پایان نامه بررسي کیفیت خدمات مراكز آموزش عالي با استفاده از مدل سروكوال و رتبه بندی مراکز آموزشعالي با استفاده از فرآيند تحلیل سلسله مراتبي
پایان نامه
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه روانشناسی
قالب پایان نامه
دانلود پایان نامه های خارجی
دانلود پایان نامه رایگان
ایران داک
دانلود رایگان پایان نامه
دانلود رایگان مقاله
دانلود پایان نامه بررسي کیفیت خدمات مراكز آموزش عالي با استفاده از مدل سروكوال و رتبه بندی مراکز آموزشعالي با استفاده از فرآيند تحلیل سلسله مراتبي
مقاله
گزارش کارآموزی
تحقیق
جزوات آموزشی
دانلود پایان نامه دکترا
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد
دانلود پایان نامه کارشناسی
پرسش نامه
پاورپوینت
چكيده:
Affiliates , Affiliate , Affiliates Program , Affiliates Markting , Affiliates Manager , Affiliates Link , Affiliates and Subsidiaries , Affiliate Marketing Websites , Partners , Partner , Partner Affiliate , Partner Ship , Partners Login , Partners Group , Best Affiliates , Best Partners , Best Affiliates Program , Best Partners Program
آموزشعالي در كشورهاي در حال توسعه دچار مشكلات كيفيتي جدي ميباشد. براي تغييردادن اين وضعيت لازم است كه ابتدا سيستمهاي كيفيتي و ابزارهاي لازم براي بهبود كيفيت بررسي شوند. يكي ازاين ابزارها براي بررسي كيفيت خدمات، مدل سروكوال ميباشد. هدف اصلي اين تحقيق تعيين ميزان شكاف بين انتظارات و ادراكات دانشجويان در مراكز آموزشعالي تبريز(دانشگاه آزاد اسلامي تبریز، موسسه غیرانتفاعی الغدیر، موسسه غیرانتفاعی ارس، سازمان مدیریت صنعتی) ميباشد. بدين منظور پرسشنامه عمومي مقياس سروكوال براي بخش خدمات آموزشعالي تطبيق داده شد و براي ارزيابي شكاف كيفيت خدمات استفاده گرديد. براي تجزيه تحليل دادهها از نرمافزار spss استفاده شدهاست. نتايج نشان ميدهند مراكز آموزشعالي تبريز، نتوانستهاند انتظارات دانشجويان خود را برآورده سازند. کمترين ميزان شکاف مربوط به بعد تضمين و بيشترين ميزان شکاف مربوط به بعد همدلي ميباشد. از نظر دانشجويان بعد همدلي و پاسخگوئي بيشترين اهميت را دارند. همچنين نتايج حاصل از نرمافزار(Expert choice) ، نشان ميدهد كه سازمان مديريت صنعتي از نظر كيفيت خدمات بهترين و موسسه غيرانتفاعي ارس ضعيفترين مركز ميباشند.
فهرست مطالب
عنوان ، شماره صفحه
فصل اول : كليات… ۱
مقدمه. ۲
۱-۱ بيان مسئله. ۲
۲-۱ ضرورت و اهميت موضوع. ۴
۳-۱ اهداف تحقیق.. ۵
۵-۱ قلمرو تحقيق.. ۷
۶- ۱مدل مفهومی تحقیق.. ۸
۱-۶-۱ تعريف مفهومي متغيرها ۸
۲-۶-۱ تعريف عملياتي متغيرها ۱۰
۷-۱ محدوديتهاي تحقيق.. ۱۰
۸-۱ساختارتحقيق.. ۱۲
فصل دوم: مبانی نظری و پيشينه پژوهش…. ۱۳
مقدمه. ۱۴
گفتار اول: خدمات… ۱۴
۱-۱-۲ تعاريف خدمات… ۱۴
۲-۱-۲ ويژگيهاي خدمات… ۱۶
۳-۱-۲ آميخته بازاريابي خدمات… ۱۷
گفتار دوم : كيفيت… ۲۰
۱-۲-۲ تعاريف كيفيت… ۲۰
۲-۲-۲ کيفيت خدمات… ۲۱
۳- ۲-۲ اهميت كيفيت خدمات… ۲۳
۴-۲-۲ كيفيت خدمات و مفاهيم مرتبط.. ۲۵
۱-۴-۲-۲ كيفيت خدمات و رضايت مشتريان. ۲۵
۲-۴-۲-۲ كيفيت خدمات و وفاداري مشتريان. ۲۶
۵-۲-۲ ارزيابي كيفيت خدمات… ۲۷
گفتار سوم : برخي مدلهاي مفهومي كيفيت خدمات… ۲۸
۱-۳-۲ مدل سلسله مراتبي كيفيت خدمات… ۲۹
۲-۳-۲ مدل بهبود كيفيت خدمت رساني.. ۳۰
۳-۳-۲ مدل رفتاري كيفيت خدمات… ۳۱
۴-۳-۲ مدل کيفيت خدمات جامع. ۳۲
۵-۳-۲ مدل تحليلي شكافهاي هفت گانه كيفيت… ۳۲
۶-۳-۲ مدل شكافهاي پنج گانه كيفيت خدمات… ۳۴
۷-۳-۲ سنجش كيفيت خدمات و مدل کيفيت خدمات… ۴۲
۱-۷-۳-۲ مزاياي مدل كيفيت خدمات… ۴۵
۲-۷-۳-۲ محدوديتهاي مدل كيفيت خدمات… ۴۶
۳-۷-۳-۲ كاربردهاي مدل كيفيت خدمات… ۴۶
گفتار چهارم: آموزش…. ۴۷
۱-۴-۲ مفهوم آموزش…. ۴۷
۲-۴-۲ كيفيت خدمات آموزشعالي.. ۴۸
۳-۴-۲ ضرورت توجه به كيفيت آموزشعالي.. ۵۰
۴-۴-۲ نظريه هاي كيفيت در آموزشعالي.. ۵۱
گفتار پنجم: فرآيند تحليل سلسله مراتبي.. ۵۶
۱-۵-۲ روش AHP.. 56
گفتار ششم: پيشينه تحقيق.. ۵۸
۱-۶-۲ پيشينه خارجي.. ۵۹
۲-۶-۲ پيشينه داخلي.. ۶۰
۳-۶-۲ بررسي ساير تحقيقات مرتبط.. ۶۱
فصل سوم: متدولوژي تحقيق ۶۳
مقدمه. ۶۴
۱-۳ روش تحقيق.. ۶۴
۲-۳ جامعه آماري.. ۶۴
۳-۳ تعيين حجم نمونه و نمونهگيري.. ۶۵
۴-۳ روش و ابزار گردآوري دادهها ۶۶
۱-۴-۳ پرسشنامه. ۶۷
۲-۴-۳ روايي پرسشنامه. ۶۸
۳-۴-۳ پايايي پرسشنامه. ۶۸
۵-۳ روشهاي آماري مورد استفاده ۶۹
۶-۳ الگوريتم AHP.. 69
فصل چهارم: تحليل يافتهها ۷۳
مقدمه. ۷۴
۱_۴ بررسي و توصيف دادههاي مربوط به ويژگيهاي عمومي پاسخدهندگان. ۷۴
۲-۴ بررسي نرمال بودن دادهها ۷۵
۳-۴ آزمون فرضيههاي تحقيق.. ۷۶
۴- ۴ تعيين ميزان شکاف کيفيت خدمات براي ابعاد پنجگانه کيفيت خدمات… ۸۳
۵-۴ رتبهبندي مراكز آموزشعالي مورد مطالعه. ۸۵
۶-۴ يافتههاي جانبي.. ۸۹
فصل پنجم: بحث و تفسیر و نتيجه گيری و ارائه پيشنهادها ۹۲
مقدمه. ۹۳
۱-۵ خلاصه تحقيق.. ۹۳
۲-۵ نتيجهگيري.. ۹۴
۳-۵ پيشنهادها ۹۸
فهرست مراجع و مآخذ. ۱۰۲
پيوستها ۱۰۸
لیست مقالات ارائه شده منتج از پایان نامه. ۱۲۱
فهرست جداول
عنوان ، شماره صفحه
جدول (۱-۲): برخي تحقيقات خارجي در زمينه آموزشعالي.. ۵۹
جدول (۲-۲): برخي تحقيقات داخلي در زمينه آموزشعالي.. ۶۰
جدول (۳-۲): برخي از تحقيقات انجامشده در زمينه ارتباط كيفيتخدمات و رضايت مشتريان ۶۱
جدول (۴-۲): برخي از تحقيقات انجام شده با استفاده از مدل سروكوال در حوزههاي خدماتي مختلف ۶۲
جدول (۱-۳): حجم جامعه آماري.. ۶۵
جدول (۲-۳): حجم نمونه آماري.. ۶۶
جدول (۳-۳): سؤالات مربوط به هر مؤلفه در پرسشنامه. ۶۷
جدول (۴-۳): مقدار آلفاي كرونباخ به تفكيك ابعاد كيفييت… ۶۹
جدول (۵-۳): آزمونهاي آماري مورد استفاده در تحقيق.. ۶۹
جدول (۶-۳) : شاخص ناسازگاري تصادفي.. ۷۱
جدول (۷-۳): مقياس AHP.. 72
جدول (۱-۴): حجم نمونه آماري براساس جنسيت… ۷۴
جدول (۲-۴): حجم نمونه آماري براساس سن.. ۷۵
جدول (۳-۴): نتايج آزمون نرمال بودن دادهها ۷۵
جدول (۴-۴): آمار توصيفي فرضيه اصلي اول. ۷۶
جدول (۵-۴): آزمون t دونمونهاي وابسته براي فرضيه اصلي اول. ۷۶
جدول (۶-۴): آزمون فريدمن براي فرضيه اصلي دوم. ۷۷
جدول (۷-۴): اولويت بندي ابعاد پنجگانه كيفيت خدمات… ۷۷
جدول (۸-۴): آزمون تحليل واريانس يك طرفه براي فرضيه اصلي سوم. ۷۸
جدول (۹-۴): آمار توصيفي فرضيه فرعي اول. ۷۹
جدول (۱۰-۴): آزمون t دو نمونهاي وابسته براي فرضيه فرعي اول. ۷۹
جدول (۱۱-۴): آمار توصيفي فرضيه فرعي دوم. ۸۰
جدول (۱۲-۴): آزمونt دو نمونهاي وابسته براي فرضيه فرعي دوم. ۸۰
جدول (۱۳-۴): آمار توصيفي فرضيه فرعي سوم. ۸۱
جدول (۱۴-۴): آزمونt دو نمونهاي وابسته براي فرضيه فرعي سوم. ۸۱
جدول (۱۵-۴): آمار توصيفي فرضيه فرعي چهارم. ۸۲
جدول (۱۶-۴): آزمونt دو نمونهاي وابسته براي فرضيه فرعي چهارم. ۸۲
جدول (۱۷-۴): آمار توصيفي فرضيه فرعي پنجم. ۸۳
جدول (۱۸-۴): آزمونt دو نمونهاي وابسته براي فرضيه فرعي پنجم. ۸۳
جدول (۱۹-۴): ميانگين انتظارات، ميانگين ادراكات و شكاف مربوط.. ۸۴
جدول (۲۰-۴): ميزان شکاف ابعاد پنجگانه کيفيت خدمات… ۸۵
جدول (۲۱-۴): ضرايب معيار ابعاد پنجگانه. ۸۶
جدول (۲۲-۴): ضريب معيار مربوط به هر سؤال بعد عوامل ملموس…. ۸۶
جدول (۲۳-۴): ضريب معيار مربوط به هر سؤال بعد قابليت اطمينان. ۸۶
جدول (۲۴-۴): ضريب معيار مربوط به هر سؤال بعد پاسخگوئي.. ۸۷
جدول(۲۵-۴): ضريب معيار مربوط به هر سؤال بعد تضمين.. ۸۷
جدول (۲۶-۴): ضريب معيار مربوط به هر سؤال بعد همدلي.. ۸۷
جدول (۲۷-۴): ضرايب معيار مراكز بر اساس هر سؤال پرسشنامه. ۸۸
جدول (۲۸-۴): رتبهبندي مراكز آموزشعالي.. ۸۹
جدول (۲۹-۴): آزمون تساوي ميانگين ادراكات و انتظارات دانشجويان با توجه به جنسيت… ۹۰
جدول (۳۰-۴): آزمون تساوي ميانگين انتظارات و ادراكات با توجه به سن.. ۹۱
فهرست شکلها و نمودارها
عنوان ، شماره صفحه
شكل(۱-۱): مدل مفهومي تحقيق.. ۸
شکل(۱-۲): مدل سلسله مراتبي كيفيت خدمات ۲۹
شکل (۲-۲): مدل بهبود كيفيت خدمات سازماني ۳۰
شكل (۳-۲): مدل رفتاري كيفيت خدمات… ۳۱
شكل(۴-۲): مدل كيفيت خدمات جامع. ۳۲
شكل(۵-۲): شكافهايي كه منجر به نارضايتي مشتري مي شود. ۳۴
شکل (۶-۲): مدل تحليل شكاف خدماتي.. ۳۵
شكل(۷-۲): عوامل تعيينكننده كيفيت خدمات. ۴۳
شكل(۸-۲): مكعب كيفيت در آموزش عالي. ۵۵

دیدگاهی بنویسید