مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی
مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی
Affiliates , Affiliate , Affiliates Program , Affiliates Markting , Affiliates Manager , Affiliates Link , Affiliates and Subsidiaries , Affiliate Marketing Websites , Partners , Partner , Partner Affiliate , Partner Ship , Partners Login , Partners Group , Best Affiliates , Best Partners , Best Affiliates Program , Best Partners Program
از سری پایان نامه های مسترداک این بار به سراغ رشته جذاب تربیت بدنی آمدیم. در این قسمت پایان نامه ای با موضوع ” مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال ” برای شما دانشجویان ورزشکار و ورزش دوست عزیز تهیه شده است. همچنین با خواندن چکیده و فهرست می توانید با ساختار و بار علمی پایان نامه بیشتر آشنا شوید. این پایان نامه ها با دقت و وسواس خاصی توسط تیم مسترداک تهیه و ارائه شده است تا شما دانشجویان گرامی با خیال آسوده از آنها بهره ببرید.
چکیده مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال
با تأمل در شرایط نوین اجتماعی و بررسی علل و مشکلات زندگی بشری در عرصه سلامت جسمی و روحی، در مییابیم که انسان امروزی وارث نسلهایی است که تکتک سلولهای وجودیشان با تلاش و فعالیت بدنی همراه بوده است.
هزاران سال حرکت و فعالیت در طول رشد و توسعه بافتهای زنده بشر، بصورت شگفتانگیزی سلولهای بدنی را تحت تأثیر قرار داده و برنامهریزی درونی آنها را طوری تنظیم کرده است که سلول با حرکت و فعالیت، زنده است و اگر به هر دلیلی این نیاز طبیعی به طور اصولی بر طرف نشود، اختلال در عملکرد ایجاد شده و زمینه ایجاد بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی، ناهنجاریهای رفتاری و اجتماعی را فراهم مینماید(سلیمی آوانسر، ۱۳۹۰).
خوشبختانه هر روز که میگذرد ثمرات فعالیتهای ورزشی آشکارتر میشود، تا آنجا که در آستانه قرن بیست و یکم اجرای حرکات ورزشی برای پیشگیری و حتی مداوای اکثر بیماریها کاربرد حیاتی پیدا کرده است. از این رو به موازات این تحولات، امروزه آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی در جهان نقش علمی با ارزشی یافته و یادگیری مهارت انسان را قادر می سازد برای ارضای نیازهای روانی و حرکتی خود به طور مداوم به تمرین بپردازد (توسلی، ۱۳۸۸).
يكي از عادتهاي مناسب بهداشتي يا رفتارهاي ارتقاء دهندهی سلامتي ، فعاليتهاي حركتي و ورزشي منظم است كه بر روي سلامتي انسان آثار مثبتي دارد ؛ به گونهاي كه زمينه
اختلالهاي روانشناختي و جسماني را كاهش و بهداشت رواني را افزايش ميدهد( فوئنتس و دیز ۲۰۱۰).
از نظر محققین یکی از روشهای مورد استفاده در جهت کاستن مشکلات روانی و بخصوص افسردگی ، اضطراب و افزایش عزت نفس ، بهرهگیری از تمرینات ورزشی است (رحمانی نیا، ۱۳۷۳).
فهرست مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال:
- فصل اول: مقدمه
- ۱-۱- کلیات. ۲
- ۱-۲ بيان مسأله. ۶
- ۱-۳ ضرورت و اهميت پژوهش…. ۹
- ۱-۴ اهداف پژوهش…. ۱۱
- ۱-۴-۱- هدف کلی.. ۱۱
- ۱-۴-۲ اهداف جزئی.. ۱۱
- ۱-۵ پرسشهاي پژوهش…. ۱۲
- ۱-۶ تعريف مفهومي متغيرها ۱۲
- ۱-۶-۱ سلامت عمومی.. ۱۲
- ۱-۶-۲ تربیت بدنی.. ۱۳
- ۱-۶-۳ خرده مقیاسهای سلامت روان.. ۱۳
- فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
- ۲-۱ مقدمه. ۱۶
- ۲-۲ مباني نظري.. ۱۶
- ۲-۲-۱ تعاریف سلامت عمومی.. ۱۶
- ۲-۲-۲ تاريخچه مختصري بر سلامت عمومی.. ۱۷
- ۲-۲-۳ شاخص های سلامت عمومی.. ۱۸
- ۲-۲-۴ دیدگاه مکاتب مختلف روانشناسی درباره ی سلامت عمومی.. ۱۹
- ۲-۲-۵ رابطه ورزش با سلامت عمومی.. ۲۸
- ۲-۲-۶ اهدف ایجاد سلامت عمومی.. ۲۸
- ۲-۲-۷ سلامت عمومی در ورزشکاران.. ۲۹
- ۲-۲-۸ تأثیر ورزش در شخصیت… ۳۰
- ۲-۲-۹ تأثیر ورزش در اخلاق و رعایت حقوق دیگران.. ۳۱
- ۲-۲-۱۰ تأثیر ورزش بر فرهنگ… ۳۲
- ۲-۳ پژوهشهاي پيشين.. ۳۳
- ۲-۴ جمعبندی و نتیجهگیری.. ۳۶
- فصل سوم: روششناسی پژوهش
- ۳-۱ مقدمه. ۳۹
- ۳-۲ طرح پژوهش…. ۳۹
- ۳-۳ متغيرهاي تحقيق.. ۴۰
- ۳-۳-۱ متغير مستقل.. ۴۰
- ۳-۳-۲ متغير وابسته. ۴۰
- ۳-۳-۳ متغیرهای کنترل.. ۴۰
- ۳-۳-۴ متغیرهای غیر قابل کنترل.. ۴۰
- ۳-۴ جامعه آماري، مشاركت كنندگان و روش انتخاب آنها ۴۰
- ۳-۵ ابزار پژوهش…. ۴۱
- ۳-۶ روش اجرا…. ۴۵
- ۳-۷ تعريف عملياتي متغيرها ۴۵
- ۳-۸ روش تجزيه و تحليل اطلاعات (به تفكيك پرسشهاي پژوهش) ۴۶
- فصل چهارم: یافتههای پژوهش
- ۴-۱ مقدمه. ۴۸
- ۴-۲ یافتههای توصیفی.. ۴۸
- ۴-۳ یافتههای مرتبط با سوالات پژوهش…. ۵۰
- ۴-۳-۱ سوال پژوهشی اول.. ۵۰
- ۴-۳-۲ سوال پژوهشی دوم. ۵۱
- ۴-۳-۳ سوال پژوهشی سوم. ۵۲
- ۴-۳-۴ سوال پژوهشی چهارم. ۵۳
- ۴-۳-۵ سوال پژوهشی پنجم.. ۵۴
- فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
- ۵-۱ مقدمه. ۵۶
- ۵-۲ خلاصه پژوهش…. ۵۶
- ۵-۳ بحث و نتیجهگیری.. ۵۷
- ۵-۳-۱ سوال پژوهشی اول.. ۵۷
- ۵-۳-۲ سوال پژوهشی دوم. ۵۸
- ۵-۳-۳ سوال پژوهشی سوم. ۶۰
- ۵-۳-۴ سوال پژوهشی چهارم. ۶۱
- ۵-۳-۵ سوال پژوهشی پنجم.. ۶۲
- ۵-۴ نتیجهگیری.. ۶۳
- ۵-۵ محدودیت های پژوهش…. ۶۴
- ۵-۶ پیشنهادها ۶۴
- ۵-۶-۱ پیشنهادهای پژوهشی.. ۶۴
- ۵-۶-۲ پیشنهادهای کاربردی.. ۶۵
- فهرست منابع
- منابع فارسی.
- منابع انگلیسی
- پیوست ها
- پیوست الف: پرسشنامه اطلاعات شخصی
- پیوست ب: پرسشنامه سلامت عمومی
مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

دیدگاهی بنویسید