دانلود گزارش کارآموزی سایپا :سیستم خنک کننده

دانلود گزارش کارآموزی سایپا :سیستم خنک کننده

کارآموزی سایپا با فرمت WORD (قابل ویرایش ) و در۴۲ صفحه با موضوع سیستم خنک کننده شرکت سایپا نگارش شده است.در ادامه قسمت هایی از این گزارش  آمده است:

گزارش کارآموزی سایپا

رشته : مهندسی مکانیک

گزارش کارآموزی سایپا در واقع گزارشی است با فرمت ورد در ۴۲ صفحه و متمرکز بر قسمت های تولید و مونتاژ سیستم های خنک کننده و سیستم های تعویض کلاچ خودروهای تولید شده در شرکت سایپا

 

بخش هایی از گزارش کارآموزی سایپا :

موتور:

نصب و تنظيم ميل بادامك جديد

اغلب خرابي هاي ميل بادامك نو بيشتر به نصب نادرست مربوط مي شود تا به نقايص موجود در ميل بادامك يا ليفترها

قبل از شروع كردن :

به راهنماي دستي تعمير موتور جهت آگاهي بيشتر از ويژگي ها و جزئيات موتور خودتان مراجعه كنيد سوراخهاي ليفتر را براي دندة  تخم مرغي شكل زيادي چك كنيد . اگر سوراخها پوسيده شده اند قالب نياز به تعمير يا تعويض خواهد داشت.

پوش رودهاي خود را از نظر پوسيدگي و راستي چك كنيد.

بازوهاي روكر را از نظر ترك خوردگي يا پوسيدگي چك كنيد اگر شما مي خواهيد يك ميل بادمك كه داراي درجة بلندي بيشتري نسبت به قبلي است را نصب كنيد ، نوكهاي بازوهاي روكر را با دقت بيشتري از نظر پوسيدگي چك كنيد . پوسيدگي نامنظم روكر موجب سرعت در پوسيدگي مي شود و به سوپاپ اجازة عملكرد مناسب را نمي دهد.

فنرهاي سوپاپ ار از نظر فشار صحيح چك كنيد . اگر فنر سوپاپ زير فشارseat #75 باشد بيشتر از ۱۰% زير ميانگين باشد تمام دستگاه را تعويض كنيد در اينجا يك راهنما جهت فشارهاي فنري مناسب براي عمكرد جادهاي ميل بادمك موجود مي باشد.

با سوپاپ باز هرگز از فشار pound 375 بالاتر نرود.

اگر شما د حال تعويض يك ميل بادامك خراب هستيد ، قبل از نصب ميل بادامك جديد اول دليل خرابي قبلي را مشخص كنيد ممكن است علتي براي خرابي وجود داشته باشد كه ميل بادامك جديد را نيز خراب كند .

بعد از اينكه ميل بادمك كهنه را بيرون آورديد موتور را تميز كنيد تمامي ناخالصي ها و روغن هاي كثيف را برطرف كنيد حتي كمترين ناخالصي موجود ميل بادمك مي تواند ميل بادامك جديد را نيز خراب كند.

 

نصب ميل بادامك:

قبل از نصب ميل بادامك جديد ، به دقت پره هاي ميل بادامك ، حفره هاي روغن ، سطوح ژورنال ياتاقان را كه ممكن است در حمل و نقل آسيب ديده باشد چك كنيد . از يك حلال ملايم جهت رفع هر گونه تراشة فلزي استفاده كنيد . از هيچگونه عامل تميز كنندة ساينده استفاده نكنيد . ميل بادامك را توسط يك حوله نرم يا هواي فشرده خشك كنيد.

چرخ زنجير خور ميل بادامك (يا ۳ تا۴ عدد پيچ بلند) را به عنوان يك دسته هنگام نصب ميل بادامك جديد وصل كنيد . ميل بادامك را با روغن مخصوص آماده شده روغن كاري كنيد به آرامي ميل بادامك را با حركتي چرخي درون قالب موتور وارد كنيد مواضب باشيد كه به ياتاقانهاي ميل بادامك آسيبي نرسانيد .(تذكر : اگر طرف ژورنال ميل بادامك بر روي لبه ياتاقان ميل بادامك كشيده شود ، ياتاقانهاي ميل بادامك به سادگي آسيب نمي بيند). هنگامي كه ميل بادامك در جايش قرار گرفت از چرخيدن آن بطور آزاد اطمينان حاصل نماييد.

ليفترهاي متغير rhoad تنها نوعي فيلتري هستند كه قبل از نصب نياز به پر شدن توسط روغن دارند براي پر كردن لفترهاي rhoad توسط روغن ،هر ليفتر را به صورت كامل درون يك ظرف روغن فرو ببريد و پلونگر داخلي را همراه با يك پوش رود فشار دهيد تا به ته برخورد كند . براي چند ثانيه آن را نگه داريد و سپس به آهستگي آنرا رها نماييد ابتكار را تا زماني كه ليفتر پر از روغن شده ادامه دهيد . فرو بردن ليفتر در روغن به تنهايي نمي تواند باعث پر شدن آن شود انواع ديگر ليفترهاي هيدروليك را قبلاً با روغن پر نكنيد ليفترها را با روغن مخصوص آغشته كنيد ، مخصوصاً قسمتهاي ته را ، و آنها را درون سوراخها قرار دهيد    ميل بادامك را بچرخانيد تا از حركت آزادانه ليفتر به سمت بالا و پايين اطمينان حاصل نماييد.

دستگاه تايمينگ را نصب كنيد رشته سوپاپ را براي سيلندر۱# نصب نماييد آنرا تنظيم كنيد و از كاركرد آن در هنگام بالاترين درجه بلند كردن اطمينان حاصل كنيد :

سوپاپ را به وضوح پيستون چك كنيد : شما بايد ۹۰% براي ورودي و ۱۰۰% براي خروجي حداقل داشته ياشيد بايد سوپاپ به تصفيه قالب نيز چك شود اگر بزرگتر از سوپاپهاي زمينه استفاده شده است.

نگاه دارند فنر سوپاپ را به هادي سوپاپ يا سيل سوپاپ براي تصفيه چك كنيد شما بايد حداقل ۶۰% داشته باشيد البته ۱۲۰% ترجيح داده        مي شود.

اگر هر كدام از اين تصفيه ها مشكلي داشت آنرا رفع كنيد .

 

اجزاي سيستم خنك كننده عبارتند از :

واترپمپ –رادياتور-فن ها-ترموستات و سنسورها.

رادياتور:رادياتور پراید بدين صورت است كه آب بعد از ورود به رادياتور (۱)به محفظه (۱۱)رادياتور آمده و بعد از لوله هايي(۱۰ ) كه بصورت افقي در رادياتور و به تعداد۳۹ عدد وجود دارد عبور كرده و از خروجي رادياتور كه در زير رادياتور قرار دارد(۹)خارج مي شود و اين در صورتي است كه ترموستات اجازه عبور آب را داده باشد و آنهم در دماي خاص ترموستات است كه در دماهاي مختلفي وجود دارند.(۷۴-۸۵) درجه.حال اگر آب رادياتور به دمايي نرسيده باشد كه بتواند ترموستات را باز كند توسط لوله اي از پشت ترموستات آب حركت كرده و به دو مسير تقسيم مي شود.

يك مسير به مانيفولد گاز رفته و ديگري به سمت رادياتور (۵)البته فقط به قسمتي از رادياتور مي رود و هيچ گونه تبادل جريان با خود رادياتور ندارد.ولي در صورت نداشتن فشار لازم براي باز كردن شير يك طرفه ، آب درون رادياتور در صورت داشتن فشار بالاتر مي تواند ساچمه را پايين زده وارد مسير شود كه اينها بيشتر در صورت باز بودن ترموستات صورت مي گيرد و در حالتي كه ترموستات بسته باشد ، جز در موارد اندك مانند وقتي كه واتر پمپ ضعيف عمل كند و يا وجود مواد در بلوكه صورت مي گيرد و بلافاصله از خروجي (۷)به سمت واتر پمپ مي رود.اين عمل تا زمانيكه ترموستات بسته است به تندي انجام مي شود تا دماي لازم براي باز كردن ترموستات به وجود آيد.

در ضمن در اين سيستم سنسور هايي نيز وجود دارند.فن دور كند داراي يك سنسور است كه به مانيفولد سوخت پيچ شده است كه به اين سنسور ۴۰درجه هم مي گويند كه در صورت فراتر رفتن از ۴۰ درجه فعال   مي شود.در ضمن فن هاي پراید دوتا هستند كه با هم كار مي كنند. منظور اين است كه اگر با دور كند كار كند ديگري نيز با همان دور كار مي كند و توسط برق راه اندازي مي شود.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0