مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی

مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی

از سری پایان نامه های مسترداک این بار به سراغ رشته جذاب تربیت بدنی آمدیم. در این قسمت پایان نامه ای با موضوع ” مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال ” برای شما دانشجویان ورزشکار و ورزش دوست عزیز تهیه شده است. همچنین با خواندن چکیده و فهرست می توانید با ساختار و بار علمی پایان نامه بیشتر آشنا شوید. این پایان نامه ها با دقت و وسواس خاصی توسط تیم مسترداک تهیه و ارائه شده است تا شما دانشجویان گرامی با خیال آسوده از آنها بهره ببرید.

 

چکیده مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال

با تأمل در شرایط نوین اجتماعی و بررسی علل و مشکلات زندگی بشری در عرصه سلامت جسمی و روحی، در می­یابیم که انسان امروزی وارث نسل­هایی است که تک­تک سلول­های وجودی­شان با تلاش و فعالیت بدنی همراه بوده است.

هزاران سال حرکت و فعالیت در طول رشد و توسعه بافت­های زنده بشر، بصورت شگفت­انگیزی سلول­های بدنی را تحت تأثیر قرار داده و برنامه­ریزی درونی آن­ها را طوری تنظیم کرده است که سلول با حرکت و فعالیت، زنده است و اگر به هر دلیلی این نیاز طبیعی به طور اصولی بر طرف نشود، اختلال در عملکرد ایجاد شده و زمینه ایجاد بسیاری از بیماری­های جسمی و روحی، ناهنجاریهای رفتاری و اجتماعی را فراهم می­نماید(سلیمی آوانسر، ۱۳۹۰).

خوشبختانه هر روز که می­گذرد ثمرات فعالیت­­­های ورزشی آشکارتر می­شود، تا آنجا که در آستانه قرن بیست و یکم اجرای حرکات ورزشی برای پیشگیری و حتی مداوای اکثر بیماری­ها کاربرد حیاتی پیدا کرده است. از این رو به موازات این تحولات، امروزه آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی در جهان نقش علمی با ارزشی یافته و یادگیری مهارت انسان را قادر می سازد برای ارضای نیازهای روانی و حرکتی خود به طور مداوم به تمرین بپردازد (توسلی، ۱۳۸۸).

يكي از عادت­هاي مناسب بهداشتي يا رفتارهاي ارتقاء دهنده­ی سلامتي ، فعاليت­هاي حركتي و ورزشي منظم است كه بر روي سلامتي انسان آثار مثبتي دارد ؛ به گونه­اي كه زمينه
اختلال­هاي روانشناختي و جسماني را كاهش و بهداشت رواني را افزايش مي­دهد( فوئنتس و دیز ۲۰۱۰).

از نظر محققین یکی از روش­های مورد استفاده در جهت کاستن مشکلات روانی و بخصوص افسردگی ، اضطراب و افزایش عزت نفس ، بهره­گیری از تمرینات ورزشی است (رحمانی نیا، ۱۳۷۳).

 

فهرست مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال:

  • فصل اول: مقدمه
  • ۱-۱- کلیات. ۲
  • ۱-۲ بيان مسأله. ۶
  • ۱-۳ ضرورت و اهميت پژوهش…. ۹
  • ۱-۴ اهداف پژوهش…. ۱۱
  • ۱-۴-۱- هدف کلی.. ۱۱
  • ۱-۴-۲ اهداف جزئی.. ۱۱
  • ۱-۵ پرسش­هاي پژوهش…. ۱۲
  • ۱-۶ تعريف مفهومي متغيرها ۱۲
  • ۱-۶-۱ سلامت عمومی.. ۱۲
  • ۱-۶-۲ تربیت بدنی.. ۱۳
  • ۱-۶-۳ خرده مقیاس­های سلامت روان.. ۱۳
  • فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
  • ۲-۱ مقدمه. ۱۶
  • ۲-۲  مباني نظري.. ۱۶
  • ۲-۲-۱ تعاریف سلامت عمومی.. ۱۶
  • ۲-۲-۲ تاريخچه مختصري بر سلامت عمومی.. ۱۷
  • ۲-۲-۳ شاخص های سلامت عمومی.. ۱۸
  • ۲-۲-۴ دیدگاه مکاتب مختلف روانشناسی درباره ی سلامت عمومی.. ۱۹
  • ۲-۲-۵ رابطه ورزش با سلامت عمومی.. ۲۸
  • ۲-۲-۶ اهدف ایجاد سلامت عمومی.. ۲۸
  • ۲-۲-۷ سلامت عمومی در ورزشکاران.. ۲۹
  • ۲-۲-۸ تأثیر ورزش در شخصیت… ۳۰
  • ۲-۲-۹ تأثیر ورزش در اخلاق و رعایت حقوق دیگران.. ۳۱
  • ۲-۲-۱۰ تأثیر ورزش بر فرهنگ… ۳۲
  • ۲-۳ پژوهش­هاي پيشين.. ۳۳
  • ۲-۴ جمع­بندی و نتیجه­گیری.. ۳۶
  • فصل سوم: روش­شناسی پژوهش
  • ۳-۱ مقدمه. ۳۹
  • ۳-۲ طرح پژوهش…. ۳۹
  • ۳-۳ متغيرهاي تحقيق.. ۴۰
  • ۳-۳-۱ متغير مستقل.. ۴۰
  • ۳-۳-۲ متغير وابسته. ۴۰
  • ۳-۳-۳ متغیرهای کنترل.. ۴۰
  • ۳-۳-۴ متغیرهای غیر قابل کنترل.. ۴۰
  • ۳-۴ جامعه آماري، مشاركت كنندگان و روش انتخاب آنها ۴۰
  • ۳-۵ ابزار پژوهش…. ۴۱
  • ۳-۶ روش اجرا…. ۴۵
  • ۳-۷ تعريف عملياتي متغيرها ۴۵
  • ۳-۸ روش تجزيه و تحليل اطلاعات (به تفكيك پرسش­هاي پژوهش) ۴۶
  • فصل چهارم: یافته­های پژوهش
  • ۴-۱ مقدمه. ۴۸
  • ۴-۲ یافته­های توصیفی.. ۴۸
  • ۴-۳ یافته­های مرتبط با سوالات پژوهش…. ۵۰
  • ۴-۳-۱ سوال پژوهشی اول.. ۵۰
  • ۴-۳-۲ سوال پژوهشی دوم. ۵۱
  • ۴-۳-۳ سوال پژوهشی سوم. ۵۲
  • ۴-۳-۴ سوال پژوهشی چهارم. ۵۳
  • ۴-۳-۵ سوال پژوهشی پنجم.. ۵۴
  • فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری
  • ۵-۱ مقدمه. ۵۶
  • ۵-۲ خلاصه پژوهش…. ۵۶
  • ۵-۳ بحث و نتیجه­گیری.. ۵۷
  • ۵-۳-۱ سوال پژوهشی اول.. ۵۷
  • ۵-۳-۲ سوال پژوهشی دوم. ۵۸
  • ۵-۳-۳ سوال پژوهشی سوم. ۶۰
  • ۵-۳-۴ سوال پژوهشی چهارم. ۶۱
  • ۵-۳-۵ سوال پژوهشی پنجم.. ۶۲
  • ۵-۴ نتیجه­گیری.. ۶۳
  • ۵-۵ محدودیت های پژوهش…. ۶۴
  • ۵-۶ پیشنهادها ۶۴
  • ۵-۶-۱ پیشنهادهای پژوهشی.. ۶۴
  • ۵-۶-۲ پیشنهادهای کاربردی.. ۶۵
  • فهرست منابع
  • منابع فارسی.
  • منابع انگلیسی
  • پیوست ها
  • پیوست الف: پرسش­نامه اطلاعات شخصی
  • پیوست ب: پرسش­نامه سلامت عمومی

 

 

 

 

 

مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0