مقایسه ی تأثیر هوش هیجانی و هوش بازاریابی بر توفیق بنگاه های اقتصادی در بازاریابی : پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی

مقایسه ی تأثیر هوش هیجانی و هوش بازاریابی بر توفیق بنگاه های اقتصادی در بازاریابی : پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی

پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه مسترداک معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت بازرگانی و با عنوان مقایسه ی تأثیر هوش هیجانی و هوش بازاریابی بر توفیق بنگاه های اقتصادی در بازاریابی (مطالعه موردی: شهرک صنعتی بوعلی همدان) در ۱۴۶ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده مقایسه ی تأثیر هوش هیجانی و هوش بازاریابی بر توفیق بنگاه های اقتصادی در بازاریابی (مطالعه موردی: شهرک صنعتی بوعلی همدان) :

این پژوهش با عنوان «مقایسه‌ی تأثیر هوش هیجانی و هوش بازاریابی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی در بازاریابی» با این هدف کلی و ۵هدف فرعی در سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی بوعلی شهر همدان انجام شده است. این پژوهش یک مطالعه توصیفی-تحلیلی با روش پیمایشی از نوع علّی- مقایسه­ای است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران و مسئولان امر بازاریابی در کارخانجات تولیدی و خدماتی در شهرک صنعتی بوعلی می باشد که شامل ۱۸۰نفر می‌باشند. حجم نمونه توسط فرمول کوکران برابر با ۱۲۳ نفر برآورد و به شیوه­ی تصادفی ساده انتخاب شدند. داده­های پژوهش توسط سه پرسشنامه؛ که یک پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی سیبریا شرینگ با ۳۳ سؤال و دو پرسشنامه محقق ساخته هوش بازاریابی و توفیق در امر بازاریابی جمع­آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS و توسط آزمون رگرسیون چندمتغیری تجزیه و تحلیل گردید. روایی هر سه پرسشنامه به صورت صوری و محتوایی برآورد و پایایی ابزار توسط ضریب آلفای کرونباخ سنجش گردید که در تمامی پرسشنامه­ها و ابعاد بیش از ۷۰/۰ به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که هوش هیجانی بیش از هوش بازاریابی بر توفیق بازاریابان و مسئولین بازاریابی بنگاه‌هاي اقتصادی اثرگذار بوده است نتایج دقیق حاکی از آن است که هوش هیجانی در ابعاد؛ مجموع توفیق در امر بازاریابی، تجزیه و تحلیل بازار و انتخاب بازارهای هدف،  قویتر از هوش بازاریابی بوده است، اما هوش بازاریابی تنها در دو بعد؛ ترکیب عناصر بازاریابی و تلاش‌هاي بازاریابی قویتر از هوش هیجانی عمل نموده است.

اهميت و ضرورت تحقيق

با توجه به تغییرات بنیادینی که در دهه­ های اخیر در صحنه فعالیتهای اقتصادی در جهان اتفاق افتاده و در راستای پدیده ­ی جهانی شدن، بنگاه­های اقتصادی بیش از پیش نیازمند داشتن مبانی تئوریکی و علمی در زمینه انجام کارهای خود می‌باشند. انجام تحقیقاتی در حوزه علم مدیریت که یقیناً دارای تأثیرات بی‌بدیلی در توفیق مؤسسات مالی و تولیدی می‌باشد، می‌تواند حلّال بسیاری از مشکلات آنها در مواجهه با رقیبان قدرتمند و تولیدگران قوی در صحنه بین المللی باشد. بی شک تولیدکنندگان همواره به فکر یافتن بازارهای بیشتر و مشتریان دارای ثبوت بیشتری هستند. این تحقیق می‌تواند به بسیاری از سؤالات موجود در این زمینه پاسخ علمی و قاطع دهد. از سویی می‌توان گفت که منابع انسانی مهمترین سرمایه‌های کسب و کار هستند و اقدامات و سیاست‌های پرسنلی خوب و صحیح به علاوه توانایی مدیر در استفاده از توانایی‌ها و انرژی‌های فیزیکی و ذهنی افراد مهمترین عوامل موفقیت سازمان‌ها هستند. نیروی انسانی یکی از عوامل کلیدی در بهبود اثربخشی شرکت‌های مختلف می‌باشد. این نیروی انسانی است که تصمیم می‌گیرد چگونه از زمان، تجهیزات، مواد و … موجود در شرکت استفاده کند و چگونه نیازهای مشتری را مرتفع کند و از آن جایی که استفاده از کار تیمی و گروهی در سازمان‌ها در حال افزایش است، کارکنان دریافتند که برای اینکه بتوانند در کنار سایر اعضای تیم مشغول به کار شوند، باید خود را با محیط کاری جدید هماهنگ کنند. لذا مدیران جهت سوق دادن تیم‌های جدید به سمت کار گروهی مفیدتر و مؤثرتر در یک واحد یا مجموعه به دنبال نفراتی با هوش هیجانی بیشتر و مهارت‌های بالا در برقراری ارتباطات انسانی می‌باشند.

یکی از مشخصه­ های فعالیت اقتصادی، امروزه تأکید بر روی مطالعات علمی و توجه به جنبه ­های دقیق آن قبل از اجرای هر تغییری در محیط­های اقتصادی می­باشد. با توجه به فاصله­ی زیادی که هم­اکنون در کشور ایران و سایر کشورهای پیشرفته از حیث توجه به متغیرهای مختلف اثرگذار بر کار دیده می­شود و هنوز در محیط­های شغلی بر دیدگاه­های سنتی تأکید می­گردد، نیاز به ایجاد تغییر و دگرگونی در این محیط‌ها به شدت مورد نیاز است. چنانچه به تجربیات سایر کشورها مراجعه شود، اثرات شگرف استفاده از علوم جدید و یافته‌های علمی در کسب و کار بر بهبود روند فعالیت­های کاری و اقتصادی به خوبی مشاهده می‌گردد. که البته ضعف موجود در کشور بیشتر به؛ فقدان منابع لازم علمی، ضرورت تغییر نگرش مدیران در سطوح کلان، میانی و خرد، در نظر گرفتن بودجه ایجاد تغییرات از سوی سازمان­های بالادست، تمایل کارکنان به این تغییرات و در نظر گرفتن جنبه ها یا(محدودیت‌های فرهنگی نیز بر این عامل اثرگذار بوده است.

با توجه به این موارد و نیز عدم انجام پژوهش­های علمی کارآمد و تأکید صرف در آنها به جنبه­ های علمی صرف نیاز به انجام یک پژوهش علمی کارآمد و کاربردی لازم می­باشد علی الخصوص آنکه تاکنون در استان همدان با چنین دیدگاهی تحقیق خاصی صورت نگرفته است. از نتایج تحقیق حاضر تمامی بنگاه های اقتصادی اعم از پولی و بانکی، بنگاه های فعل در عرصه تولید، خدمات و حتی توزیعی و پخش استفاده کامل برند. مدیران مؤسسات اقتصادی با استفاده از دستاوردهای این تحقیق و ایجاد تغییرات علمی متناسب با موقعیت خود می‌توانند توفیقات خود را در امر فعالیت اقتصادی خود به صورت  چشمگیری بهبود بخشند. نتایج این تحقیق دارای برد متوسط بوده و کاربران آن شامل تمامی مؤسسات خصوصی، دولتی و تعاونی می‌باشد. همچنین از نتایج علمی این تحقیق دانشجویان رشته‌های مهندسی صنایع، مدیریت دولتی، بازرگانی، منابع انسانی، تعلیم و تربیت، مدیریت آموزشی، جامعه‌شناسی، و … در حوزه‌های مختلف می‌توانند بهره‌برداری نمایند.

 

اهداف تحقيق

هدف كلي پژوهش

مقایسه‌ی تأثیر هوش هیجانی و هوش بازاریابی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی در بازاریابی

(مطالعه موردی: شهرک صنعتی بوعلی همدان)

اهداف جزئي پژوهش:

۱٫تعیین میزان هوش هیجانی مدیران

۲٫تعیین میزان هوش بازاریابی مدیران

۳٫تعیین تأثیر هوش هیجانی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی

۴٫تعیین تأثیر هوش بازاریابی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی

۵٫مقایسه تأثیر هوش بازاریابی و هوش هیجانی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی

 

فرضیه‌های تحقیق

فرضیه اصلی:

میزان تأثیر هوش بازاریابی و هوش هیجانی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی در امر بازاریابی تفاوت دارد.

فرضیه‌های فرعی

  1. میزان تأثیر هوش بازاریابی و هوش هیجانی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی از حیث تجزیه و تحلیل فرصت های بازار متفاوت است.
  2. میزان تأثیر هوش بازاریابی و هوش هیجانی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی از حیث انتخاب بازارهای هدف متفاوت است.
  3. میزان تأثیر هوش بازاریابی و هوش هیجانی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی از حیث ترکیب عناصر بازاریابی متفاوت است.
  4. میزان تأثیر هوش بازاریابی و هوش هیجانی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی از حیث تلاش‌های بازاریابی متفاوت است.

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱٫مقدمه ۲

۱-۲٫بیان مسئله ۳

۱-۳٫ضرورت و اهمیت تحقیق ۵

۱-۴٫اهداف تحقیق ۷

۱-۴-۱٫هدف كلي پژوهش ۷

۱-۴-۲٫اهداف جزئي پژوهش ۷

۱-۵٫فرضیه­های تحقیق ۷

۱-۵-۱٫فرضیه­های اصلی تحقیق ۷

۱-۵-۲٫فرضیه­های فرعی تحقیق ۷

۱-۶چارچوب نظری تحقیق ۷

۱-۷٫مدل عملیاتی تحقیق ۱۲

۱-۸٫متغیرهای تحقیق ۱۲

۱-۹٫تعریف مفهومی و عملیاتی واژگان ۱۲

۱-۹-۱٫تعریف مفهومی واژگان ۱۲

۱-۹-۲٫تعریف عملیاتی واژگان ۱۵

۱-۱۰٫خلاصه فصل ۱۵

فصل دوم: ادبیات تحقیق

۲-۱٫مقدمه ۱۷

۲-۲٫ ادبیات تحقیق ۱۸

۲-۲-۱٫توفیق در تجارت ۱۸

۲-۲-۲٫انواع هوش چندگانه کدامند ؟۱۹

۲-۲-۲-۱٫هوش دیداری-فضایی ۱۹

۲-۲-۲-۲٫هوش کلامی-زبانی ۱۹

۲-۲-۲-۳٫هوش منطقی- ریاضی ۱۹

۲-۲-۲-۴٫هوش بدنی- جنبشی ۲۰

۲-۲-۲-۵٫هوش موسیقی- ریتمیک ۲۰

۲-۲-۲-۶٫هوش درون فردی ۲۰

۲-۲-۲-۷٫هوش برون فردی (فرا فردی) ۲۱

۲-۲-۲-۸٫سایر ابعاد هوش ۲۱

۲-۲-۳٫هوش هیجانی ۲۳

۲-۲-۳-۱٫تعریف هوش هیجانی ۲۴

۲-۲-۳-۲٫تعریف هوش هیجانی در تجارت ۲۵

۲-۲-۳-۳٫ابعاد پنج گانه مدل هوش هیجانی گلمن ۲۷

۲-۲-۳-۳-۱٫خود آگاهی ۲۷

۲-۲-۳-۳-۲٫خود انگیزشی ۲۸

۲-۲-۳-۳-۳٫خود مدیریتی ۲۸

۲-۲-۳-۳-۴٫آگاهی‌های اجتماعی ۲۹

۲-۲-۳-۳-۵٫نیاز روز افزون به تیمهای کاری ۲۹

۲-۲-۳-۳-۶٫مدیریت روابط(مهارت‌های اجتماعی )۳۰

۲-۲-۳-۴٫معیارهای هوش هیجانی ۳۲

۲-۲-۳-۵٫معیارهای هوش هیجانی در سطح تیمی ۳۲

۲-۲-۳-۶٫هوش هیجانی و بازاریابی ۳۳

۲-۲-۳-۷٫هوش هیجانی و مدیریت بازار ۳۴

۲-۲-۳-۸٫هوش هیجانی و رفتار سیاسی ۳۶

۲-۲-۳-۹٫هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار و تحولی در مدیریت بازاریابی ۳۶

۲-۲-۳-۱۰٫دیدگاه‌های جدید در زمینه مدیریت تجاری ۳۷

۲-۲-۳-۱۱٫هوش هیجانی و مدیریت بازار ۳۸

۲-۲-۳-۱۲٫هوش بین فردی و امید و خوش بینی در خدمت بازار ۳۹

۲-۲-۳-۱۳٫نتیجه‌گیری ۴۱

۲-۲-۴٫هوش بازاريابي ۴۱

۲-۲-۴-۱٫مشخصات هوش بازاريابي ۴۲

۲-۲-۴-۲٫مواردي را كه در كسب هوش بازاريابي بايد مد نظر داشت ۴۳

۲-۲-۴-۲-۱٫كشف مشتريان بالقوه ۴۴

۲-۲-۴-۲-۲٫مدل سيكل هوش بازاريابي ۴۴

۲-۲-۴-۲-۳٫جهت دهي فعاليت هاي هوش بازاريابي ۴۴

۲-۲-۴-۲-۴٫جمع‌آوری اطلاعات ۴۵

۲-۲-۴-۲-۵٫سنجش اعتبار و صحت اطلاعات ۴۵

۲-۲-۴-۲-۶٫بررسي داده‌ها، ارزيابي و تفسير ۴۵

۲-۲-۴-۲-۷٫منتشر كردن ۴۵

۲-۲-۴-۳٫خصوصيات متخصصان هوش بازاريابي ۴۵

۲-۲-۴-۴٫هوش بازاريابي و ارتباط با ساير هوشها در سازمان ۴۶

۲-۲-۵٫برنامه‌ریزی استراتژیک مدیریت بازار ۴۷

۲-۲-۵-۱٫طراحی سیستم ۴۸

۲-۲-۵-۱-۱٫ جمع‌آوری اطلاعات ۴۸

۲-۲-۵-۱-۲٫بررسی مقاصد و تمایلات خریداران (مشتریان ۴۸

۲-۲-۵-۱-۳٫جمع‌آوری اطلاعات عمومی بازار از رقبا ۴۹

۲-۲-۵-۲٫بررسی رفتار مصرف کنندگان ۵۰

۲-۲-۵-۲-۱٫آنالیز رفتار ۵۰

۲-۲-۵-۲-۲٫تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی اطلاعات ۵۰

۲-۲-۵-۲-۳٫کاربردهای محصول ۵۲

۲-۲-۵-۲-۴٫شناخت استراتژی قیمت‌گذاری برای محصولات و خدمات ۵۳

۲-۲-۶٫تحول مدیریت دربازاریابی ۵۳

۲-۲-۶-۱٫کسب و کارهای کوچک ۵۳

۲-۲-۶-۲٫کیفیت؛ ارزش مشتری پسند ۵۵

۲-۲-۷٫ده فرمان بازاریابی ۵۸

۲-۲-۷-۱٫تحقیق عملکرد کسب و کار و میزان خشنودی مشتری ۵۸

۲-۲-۷-۲٫آشنایی ۵۸

۲-۲-۷-۳٫از رضامندی مشتری تا مدیریت بهسازی کارکرد سازمان ۵۸

۲-۲-۷-۴٫گرایش به بازار؛ قلب بازاریابی جدید ۵۹

۲-۲-۷-۲٫مفهوم بازارگرایی(گرایش به بازار) ۶۰

۲-۲-۸٫ خلق و تبادل اطلاعات ۶۱

۲-۲-۸-۱٫خلق اطلاعات ۶۱

۲-۲-۸-۲٫توزیع وتبادل اطلاعات ۶۱

۲-۲-۸-۳٫مشتری مداری ۶۲

۲-۲-۸-۴٫رقیب گرایی ۶۳

۲-۲-۹٫عوامل موثر بر بازارگرایی و پیامدهای آن ۶۴

۲-۲-۱۰٫پیامدهای بازارگرایی برای سازمان ۶۴

۲-۲-۱۱٫هفت گناه کبیره در بازاریابی ۶۶

۲-۲-۱۱-۱٫ معادل دانستن بازاریابی و تبلیغات ۶۶

۲-۲-۱۱-۲٫ اشتباه در شناسایی بازار هدف ۶۶

۲-۲-۱۱-۳٫ عدم شناخت صحیح از جایگاه محصول/خدمت خودتان ۶۶

۲-۲-۱۱-۴٫ همسو نکردن ارتباطات ۶۶

۲-۲-۱۱-۵٫ تدوین یا طراحی ارتباطات بازاریابی توسط خود شما ۶۷

۲-۲-۱۱-۶٫ فقدان شکیبایی ۶۷

۲-۲-۱۱-۷٫ فقدان یک طرح مدون ۶۷

۲-۳٫پیشینه تحقیقاتی ۶۸

۲-۳-۱٫پیشینه تحقیقات خارجی ۶۸

۲-۳-۲٫پیشینه تحقیقات داخلی ۷۱

فصل سوم : روش تحقیق

۳-۱٫مقدمه ۷۵

۳-۲٫روش تحقیق ۷۵

۳-۳٫طرح تحقیق ۷۵

۳-۴٫جامعه آماری تحقیق ۷۶

۳-۵٫واحد تجزیه و تحلیل تحقیق ۷۶

۳-۶٫ حجم نمونه ۷۶

۳-۷٫شیوه­ی نمونه­گیری ۷۷

۳-۸٫قلمرو تحقیق ۷۷

۳-۸-۱٫قلمرو موضوعی ۷۷

۳-۸-۲٫قلمرو زمانی ۷۷

۳-۸-۳٫قلمرو مکانی ۷۷

۳-۹٫روش گردآوری اطلاعات ۷۷

۳-۱۰٫ابزار گردآوری اطلاعات ۷۸

۳-۱۰-۱٫پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ ۷۸

۳-۱۰-۱-۱٫روایی ۷۹

۳-۱۰-۱-۲٫پایایی ۷۹

۳-۱۰-۲٫پرسشنامه هوش بازاریابی ۷۹

۳-۱۰-۳٫پرسشنامه میزان توفیق در تجارت ۸۰

۳-۱۰-۴٫روايي آزمون‌های محقق ساخته ۸۰

۳-۱۰-۵٫پايايي پرسشنامه‌های محقق ساخته ۸۱

۳-۱۱٫طرز طبقه بندی متغیرهای تحقیق ۸۱

۳-۱۲٫روش‌هاي آماري ۸۱

۳-۱۳٫روش تجزیه و تحلیل داده­ها ۸۲

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها(اطلاعات)

۴-۱٫مقدمه ۸۴

۴-۲٫یافته­های توصیفی(جمعیت­شناختی)  ۸۵

۴-۳٫نتایج به دست آمده از سنجش متغیرهای تحقیق ۹۱

۴-۴٫یافته­های استنباطی ۹۸

۴-۴-۱٫ بررسی توزیع به هنجار و نرمال بودن متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق ۹۸

۴-۴-۲٫آزمون فرضیه های تحقیق ۹۹

فصل پنجم: استنتاج و نتیجه­ گیری

۵-۱٫بحث ۱۱۰

۵-۲٫انطباق نتایج تحقیق با سایر تحقیقات انجام شده ۱۱۳

۵-۳٫جمع­بندی نتایج تحقیق ۱۱۴

۵-۴٫پيشنهادات تحقیق  ۱۱۴

۵-۴-۱٫پيشنهادات کاربردی ۱۱۴

۵-۴-۲٫پيشنهادات برای تحقیقات در آینده ۱۱۶

۵-۵٫محدودیت­های تحقیق ۱۱۶

منابع ۱۱۸

چکیده لاتین۱۲۵

 

 

| آموزش زبان انگلیسی | اپلیکیشن | بانک اطلاعات | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | قالب و افزونه | پایان نامه دکترا | تاریخ | تربیت بدنی | جغرافیا | حسابداری | حقوق | رشته های پزشکی | پزشکی | روانشناسی | زبان و ادبیات فارسی | علوم تربیتی | فقه و مبانی حقوق اسلامی | کشاورزی | کلام تطبیقی | مدیریت | پایان نامه کارشناسی | پایان نامه کارشناسی ارشد | تربیت بدنی | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ | باستان شناسی | جغرافیا | حقوق | رشته حسابداری | روانشناسی | زبان و ادبیات عربی | زبان و ادبیات فارسی | علوم اجتماعی | علوم تربیتی | علوم سیاسی | فقه و حقوق اسلامی | کتابداری و اطلاع رسانی | مدیریت | علوم پایه | زمین شناسی | زیست شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | برق | صنایع غذایی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | هنر و معماری | معماری | پروژه آموزشی | تحقیق و جزوات آموزشی | ترجمه مقالات ISI | طرح توجیهی | کتاب | گزارش کارآموزی | نرم افزار |

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0