پایان نامه بررسي ميزان تبعيت دانشگاه هاي آزاد اسلامي

پایان نامه بررسي ميزان تبعيت دانشگاه هاي آزاد اسلامي از مولفه هاي سازمان یادگیرنده در سال تحصیلی ۹۰-۸۹

 

 

چکیده

هدف عمده پژوهش حاضر بررسي ميزان تبعيت واحدهاي دانشگاهي ، دانشگاه آزاد اسلامي استان اردبيل از مولفه هاي سازمان يادگيرنده از ديدگاه كاركنان و اعضاي هيات علمي در سال ۱۳۸۹ مي باشد.روش تحقيق پژوهش حاضر توصيفي پيمايشي بوده است و ابزار سنجش پژوهش حاضر را دو پرسشنامه ۳۰ سوالي محقق ساخته كار كنان و اساتيد تشكيل مي دهند كه در مورد روايي آنها از نظرات متخصصين و اساتيد صاخب نظر استفاده شده است و پس ا ز اجراي آزمون كرانباخ اعتبار پرسشنامه اساتيد ۹۰% و كاركنان ۸۲% محاسبه گرديد.جامعه آماری تحقیق حاضر عبارت است از کلیه اعضاي هيات علمي تمام وقت و کارکنان دانشگاه هاي آزاد سطح استان اربيل که بر اساس آمار بدست آمده از واحدها تعداد جمع كل كاركنان ۴۳۰ نفر می باشد و تعداد جمع كل اعضاي هيات علمي ۴۲۱ نفر مي باشد ،‌ وروش نمونه گيري از نوع طبقه اي نسبتي بوده است و براي تعيين  حجم نمونه  از جدول مورگان استفاده شده است. بطوریکه  ۲۰۱ نفر هیات علمی و ۲۰۵ نفر کارمندمی باشد.

پژوهش حاضر شامل سه پرسش اصلي است كه براي دو پرسش اول ، پنج سوال متناسب با پنج مولفه سازمان يادگيرنده طرح شده است . براي تحلیل شش سوال اول از آمار توصیفی و مقایسه میانگین ها، واريانس و انحراف استاندارد استفاده شده و برای تحلیل شش سوال دوم از تی تست مستقل استفاده شده است و نهايتاٌ براي تحليل سوال سوم از آزمون فريدمن استفاده شده است.پس از تحلیل و بررسی داده ها محقق به این نتیجه رسیده است که دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان اردبيل از ديدگاه كاركنان و اعضاي هيات علمي در خصوص ميزان تبعيت از مولفه هاي سازمان يادكيرنده در حد مطلوب مي باشد، اما بين ديدگاه اساتيد و كاركنان از حيث ميزان رعايت هر پنج مولفه تفاوت معناداري وجود دارد، از نظر ميزان شدت تاثير مولفه نيز مولفه ؛ يادگيري تيمي بيشترين تاثير و مولفه تفكر سيستمي كمترين تاثير را دارند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

عنوان                                                                                   صفحه

چكيده  ……………………………………………………………………………………………………………………………….

فصل يكم:كليات تحقيق

مقدمه  ………………………………………………………………………………………………………………………………..۲

بيان مسئله  ………………………………………………………………………………………………………………………..۳

اهميت و ضرورت تحقيق  ………………………………………………………………………………………………..۶

اهداف تحقيق  ……………………………………………………………………………………………………………………۷

سئوالات تحقيق  ………………………………………………………………………………………………………………..۸

تعاريف مفاهيم   ……………………………………………………………………………………………………………….۱۰

فصل دوم:ادبيات و پيشينه تحقيق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۰

مباني نظري  ……………………………………………………………………………………………………………………….۲۰

پيشينۀ تحقيق در جهان  …………………………………………………………………………………………………..۶۲

پيشينۀ تحقيق در ايران……………………………………………………………………………………………………..۶۵

فصل سوم : روش اجراي تحقيق

مقدمه  ………………………………………………………………………………………………………………………………..۷۱

روش تحقيق  ……………………………………………………………………………………………………………………..۷۱

جامعه آماري  …………………………………………………………………………………………………………………….۷۱

حجم نمونه  ………………………………………………………………………………………………………………………..۷۳

روش نمونه گيري  …………………………………………………………………………………………………………….۷۳

ابزار جمع آوري اطلاعات  ………………………………………………………………………………………………..۷۴

فصل چهارم:تجزيه و تحليل داده ها

 

 

 

فهرست                                                                                                    صفحه

 

مقدمه  ……………………………………………………………………………………………………………………………..۷۷

بخش توصيفي  …………………………………………………………………………………………………………………۷۸

بخش استنباطي  ………………………………………………………………………………………………………………۸۴

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

بحث و تفسير داده ها  ……………………………………………………………………………………………………..۹۲

پيشنهادهاي كاربردي  …………………………………………………………………………………………………..۱۰۰

پيشنهادهاي پژوهشي  ……………………………………………………………………………………………………۱۰۰

محدوديتهاي تحقيق   ……………………………………………………………………………………………………..۱۰۱

منابع   ……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰۲

ضمائم  …………………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۴

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                         صفحه

 

جدول شماره(۲-۱) مقايسه يادگيري سطح پايين و سطح بالا…………………………. ۲۵

جدول شماره (۲-۲)مقايسه يادگيري يك حلقه اي و دو حلقه اي………..   ………..۲۷

جدول شماره(۲-۳)مدل توسعه ظرفيت رهبري………………………………………   ……۴۵

جدول شماره (۳-۱)تعداد افراد جامعه به تفكيك گروهها……………………………….۷۲

جدول شماره(۳-۲)تعداد افراد نمونه به تفكيك گروهها…………………………………۷۲

جدول شماره(۴-۱)توزيع پراكندگي ميزان ابعاد سازمان يادگيرنده در دانشگاه ……….۷۸

جدول شماره (۴-۲)توزيع پراكندگي ميزان قابليتهاي شخصي دانشگاه آزاد تبريز…….۷۹

جدول شماره(۴-۳)توزيع پراكندگي ميزان مدلهاي ذهني دانشگاه آزاد تبريز…………۸۰

جدول شماره(۴-۴)توزيع پراكندگي ميزان آرمان مشترك دانشگاه آزاد تبريز………..۸۱

جدول شماره(۴-۵)توزيع پراكندگي ميزان يادگيري تيمي دانشگاه آزاد تبريز………..۸۲

جدول شماره(۴-۶)توزيع پراكندگي ميزان تفكر سيستمي دانشگاه آزاد تبريز…………۸۳

جدول شماره(۴-۷)اطلاعات مربوط به تفاوت ديدگاه كاركنان و اساتيد در خصوص

مولفه هاي سازمان يادگيرنده در دانشگاه تبريز…………………………………………..۸۴

جدول شماره (۴-۸)اطلاعات مربوط به تفاوت قابليتهاي شخصي كاركنان و اساتيد……۸۵

جدول شماره(۴-۹)اطلاعات مربوط به تفاوت مدلهاي ذهني كاركنان و اساتيد………..۸۶

جدول شماره(۴-۱۰)اطاعات مر بوط به تفاوت آرمان مشترك كاركنان و اساتيد……..۸۷

جدول شماره(۴-۱۱)اطلاعات مربوط به يادگيري تيمي كاركنان و اساتيد……………..۸۸

جدول شماره(۴-۱۲)اطلاعات مربوط به تفكر سيستمي كاركنان و اساتيد………………۸۹

 

 

 

 

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0