استخراج نتایج پرسشنامه ۱۸۳
۵-۳-پاسخ به سوالات تحقیق ۱۸۹
جمع بندی و نتیجه گیری ۱۹۴
فصل ششم: جمع بندی و نتیجه گیری
ارائه پیشنهادات ۲۰۱
منابع و مآخذ
منابع فارسی ۲۰۲
منابع انگلیسی ۲۰۸
پیوستها
پیوست شماره (۱) مدل هلدرن و شاخص آنتروپی شانون ۲۱۳
پیوست شماره (۲) گسترش فیزیکی شهر بابلسر با استفاده از مدل هلدرن و آنترو پی شانون ۲۱۴
پیوست شماره(۳) رصد تغییرات پوشش گیاهی شهر بابلسر با نرم افزار ILWIS ۲۱۶
پیوست شماره(۴) مدل های مدیریت شهری در اروپا و امریکا ۲۲۰
پیوست شماره(۵) مدیریت اداره امور شهرها در ایران ۲۲۲
پیوست شماره(۶) وظایف شهرداری ها در ایران ۲۲۳
پیوست شماره (۷) وظایف شوراها ۲۲۴
پیوست شماره(۸) شرح وظایف معاونت های استانداری مازندران ۲۲۶
پیوست شماره(۹) پرسشنامه تحقیق ۲۲۹
فهرست جداول
- جدول شماره (۱-۱) تغييرات پوشش گياهي بابلسر طي سال هاي ۱۳۶۵و ۱۳۸۵ ۸
- جدول شماره(۲-۱) تفاوتهای راهبردی کرانه های دریایی ایران ۲۷
- جدول شماره(۲-۲)جهت گیری های اساسی در سواحل کشور ۲۸
- جدول شماره(۲-۳) اهم مسائل و مشکلات دریای خزر ۳۳
- جدول شماره(۲-۴) رویداد های مهم در زمینه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ۴۰
- جدول شماره(۲-۵) اهداف طرح های ICZM در تجارب جهانی ۴۲
- جدول شماره(۲-۶) تجارب جهانی در خصوص ICZM و نوع مداخله آنها ۴۳
- جدول شماره(۲-۷) مطالعات وضع موجود و تحليل برنامهها و سياستهاي دستگاه هاي درگير در مناطق ساحلي کشور ۶۱
- جدول شماره (۲-۸) ضوابط و مقررات پهنه توسعه طرح ICZM ایران ۶۴
- جدول شماره(۲-۹)ترکیب سطوح مختلف پیشنهادی ساختار نهاد مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران ۶۸
- جدول شماره(۳-۱) نهادها و سازمانهای درگیر در مدیریت شهری در ایران در سطوح ملی، منطقهای و محلی ۹۲
- جدول شماره(۳-۲) سازمان ها و نهادهای مداخلهگر در مدیریت محدودههای قانونی، حریم و خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها ۹۵
- جدول شماره(۳-۳) وظايف شهرداريها در کشورهای مختلف ۱۰۱
- جدول شماره(۳-۴) نظام طبقه بندی عملکردی وظایف شهرداری ها در ایران ۱۰۲
- جدول شماره(۳-۵) ابعاد نظام مدیریت شهری ایران در هدایت و کنترل تحولات کالبدی-فضایی شهرها ۱۰۹
- جدول شماره(۳-۶) مواد مرتبط با تمرکز زدایی دستگاههاي دولتي و واگذاری وظایف
- جدید به مدیریت شهری در قانون های سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادی،
- اجتماعی و فرهنگی کشور ۱۱۲
- جدول شماره(۳-۷) ساختار سازمانی مناطق مختلف برای مدیریت سواحل ۱۲۶
- جدول شماره(۳-۸) نهادهای مرتبط با ICZM در مناطق ساحلی شمال کشور ۱۲۷
- جدول شماره (۴-۱) شمار و نرخ رشد جمعيت سالهاي ۹۰-۱۳۴۵ ۱۲۹
- جدول شماره(۴-۲) سطوح و سرانه کاربری های اراضی شهر بابلسر به تفکیک نواحی ۱۴۸
- جدول شماره(۴-۳) بررسی آرای مردم، شهرداری و ارگان های دولتی در خصوص مشکلات شهر بابلسر ۱۵۰
- جدول شماره(۴-۴) میزان تحصیلات کارمندان بخش اداری شهرداری بابلسر ۱۵۳
- جدول شماره(۴-۵) تخصص های کارکنان شهرداری بابلسر ۱۵۴
- جدول شماره (۴-۶)ماشينآلات و بخش استفاده از آن در شهرداری بابلسر ۱۵۴
- جدول شماره(۵-۱) ترکیب و عملکردهای پیشنهادی کمیته ساحلی شهرداری ۱۶۳
- جدول شماره(۵-۲) پست های سازمانی معاونت امور سواحل ۱۷۲
- جدول شماره(۵-۳) ضرایب همبستگی و میزان خطای گویه های پرسشنامه ۱۷۸
- جدول شماره(۵-۴) تفسیر نتایج ضریب همبستگی اسپیرمن بین گویه های پرسشنامه ۱۸۰
- جدول شماره(۵-۵) وضعیت کلی ضریب همبستگی گویه ها ۱۸۲
- جدول شماره(۵-۶) مشخصات عمومی پرسش شوندگان ۱۸۴
- جدول شماره(۵-۷) تحلیل و استخراج پرسشنامه ۱۸۶
- جدول شماره (۵-۸)- وضعیت شاخص های مرکزی نمونه آماری ۱۸۸
- جدول شماره(۵-۹) جمع بندی نظرات کارشناسان و متخصصین شهرسازی در ابعاد کلی ۱۹۳
فهرست تصاویر
- نقشه شماره(۱-۱) کلاسه بندی مقایسه اراضی کشاورزی تخریب شده در فاصله سال های ۱۳۶۵ و ۱۳۸۵ ۸
- تصویر شماره(۲-۱) تقسیمات منطقه ساحلی ۱۷
- تصویر شماره(۲-۲) تقسیمات منطقه ساحلی در ایران ۱۸
- تصویر شماره(۵-۱) مرزبندی مناطق مدیریت نظارتی و مستقیم مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران ۱۶۶
فهرست نمودارها
- نمودار شماره(۲-۱) درصد وسعت نواحی ۷ گانه ایران ۲۶
- نمودار شماره(۲-۲) شمایی کلی از مشکلات شهرهای ساحلی ۳۰
- نمودار شماره(۲-۳) رویکرد یکپارچگی عمودی و افقی در بخش ها و سطوح دولتی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ۴۵
- نمودار شماره(۲-۴) مراحل اجرایی طرح مدیریت زیست محیطی یکپارچه محلی طرح شهرداری شهر بوفالو ۴۷
- نمودار شماره (۲-۵) ساختار نهادی میم سا(مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران) ۶۷
- نمودار شماره(۲-۶) مدل تحلیلی تحقیق ۷۷
- نمودار شماره(۳-۱) جنبه های مدیریتی سواحل ۱۱۶
- نمودار شماره(۳-۲) معیارهای سنجش واگذاری وظایف جدی به شهرداری ها ۱۳۱
- نمودار شماره(۴-۱) هرم سنی- جنسی شهر بابلسر، سال ۱۳۹۰ ۱۴۰
- نمودار شماره(۴-۲) نمودار سازمانی شهردرای بابلسر ۱۵۲
- نمودار شماره(۴-۳) میزان تحصیلات کارمندان شهردای بابلسر ۱۵۳
- نموداره شماره(۴-۴) تخصص کارکنان شهرداری بابلسر به درصد ۱۵۵
- نمودار شماره(۵-۱) ساختار تشکیلاتی سلسله مراتبی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، سطح ملی تا محلی ۱۶۸
- نمودار شماره(۵-۲) ساختار پیشنهادی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در مقیاس محلی به تاکید بر شهرداری ها ۱۶۹
- نمودار شماره(۵-۳) چارت سازمانی استانداری مازندران ۱۷۰
- نمودار شماره(۵-۴) ساختار تشکیلاتی پیشنهادی استانداری مازندران با معاونت امور سواحل ۱۷۱
- نمودار شماره(۵-۵) چارت تشکیلاتی فعلی شهرداری بابلسر ۱۷۳
- نمودار شماره (۵-۶) چارت تشکیلاتی پیشنهادی شهرداری ساحلی با ترکیب واحد مدیریت یکپارچه ساحلی محلی ۱۷۴
- نمودار شماره (۵-۷)- توزیع داده های پرسشنامه متخصصان شهرسازی و معماری ۱۸۸
فهرست نقشه ها
- نقشه شماره (۱-۱) استان مازندران، شهر بابلسر و موقعیت آن در استان مازندران، مراحل توسعه شهر بابلسر ۱۲
- نقشه شماره(۱-۲) حرایم شهر بابلسر و محدوده مطالعاتی در طرح ICZM ایران ۱۳
- نقشه شماره(۴-۱) پراکنش استان های ساحلی در شمال و جنوب ایران ۱۳۵
- نقشه شماره(۴-۲) تقسیمات کشوری استان مازندران ۱۳۵
- نقشه شماره(۴-۳) تقسیمات سیاسی شهرستان بابلسر ۱۳۶
- نقشه شماره (۴-۴) نواحی سه گانه شهر بابلسر ۱۳۷
- نقشه شماره(۴-۵) محلات یازده گانه شهر بابلسر ۱۳۸
- نقشه شماره(۴-۶) موقعیت شهر بابلسر در استان مازندران و مراحل رشد و توسعه شهر بابلسر ۱۴۱
- نقشه شماره(۴-۷) امکانات و محدودیت های توسعه فیزیکی شهر بابلسر ۱۴۲
- نقشه شماره (۴-۸) الگوی توسعه طرح جامع برای افق ۱۰ ساله شهر بابلسر ۱۴۳
- نقشه شماره(۴-۹) قیمت ارزش زمین در شهر بابلسر، سال ۱۳۸۰ ۱۴۶
- نقشه شماره(۴-۱۰) توزيع و پراكندگي مالكيت اراضی دولتي درشهر بابلسر ۱۴۷
- نقشه شماره(۴-۱۱) توزيع و پراكندگي مالكيت اراضی دولتي درشهر بابلسر ۱۴۹
مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

دیدگاهی بنویسید