الگویی برای کسب موفقیت فن بازار دفاعی : رساله دکتری رشته مديريت فناوری

دانلود رساله الگویی برای کسب موفقیت فن بازار دفاعی

دانلود رساله دکتری رشته مديريت فناوری

پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه مسترداک معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته  مدیریت فناوری و با عنوان الگویی برای کسب موفقیت فن بازار دفاعی در  ۲۸۲ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع دکتری PH.d  تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده رساله الگویی برای کسب موفقیت فن بازار دفاعی:

نظر به اهمیت فناوری در صنایع دفاعی و درنتیجه در اقتدار و امنیت کشور، اکتساب فناوری در این صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل، مبادله فناوری میان صنایع و سازمان‌های دفاعی جایگاه ویژه‌ای دارد و فن‌بازار دفاعی ابزار مهمی برای اکتساب  فناوری در این بنگاه‌ها به‌حساب می‌‌‌آید. از سوی دیگر، آن‏گونه که تجارب گذشته نشان می‌‌‌دهد، فن‌بازار دفاعی بومی عملکرد مناسبی نداشته است. از این‏رو، بررسی عمیق‌تر تجارب فن‌بازارهای دفاعی و مطالعۀ عوامل مؤثر در موفقیت آن‌ها مورد توجه قرار گرفت تا از این طریق راه‌کارهایی برای ارتقای کارایی و اثربخشی فن‌بازارهای دفاعی تبیین شود. بنابراین، جايگاه نهادهای میانجي در نظام علم، فناوری و نوآوری از طريق مرور ادبیات شناسايي و عوامل مؤثر در موفقیت فن بازار به‌عنوان یک نهاد میانجی بررسی شد.

در ادامه، تحلیل محتوای مصاحبه با گروهي از خبرگان دفاعي  نشان داد که فعالیت‌های فن بازار دفاعي در کشور موفق نبوده و اساساً موفقیت فن بازار دفاعي تحت تأثیر عوامل طرف عرضه، عوامل طرف تقاضا، عوامل محیطي( خارجي) و سازوکارهای داخلي فن بازار- يعني همان عوامل مطرح در ادبیات- قرار دارد و عامل ديگری در این امر دخیل نیست. در مرحله بعد، پرسشنامه‌ای جهت اندازه‌گیری عوامل مؤثر بر موفقیت فن بازار طراحی و بین ۲۲۰ نفر از دست‏اندرکاران فن بازار دفاعي توزيع شد. از اين تعداد، ۱۴۲ پرسشنامه قابل قبول جمع‌آوری شد. تحلیل عاملي تأيیدی مناسب بودن متغیرهای مشاهده‌گر را برای همۀ متغیرهای نهفته (مکنون) نشان داد.

همچنین مدل‏سازی معادلات ساختاری نشان داد که اولاً، موفقیت فن بازار دفاعي مستقیماً تحت تأثیر عوامل طرف عرضه، عوامل طرف تقاضا و سازوکارهای داخلي فن بازار قرار دارد؛ و ثانیاً عوامل محیطي(خارجي) صرفاً از طريق اين عوامل بر موفقیت فن بازار دفاعي تأثیر مي‏گذارند. تحلیل‏های انجام شده، تأثیر مستقیم عوامل محیطي (خارجي) را بر موفقیت فن‏بازار دفاعي نشان نداد.

کلیدواژه‌ها: فن‌بازار، دفاعی، خرید، فروش، بازاریابی، فناوری، موفقیت

 

ضرورت رساله الگویی برای کسب موفقیت فن بازار دفاعی:

جنبه ­های سلبی ضرورت و اهمیت تحقیق :

در صورتیکه فن­بازار به‌خوبی عمل نکند با توجه به حجم وسیع فناوری‌های مورد نیاز و نیز نیازهای مشترک فناورانه در صنایع مختلف ودجا؛ مجبور به دستیابی تکراری فناوری به وجود می‌آید: و این یعنی تحمیل زمان اضافه به طرح‌های تحقیقاتی فناورانه و به ‌تبع آن یعنی طولانی شدن دستیابی به محصول و سامانه دفاعی و به تبع آن بالا بردن ریسک زمانی تحویل محصول به نیرو و به تبع آن منجر به احتمال عدم رضایت نیرو و کاهش اطمینان نیرو به سرموعد تحویل گرفتن محصولات دفاعی خواهد شد.

دستیابی تکراری به فناوری یعنی صرف بودجة بسیار بیشتر از بودجة مورد نیاز برای مبادله. در صورتیکه فن­ بازار به‌خوبی عمل نکند برای فناوری‌های مورد نیاز مشترک نیازمند بودجه ­های دو برابر می­باشیم. در چنین شرایطی دو آسیب بوجود می­آید

۱٫ منابع محدود و فشار مالی به ودجا در جایی که به‌طور منطقی جایی برای آن نیست و این یعنی بهره­ وری پائین بودجه در صرف در دستیابی به قدرت دفاعی

۲٫ ریسک دستیابی به بودجه در پروژه­ های اکتساب فناوری وجود دارد و در صورت نبود منابع، تأخیر پروژه همان وقایعی را رقم می­زند که در بالا در خصوص تأخیر زمانی پروژه اشاره گردید. بدین‌وسیله ودجا در طرح­هایی اقبال خود را در خطر می­بیند که فناوری را پیش از آن در خود توسعه داده است و این یعنی نبود یک سازوکار مناسب که بتوان فناوری را به اشتراک گذاشت‌ و از آن بهره‌برداری نمود.

نداشتن الگوی مناسب برای مبادله یعنی صرف مغزافزار برای تحقیق در موضوعاتی که پیش از آن آموخته و مسلط شده است. این یعنی مشغول نمودن مغزافزار و واماندن آن از کار بر روی تحقیقات مهم، بکر، اصیل و جدید واقعی. متخصصین و محققین دفاعی باید با بهینه ­ترین وجه درگیر در دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز گردند. در شرایطی که نتوان فناوری­های موجود را برای نیاز در صنایع دیگر مبادله نمود سهمی از تمرکز توان علمی صرف موضوعاتی می­شود که پیش از آن کسب گردیده است. این یعنی گرانقیمت ­ترین منبع تحقیق و توسعه را صرف اقدامی تکراری نمودن.

عدم توفیق فن­بازار یعنی عدم بهره ­برداری مناسب از دارایی­های فناورانه و صرف فرصت‌هایی که در شرایط سیاسی، منطقه­ای و جهانی جمهوری اسلامی بسیار خطیر بدست می­آید بر داشته­ های فناوری بجای تحقیق روی مباحث بسیار مهم‌تر.

در شرایطی که استکبار جهانی به‌خوبی متوجه اقتدار روزافزون علمی جمهوری اسلامی شده است و به بهانه­ های مختلف زمینه ­های کندی و توقف پیشرفت پرشتاب علمی را مهیا می­نماید از فرصت­های اندک باید حداکثر استفاده را نمود

دستیابی تکراری به فناوری یعنی توسعة فرهنگ خودگرایی و دوری از شبکه ­گرایی و روحیة کار مشترک و به اشتراک­ گذاری فناوری. دورة تحقیقات تک­ تخصصی و تحقیقات فردی گذشته و نسل تحقیق و توسعه از این منظر، مشارکت و تحقیقات مشترک و به ­اشتراک­ گذاری دستاوردهای تحقیقاتی را تأکید دارد. در این مقطع هر حرکت روبه­ فُراداگرایی یعنی توسعة فرهنگ خودگرایی مغبون بوده و این یعنی باور عدم امکان با همدیگر فعالیت نمودن. با نبود امکان مبادلة فناوری، زمینه ­های فرهنگی این جریان فکری تقویت گردیده جامعة دفاعی خانواده­ای را ماند که برای هر وعدة غذا؛ چندباره طبخ غذا می­نماید.

نداشتن سازوکار مناسب برای مبادله یعنی اشغال ظرفیت­ها یا ایجاد زیرساخت‏هایی که باید صرف مباحث دیگر غیرتکراری بشود. با توسعة فناوری‏های نو و بدیع زیرساخت‏های مورد نیاز هم تجدید و در مواردی اختصاصی یک گروه فناوری می­گردد. با هم­افزایی فناوری‏های جهشی و ارتقایی مختلف در ایجاد سامانه­ های جدید بدون شک زیرساخت‏های متنوعی برای دستیابی آن نیاز بوده اگر امکان مبادله فناوری به‌خوبی فراهم نیاید هزینه و زمان و فضای بسیاری برای ایجاد زیرساخت‏هایی نیاز است که فناوری‏های تکراری را دست می­دهند.

پائین بودن سطح مبادلات فناوری بین صنایع دفاعی یعنی احتمال بالای ناکارآمدی در مبادلة فناوری در مقیاسی بزرگ‌تر که همان بخش ملی باشد. اگر نتوان جریان مبادلة فناوری را در بخش دفاعی به‌خوبی ایجاد نمود ظرفیت بهره ­برداری از مخزن فناوری ملی و امکان مبادله با آن از دست داده خواهد شد. وضعیتی که در حال حاضر در بخش ملی نیز شاهد آن هستیم. در بخش ملی نیز فن­ بازارهایی وجود دارد اما نتوانسته است زمینة مبادلة داشته ­های فناوری را با نیازمندی‏های به آن فراهم آورد. لذا در این شرایط شاهد آن هستیم که هر دانشگاهی یا مرکز تحقیقاتی یا صنعتی، بدون بهره ­گیری حداکثری از توانمندی‏های فناورانه موجود توسعة فناوری را در دستور کار دارد. البته این موضوع در سطح علم هم وجود دارد.

دستیابی تکراری به فناوری یعنی کاهش ضریب نوآوری. وقتی بخش از ظرفیت مغزافزاری، نرم ­افزاری، دانش ­افزاری و سازمان­ افزاری درگیر اکتساب فناوری ‏هایی بشود که پیش از آن کسب شده است تقریباً می­توان گفت این میزان از ظرفیت در فرآیند نوآوری مشارکت نمی­کند. و این ضریب نوآوری را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

تحقیقات مجدد یعنی کاهش جریان دانش جدید در مخزن دانشی ودجا. در شرایطی که بخشی از دانش تولیدی، مشابهت با دانش تولیدی پیش از خود داشته باشد پس بخشی از دِبی جریان دانشی وارده به ودجا گویی عملاً از ظرفیت اضافه نمودن دانش خارج گردیده به‌مثابه آن‌که بخشی از مجرای دانشی دچار حباب­زدگی و یا گرفتگی شده باشد.

با توجه به موارد فوق از آنجا که یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت فن ­بازار نبود الگویی برای ارتقاء کمیت و کیفیت مبادلات فناوری می­باشد از این‌رو عدم انجام تحقیق فوق ما را از داشتن الگوی مناسب محروم خواهد نمود. از این‌رو تمامی موارد فوق جنبه‌های سلبی تحقیق مورد نظر به‌حساب می­آید.

جنبه ­های ایجابی ضرورت و اهمیت تحقیق :

مطالب فوق، اهمیت فن‌بازار را به‌عنوان مکانیزمی برای رویارویی با چالش‌های مذکور نشان می‌‌دهند. از طرف دیگر، رونق فن‌بازار دفاعی می‌‌تواند عامل مهمی در افزایش تعاملات بنگاه‌ها و اشاعه فناوری و درنتیجه عامل مؤثری در انتقال تجارب و یادگیری فناورانه باشد که این مسئله بر اهمیت فن‌بازار دفاعی و ضرورت پرداختن به آن می‌‌افزاید.

برای بیان جنبه ­های ایجابی تحقیق باید به این نکته اشاره داشت که اهمیت و ضرورت این تحقیق ناشی از اهمیت و ضرورت رونق یافتن فن‌بازار دفاعی بوده است که خود ناشی از موارد زیر است:

  • فن‌بازار به‌عنوان یک مکانیزم اطلاع‌رسانی، بنگاه‌های دفاعی کشور را از توانمندی‌های یکدیگر و نیز توانمندی‌های سایر بنگاه‌ها و نهادها مطلع می‌‌سازد؛
  • فن‌بازار از دوباره‌کاری و موازي‌كاري‌ تحقيقاتي يا انتقال فناوري چندباره از خارج به داخل جلوگیری می‌‌کند؛
  • فن‌بازار بستری برای یادگیری فناورانه بنگاه‌های دفاعی از یکدیگر فراهم می‌‌سازد؛
  • ‌‌‌فن‌بازار موجبات اکتساب سریع فناوری را فراهم آورده و از این طریق تحقق اهداف دفاعی را تسریع می‌‌کند؛
  • فن‌بازار با فراهم آوردن امکان فروش فناوری به تأمین منابع مالی بنگاه‌های دفاعی کمک می‌‌کند؛
  • فن‌بازار از انباشت بدون استفاده فناوري در دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقيقاتي و سازمان‌ها و بنگاه‌هاي دفاعی جلوگيري می‌‌كند؛
  • فن‌بازار با كمك به فروش مكرر فناوري، هزينۀ توسعۀ آن‌ را براي توسعه‌دهنده و هزينۀ خريد آن‌ را براي صاحب فناوري جبران می‌‌كند؛

‌‌‌فن‌بازار با فراهم آوردن امکان خرید فناوری‌های غیرکلیدی، امکان تمرکز بنگاه‌های دفاعی را بر فناوری‌های کلیدی فراهم می‌‌سازد

 فهرست مطالب رساله الگویی برای کسب موفقیت فن بازار دفاعی:

فصل اول طرح و کليات تحقيق ۱
۱-۱ مقدمه ۲
۲-۱ ضرورت تحقيق ۲
۳-۱ بيان مسئله ۵
۴-۱ اهداف تحقيق ۶
۵-۱ سوالات و فرضيات تحقيق ۶
۶-۱ مدل مفهومي تحقيق ۸
۷-۱ روش تجزيه تحليل داده ها ۱۳
۸-۱ مراحل انجام تحقيق ۱۳
۹-۱ تعريف مفاهيم و واژگان اختصاصي طرح ۱۴
فصل دوم مباني نظري پژوهش و مروري بر تحقيقات پيشين ۱۶
۱-۲ مقدمه ۱۷
۲-۲ مفهوم فناوری ۱۸
۳-۲ بازار فناوری ۲۰
۴-۲ نهادهاي ميانجي بازاريابي فناوري ۲۲
۵-۲ ميانجيگري سيستماتيك ۲۳
۱-۵-۲ كاركردهاي سازمان‌هاي ميانجي ۲۴
۲-۵-۲ ميزان تمركز بر ميانجي‏گري ۲۶
۳-۵-۲ ارتباط با محيط نهادي ۲۶
۴-۵-۲ تأثير بر فرايند نوآوري ۲۷
۵-۵-۲ نقش‏های نهادهای میانجی در تجاری ‏سازی فناوری ۲۸
۶-۵-۲  نوع ‏شناسي ميانجي ‏هاي بازاريابي فناوري ۳۰
۱-۶-۵-۲  نهادهاي اعطاي حق امتياز ۳۰
۲-۶-۵-۲  کارگزاران مالکيت معنوي ۳۱
۳-۶-۵-۲  برگزارکنندگان مزايده ‏هاي مالکيت معنوي ۳۱
۴-۶-۵-۲  نهادهاي تبادل برخط مالکيت معنوي ۳۲
۵-۶-۵-۲  تأمين مالي به پشتوانه مالکيت معنوي ۳۲
۶-۶-۵-۲  مشاوران مالکيت معنوي ۳۲
۷-۶-۵-۲  بنگاه ‏هاي برون‏ سپاري مالکيت معنوي ۳۳
۸-۶-۵-۲  صندوق‏هاي يکپارچه ‏ساز مالکيت معنوي ۳۳
۹-۶-۵-۲  صندوق تأمين مالي دعاوي حقوقي ۳۳
۱۰-۶-۵-۲  انتقال فناوري ۳۴
۱۱-۶-۵-۲  بانک‏هاي سرمايه‏ گذاري مالکيت معنوي ۳۴
۱۲-۶-۵-۲  بنگاه‏هاي توسعه مالکيت معنوي ۳۵
۱۳-۶-۵-۲  چند نکته تکميلي درباره نهادهاي ميانجي ۳۵
۶-۲ فن‌بازار ۳۶
۱-۶-۲ ضرورت وجود فن‌بازار ۳۶
۲-۶-۲ مفهوم فن بازار ۳۹
۳-۶-۲ وظايف و کارکردهاي فن بازار ۴۰
۴-۶-۲ انواع فن بازار ۴۱
۵-۶-۲ تفاوت فن بازار با ساير بازارها ۴۳
۶-۶-۲ فن‌بازار، نظام نوآوري و نقش دولت ۴۴
۷-۶-۲ گستره خدمات فن‏بازار ۴۷
۸-۶-۲ مطالعات تطبیقی فن بازار در جهان ۴۹
۹-۶-۲ مطالعات تطبیقی فن‏بازار دفاعی در جهان ۶۰
۱۰-۶-۲ تجربه فن‏ بازار دفاعی در جهان ۶۴
۱۱-۶-۲ دلایل موفقیت فن‏بازار در کشورهای غربی ۶۷
۱۲-۶-۲ مدل‌هاي پياده‌سازي فن بازار ۷۲
۱۳-۶-۲ عوامل مؤثر بر موفقيت فن‏بازار ۷۴
۱۴-۶-۲ چارچوب تحلیلی برای ارتقای فن‏بازار ۷۸
۱۵-۶-۲ ذي‏نفعان فن‏بازار ۷۹
۷-۲ فن بازار در ايران ۸۳
۱-۷-۲ اسناد بالادستي ۸۳
۱-۱-۷-۲ سند چشم ‏انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ ۸۴
۲-۱-۷-۲ ابلاغیه مقام معظم رهبری راجع‏به سیاست‏های کلی برنامه پنجم توسعه ۸۴
۳-۱-۷-۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور ۸۵
۴-۱-۷-۲ رهنمودهای مقام معظم رهبری برای نقشه جامع علمی کشور ۸۷
۵-۱-۷-۲ نقشه جامع علمی کشور ۸۸
۶-۱-۷-۲ سیاست‏های کلی علم و فناوری کشور ۹۲
۲-۷-۲ وضعيت کشور در زمينه‏ ي فن بازار ۹۵
۱-۲-۷-۲ فن ‏بازار دفاعی؛ تجربه فن‏بازار در وزارت دفاع و پش ن م ۹۶
۲-۲-۷-۲ ویژگی‏های فن‏بازار دفاعی ۹۸
۳-۲-۷-۲ ضرورت تمرکز بیشتر بر جایگاه سکوهای فناوری در شکل‏ گیری فن‏بازار ۱۰۲
۴-۲-۷-۲ نقش موسسه در مبادلات فناوری ودجا ۱۰۴
۵-۲-۷-۲ نهادهای میانجی و واسطه‏ای نظام نوآوری ودجا ۱۰۸
۶-۲-۷-۲ وضعیت فن‏بازار دفاعی در کشور از نگاه نهادی ۱۱۱
۷-۲-۷-۲ پشتوانه‏ های قانونی برای معاملات فناوری ۱۱۲
۸-۲-۷-۲ سابقه فن ‏بازار در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۱۲
۹-۲-۷-۲ فن‏ بازار منطق ه‏ایی؛ تجربه فن‏بازار در پارک‏های علم و فناوری ۱۱۳
۱۰-۲-۷-۲ کریدور نانو ۱۱۳
۱۱-۲-۷-۲ تجربه فن ‏بازار در سازمان پژوهش‏های علمی و صنعتی ۱۱۴
۱۲-۲-۷-۲ فن ‏بازار پارک فناوری پردیس ۱۱۴
۳-۷-۲ محدوديت‏هاي فعاليت فن‏ بازارها در ايران ۱۱۴
۱-۳-۷-۲ محدوديت‏هاي فرهنگی ۱۱۴
۲-۳-۷-۲ محدوديت‏هاي اقتصادی ۱۱۵
۳-۳-۷-۲ محدوديت‏هاي قانونی ۱۱۵
۴-۳-۷-۲ محدودیت‏های نیروی انسانی ۱۱۵
۵-۳-۷-۲ محدودیت‏های دولتی و سیاست‏گذاری ۱۱۵
۴-۷-۲ پژوهش‌هاي انجام شده ۱۱۶
۱-۴-۷-۲ مطالعۀ حسینی و سهرابی ۱۱۶
۲-۴-۷-۲ مطالعۀ موحدی و طباطبایی ۱۲۲
۳-۴-۷-۲  مطالعۀ صمدی و همکاران ۱۲۳
۸-۲ جمع‏بندی ادبیات ۱۲۵
فصل سوم روش تحقیق ۱۲۷
۱-۳ مقدمه ۱۲۸
۲-۳ نوع روش ۱۲۸
۳-۳ مراحل انجام تحقيق ۱۳۰
۱-۳-۳ چارچوب مفهومی تحقیق ۱۳۱
۱-۱-۳-۳ استخراج چارچوب از ادبیات ۱۳۲
۲-۱-۳-۳ بررسی اکتشافی (مصاحبه) ۱۳۵
۲-۳-۳  عملياتي كردن (سنجش) مفاهيم ۱۳۹
۳-۳-۳   روش گردآوری داده‏ها ۱۴۴
۴-۳-۳   ابزار گردآوری داده‌ها ۱۴۴
۵-۳-۳   پایایی و روایی ابزار سنجش ۱۴۴
۶-۳-۳   جامعه و نمونه آماری ۱۴۷
۷-۳-۳   روش تجزیه و تحلیل داده‌ها ۱۴۸
فصل چهارم تجزيه و تحليل يافته هاي تحقيق ۱۵۰
۱-۴  مقدمه ۱۵۱
۲-۴  تحلیل مصاحبه ‏ها ۱۵۱
۱-۲-۴  روایی و پایایی تحلیل محتوا ۱۵۲
۲-۲-۴  یافته ‏های تحلیل محتوا ۱۵۶
۳-۴ تحلیل پرسشنامه ‏ها ۱۵۶
۴-۴ آمار توصيفي متغيرهاي جمعيت شناختي تحقيق ۱۶۱
۵-۴ تحليل عاملي تاييدي ( بخش اندازه ‏گیری مدل) ۱۶۵
۱-۵-۴ تحليل عاملي تاييدي  عامل موفقيت فن‏بازار ۱۶۷
۲-۵-۴ تحليل عاملي تاييدي عامل طرف عرضه ۱۶۹
۳-۵-۴ تحليل عاملي تاييدي طرف تقاضا ۱۷۲
۴-۵-۴ تحليل عاملي تاييدي سازوکارهاي داخلي فن بازار ۱۷۴
۵-۵-۴ تحليل عاملي تاييدي عوامل خارجي ۱۷۶
۶-۴ تحليل مسير تاثيرگذاري عوامل مؤثر بر موفقيت فن بازار (بخش ساختاری) ۱۷۹
۱-۶-۴ ارزيابي مدل با اعداد معناداري t ۱۸۰
۲-۶-۴ معيار  يا R Squares ۱۸۲
۳-۶-۴ معيار ۱۸۲
۴-۶-۴ معیار افزونگی ۱۸۳
۷-۴ ارزیابی برازش بخش کلی مدل ۱۸۳
۸-۴ ارزيابي تاثيرگذاري متغيرهاي ميانجي با آزمون سوبل ۱۸۴
۹-۴ آزمودن فرضيه‏ ها ۱۸۴
۱۰-۴ جمع‏بندی ۱۸۷
فصل پنجم: جمع ‏بندی و نتیجه‏ گیری ۱۹۰
۱-۵ مقدمه ۱۹۱
۲-۵ نتایج حاصل از مرور ادبیات ۱۹۲
۳-۵ نتایج تحلیل آمار توصیفی ۱۹۳
۴-۵ نتایج تحلیل عاملی تأییدی ۱۹۳
۵-۵ نتایج حاصل از تحلیل مسیر ۱۹۵
۶-۵ نتایج و تفسیر  آزمون فرضیه ‏های تحقیق ۱۹۵
۷-۵ نتایج حاصل از مصاحبه و تحلیل محتوا ۱۹۶
۸-۵ نتایج بر مبنای مدل نهایی ۱۹۸
۹-۵ پیشنهادهای تحقیق ۱۹۸
۱-۹-۵ پیشنهادهای اجرایی ۱۹۸
۲-۹-۵ پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی ۲۰۱
۳-۹-۵ محدودیت‏ها ۲۰۱
۴-۹-۵ نوآوری­ های تحقیق
پیوست اول: پرسش‏نامه ۲۰۲
پیوست دوم: بررسی تاثیر عوامل بر موفقیت فن ‏بازار از طریق رگرسیون چند متغیره ۲۰۶
منابع ۲۰۹

 

فهرست جدول‏ها

شماره عنوان صفحه
۱-۱ فرضیه‏ های تحقیق و پشتوانۀ ادبیاتی آن‏ها ۷
۲-۱ عملیاتی کردن مفاهیم ۱۲
۳-۱ مراحل و ویژگی‏های هر مرحله از تحقیق ۱۴
۱-۲ نقش سازمان‏های میانجی در توسعه تجاری‏ سازی فناوری ۲۹
۲-۲ نوع‏ شناسی میانجی‏ های بازاریابی ۳۵
۳-۲ فعالیت‏ های فن‏ بازار ۴۱
۴-۲ گستره خدمات فن‏بازار ۴۷
۵-۲ ذی‏نفعان فن‏بازار ۸۰
۶-۲ پردازش‏های رهنمودهای مقام معظم رهبری ۸۵
۷-۲ بندهای مرتبط با موضوع فناوری و فن‏ بازار در برنامه پنجم توسعه ۸۶
۸-۲ رهنمودهای مقام معظم رهبری برای نقشه جامع علمی کشور ۸۷
۹-۲ پردازش نقشه جامع علمی کشور ۸۸
۱۰-۲ سیاست‏های کلی علم و فناوری ۹۲
۱۱-۲ سود شرکت‏های دفاعی ۱۰۳
۱۲-۲ نقش‌ها و نهادهاي نظام نوآوري ودجا بر اساس کارکردهاي مورد انتظار ۱۰۹
۱۳-۲ پیش‏نیازهای ایجاد فن‏ بازار ۱۱۶
۱۴-۲ اولویت‏های ایجاد فن ‏بازار ۱۱۷
۱۵-۲ فرضیه ‏های تحقیق ۱۲۲
۱-۳ فرآیند اجرایی تحقیق ۱۳۱
۲-۳ عملیاتی کردن مفاهیم موجود ۱۴۱
۳-۳ نتایج پرسش‏نامه مناسب بودن شاخص‏ها ۱۴۳
۴-۳ بررسی پرسش‏نامه به تفکیک هر زیرمجموعه ۱۴۶
۱-۴ کدهای عوامل مؤثر در موفقیت فن ‏بازار ۱۵۲
۲-۴ کدهای میزان موفقیت فن ‏بازارهای برگزارشده ۱۵۲
۳-۴ فراوانی اشاره به عوامل مؤثر بر موفقیت فن‏بازار ۱۵۳
۴-۴ موفقیت فن‏ بازارهای گذشته ۱۵۴
۵-۴ نتایج مقایسه کد‏گذاری ارزیابان در متون مصاحبه ۱۵۵
۶-۴ معرفی متغیر وابسته مدل کسب موفقیت فن ‏بازار دفاعی ۱۵۹
۷-۴ معرفی متغیرهای میانجی مدل کسب موفقیت فن ‏بازار دفاعی ۱۶۰
۸-۴ معرفی متغیر مستقل مدل کسب موفقیت فن ‏بازار دفاعی ۱۶۰
۹-۴ توزیع پاسخ‏ دهندگان بر حسب سابقه‏کاری ۱۶۱
۱۰-۴ توزیع پاسخ‏ دهندگان بر حسب تحصیلات ۱۶۱
۱۱-۴ توزیع پاسخ ‏دهندگان بر حسب میزان آشنایی با فن‏بازار ۱۶۲
۱۲-۴ توزیع پاسخ ‏دهندگان بر حسب گرایش تحصیلی ۱۶۲
۱۳-۴ توزیع پاسخ‏ دهندگان بر حسب صنعت مطبوع ۱۶۳
۱۴-۴ ترکیب پاسخ‏ دهندگان بر حسب میزان آشنایی پاسخ‏ دهندگان با فن ‏بازار و صنعت مطبوع ۱۶۴
۱۵-۴ توزیع پاسخ ‏دهندگان بر حسب سطح تحصیلات و گرایش تحصیلی ۱۶۵
۱۶-۴ شاخص‏های برازندگی مدل موفقیت فن‏ بازار ۱۶۸
۱۷-۴ شاخص‏های برازندگی مدل اندازه‏ گیری سازه عامل طرف عرضه ۱۷۱
۱۸-۴ شاخص‏های برازندگی مدل اندازه ‏گیری سازه طرف تقاضا ۱۷۳
۱۹-۴ شاخص‏های برازندگی مدل اندازه ‏گیری سازوکارهای داخلی ۱۷۶
۲۰-۴ شاخص‏های برازندگی مدل اندازه‏ گیری عوامل خارجی ۱۷۸
۲۱-۴ وضعیت اعداد معناداری t در مدل اولیه تحقیق ۱۸۱
۲۲-۴ وضعیت اعداد معناداری t در مدل اصلاحی ۱۸۲
۲۳-۴ مقادیر مرتبط با معیار  سازه مدل ۱۸۳
پ-۱ نتایج رگرسیون چند متغیره ۲۰۶
پ-۲ روابط استفاده شده برای رگرسیون چند متغیره ۲۰۷

 

فهرست شکل‏ها

شماره عنوان صفحه
۱-۱ مراحل توسعه چارچوب نظری ۹
۲-۱ طرح اولیه روابط متغیرها ۹
۳-۱ ارتباط متغیرها در مدل‏های ساختاری ۱۰
۴-۱ الگوی اولیه ۱۱
۱-۲ بخش‏های مختلف فن‏بازار ترکیبی ۴۳
۲-۲ نمودار گردش کار فرآیند انتقال فناوری در نهاد انتقال و مبادله فناوری شانگهای ۵۷
۳-۲ علت ظهور میانجی‏های بازار فناوری و تاثیر آن‏ها بر مبادلات فناوری ۷۱
۴-۲ نظام نوآوری دفاعی ۱۱۱
۵-۲ ارائه خدمات فن ‏بازار به متقاضی فناوری ۱۱۹
۶-۲ ارائه خدمات به‏ عرضه‏ کننده فناوری ۱۲۰
۷-۲ مدل پیشنهادی فن ‏بازار ملی ۱۲۱
۸-۲ عوامل مؤثر بر موفقیت فن‏ بازار ۱۲۳
۹-۲ الگوی شبکه‏ای فن ‏بازار ۱۲۴
۱-۳ مراحل توسعه چارچوب مفهومی ۱۳۳
۲-۳ طرح اولیه روابط ۱۳۴
۳-۳ ارتباط متغیرها در مدل ۱۳۴
۴-۳ طرح تکمیلی ۱۴۰
۵-۳ متغیرهای کمیت و کیفیت موفقیت فن‏بازار ۱۴۱
۱-۴ مراحل تجزیه و تحلیل آماری ۱۵۸
۲-۴ مدل تحقیق ۱۶۰
۳-۴ تحلیل عاملی تأییدی اولیه موفقیت فن‏ بازار در حالت t ۱۶۷
۴-۴ تحلیل عاملی تأییدی موفقیت فن‏ بازار در حالت t ۱۶۷
۵-۴ تحلیل عاملی تأییدی فن‏ بازار در حالت استاندارد ۱۶۸
۶-۴ متغیرهای نهایی موفقیت فن ‏بازار ۱۶۹
۷-۴ تحلیل عاملی تأییدی اولیه طرف عرضه در حالت t ۱۷۰
۸-۴ تحلیل عاملی تأییدی طرف عرضه در حالت t ۱۷۰
۹-۴ تحلیل عاملی تأییدی  طرف عرضه در حالت استاندارد ۱۷۰
۱۰-۴ متغیرهای نهایی طرف عرضه ۱۷۱
۱۱-۴ تحلیل عاملی تأییدی اولیه سازه طرف تقاضا در حالت t ۱۷۲
۱۲-۴ تحلیل عاملی تأییدی سازه طرف تقاضا در حالت t ۱۷۲
۱۳-۴ تحلیل عاملی تأییدی سازه طرف تقاضا در حالت استاندارد ۱۷۳
۱۴-۴ متغیرهای نهایی طرف تقاضا ۱۷۴
۱۵-۴ تحلیل عاملی تأییدی اولیه سازه سازوکارهای داخلی فن ‏بازار در حالت t ۱۷۴
۱۶-۴ تحلیل عاملی تأییدی سازوکارهای داخلی فن ‏بازار در حالت t ۱۷۵
۱۷-۴ تحلیل عاملی تأییدی سازوکارهای داخلی فن ‏بازار در حالت استاندارد ۱۷۵
۱۸-۴ متغیرهای نهایی سازوکارهای داخلی فن‏ بازار ۱۷۶
۱۹-۴ تحلیل عاملی تأییدی اولیه عوامل خارجی در حالت t ۱۷۷
۲۰-۴ تحلیل عاملی تأییدی عوامل خارجی در حالت t ۱۷۸
۲۱-۴ تحلیل عاملی تأییدی عوامل خارجی در حالت استاندارد ۱۷۸
۲۲-۴ متغیرهای نهایی عوامل خارجی ۱۷۹
۲۳-۴ مدل اولیه تحلیل مسیر در حالت t ۱۸۰
۲۴-۴ مدل نهایی تحلیل مسیر در حالت t ۱۸۱
۲۵-۴ خلاصه‏ایی از مراحل تجزیه و تحلیل آماری ۱۸۸
۲۶-۴ مدل نهایی تحقیق ۱۸۸

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0