پایان نامه کامل در رشته مدیریت مالی

دوستان و کاربران همیشگی سایت مسترداک.با ما همراه باشید تا به منبع عظیمی از پایان نامه و مقاله دسترسی داشته باشید.

پایان نامه کامل در رشته مدیریت مالی با عنوان تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (MB) و قیمت به سود (PE) در صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                 صفحه

چكيده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول – كليات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳

۱-۲) بيان مسأله تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳

۱-۳) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶

۱-۴) سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷

۱-۵) فرضيه‏هاي تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷

۱-۶)اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷

۱-۷) قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۸) روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۹)جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹

۱-۱۰) تعاریف وا‍ژه ها و كلمات كليدي تحقيق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹

۱-۱۰-۱) متغیر مستقل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰

۱-۱۰-۲) متغیرهای وابسته      ۱۰

فصل دوم ادبيات و پيشينه تحقيق       ۱۱

۲-۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲

۲-۲) مروری بر مبانی نظری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                 صفحه

۲-۲-۱) نقطه سر به سر………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

۲-۲-۲) اهرم و ساختار آن        ۱۴

۲ -۲-۲-۱) اهرم عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵

۲-۲-۲-۱-۱) مفروضات اصلی درجه اهرم عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷

۲-۲-۲-۱-۲) کاربردهای اهرم عملیاتی    ۱۷

۲-۲-۲-۱-۳) محاسبه ریسک تجاری            ۱۸

۲-۲-۲-۲) اهرم مالی         ۱۸

۲-۲-۲-۲-۱) تفسیر درجه اهرم مالی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹

۲-۲-۲-۲-۲) مفروضات درجه اهرم مالی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹

۲-۲-۲-۲-۳) کاربردهای اهرم مالی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۲-۲-۲-۴) محاسبه ریسک مالی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۲-۲-۲-۵) درجه اهرم مالی و سود هر سهم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱

۲-۲-۲-۳) اهرم مرکب          ۲۱

۲-۲-۲-۳-۱) تفسیر درجه اهرم مرکب………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲

۲-۲-۲-۳-۲) مفاهیم درجه اهرم مرکب          ۲۲

۲-۲-۲-۳-۳) محاسبه ریسک کل شرکت          ۲۳

۲-۲-۲-۴) درجه اهرم اقتصادی          ۲۳

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                 صفحه

۲-۲-۲-۴-۱) عوامل اقتصادی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۶

۲-۲-۲-۴-۲) ریسک………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷

۲-۲-۳) چرخه های تجاری      ۲۸

۲-۲-۳-۱) رشد اقتصادی و سیکل های تجاری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۰

۲-۲-۴) سرمایه گذاری      ۳۲

۲-۲-۴-۱) اشکال سرمایه گذاری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۳

۲-۲-۴-۱-۱) سرمایه گذاری در دارائیهای مالی        ۳۳

۲-۲-۴-۱-۲) سرمایه گذاری در دارائیهای فیزیکی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۴

۲-۲-۴-۱-۳) سایر موارد(احشام واغنام،نفت وبورس کالا)        ۳۴

۲-۲-۴-۲) اهداف سرمایه گذاری      ۳۵

۲-۲-۴-۳) فرایند سرمایه گذاری      ۳۷

۲-۲-۵) روش های تجزیه و تحلیل اوراق بهادار………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۸

۲-۲-۶) ارزشیابی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۹

۲-۲-۶-۱) مفاهیم و تاریخچه ارزشیابی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۰

۲-۲-۶-۲) رویکرد های ارزشیابی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱

۲-۲-۶-۲-۱) تکنیکهای ارزشیابی مبتنی بر جریان نقد………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱

۲-۲-۶-۲-۲) تکنیکهای مبتنی بر رویکردارزشیابی نسبی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۲

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                 صفحه

۲-۲-۶-۲-۲-۱) روش ضریب درآمدی       ۴۳

۲-۲-۶-۲-۲-۲) نسبت قیمت به جریان نقدی( )………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۵

۲-۲-۶-۲-۲-۲ نسبت قیمت به ارزش دفتری           ۴۶

۲-۲-۶-۲-۲-۴) نسبت قیمت به فروش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۷

۲-۲-۷-۱) تحقیقات انجام شده در داخل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۹

۲-۲-۷-۲) تحقیقات انجام شده در خارج………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۱

فصل سوم روش شناسی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵

۳-۱)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۶

۳-۲)روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۷

۳-۳)متدلوژی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۸

۳-۴) جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۸

۳-۵)انتخاب نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۹

۳-۶) روش نمونه‏گيري و حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۰

۳-۷) روش جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۱

۳-۸) فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۱

۳-۹) روش های آماری مورد استفاده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۲

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                 صفحه

۳-۹-۱) آزمون هاسمن………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۳

۳-۹-۲) مدل رگرسیون تلفیقی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۴

۳-۱۰) ضریب تعیین r2………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 64

فصل چهارم – تجزيه و تحليل داده ها و آزمون فرضيه ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷

۴-۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۸

۴-۲) آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۸

۴-۳) آزمون فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۵

۴-۴) آزمون مدل تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۵

۴-۵)تجزیه و تحیل رگرسیون سری زمانی و مقطعی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۶

۴-۶) آزمون هاسمن ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۶

۴-۶-۱) آزمون ایستایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۷

۴-۷)مدل رگرسیون تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۹

۴-۸) ضریب تعیین r2                                                                                                                       ۷۹

۴-۹) آزمون خود همبستگی جملات اخلال (مستقل بودن)                                                                                                                       ۸۰

۴-۱۰) آزمون معناداری مدل رگرسیون                                                                                                                       ۸۰

۴-۱۱) برآورد مقادیر ثابت و غیرثابت متغیرها در رگرسیون                                                                                                                       ۸۱

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                 صفحه

۴-۱۲) نتایج برآوردی آزمون فرضیه های تحقیق                                                                                                                       ۸۲

۴-۱۲-۱) فرضيه اول                                                                                                                       ۸۲

۴-۱۲-۲) فرضیه دوم                                                                                                                       ۸۳

۴-۱۳) نتایج تخمین مدل رگرسیون………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۴

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۵

۵-۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۶

۵-۲) مروری کلی بر چهارچوب کلی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۶

۵-۳) نتایج برآورد فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۷

۵-۴) پیشنهادات مبتني بر نتايج حاصل ازتحقيق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۹

۵-۴-۱) پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………..۸۹

۵-۴-۲) پیشنهادات برای تحقیقات آتی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۰

منابع ومآخذ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۱

الف) منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۲

ب)منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۴

پیوست ها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۶

جدول ۱ – مشخصات شرکتهای نمونه منتخب در تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۷

جدول ۲- آماره های توصیفی درجه اهرم اقتصادی و نسبت های (M/B)و (P/E) برای شرکت های مورد بررسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۸

جدول ۳- نتایج آزمون هاسمن برای فرضیه اول و دوم ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۹

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                 صفحه

جدول ۴- آزمون هادری برای درجه اهرم اقتصادی و نسبت های (M/B) و (P/E)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 101

جدول۵- آزمون (لوین ، لو و چو) برای متغیرهای درجه اهرم اقتصادی (DEL) و نسبتهای (M/B) و

(P/E) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 103

جدول ۶ – نتایج  ،آماره Fو ضرایب برآوردی متغیرهای مورد استفاده در تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۵

 

 

  چکیده

از عوامل مهم در زمان تصمیم گیری سرمایه­گذاران بالقوه و بالفعل برای سرمایه­گذاری در شرکت ها ارزیابی عملکرد شرکت های موردنظر است . این فرایند زمانی که اطلاعات بطور برابر در بازار توزیع نمی شود ، دشوارتر می گردد. نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود هر سهم (P/E) ، دو روش مهم تکنیکهای ارزشیابی نسبی بشمار می روند . درجه اهرم اقتصادی یکی از تکنیکهای جدید در تبیین و شناسایی ریسک در چهاچوب مبانی نظری اهرم ها می باشد . در اهرم های دیگر فروش به عنوان متغیر مستقل اما در درجه اهرم اقتصادی متغیر وابسته می باشد ، که متاثر از تغییرات متغیر اقتصادی است . بطوریکه در این تحقیق هزینه بهره برای سنجش متغیر اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد .

سرمایه­گذاران عموما به نسبت ارزش بازار و ارزش دفتری (M/B) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) شرکت ها توجه داشته و برای ارزیابی سهام شرکت ها از این دو بیش از سایر عوامل استفاده می کنند . با توجه به عدم شناخت کافی سرمایه گذاران از درجه اهرم اقتصادی ، در این تحقیق سعی می شود با محاسبه درجه اهرم اقتصادی شرکت ها در سال های مختلف و پیدا کردن رابطه معنی­دار تغییرات آن با تغییرات نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) ، به سرمایه گذاران و سهامداران برای تصمیم­گیری بهتر در خرید و فروش سهام شرکت های مختلف کمک کنیم. با توجه به محدودیت امکانات و زمان، تعداد ۶۰ شرکت از صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران در طی سال های ۱۳۸۴-۱۳۸۹ به عنوان نمونه آماری این تحقیق انتخاب گردید.تحلیل داده ها با استفاده از روش رگرسیون تلفیقی ،با کمک نرم افزار Eveiws انجام و بر اساس۰۵/۰=α یعنی در سطح ۹۵% اطمینان نتایج نهایی ذیل حاصل گردید :

۱- بر اساس فرضیه یک ،بین درجه اهرم اقتصادی و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) رابطه مثبت و معنی­دار وجود دارد و ضرایب محاسبه شده نیز حاکی از قوی بودن این رابطه می­باشد و بدین ترتیب فرضیه مذکور تایید می شود .

۲- بر اساس نتایج حاصل از فرضیه دوم بدلیل کوچکتر بودن t استیودنت از مقدار ۲ بین درجه اهرم اقتصادی و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) ارتباط معناداری ملاحظه نگردید .

 

كلمات كليدي: اهرم اقتصادي– ارزش بازار به ارزش دفتري (M/B) – ارزش بازار به سود هر سهم (P/E)

 

 

مسترداک | گزارش کارآموزی | مقاله ، تحقیق و جزوات آموزشی | پایان نامه دکترا | رشته های پزشکی | پزشکی | دندانپزشکی | داروسازی | دامپزشکی | زبان و ادبیات فارسی | مدیریت | حسابداری | حقوق | فقه و مبانی حقوق اسلامی | روانشناسی | علوم تربیتی | کشاورزی | تربیت بدنی | زمین شناسی | رشته اقتصاد | تاریخ | جغرافیا | کلام تطبیقی | پایان نامه کارشناسی ارشد | علوم انسانی | تاریخ | باستان شناسی | زبان و ادبیات فارسی | مدیریت | حقوق | فقه و حقوق اسلامی | رشته حسابداری | اقتصاد | روانشناسی | علوم تربیتی | کتابداری و اطلاع رسانی | علوم اجتماعی | علوم سیاسی | جغرافیا | زبان شناسی | زبان و ادبیات عربی | فرهنگ و زبان های باستان | علوم پایه | زیست شناسی | زمین شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | صنایع غذایی | برق | نقشه برداری | معماری | هنر | پرستاری | علوم پزشکی | علوم دارویی | علوم بهداشتی | تربیت بدنی | پایان نامه کارشناسی | ترجمه مقالات ISI | پرسشنامه | پاورپوینت | طرح توجیهی | پروژه آموزشی | بانک اطلاعات | آموزش زبان انگلیسی | فیلم و صوت آموزشی | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | کتاب | اپلیکیشن | نرم افزار | مطالب آموزشی | mr-doc.ir

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0