بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری :پایان نامه کارشناسی ارشد عمران گرايش سازه

بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری :پایان نامه کارشناسی ارشد عمران گرايش سازه

پایان نامه ای که معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته عمران  و با عنوان بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری   در ۱۷۰ صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب عمران  قرار گیرد.

 

چکیده تحقیق بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری:

در ساختمان‌های بتنی مسلح امروزی استفاده از جداگرهای میان قابی بسیار معمول می‌باشد. میان قاب‌های با مصالح بنایی عمده‌ترین نوع جداگرها می‌باشد که در این نوع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تحقیقات پیش‌تر این جداگرهای میان قابی معمولاً تحت عنوان عناصر غیرسازه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. اما تحقیقات اخیر در این زمینه نشان داده است که میانقاب‌ها تأثیر قابل توجهی روی پریود طبیعی، سختی، مقاومت و رفتار کلی سازه بخصوص در برابر بارهای زمین‌لرزه می‌گذارند.

با توجه به عملکرد ضعیف میان قاب‌های مصالح بنایی در زمین‌لرزه‌های اخیر از لحاظ شکل‌پذیری و مقاومت، راهکارهای مختلفی برای تقویت و مقاوم‌سازی آن پیشنهاد شده است. در این پایان‌نامه از پلیمرهای مسلح فیبری کربنی (CFRP) برای مقاوم‌سازی میانقاب استفاده گردیده است. قاب یک دهانه و دو طبقه مربوط به یک نمونه آزمایشگاهی در نظر گرفته شده که در آن قاب‌ها با میانقاب مصالح بنایی پر شده است. و از آرایش‌های مختلف لایه‌های CFRP برای مقاوم‌سازی آن استفاده شده است. برای تحلیل نمونه‌ها از روش اجزاء محدود با استفاده از نرم‌افزار اجزاء محدود ABAQUS استفاده شده است و نوع تحلیل، دینامیکی صریح می‌باشد. بارگذاری از نوع چرخه‌ای با رویکرد افزاینده می باشد. تعداد ۷ نمونه با آرایش های مختلف  CFRPدر نرم‌افزار مدل شده و مورد تحلیل قرار گرفته است و در پایان نتایج تحلیل اجزاء محدود با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده و پیشنهاداتی برای مقاوم‌سازی با رویکرد مقرون به صرفه بودن و شکل‌پذیری قابل قبول ارائه شده است.

 

مقدمه

زمین ­لرزه ­ها در طی زمان­های طولانی به عنوان مخرب­ترین مخاطره طبیعی شناسایی شده­اند. هیچ نیروی طبیعی دیگری قابلیت چنین خرابی­های بزرگ در مدت زمان کوتاه را ندارد. زمین­ لرزه ­ها بدون هشدار قبلی به وقوع می­پیوندند و تنها در عرض چند ثانیه، تلفات و آسیب­های فراوانی از خود بر جای می­گذارند. اگرچه امکان جلوگیری از وقوع زمین لرزه وجود ندارد اما تکنولوژی جدید در علوم و مهندسی، ابزارهای جدیدی را برای کاهش اثرات مخرب آن تامین می­کند. خطر عمده برای ایمنی و حیات انسان­ها، آسیب لرزه­ای و ریزش ساختمان­ها و دیگر بناهایی است که دارای ضعف در طراحی یا ساخت می­باشند. درپی زمین­ لرزه ­ها علاوه بر تلفات جانی، ثروت ملی نیز به­ هدر رفته و بار مالی زیادی بر اقتصاد کشورها بوجود می­آید که این امر در مورد کشور­هایی با اقتصاد زودشکن اثرات جدی و دراز­مدت به­ جای می­گذارند.

نوع رایج ساختمان­ها معمولی در مراکز شهری دیوار بنایی غیر مسلح می­باشد که فضای بین قاب­های سازه ­ای را پر می­کنند. به همین دلیل این نوع دیوارها را میانقاب می­نامند .معمولاً واژه قاب میانپر زمانی بکار می­رود که ابتدا قاب ساخته شود و سپس درون آن میانقاب اجرا گردد[۲]. با اینکه میان قاب­ها به عنوان اجزای غیر سازه ­ای در نظر گرفته می­شوند اما تحت تحریکات لرزه­ای، بین دیوارهای میانقاب با قاب محصور کننده آن اندرکنش به وجود می­آید و منجر به ایجاد مدهای شکست نامطلوب در قاب و میانقاب می­شود. عموماً، میان قاب­ها در زلزله ­های متوسط عملکرد ضعیفی از خود نشان داده ­اند. رفتار آنها معمولاً ترد بوده و دارای شکل ­پذیری کم و یا بدون شکل پذیری هستند و شکل­های مختلفی از آسیب­ها از قبیل ترک ­خوردگی نامرئی، خوردشدگی و نهایتاً تخریب کلی را متحمل می­شوند. این رفتار، عامل خطرات زیادی در حین زمین لرزه میباشد و این ضعف در عملکرد لرزه­ای به عنوان چالشی بزرگ پیش روی طراحان قرار گرفته است.

بهسازی لرزه­ای از طریق اضافه کردن قاب­های سازه­ای و یا دیوار برشی غیر عملی بوده و بسیار پرهزینه می­باشد و در برخی ساختمان­ها با محدودیت­های بخصوصی روبرو است. روش­های دیگر مقاوم ­سازی از قبیل تزریق دوغاب، نصب فولاد تقویت کننده، پیش تنیدگی، جکت کردن و روش­های مختلف تقویت سطوح باعث افزایش قابل توجه جرم و سختی سازه شده و در نتیجه بارهای لرزه ­ای بالاتر را به سازه تحمیل می­کنند. این روش­ها مستلزم نیروی کار ماهر بوده و عملکرد طبیعی ساختمان را مختل می­کند. این روش­ها تحت عنوان “روش­های کلاسیک” مقاوم ­سازی قرار می­گیرند. یکی از روش­های نوینی که در سال­های اخیر مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است، مقاوم ­سازی ساختمان­های موجود با استفاده از کامپوزیت­ها می­باشد.

در این زمینه تحقیقات زیادی صورت پذیرفته و آئین­ نامه ­هایی مقدماتی نیز برای استفاده از آنها تهیه شده است. کامپوزیت­ها ابتدا برای کاربردهای نظامی و صنایع هوافضا مورد استفاده قرار گرفتند، اما با کاهش قیمت، این مواد در بسیاری از صنایع به دلیل خصوصیاتی مانند وزن کم و مقاومت بسیار زیاد کششی، مقاومت در برابر شرایط جوی و غیره مورد توجه دست­اندرکاران و صنعت­سازان واقع شد. استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری به دلیل ضخامت کم، نسبت مقاومت به وزن بالا، سختی زیاد و کاربرد آسان یک روش مقاوم­سازی جایگزین معتبر می­باشد.

زمین لرزه­ های قدرتمند باعث اعمال نیروهای زیاد درون­ صفحه ­ای و برون ­صفحه­ ای به دیوارهای بنایی شده و امکان تخریب فاجعه­ بار در این سازه­ ها را فراهم می­آورند. با این حال اکثر اقدامات انجام گرفته در این زمینه روی رفتار خارج از صفحه دیوارهای مصالح بنایی تقویت شده با پلیمرهای مسلح فیبری متمرکز شده است. ممکن است دیوار میان قاب یا بخشی از آن بدلیل نبود قید برون­ صفحه­ ای کافی بین سطح مشترک بین قاب و میان قاب و یا شکست برشی یا خمشی دیوار میان قاب از قاب احاطه کننده آن به بیرون رانده­ شود. در میان قاب­های بدون آسیب­دیدگی، این نوع خرابی را می­توان به نیروهای اینرسی بخصوص برای میان قابهای طبقات بالاتر و نسبت لاغری بزرگ نسبت داد. پس از آنکه مصالح بنایی از قاب جداشوند امکان بروز شکست برون ­صفحه ­ای محتمل است[۱].

یکی از اهداف این تحقیق، بررسی اثر لایه ­های پلیمر مسلح فیبری در تغییر مدهای شکست، مقاومت، تغییر شکل و انرژی تلف شده توسط سازه در آرایش­های مختلف لایه ­ها می­باشد. هدف دیگر بررسی میزان بهبود مقاومت برشی و فشاری میانقاب تقویت شده با پلیمر مسلح فیبری می­باشد. تقویت با پلیمر مسلح فیبری، یکپارچگی سازه ­ای دیوار میانقاب را حفظ کرده و از شکست ترد و خردشدگی آن جلوگیری می­کند و با توجه به اینکه این نوع خردشدگی با وجود ایمن ماندن کل سازه، خطر بزرگی برای ساکنان است جلوگیری از آن حائز اهمیت فراوان می­ باشد.

فهرست مطالب تحقیق بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی

فصل اول : کلیات   ۱

۱-۱-     مقدمه ۲

۱-۲- خصوصیات قاب میانپر  ۴

۱-۲-۱- اندرکنش بین قاب و میانقاب   ۴

۱-۲-۲- خواص مصالح میانقاب   ۶

۱-۲-۳- درزها ۸

۱-۲-۴- آرماتور  ۸

۱-۲-۵- نسبت بعدی   ۹

۱-۳- مودهای گسیختگی قابهای میانپر  ۱۰

۱-۴- سختی قاب میانپر  ۱۴

۱-۴-۱- نحوه مدلسازی اثر میانقاب بر سختی  ۱۷

۱-۵- مقاومت میانقاب   ۱۹

۱-۵-۱- مقاومت ترکخوردگی میانقاب   ۲۱

۱-۵-۲- مقاومت نهایی میانقاب   ۲۳

۱-۵-۲- مقاومت میانقاب در جهت عمود بر صفحه ۲۵

فصل دوم  : مبانی نظری و پیشینه تحقیقات انجام شده  ۳۱

۲-۱- معرفی کامپوزیتهای FRP و کاربرد آن در مقاومسازی سازههای بتن مسلح  ۳۲

۲-۱-۱-انواع ورق‌های کامپوزیت FRP  ۳۳

۲-۱-۲- ویژگی‌های مکانیکی کامپوزیت‌های FRP  ۳۳

۲-۱-۳-  رزین‌ها ۳۴

۲-۱-۴-  مقایسه عملکرد انواع کامپوزیت‌های FRP در مقاوم‌سازی سازه‌ها ۳۵

۲-۱-۵-  ضریب ایمنی  ۳۵

۲-۲- بررسی مطالعات انجام شده در زمینه مقاوم‌سازی قاب‌های میانپر با FRP  ۳۶

۲-۲-۱- مروری بر مطالعات آزمایشگاهی انجام گرفته توسط اوزکایناک و همکاران  ۳۶

۲-۲-۱-۱- بررسی نتایج  ۳۸

۲-۲-۲- مروری بر مطالعات آزمایشگاهی انجام گرفته توسط تارک المسلم و همکاران  ۳۹

۲-۲-۲-۱- بحث روی نتایج  ۴۰

۲-۲-۲-۲- نتیجه‌گیری   ۴۲

۲-۲-۳- مروری بر مطالعات آزمایشگاهی انجام گرفته توسط آکین و همکاران  ۴۳

۲-۲-۳-۱- بررسی رفتار نمونه‌های مورد آزمایش    ۴۵

۲-۲-۳-۲- بحث روی نتایج  ۴۶

۲-۲-۳-۳-نتیجه گیری   ۴۹

فصل سوم : اصول و مبانی مدلسازی و تحلیل قابهای میانپر با نرم‌افزار اجزاء محدود ABAQUS  ۵۰

۳-۱- مقدمه ۵۱

۳-۲- معرفی نرم‌افزار اجزاء محدود ABAQUS  ۵۲

۳-۲-۱- تاریخچه  ۵۴

۳-۳- معرفی تحقیق آزمایشگاهی مورد استفاده برای مدلسازی در نرم افزار ABAQUS  ۵۵

۳-۳-۱- معرفی نمونه‌ها ۵۶

۳-۳-۱-۱- قاب بتنی مسلح با دیوار میانقاب آجری   ۵۶

۳-۳-۱-۲- بررسی حالت‌های مختلف مقاوم‌سازی نمونه‌ها ۶۰

۳-۴- مدلسازی اعضا ۶۶

۳-۴-۱- مدلسازی اعضای قاب بتنی مسلح  ۶۶

۳-۴-۱-۱- مدلسازی رفتار بتن در آباکوس   ۶۷

۳-۴-۱-۲- معرفی المان  C3D8R برای اعضای بتنی  ۷۹

۳-۴-۱-۳- مدل‌سازی میلگردهای فولادی   ۸۰

۳-۴-۲- مدل‌سازی میانقاب آجری   ۸۳

۳-۴-۲-۱- روش‌های موجود برای مدل سازی سازه‌های بنایی  ۸۳

۳-۴-۲-۱-۱- مدلسازی دقیق  ۸۳

۳-۴-۲-۱-۲- مدلسازی میکرو  ۸۴

۳-۴-۲-۱-۳- مدلسازی ماکرو  ۸۴

۳-۴-۳- مدل سازی CFRP  ۸۹

۳-۵- تحلیل  ۹۰

۳-۵-۱- روش تحلیل دینامیکی صریح  ۹۱

۳-۵-۲- مقیاس‌سازی جرمی  ۹۲

۳-۵-۳- فرضیات تحلیل  ۹۳

فصل چهارم : مدل‌سازی و نتایج   ۹۵

۴-۱- مقدمه ۹۶

۴-۲- مشخصات مکانیکی مصالح  ۹۷

۴-۲-۱- بتن  ۹۷

۴-۲-۲- میلگردها ۹۷

۴-۲-۳-مصالح بنایی  ۹۷

۴-۲-۴- CFRP  ۹۷

۴-۳- مدل‌سازی   ۹۸

۴-۲- نتایج تحلیل دینامیکی غیرخطی روی نمونه‌ها ۹۹

۴-۲-۱- نمونه ۱  ۹۹

۴-۲-۲- نمونه ۲  ۱۰۳

۴-۲-۳- نمونه ۳  ۱۰۷

۴-۲-۴- نمونه ۴  ۱۱۱

۴-۲-۵- نمونه ۵  ۱۱۶

۴-۲-۶- نمونه ۶  ۱۲۱

۴-۲-۷- نمونه ۷  ۱۲۶

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری   ۱۳۱

۵-۱- مقدمه ۱۳۲

۵-۲- بحث روی نتایج حاصل از تحلیل  ۱۳۳

۵-۳- نتیجه‌گیری   ۱۳۸

۵-۴- پیشنهادات   ۱۳۹

فهرست منابع و مراجع  ۱۴۰

ABSTRACT  ۱۴۶

 

فهرست جدول‌ها

جدول (۱-۱): مقاومت فشاری و کششی نمونه ­های آجرکاری و مدول الاستیسیته آنها در حالت استاتیکی و دینامیکی برای چند نوع ملات مختلف………….۷

جدول (۱-۲): اثر نسبت بعدی و بار قائم بر مقاومت میانقاب………………….۹

جدول (۱-۳): مقدار  و  برای مقادیر مختلف …………………….۲۷

جدول (۱-۴): مقایسه‌ی نتایج فرمول‌های داو، انجل و کلینگر………………………۲۸

جدول (۲-۱): ویژگی‌های مکانیکی کامپوزیت‌های GFRP،  CFRP و AFRP………..

جدول (۲-۲): مقایسه بین ویژگی‌های انواعFRPها…………….۳۵

جدول (۳-۱): طرح اختلاط بتن [۷۸]………………………………….۶۷

جدول (۳-۲): رفتار فشاری و کششی بتن بر اساس رابطه Kent & Park……………..

جدول (۳-۳): جزئیات آرماتوربندی قاب……………………۸۰

جدول (۳-۴): مشخصات مکانیکی آجر ……………….۸۵

جدول (۳-۵): خصوصیات پلاستیک مصالح بنایی……………………۸۶

جدول (۳-۶): تعریف منحنی تنش-کرنش مصالح بنایی در فاز فشاری………………………۸۷

جدول (۳-۷): خواص مکانیکی کامپوزیت‌های FRP ……………89

جدول (۳-۸): متغیرهای آسیب‌دیدگی FRP (مگاپاسکال) …………..۹۰

جدول (۵-۱): خلاصه نتایج تحلیل المان محدود…………………..۱۳۷

 

فهرست شکل‌ها

شکل (۱-۱): نمونه آجرکاری و رفتار تنش – کرنش ان به همراه رفتار اجزای سازنده……………..۶

شکل (۱-۲): مدل دستک فشاری قاب میانپر…………………………۱۰

شکل (۱-۳): مودهای گسیختگی قاب­های میانپر ……………………………۱۲

شکل (۱-۴): انواع سختی قاب میانپر…………………..۱۴

شکل (۱-۵): میانقاب و عضو معادل آن…………………….۱۸

شکل (۱-۶): مودهای شکست مفروض برای براورد مقاومت نهایی میانقاب­ها………………….۲۴

شکل (۲-۱): مشخصات هندسی نمونه های مورد آزمایش…………..۳۷

شکل (۲-۲): ابعاد نمونه مورد آزمایش……………۳۹

شکل (۲-۳): آرایش FRP در میانقاب…………………..۴۰

شکل (۲-۴): چرخه‌های هیسترتیک آزمایشگاهی نمونه کنترل(a)، ترمیم شده(b) و مقاوم‌سازی شده (c)……………………..42

شکل (۲-۵): مقایسه پوش نمونه‌های کنترل، ترمیم شده و مقاوم شده……………….۴۲

شکل (۲-۶): آرایش مقاوم‌سازی با CFRP…………………………..44

شکل (۲-۷) آرماتوربندی قاب‌های سری ۱و ۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۴۴

شکل (۲-۸) و (۲-۹): منحنی هیسترسیس نیروی جانبی در برابر نسبت دریفت طبقه اول و دوم برای سری ۱٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۴۷

شکل (۲-۱۰): منحنی هیسترسیس نیروی جانبی در برابر نسبت دریفت طبقه اول برای سری ۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۴۷

شکل (۲-۱۱): منحنی هیسترسیس نیروی جانبی در برابر نسبت دریفت طبقه دوم برای سری ۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۴۸

شکل (۲-۱۲): پوش منحنی هیسترسیس برش پایه – تغییر مکان طبقه اول سری ۱ و۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۴۸

شکل (۳-۱): نمایی از محیط نرم‌افزار آباکوس………………………۵۴

شکل (۳-۲): نمای کلی نمونه‌ آزمایش………………………..۵۶

شکل (۳-۳): جزئیات آرماتوربندی نمونه‌ها……………………۵۷

شکل (۳-۴): آرماتورگذاری نمونه‌ها درون قالب…………………..۵۸

شکل (۳-۶): جزئیات آرماتوربندی تیر…………….۵۸

شکل (۳-۷): آرماتوربندی تیر فنداسیون…………………………۵۹

شکل (۳-۸): ابعاد آجر مجوف ………………………..۵۹

شکل (۳-۹): آرایش CFRP در نمونه ۳٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۶۱

شکل (۳-۱۰): آرایش CFRP در نمونه ۴٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۶۲

شکل (۳-۱۱): موقعیت قرارگیری میل‌مهارها در نمونه ۴٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۶۲

شکل (۳-۱۲): آرایش CFRP در نمونه ۵٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۶۳

شکل (۳-۱۳): آرایش CFRP در نمونه ۶٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۶۴

شکل (۳-۱۴): جزئیات مقاوم‌سازی نمونه ۶٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۶۵

شکل (۳-۱۵): آرایش CFRP در نمونه ۷٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۶۵

شکل (۳-۱۶): رفتار تک محوری بتن صاف……………………..۶۹

شکل (۳-۱۷): پاسخ بتن به بارگذاری تک محوری کششی  (a) و فشاری (b)…………………..71

شکل (۳-۱۸): نمایی از مدل Kent & Park برای بتن غیر محصور و محصور……………………….۷۳

شکل (۳-۱۹): منحنی رفتاری بتن بر اساس Kent & Park………………………..75

شکل (۳-۲۰): تأثیر خسارت فشاری بر شیب باربرداری در فاز فشاری ………………………۷۶

شکل (۳-۲۱): نمایی از تأثیر خسارت کششی در رفتار باربرداری در فاز کششی………………….۷۸

شکل (۳-۲۲): رفتار شماتیک چرخه‌ای بتن…………………۷۸

شکل (۳-۲۳): المان ۸ گرهی C3D8R (چپ) و تعداد نقاط انتگرال‌گیری (راست)…………………..۷۹

شکل (۳-۲۴): المان B31……………………………………81

شکل (۳-۲۵): آرماتوربندی قاب در نرم‌افزار آباکوس………………………۸۲

شکل (۳-۲۶): مش‌بندی قاب در نرم‌افزار آباکوس………………………….۸۲

شکل (۳-۲۷): استراتژی‌های موجود برای مدلسازی سازه‌های بنایی الف) میکرو مدل دقیق  ب) میکرو مدل ساده شده  ج) ماکرو مدل………۸۵

شکل (۳-۲۸) : منحنی رفتاری مصالح آجری تا مرحله شکست………………………….۸۷

شکل (۳-۲۹): نمودار شماتیک رفتار چسبندگی…………………………………..۸۸

شکل (۳-۳۰): المان S4R……………………………….90

شکل (۳-۳۱): صفحات بارگذاری………………………..۹۴

شکل (۳-۳۲): تاریخچه بارگذاری جابجایی کنترل………………………….۹۴

شکل (۴-۱): کانتور تنش فون میسز……………۹۷

شکل (۴-۲): کرنش پلاستیک……………………………..۹۸

شکل (۴-۳):  راستای ترک‌ها……………………….۹۸

شکل (۴-۴): کانتور خسارت کششی……………………………….۹۹

شکل (۴-۵): تنش فون میسز در آرماتورها………………………۹۹

شکل (۴-۶): منحنی هیسترسیس (چرخه‌ای) نیرو-جابجایی برای طبقه اول…………………….۱۰۰

شکل (۴-۷): منحنی هیسترسیس (چرخه‌ای) نیرو-جابجایی برای طبقه دوم…………..۱۰۰

شکل (۴-۸): نمودار انرژی کل سیستم……………………….۱۰۱

شکل (۴-۹): کانتور تنش‌های فون میسز………………….۱۰۱

شکل (۴-۱۰): کرنش پلاستیک……………………۱۰۲

شکل (۴-۱۱): راستای ترک‌ها……………………۱۰۲

شکل (۴-۱۲): کانتور آسیب کششی…………………….۱۰۳

شکل (۴-۱۳): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه اول…………………………..۱۰۳

شکل (۴-۱۴): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه دوم……………………………۱۰۴

شکل (۴-۱۵): انرژی کل سیستم…………………………۱۰۴

شکل (۴-۱۶):کانتور تنش‌های فون میسز…………………….۱۰۵

شکل (۴-۱۷): کرنش پلاستیک…………………….۱۰۵

شکل (۴-۱۸): کانتور آسیب کششی………………………۱۰۶

شکل (۴-۱۹): کانتور تنشهای فون میسز CFRP……………………….106

شکل (۴-۲۰): تنشهای فون میسز CFRP………………….107

شکل (۴-۲۱): مود خرابی لغزش برون‌صفحه‌ای میانقاب………………..۱۰۷

شکل (۴-۲۲): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه اول…………………………۱۰۸

شکل (۴-۲۳): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه دوم……………………..۱۰۸

شکل (۴-۲۴): انرژی کل سیستم…………………۱۰۹

شکل (۴-۲۵): کانتور تنش‌های فون میسز…………………….۱۰۹

شکل (۴-۲۶): کرنش پلاستیک……………………….۱۱۰

شکل (۴-۲۷): کانتور تنش‌های فون میسز در CFRP………………..110

شکل (۴-۲۸): تنش‌های فون میسز در آرماتورها……………….۱۱۱

شکل (۴-۳۰): راستای ترک‌ها……………………………۱۱۲

شکل (۴-۳۱): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه اول……………………..۱۱۲

شکل (۴-۳۲): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه دوم……………………………..۱۱۳

شکل (۴-۳۳): انرژی کل سیستم……………………………۱۱۳

شکل (۴-۳۴): کانتور تنش‌های فون میسز…………………………….۱۱۴

شکل (۴-۳۵): کرنش پلاستیک…………………………………………….۱۱۴

شکل (۴-۳۶): کانتور تنش‌های فون میسز در CFRP…………………………..115

شکل (۴-۳۷): تنش‌های فون میسز CFRP پشت قاب………..۱۱۵

شکل (۴-۳۸): تنش‌های فون میسز در ارماتورها…………….۱۱۶

شکل (۴-۳۹): کانتور آسیب کششی…………………..۱۱۶

شکل (۴-۴۰): مود خرابی و راستای ترک‌ها…………………….۱۱۷

شکل (۴-۴۱): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه اول…………………….۱۱۷

شکل (۴-۴۲): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه دوم………..۱۱۸

شکل (۴-۴۳): انرژی کل سیستم…………………..۱۱۸

شکل (۴-۴۴): کانتور تنش‌های فون میسز…………………۱۱۹

شکل (۴-۴۵): تنش‌های فون میسز در CFRP…………………..119

شکل (۴-۴۶): تنش‌های فون میسز CFRP پشت قاب………………۱۲۰

شکل (۴-۴۷): تنش‌های فون میسز در آرماتورها………………..۱۲۰

شکل (۴-۴۸): کرنش پلاستیک………………………۱۲۱

شکل (۴-۴۹): کانتور آسیب کششی…………………..۱۲۱

شکل (۴-۵۰): راستای ترک‌ها……………………..۱۲۲

شکل (۴-۵۱): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه اول………………۱۲۲

شکل (۴-۵۲): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه دوم………………..۱۲۳

شکل (۴-۵۳): انرژی کل سیستم………………………..۱۲۳

شکل (۴-۵۴): کانتور تنش‌های فون میسز………………………….۱۲۴

شکل (۴-۵۵): تنش‌های فون میسز در CFRP ………………………124

شکل (۴-۵۶): تنش‌های فون میسز در آرماتورها……………………۱۲۵

شکل (۴-۵۷): کرنش پلاستیک…………………………….۱۲۵

شکل (۴-۵۸): کانتور آسیب کششی…………………۱۲۶

شکل (۴-۵۹): راستای ترک‌ها……………………….۱۲۶

شکل (۴-۶۰): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه اول………………………۱۲۷

شکل (۴-۶۱): منحنی هیسترسیس نیرو-جابجایی طبقه دوم………………۱۲۷

شکل (۴-۶۲): انرژی کل سیستم……………….۱۲۸

شکل (۵-۱): مقایسه کرنش پلاستیک در المان شماره ۴۵ در نمونه‌ ۶ (سمت چپ)  و ۷ (سمت راست)………….۱۳۵

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0