پایان نامه کامل در رشته مدیریت مالی
پایان نامه
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه روانشناسی
قالب پایان نامه
دانلود پایان نامه های خارجی
دانلود پایان نامه رایگان
ایران داک
دانلود رایگان پایان نامه
دانلود رایگان مقاله
مقاله
گزارش کارآموزی
تحقیق
جزوات آموزشی
دانلود پایان نامه دکترا
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد
دانلود پایان نامه کارشناسی
پرسش نامه
پاورپوینت
دوستان و کاربران همیشگی سایت مسترداک.با ما همراه باشید تا به منبع عظیمی از پایان نامه و مقاله دسترسی داشته باشید.
Affiliates , Affiliate , Affiliates Program , Affiliates Markting , Affiliates Manager , Affiliates Link , Affiliates and Subsidiaries , Affiliate Marketing Websites , Partners , Partner , Partner Affiliate , Partner Ship , Partners Login , Partners Group , Best Affiliates , Best Partners , Best Affiliates Program , Best Partners Program
پایان نامه کامل در رشته مدیریت مالی با عنوان تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (MB) و قیمت به سود (PE) در صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چكيده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱
فصل اول – كليات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳
۱-۲) بيان مسأله تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳
۱-۳) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶
۱-۴) سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷
۱-۵) فرضيههاي تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷
۱-۶)اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷
۱-۷) قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸
۱-۸) روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸
۱-۹)جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹
۱-۱۰) تعاریف واژه ها و كلمات كليدي تحقيق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹
۱-۱۰-۱) متغیر مستقل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰
۱-۱۰-۲) متغیرهای وابسته ۱۰
فصل دوم – ادبيات و پيشينه تحقيق ۱۱
۲-۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
۲-۲) مروری بر مبانی نظری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۲-۲-۱) نقطه سر به سر………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
۲-۲-۲) اهرم و ساختار آن ۱۴
۲ -۲-۲-۱) اهرم عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵
۲-۲-۲-۱-۱) مفروضات اصلی درجه اهرم عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷
۲-۲-۲-۱-۲) کاربردهای اهرم عملیاتی ۱۷
۲-۲-۲-۱-۳) محاسبه ریسک تجاری ۱۸
۲-۲-۲-۲) اهرم مالی ۱۸
۲-۲-۲-۲-۱) تفسیر درجه اهرم مالی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹
۲-۲-۲-۲-۲) مفروضات درجه اهرم مالی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹
۲-۲-۲-۲-۳) کاربردهای اهرم مالی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰
۲-۲-۲-۲-۴) محاسبه ریسک مالی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰
۲-۲-۲-۲-۵) درجه اهرم مالی و سود هر سهم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱
۲-۲-۲-۳) اهرم مرکب ۲۱
۲-۲-۲-۳-۱) تفسیر درجه اهرم مرکب………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲
۲-۲-۲-۳-۲) مفاهیم درجه اهرم مرکب ۲۲
۲-۲-۲-۳-۳) محاسبه ریسک کل شرکت ۲۳
۲-۲-۲-۴) درجه اهرم اقتصادی ۲۳
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۲-۲-۲-۴-۱) عوامل اقتصادی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۶
۲-۲-۲-۴-۲) ریسک………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۲-۳) چرخه های تجاری ۲۸
۲-۲-۳-۱) رشد اقتصادی و سیکل های تجاری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۰
۲-۲-۴) سرمایه گذاری ۳۲
۲-۲-۴-۱) اشکال سرمایه گذاری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۳
۲-۲-۴-۱-۱) سرمایه گذاری در دارائیهای مالی ۳۳
۲-۲-۴-۱-۲) سرمایه گذاری در دارائیهای فیزیکی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۴
۲-۲-۴-۱-۳) سایر موارد(احشام واغنام،نفت وبورس کالا) ۳۴
۲-۲-۴-۲) اهداف سرمایه گذاری ۳۵
۲-۲-۴-۳) فرایند سرمایه گذاری ۳۷
۲-۲-۵) روش های تجزیه و تحلیل اوراق بهادار………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۸
۲-۲-۶) ارزشیابی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۹
۲-۲-۶-۱) مفاهیم و تاریخچه ارزشیابی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۰
۲-۲-۶-۲) رویکرد های ارزشیابی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱
۲-۲-۶-۲-۱) تکنیکهای ارزشیابی مبتنی بر جریان نقد………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱
۲-۲-۶-۲-۲) تکنیکهای مبتنی بر رویکردارزشیابی نسبی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۲
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۲-۲-۶-۲-۲-۱) روش ضریب درآمدی ۴۳
۲-۲-۶-۲-۲-۲) نسبت قیمت به جریان نقدی( )………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۵
۲-۲-۶-۲-۲-۲ نسبت قیمت به ارزش دفتری ۴۶
۲-۲-۶-۲-۲-۴) نسبت قیمت به فروش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۷
۲-۲-۷-۱) تحقیقات انجام شده در داخل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۹
۲-۲-۷-۲) تحقیقات انجام شده در خارج………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۱
فصل سوم – روش شناسی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵
۳-۱)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۶
۳-۲)روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۷
۳-۳)متدلوژی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۸
۳-۴) جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۸
۳-۵)انتخاب نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۹
۳-۶) روش نمونهگيري و حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۰
۳-۷) روش جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۱
۳-۸) فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۱
۳-۹) روش های آماری مورد استفاده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۲
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۳-۹-۱) آزمون هاسمن………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۳
۳-۹-۲) مدل رگرسیون تلفیقی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۴
۳-۱۰) ضریب تعیین r2………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 64
فصل چهارم – تجزيه و تحليل داده ها و آزمون فرضيه ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷
۴-۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۸
۴-۲) آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۸
۴-۳) آزمون فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۵
۴-۴) آزمون مدل تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۵
۴-۵)تجزیه و تحیل رگرسیون سری زمانی و مقطعی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۶
۴-۶) آزمون هاسمن ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۶
۴-۶-۱) آزمون ایستایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۷
۴-۷)مدل رگرسیون تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۹
۴-۸) ضریب تعیین r2 ۷۹
۴-۹) آزمون خود همبستگی جملات اخلال (مستقل بودن) ۸۰
۴-۱۰) آزمون معناداری مدل رگرسیون ۸۰
۴-۱۱) برآورد مقادیر ثابت و غیرثابت متغیرها در رگرسیون ۸۱
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۴-۱۲) نتایج برآوردی آزمون فرضیه های تحقیق ۸۲
۴-۱۲-۱) فرضيه اول ۸۲
۴-۱۲-۲) فرضیه دوم ۸۳
۴-۱۳) نتایج تخمین مدل رگرسیون………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۴
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۵
۵-۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۶
۵-۲) مروری کلی بر چهارچوب کلی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۶
۵-۳) نتایج برآورد فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۷
۵-۴) پیشنهادات مبتني بر نتايج حاصل ازتحقيق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۹
۵-۴-۱) پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………..۸۹
۵-۴-۲) پیشنهادات برای تحقیقات آتی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۰
منابع ومآخذ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۱
الف) منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۲
ب)منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۴
پیوست ها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۶
جدول ۱ – مشخصات شرکتهای نمونه منتخب در تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۷
جدول ۲- آماره های توصیفی درجه اهرم اقتصادی و نسبت های (M/B)و (P/E) برای شرکت های مورد بررسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۸
جدول ۳- نتایج آزمون هاسمن برای فرضیه اول و دوم ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۹
فهرست مطالب
عنوان صفحه
جدول ۴- آزمون هادری برای درجه اهرم اقتصادی و نسبت های (M/B) و (P/E)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 101
جدول۵- آزمون (لوین ، لو و چو) برای متغیرهای درجه اهرم اقتصادی (DEL) و نسبتهای (M/B) و
(P/E) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 103
جدول ۶ – نتایج ،آماره Fو ضرایب برآوردی متغیرهای مورد استفاده در تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۵
چکیده
از عوامل مهم در زمان تصمیم گیری سرمایهگذاران بالقوه و بالفعل برای سرمایهگذاری در شرکت ها ارزیابی عملکرد شرکت های موردنظر است . این فرایند زمانی که اطلاعات بطور برابر در بازار توزیع نمی شود ، دشوارتر می گردد. نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود هر سهم (P/E) ، دو روش مهم تکنیکهای ارزشیابی نسبی بشمار می روند . درجه اهرم اقتصادی یکی از تکنیکهای جدید در تبیین و شناسایی ریسک در چهاچوب مبانی نظری اهرم ها می باشد . در اهرم های دیگر فروش به عنوان متغیر مستقل اما در درجه اهرم اقتصادی متغیر وابسته می باشد ، که متاثر از تغییرات متغیر اقتصادی است . بطوریکه در این تحقیق هزینه بهره برای سنجش متغیر اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد .
سرمایهگذاران عموما به نسبت ارزش بازار و ارزش دفتری (M/B) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) شرکت ها توجه داشته و برای ارزیابی سهام شرکت ها از این دو بیش از سایر عوامل استفاده می کنند . با توجه به عدم شناخت کافی سرمایه گذاران از درجه اهرم اقتصادی ، در این تحقیق سعی می شود با محاسبه درجه اهرم اقتصادی شرکت ها در سال های مختلف و پیدا کردن رابطه معنیدار تغییرات آن با تغییرات نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) ، به سرمایه گذاران و سهامداران برای تصمیمگیری بهتر در خرید و فروش سهام شرکت های مختلف کمک کنیم. با توجه به محدودیت امکانات و زمان، تعداد ۶۰ شرکت از صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران در طی سال های ۱۳۸۴-۱۳۸۹ به عنوان نمونه آماری این تحقیق انتخاب گردید.تحلیل داده ها با استفاده از روش رگرسیون تلفیقی ،با کمک نرم افزار Eveiws انجام و بر اساس۰۵/۰=α یعنی در سطح ۹۵% اطمینان نتایج نهایی ذیل حاصل گردید :
۱- بر اساس فرضیه یک ،بین درجه اهرم اقتصادی و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد و ضرایب محاسبه شده نیز حاکی از قوی بودن این رابطه میباشد و بدین ترتیب فرضیه مذکور تایید می شود .
۲- بر اساس نتایج حاصل از فرضیه دوم بدلیل کوچکتر بودن t استیودنت از مقدار ۲ بین درجه اهرم اقتصادی و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) ارتباط معناداری ملاحظه نگردید .
كلمات كليدي: اهرم اقتصادي– ارزش بازار به ارزش دفتري (M/B) – ارزش بازار به سود هر سهم (P/E)
مسترداک | گزارش کارآموزی | مقاله ، تحقیق و جزوات آموزشی | پایان نامه دکترا | رشته های پزشکی | پزشکی | دندانپزشکی | داروسازی | دامپزشکی | زبان و ادبیات فارسی | مدیریت | حسابداری | حقوق | فقه و مبانی حقوق اسلامی | روانشناسی | علوم تربیتی | کشاورزی | تربیت بدنی | زمین شناسی | رشته اقتصاد | تاریخ | جغرافیا | کلام تطبیقی | پایان نامه کارشناسی ارشد | علوم انسانی | تاریخ | باستان شناسی | زبان و ادبیات فارسی | مدیریت | حقوق | فقه و حقوق اسلامی | رشته حسابداری | اقتصاد | روانشناسی | علوم تربیتی | کتابداری و اطلاع رسانی | علوم اجتماعی | علوم سیاسی | جغرافیا | زبان شناسی | زبان و ادبیات عربی | فرهنگ و زبان های باستان | علوم پایه | زیست شناسی | زمین شناسی | شیمی | فنی و مهندسی | عمران | کامپیوتر و فناوری اطلاعات | کشاورزی | صنایع غذایی | برق | نقشه برداری | معماری | هنر | پرستاری | علوم پزشکی | علوم دارویی | علوم بهداشتی | تربیت بدنی | پایان نامه کارشناسی | ترجمه مقالات ISI | پرسشنامه | پاورپوینت | طرح توجیهی | پروژه آموزشی | بانک اطلاعات | آموزش زبان انگلیسی | فیلم و صوت آموزشی | برنامه نویسی و طراحی وب سایت | کتاب | اپلیکیشن | نرم افزار | مطالب آموزشی | mr-doc.ir

دیدگاهی بنویسید