مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی
پایان نامه
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه روانشناسی
قالب پایان نامه
دانلود پایان نامه های خارجی
دانلود پایان نامه رایگان
ایران داک
دانلود رایگان پایان نامه
دانلود رایگان مقاله
مقاله
گزارش کارآموزی
تحقیق
جزوات آموزشی
دانلود پایان نامه دکترا
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد
دانلود پایان نامه کارشناسی
پرسش نامه
پاورپوینت
مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی
Affiliates , Affiliate , Affiliates Program , Affiliates Markting , Affiliates Manager , Affiliates Link , Affiliates and Subsidiaries , Affiliate Marketing Websites , Partners , Partner , Partner Affiliate , Partner Ship , Partners Login , Partners Group , Best Affiliates , Best Partners , Best Affiliates Program , Best Partners Program
از سری پایان نامه های مسترداک این بار به سراغ رشته جذاب تربیت بدنی آمدیم. در این قسمت پایان نامه ای با موضوع ” مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران ” برای شما دانشجویان ورزشکار و ورزش دوست عزیز تهیه شده است. همچنین با خواندن چکیده و فهرست می توانید با ساختار و بار علمی پایان نامه بیشتر آشنا شوید. این پایان نامه ها با دقت و وسواس خاصی توسط تیم مسترداک تهیه و ارائه شده است تا شما دانشجویان گرامی با خیال آسوده از آنها بهره ببرید.
چکیده مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران
هدف از این تحقیق مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با روش تحقیق توصیفی- مقایسه ای به صورت میدانی به اجرا درآمد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان پایور ارتش جمهوری اسلامی ایران شاغل در ستاد مشترک ارتش تشکیل می دادند.
براساس روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای نمونه گیری و براساس فرمول نمونه گیری کوکران ۲۵۴ نفر از کارکنان پایور ارتش جمهوری اسلامی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه کیفیت زندگی SF_36، پرسشنامه هوش هیجانی بردبری و گریوز و پرسشنامه سلامت عمومی(GHQ) استفاده شد.
برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونهای استنباطی K-S و آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که تفاوت معناداری بین کیفیت زندگی در کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار وجود دارد (۰۱/۰p<). همچنین در بین ابعاد کیفیت زندگی؛ بین کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار در عملکرد فیزیکی، محدودیت نقش ناشی از مشکلات احساسی، احساس حیات، سلامت روانی، سلامتی عمومی، بُعد جسمانی و بُعد روانی، تفاوت معنیداری وجود دارد(۰۱/۰p<)؛ اما در ابعاد محدودیت نقش ناشی از سلامت جسمانی، عملکرد اجتماعی، و درد بدنی بین کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معنی داری مشاهده نمیشود(۰۵/۰p>).
تفاوت معناداری بین تمامی ابعاد هوش هیجانی در کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار وجود دارد(۰۱/۰p<).
در نهایت تفاوت معناداری بین سلامت روانی در کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار وجود دارد(۰۱/۰p<). همچنین در بین ابعاد سلامت روانی؛ بین کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار در علائم اجتماعی و افسردگی تفاوت معنیداری وجود دارد(۰۱/۰p<)؛ اما بین کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار در اختلال در عملکرد اجتماعی و اضطراب و بی خوابی تفاوت معنی داری وجود ندارد(۰۵/۰p>).
کلمات کلیدی:کیفیت زندگی، هوش هیجانی، سلامت روانی، ورزشکار، کارکنان پایور ارتش
ضرورت و اهميت پژوهش
باید توجه داشت که یک جامعه، یک سازمان و یا حتی یک خانواده، تنها زمانی قادر خواهد بود راه ترقی و تکامل را طی کند که دارای افرادی سالم، با ارزش و نیک پندار باشد. هر قدر که یک فرد از هوش، مهارت و کمالات انسانی برخوردار باشد به همان میزان میتواند از سلامت و قدرت بدن برای استفاده از آن قابلیتها بهرهمند شود و نهایتاً از آن همه دانش و کمال، بهرهای عاید جامعه، سازمان و خانواده خود بگرداند. با توجه به این مهم، فعالیتهای ورزشی به عنوان بخشی از نیاز ساختاری انسانها، بایستی مورد توجه عموم افراد جامعه باشد.
یکی از علل مهم ترقی و توسعه کشورها، حفاظت از تمامیت ارضی و توان مقابله با تهدیدات محیطی در سطوح مختلف است. از آنجایی که ارتش جمهوری اسلامی وظیفه این امر خطیر را برعهده دارد، داشتن نیروی انسانی سالم و کارآمد از احتیاجات این ارگان نظامی است. از همین رو که دست اندرکاران باید توجه خود را معطوف به عوامل ارتقاء دهنده سلامت روانی، هوش هیجانی و کیفیت زندگی کارکنان خود کنند. از فعالیت بدنی و فوق برنامه های آن بیشتر برای غنی کردن ساعات فراغت و ایجاد لحظات شاد و احساس آرامش و آسودگی یاد میشود. تمرین صحیح و منظم بدنی به عنوان بخش مهمی از وظایف افراد جوامع، میتواند در سلامت و بهداشت جامعه و انجام وظایف و مسئولیتهای اجتماعی تأثیر گذار باشد و کسانی موفقترند که از فعالیت بدنی بهتری برخوردار باشد.
به نظر میرسد که با توجه به تحقیقات انجام شده، افرادی که دارای برنامه روزانه و منظم فعالیت بدنی هستند از دچار شدن به بیماریهای قلبی- عروقی، دیابت، افزایش فشار خون، پوکی استخوان و التهاب مفاصل محافظت میشوند و به افزایش عمر طول عمر آنها کمک میشود. از آنجا که سالیانه هزینه های درمانی بسیار زیادی صرف درمان عوارض و بیماریها میشود، به راحتی میتوان به این موضوع پی برد که داشتن افراد سالم و تندرست میتواند به میزان بسیار زیادی این هزینههای درمانی را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است رابطه پایدار مثبتی بین شرکت منظم در فعالیت بدنی و کاهش بیماریهایی نظیر بیماریهای قلبی -عروقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سکته های قلبی، دیابت نوع دوم، شکستگی استخوان، سرطانهای مختلف اعضای بدن و… وجود دارد باید توجه داشت که براساس جستجوهای محقق، تحقیقی که به صورت مستقل به مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی در جامعه نظامیان انجام نشده است.
بر همین اساس یافته های این پژوهش میتواند بسیار ارزشمند باشد؛ چرا که تحقیقات علمی و مستند هموار کننده برنامه ریزیهای مهم است و نتایج این تحقیقات نه تنها میتواند مورد توجه سازمانهای نظامی دیگر؛ بلکه مورد توجه سازمانهای بهداشتی نیز خواهد گردید. نتایج اینگونه تحقیقات است که این اعتقاد را در مسئولان و دست اندرکاران ایجاد مینماید که بودجهریزی برای ورزش صرف هزینه نیست؛ بلکه نوعی سرمایهگذاری است که نتایج و پیامدهای فراوانی را داراست.
فهرست مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران:
- فصل ۱: طرح تحقیق… ۱
- ۱-۲- بيان مسئله. ۴
- ۱-۳- ضرورت و اهميت پژوهش…. ۸
- ۱-۴- اهداف تحقیق.. ۹
- ۱-۴-۱- هدف کلی.. ۹
- ۱-۴-۲- هدفهای ويژه. ۹
- ۱-۵- فرضیههای تحقیق.. ۹
- ۱-۶- پيش فرضهای تحقیق.. ۱۰
- ۱-۷- محدودیتهای تحقیق.. ۱۰
- ۱-۷-۱- محدودیتهای خارج از کنترل محقق.. ۱۰
- ۱-۷-۲- محدودیتهای در اختیار محقق.. ۱۰
- ۱-۸- تعريف مفهومي واژهها و اصطلاحات… ۱۰
- فصل ۲: مبانی نظری و پیشینه تحقیق… ۱۱
- ۲-۱- مبانی نظري.. ۱۳
- ۲-۱-۱- کیفیت زندگی.. ۱۳
- ۲-۱-۲- تاریخچه کیفیت زندگی.. ۱۹
- ۲-۱-۳- تعاریف موجود از کیفیت زندگی.. ۲۱
- ۲-۱-۴- ارتباط کیفیت زندگی با سلامتی.. ۲۴
- ۲-۱-۵- ابعاد کیفیت زندگی.. ۲۵
- ۲-۱-۶- اصول اساسی در ارتباط با کیفیت زندگی.. ۲۹
- ۲-۱-۷- سنجش کیفیت زندگی.. ۳۰
- ۲-۱-۸- عوامل موثر بر کیفیت زندگی.. ۳۲
- ۲-۱-۹- ویژگیهای کیفیت زندگی.. ۳۲
- ۲-۱-۱۰- کیفیت زندگی به عنوان مفهومی نسبی.. ۳۳
- ۲-۱-۱۱- هویت و کیفیت زندگی.. ۳۴
- ۲-۱-۱۲- رویکردهای مختلف به مفهوم کیفیت زندگی.. ۳۴
- ۲-۱-۱۳- مطالعه علمی کیفیت زندگی.. ۵۰
- ۲-۱-۱۴- مدیریت کیفیت زندگی.. ۵۲
- ۲-۱-۱۵- بهزیستی بدنی/ سلامت جسمانی و کیفیت زندگی.. ۵۵
- ۲-۱-۱۶- سلامت روانی.. ۵۹
- ۲-۱-۱۷- تعریف سلامت روان.. ۶۰
- ۲-۱-۱۸- ویژگیهای سلامت روان.. ۶۲
- ۲-۱-۱۹- یازده مولفه کلیدی سلامت… ۶۳
- ۲-۱-۲۰- بهداشت روان.. ۶۵
- ۲-۱-۲۱- اصول بهداشت روانی.. ۶۷
- ۲-۱-۲۲- خصوصیات افراد دارای سلامت روانی.. ۶۸
- ۲-۱-۲۳- عوامل موثر در تامین سلامت روان.. ۷۰
- ۲-۱-۲۴- نظریات مرتبط با سلامت روانی.. ۷۰
- ۲-۱-۲۵- بهزیستی روانشناختی.. ۷۶
- ۲-۱-۲۶- هوش هیجانی.. ۷۸
- ۲-۱-۲۷- انواع هوش…. ۷۸
- ۲-۱-۲۸- هيجان و اجزاء آن.. ۷۹
- ۲-۱-۲۹- تعريف هوش هيجاني.. ۸۰
- ۲-۱-۳۰- تاریخچه هوش هیجانی.. ۸۴
- ۲-۱-۳۱- مولفه هاي هوش هيجاني.. ۸۷
- ۲-۱-۳۲- ویژگی افرادی که هوش هیجانی بالا دارند.. ۸۹
- ۲-۱-۳۳- مدلهای هوش هيجاني.. ۹۲
- ۲-۱-۳۴- ابعاد هوش هيجاني در مدل توانايي.. ۹۳
- ۲-۱-۳۵- مدل بار – آن.. ۹۴
- ۲-۱-۳۶- مدل دانيل گلمن.. ۹۶
- ۲-۱-۳۷- هوش هيجاني و هوش شناختي.. ۹۸
- ۲-۱-۳۸- رهنمودهاي لازم براي موفقيت برنامههای هوش هيجاني.. ۱۰۰
- ۲-۱-۳۹- آموزش هوش هيجاني.. ۱۰۰
- ۲-۱-۴۰- کاربرد هوش هیجانی.. ۱۰۱
- ۲-۱-۴۱- آموزش و يادگيري هوش هيجاني در سازمان.. ۱۰۴
- ۲-۱-۴۲- عملکرد هوش هيجاني در سازمان.. ۱۰۶
- ۲-۱-۴۳- نقش هوش هيجاني در زندگي.. ۱۰۷
- ۲-۱-۴۴- نمودهاي هوش هیجانی در محيط كاري.. ۱۰۸
- ۲-۱-۴۵- هوش هيجاني و عملكرد اثر بخش…. ۱۰۹
- ۲-۱-۴۶- هوش هیجانی در محیط کار. ۱۱۰
- ۲-۱-۴۷- سن و هوش هیجانی.. ۱۱۰
- ۲-۱-۴۸- هوش هيجاني در ورزش…. ۱۱۱
- ۲-۲- پیشینهی تحقيق.. ۱۱۳
- ۲-۲-۱- تحقیقات داخلی.. ۱۱۳
- ۲-۲-۲- تحقیقات خارجی.. ۱۲۴
- ۲-۲-۳- جمع بندی.. ۱۳۰
- فصل ۳: روش شناسی تحقیق… ۱۳۱
- ۳-۱- مقدمه. ۱۳۲
- ۳-۲- روش تحقيق.. ۱۳۲
- ۳-۳- جامعه آماري و روش نمونه گیری و حجم نمونه. ۱۳۲
- ۳-۴- متغیرهای تحقیق.. ۱۳۳
- ۳-۵- ابزار جمع آوری اطلاعات… ۱۳۳
- ۳-۶- روشهای تجزیه و تحلیل دادهها ۱۳۶
- فصل ۴: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق… ۱۳۷
- ۴-۱- مقدمه. ۱۳۸
- ۴-۲- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق.. ۱۳۹
- ۴-۲-۱- سن.. ۱۳۹
- ۴-۲-۲- وضعیت تأهل.. ۱۴۰
- ۴-۲-۳- وضعیت تحصیلی.. ۱۴۱
- ۴-۲-۴- سابقه کار. ۱۴۲
- ۴-۲-۵- وضعیت تغذیه. ۱۴۳
- ۴-۲-۶- سابقه بیماری منجر به بستری شدن.. ۱۴۴
- ۴-۲-۷- وضعیت ورزشکار بودن نمونه های تحقیق.. ۱۴۵
- ۴-۲-۸- آمار توصیفی متغیر کیفیت زندگی.. ۱۴۶
- ۴-۲-۹- آمار توصیفی متغیر هوش هیجانی.. ۱۵۱
- ۴-۲-۱۰- آمار توصیفی متغیر سلامت روانی.. ۱۵۴
- ۴-۳- آمار استنباطی و آزمون فرضیههای تحقیق.. ۱۵۷
- ۴-۳-۱- فرضیه اول.. ۱۶۰
- ۴-۳-۲- فرضیه دوم. ۱۶۳
- ۴-۳-۳- فرضیه سوم. ۱۶۵
- فصل ۵: خلاصه، بحث و نتیجه گیری، پیشنهادها. ۱۶۷
- ۵-۱- مقدمه. ۱۶۸
- ۵-۲- خلاصه تحقیق.. ۱۶۸
- ۵-۳- بحث و نتیجه گیری.. ۱۷۲
- ۵-۴- پیشنهادهای برخاسته از تحقیق.. ۱۷۹
- ۵-۵- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی.. ۱۸۱
- منابع و مآخذ.. ۱۸۲
- پیوست ها و ضمائم.. ۱۹۴
مسترداک | آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

دیدگاهی بنویسید